Преподобный паисий галичский

Свято-Успенский Паисиево-Галичский монастырь – память о чудотворной иконе и монашеском подвиге

Адрес: Россия, Костромская область, г. Галич, ул. Успенская, д. 11
Дата основания: середине XIV века
Основные достопримечательности: собор Успения Пресвятой Богородицы, церковь Троицы Живоначальной
Святыни: мощи Паисия Галичского, Овиновская икона Божией матери
Координаты: 58°21'30.6″N 42°20'18.7″E

Женская обитель под Галичем – одна из 18 ныне существующих в Костромской области, и одна из самых старых. Она была основана еще в середине XIV века. Обитель расположена на возвышенности среди полей, и от нее открывается великолепный обзор городских кварталов Галича и большого Галичского озера. В наши дни этот монастырь отреставрирован и ежедневно принимает паломников и туристов.

История основания монастыря

Старинный город Галич появился на Костромских землях в 1159 году. Он был основан Юрием Долгоруким, как укрепленный пункт, призванный охранять северо-восточные границы Ростово-Суздальского княжества. В середине XIII века город и его окрестности получили статус самостоятельного княжества, и первым галичским князем стал брат Александра Невского – Константин Ярославович.

Свято-Успенский Паисиево-Галичский монастырь с высоты птичьего полёта

Примерно в середине XIV века с юга от города был основан мужской монастырь. Деревянную церковь и кельи для иноков поставили на возвышенном месте – горе Краснице. Это были вотчинные земли, принадлежавшие боярину Иоанну Овину, который был набожным человеком и выстроил обитель за собственный счет.

Христианское предание рассказывает о чудесном явлении образа Богоматери. Это событие случилось в день празднования Успения Богородицы. Когда ктитор пришел в обитель, его встретили два юноши. Они передали Овину икону Богоматери. Этот иконописный образ получил впоследствии славу чудотворного.

Обратите внимание

В честь обретения иконы на деньги боярина в монастыре построили деревянный храм Успения Богородицы, саму обитель стали именовать Успенской, а икону — по фамилии боярина «Овиновской». Относительно времени появления чудотворного образа существуют разногласия.

Одни считают, что это событие произошло в 1425 году, а другие утверждают, что икона появилась раньше – в 1383 году.

После смерти боярина монастырю покровительствовал его зять Иоанн Ярцов, который в конце жизни получил монашеский постриг под именем Иона. Затем ктитором обители был его сын – Дмитрий. А заболев, Дмитрий перед смертью завещал монастырю все свои вотчинные земли.

Святой Паисий

История костромской обители тесно связана с жизнью почитаемого христианами преподобного Паисия Галичского. Когда и где родился святой и в каком возрасте принял монашеский постриг не известно.

Сохранились сведения, что в 1385 году он появился в мужском монастыре под Галичем и поначалу проходил здесь иноческие послушания. Паисий работал пекарем, колол дрова и проводил уборку монастырской территории.

Со временем за большое усердие и смирение он был рукоположен в иеродиаконы, чуть позже стал иеромонахом, а потом – игуменом.

В то время обычным делом были распри между московскими и галичскими князьями за право владения землями. Часто эти споры перерастали в конфликты и даже вооруженные столкновения. Паисий не вмешивался в дела светских правителей, считая, что всякая власть – от Бога. Однако, игумен прикладывал много усилий, чтобы примирить князей и избежать кровопролития.

Вход в Свято-Успенский Паисиево-Галичский женский монастырь

Со специально изготовленным списком иконы Успения Богоматери Паисий отправился в Москву к великому князю Василию II и митрополиту Ионе.

В знак благодарности за переданную икону Паисию была вручена охранная грамота, в которой наместникам князя в Галичских землях предписывалось всячески защищать монастырь и способствовать его процветанию.

А самого Паисия московский митрополит возвел в сан архимандрита.

Скончался Паисий уже в преклонном возрасте — в 1460 году и был похоронен под южной стеной Успенского храма. Как святого его канонизировали в 1682 году.

История монастыря с XVII по XX век

После кончины Паисия обитель стали именовать в его честь — Успенской Паисиевой. В XVII веке, за счет средств, выделенных князем А.М.

Львовым, который имел в Костромских землях обширные владения, здесь начали строить каменные храмы. В 1640-е годы в монастыре появился каменный летний Успенский собор.

А чуть позже для богослужений в зимние месяцы выстроили двухэтажный трехглавый Троицкий храм.

К сожалению, чудотворный образ, обретенный благодаря боярину Овину, обитель утратила. Историки считают, это могло произойти в Смутные времена или при пожарах. Поэтому в начале XVIII века написали новую икону, и она заняла почетное место в иконостасе главного монастырского храма. В XVIII, XIX и начале XX веков эта икона служила объектом постоянного паломничества.

С приходом советской власти старая галичская обитель оставалась действующей. Однако, в 1919 году ее закрыли. И хотя монашеская братия была распущена, в обоих храмах до начала 1930-х годов еще шли богослужения для прихожан.

После того, как в стране началась активная антирелигиозная кампания, церковные службы здесь запретили. Помещения монастырского собора переоборудовали под инкубатор. А Троицкую церковь сделали складом для дров, предварительно разрушив все ее главы.

Ограду вокруг территории разобрали на кирпич и уничтожили старое кладбище.

В 1970-е годы в бывшей обители произошел большой пожар, который едва не погубил старинные церкви. В конце XX века все окончательно забросили, и оба храма год за годом разрушались все больше и больше.

Слева направо: церковь Троицы Живоначальной и собор Успения Пресвятой Богородицы

Важно

В начале 1994 года было принято решение возродить на территории женскую православную обитель. Спустя год, специалисты-археологи провели возле старинных храмов раскопки. Их результаты удивили всех. Под спудом собора находились останки преподобного Паисия.

Когда вскрыли место их хранения, оказалось, что, кроме маленькой части левого предплечья, костных останков больше нет. Зато на грунте проявлялся четкий отпечаток лица Паисия, а также его архимандритского жезла.

Первую церковную службу здесь удалось провести 5 июня 1997 года – в день, когда христиане празднуют память святого Паисия Галичского.

Храмы и постройки на монастырской территории

Самым древним строением в обители является живописный двухстолпный собор Успения Богоматери, построенный между 1642 и 1646 годами. Это прекрасный памятник храмовой архитектуры XVII века.

Центральная глава Успенского собора заметно крупнее боковых. Все пять глав имеют выразительное шлемовидное завершение и окрашены в серебристый цвет.

К трехабсидному основному объему пристроена невысокая шатровая колокольня.

Другой храм, сохранившийся на монастырской территории, Троцкая церковь. Она появилась позже Успенского собора — в середине XVII века и служила в качестве зимнего храма. Прямоугольный основной объем вытянут с востока на запад.

В середине него находится двухэтажный четверик, который раньше был увенчан тремя церковными главами, поставленными в одну линию. Это редкий образец трехглавого храма. Центральная из глав была световой. По сторонам от четверика расположены прямоугольное алтарное помещение и квадратная одностолпная трапезная.

Снаружи Троицкая церковь декорирована профилированным карнизом и гладкими лопатками по углам здания. По архитектуре этого храма заметно, что его много раз переделывали.

Кроме того, на монастырской территории существуют сестринский и игуменский корпуса, ограда со Святыми вратами и постройки для хозяйственных нужд. Для приезжающих сюда паломников создана гостиница.

Современное состояние и режим посещения

В наши дни женская обитель действующая, и здесь проживает 9 насельниц. Монастырские строения хорошо отреставрированы, а территория благоустроена и открыта для паломников и туристов. Фотографировать внутри монастыря можно только с разрешения настоятельницы.

Внутрь собора пускают только во время проведения богослужений. С 2004 года здесь хранится старинный список с почитаемой иконы Успения Божий Матери, который до этого находился в Галиче. Ежегодно в день Паисия Галичского традиционно проводится большой крестный ход.

Собор Успения Пресвятой Богородицы

Как добраться до монастыря

Обитель стоит на южной окраине старинного города Галич, в селе Успенская слобода, по адресу – ул. Успенская, 11. Это место расположено в 1,3 км южнее галичского железнодорожного вокзала.

От автовокзала в Костроме или галичской автостанции до обители ходит междугородний автобус. Ехать нужно до остановки «Успенская слобода».

Совет

Если добираться на автомобиле, то из Костромы нужно ехать через Судиславль. Затем, не доезжая Галича, повернуть с автотрассы Р100 налево – на Фоминское. От поворота до монастыря – 1,5 км.

Поездка на такси от центра Галича до обители занимает 15-20 минут. Кроме того, от галичского железнодорожного вокзала до монастыря за полчаса можно дойти пешком.

Рейтинг достопримечательности

Свято-Успенский Паисиево-Галичский монастырь в Костромской области на карте

Источник: https://putidorogi-nn.ru/evropa/754-svyato-uspenskij-paisievo-galichskij-monastyr

Преподобный паисий, галичский чудотворец

День памяти: 4 июня/23 мая

Преподобный Паисий Галичский пришел в Галич, согласно преданиям, «с далекого юга» около 1385 г. и подвизался в Николаевской обители близ города.

Этот монастырь был основан благочестивым боярином Иоанном Овиным и был особножительным. Здесь подвижник проходил иноческие послушания дровокола, хлебопека, привратника.

За усердное их исполнение был рукоположен вначале в иеродиаконы, затем — в иеромонахи, позднее сделался игуменом.

Задолго до появления преподобного Паисия в Галиче, в 1378 г., боярин Иоанн Овин задумал поставить в монастыре новую церковь во имя св. Николая вместо старой.

Однажды он вышел из дома и по дороге к обители повстречал двух прекрасных юношей, которые вручили ему икону Божией Матери, сказав, что она прислана родителями жены боярина с просьбой назвать престол строящейся церкви во имя Успения Богородицы.

При виде юношей Иоанн Овин пришел в неописуемый ужас и душевное смятение. Перенеся драгоценный образ в монастырь и вручив его игумену, он вдруг вспомнил, что забыл пригласить юношей к себе в дом, чтобы они поели и отдохнули и отправил слуг на их поиски.

И лишь после того, как поиски не привели ни к каким результатам, боярин понял, что это были небесные ангелы, передавшие волю Самой Богородицы.

Ее воля была выполнена в точности, и монастырь с того времени стал называться Успенским, а чудотворный образ — по имени принявшего его боярина — Овинским (15/28 августа).

Через несколько лет (около 1387 г.) в Успенской обители, уже в бытность преподобного Паисия ее игуменом, случилось новое чудо — однажды загорелась церковь, в которой стояла икона.

И пока искали пономаря, который куда-то отлучился вместе с ключами, пламя охватило весь храм. Тогда иеромонах Иаков, ученик преподобного Паисия, бревном выбил дверь, вошел в церковь, взял драгоценную икону и вышел с нею наружу.

К удивлению собравшихся ни икона, ни спасший ее иеромонах от огня не пострадали.

Обратите внимание

В 1434 г. Великий князь Московский Василий Васильевич (Темный) во время войны со своим дядей, князем Звенигородским и Галичским Юрием Дмитриевичем, осадил Галич, но города взять не смог.

Возвращаясь в Москву, он вывез из Успенского монастыря чудотворный Овиновский образ, желая лишить Галич помощи Небесной Заступницы, и поместил его в Успенском соборе Кремля.

Но в ту же ночь икона чудесным образом перенеслась на старое место.

Когда Иоанн Овин умер, ктитором Успенской обители стал его зять Иван Ярцов, который вскоре постригся в ней под именем Ионы. Покровительство перешло к его сыну Дмитрию, современнику Галичского князя Дмитрия Юрьевича Красного (1434—1440 гг.; местночтимый святой, день памяти — 22 сентября/5 октября).

Преподобный Паисий, как духовный отец Дмитрия Ярцова, немало тревожился о том, кто будет покровительствовать обители после его смерти, поскольку Дмитрий был бездетен, а его младший брат Евстафий — слабоумным от рождения.

И когда ктитор монастыря смертельно заболел, он призвал преподобного и в присутствии князя изложил последнюю волю, завещав все свои вотчины Успенскому монастырю, но с тем условием, что преподобный Паисий введет в нем общежительный устав. Повеление боярина было исполнено.

Князь Дмитрий Красный находился с Великим князем Василием Васильевичем в дружественных отношениях. Памятуя о случае с Овиновским образом, он повелел сделать с него список и поручил преподобному Паисию отвезти его в Москву.

Однако этому не суждено было сбыться, поскольку 22 сентября 1440 г. князь скончался при весьма странных обстоятельствах, возможно, будучи отравлен большой дозой мышьяка.

Предания сообщают, будто преподобный Паисий сопровождал тело князя в Москву.

Примечательно, что Дмитрий Красный построил в Галиче храм во имя св. Леонтия Ростовского (день памяти 23 мая / 9 июня), что, как оказалось позднее, провидчески свидетельствовало о скором прославлении в Галиче великого подвижника. После смерти Дмитрия Красного Галичский удел перешел к его брату Дмитрию Юрьевичу Шемяке, который начал готовиться к войне с Великим князем Московским.

Важно

Зимой 1450 г. Василий Васильевич взял штурмом Галич и изгнал Дмитрия Шемяку. Галичский удел был ликвидирован, а управление им Великий князь поручил своим наместникам. Феодальная война, начавшаяся в 1425 г., завершилась.

Читайте также:  Преподобный никон печерский

История сохранила мало свидетельств о том, чью сторону занимал преподобный Паисий в разыгрывавшейся на его глазах драме.

Памятуя о том, что «всякая власть — от Бога», он не вмешивался в борьбу светских владык, но оставаться в стороне от ужасов братоубийственной распри не мог.

Предания сообщают, что подвижник не раз пытался примирить враждующих князей, удержав их от пролития Крови, но всякий раз владыки оставались глухи к голосу преподобного.

Между июнем 1454 г. и началом 1460 г. — преподобный Паисий прибывает со списком с Овиновского образа в Москву. Подвижник был встречен с колокольным звоном и крестным ходом, который возглавили Великий князь Василий Васильевич, его сын и соправитель Иван (будущий государь Иван III) и св. митрополит Московский и всея Руси Иона, сам — родом из Галичских пределов.

Василий Васильевич попросил преподобного Паисия благословить его, однако тот по смирению отказался сделать это в присутствии митрополита, сказав, что меньший благословляется от большего, а не наоборот. Видя такую кротость подвижника, Великий князь воскликнул: «Воистину Божий раб еси ты, о преподобне, и верный слуга Божия Матере».

И лишь после того, как митрополит Иона благословил преподобного Паисия и рукоположил его в сан архимандрита, тот сказал князю: «Бог да благословит царство твое, благородный великий княже, и да будет на тебе благословение от десницы нашего Архипастыря, от Великаго Архиерея, прошедшаго небеса, от Владыки Христа отныне и до века».

Так Галичский подвижник оказывался первым святителем, благословившим единую Русскую державу, возникшую на пепелище феодальной войны.

Икону поместили в Успенском соборе. Поток к ней молящихся не иссякал ни днем, ни ночью.

Спустя несколько дней преподобный Паисий пришел к Василию Васильевичу и попросил отпустить его назад в обитель, беспокоясь о братии, которая надолго лишилась своего отца.

Великий князь не стал препятствовать старцу отпустил его, дав в провожатые архимандритов Спасского Задворного монастыря Трифона и Чудова монастыря Никандра. К Галичскому наместнику князь направил грамоту, повелевая ему, «да всячески снабдит обитель и хранит ю, яко зеницу ока».

Совет

Список с чудотворного образа Василий Васильевич наотрез отказался оставить в Москве, опасаясь, что тем самым нарушит волю Божией Матери и лишится его еще раз.

Едва преподобный Паисий подошел к монастырю, как вся братия подняла колокольный звон и вышла ему навстречу. Тотчас перед чудотворным образом был устроен молебен.

Через некоторое время Бог открыл преподобному Паисию дату его кончины. С этого времени подвижник стал часто поучать братию о Страшном Суде, повелевая постоянно пребывать в трудах, молитвенном бдении и посте, готовя душу к скорому исходу.

Однако братия недоумевала, пока в день кончины преподобный Паисий не объявил о своей скорой смерти. Он тихо преставился в день св. Леонтия Ростовского 23 мая / 6 июня 1460 (по другим данным 1463 г.) и был похоронен у южной стены Успенского собора.

Его нетленные мощи и ныне пребывают в этом месте под спудом.

Иконописные подлинники сохранили такие черты облика преподобного: «Образом сед, борода как у Макария Желтоводского, на конце раздвоена, курчавая, ризы монашеские».

Почитание подвижника началось вскоре после его смерти — уже под 1488 г. летописи называют Галичский Успенский монастырь Паисиевым. К лику общечтимых святых преподобный Паисий был причислен в царствование Федора Алексеевича, скорее всего, в 1682 г.

https://days.pravoslavie.ru/Life/life6783.htm

Днесь возсия́ нам па́мять твоя́, сла́вне Паи́сие,/ я́ко со́лнце светоза́рное, луча́ми озаря́ющи весь мир,/ та́ко и ты, преподо́бне,/ чудесы́ свои́ми тьму но́щи злых духо́в от нас отгоня́я;/ днесь Небе́сныя си́лы, и святы́х А́нгел,/ и ду́ши пра́ведных мы́сленно торжеству́ют, ра́дующеся;/ днесь и мы, гре́шнии, припа́дающе честно́му твоему́ о́бразу мо́лимся:/ о преподо́бне Паи́сие,/ Христа́ Бо́га моли́ непреста́нно// спасти́ град и лю́ди, и́же тебе́ почита́ющия.

Перевод: Сегодня воссияла нам память твоя, прославляемый Паисий, как сияющее солнце озаряет лучами весь мир, так и ты, преподобный, чудесами своими ночную тьму злых духов от нас отгоняешь.

Обратите внимание

Сегодня Небесные силы, и святые Ангелы, и души праведных духовно торжествуют, радуясь.

Сегодня и мы, грешные, преклоняясь перед твоим почитаемым образом, молимся: «О преподобный Паисий, моли не переставая Христа Бога о спасении города и людей, которые тебя почитают».

глас 3

Возсия́, Го́споди, гра́ду Твоему́ Га́личу,/ я́ко светоза́рное со́лнце, уго́дник Твой Паи́сий,/ ра́достно вселе́нную озаря́я свои́ми чудесы́,/ и приходя́щих с ве́рою ко гро́бу его́ свято́му;/ та́ко моли́твами Пречи́стыя Богоро́дицы от бед всех нас изба́ви,/ и упраздни́ ва́рварская шата́ния,/ я́ко мы, лю́дие Твои́, Го́споди,/ и град наш и страна́ вельми́ Тобо́ю хва́лится,// и спаса́ется моли́твами преподо́бнаго Паи́сия.

Перевод: Воссиял, Господи, городу Твоему Галичу, как яркое солнце, угодник Твой Паисий, радостно озаряя своими чудесами вселенную и всех, приходящих с верой ко гробу его святому. По молитвам Пречистой Богородицы от бед всех нас избавь и останови языческое превозношение, так как мы, люди Твои, Господи, и город наш, и страна особо Тобой гордится и спасается молитвами преподобного Паисия.

О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Паи́сие вели́кий! Не забу́ди ни́щих свои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х свои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу.

Помяни́ ста́до свое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад свои́х, моли́ за ны, о́тче наш, и ны́не за де́ти своя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́, не премолчи́ за ны, вопия́ ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя, но помина́й нас, недосто́йных, у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся за нас ко Христу́ Бо́гу, и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо и те́лом преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти у́бо жив сый пребыва́вши неотсту́пно от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских. Па́стырю наш до́брый, а́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть всегда́, но свята́я твоя́ душа́ со а́нгельскими во́инствы, со безпло́тными си́лами у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся. Нам бо ве́дущим у́бо тя вои́стинну и по сме́рти я́ко жи́ву ти су́щу, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся и тебе́ ми́ли ся де́ем, е́же моли́тися о нас всеси́льному Бо́гу о по́льзе душ на́ших и испроси́ти нам вре́мя на покая́ние, и невозбра́нно прейти́ от земли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в и возду́шных князей, и от ве́чныя му́ки изба́витися, и Небе́сному Ца́рствию насле́дником бы́ти со все́ми, иде́же от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/sv-paisij-galichskij

Источник: http://pokrov-fond.info/content/prepodobnyi-paisii-galichskii-chudotvorets

прп. Паисий Галичский, архим

Молитва преподобному Паисию, Галичскому чудотворцу
О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Паисие великий! Не забуди нищих своих до конца, но поминай нас всегда во святых своих и благоприятных молитвах к Богу.

Помяни стадо свое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад своих, моли за ны, отче наш, и ныне за дети своя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю, не премолчи за ны, вопия ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя, но поминай нас, недостойных, у Престола Вседержителева, и не престай моляся за нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо и телом преставился еси от нас, но и по смерти убо жив сый пребывавши неотступно от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских. Пастырю наш добрый, аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными силами у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Нам бо ведущим убо тя воистинну и по смерти яко живу ти сущу, тебе припадаем и тебе молимся и тебе мили ся деем, еже молитися о нас всесильному Богу о пользе душ наших и испросити нам время на покаяние, и невозбранно прейти от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов и воздушных князей, и от вечныя муки избавитися, и Небесному Царствию наследником быти со всеми, идеже от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ ПАИСИЮ, ГАЛИЧСКОМУ ЧУДОТВОРЦУ

Кондак 1

Избранный чудотворче, угодниче Христов, к тебе прибегаем и тебе милися деем, услыши нас в час сей, молящихся тебе, и буди нам скорый помощник и заступник, да твоими молитвами избавльшеся от всяких бед, вопием ти: Радуйся, Паисие преподобне.
Икос 1

Важно

Ангела во плоти суща тя знаем, отче преподобне, и сего ради призываем тя, предстани нам скоро в помощь и избави нас от всякаго зла, да тобою спасшеся, всегда вопием ти: Радуйся, от утробы матерния освященный; Радуйся, светом боговедения просвещенный. Радуйся, яко мира сего красоту ни во что же вменивый; Радуйся, яко ангельское житие возлюбивый.

Радуйся, яко собрал еси инок множество; Радуйся, яко научил еси имети крепкое мужество. Радуйся, яко учением твоим мнози получиша спасение; Радуйся, яко тобою улучиша общее небесное селение. Радуйся, яко чисте зриши Святую Троицу; Радуйся, яко всегда о нас молиши Пресвятую Богородицу. Радуйся, яко вся прошения наша исполняются; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 2

Видящи телесныма очима от Бога посланный к тебе Пречистыя Богоматере образ, принесенный болярином Иоанном Овином, радости многия наполнився, вскоре повеленное от ангел делом совершил еси, вопия к Богу: Аллилуиа.
Икос 2

Разум твердый во удивлении своем сохраняя, отче преподобне, видев болярина во внезапном изменении, вопросил еси его о приключшихся ему, уведев же бывшая, радовашеся. Сего ради и мы вопием ти: Радуйся, от рук Иоанновых образ Богородичен приемый; Радуйся, яко вся дни живота своего ему послуживый.

Радуйся, яко образом тем Владыка Христос обитель твою прослави; Радуйся, яко и тебе обители тоя высочайшаго пастыря постави. Радуйся, яко чудесем, от образа бываемым, самовидец явися; Радуйся, яко того ради во всей России имя твое прославися.

Радуйся, яко от всех стран народи во обитель твою притекаху; Радуйся, яко твоими молитвами от образа Богородична вся полезная приимаху. Радуйся, стада Христова словесных овец добрый пастырю; Радуйся, наставниче заблуждших и благий учителю.

Радуйся, избавляяй во тме прегрешений блудящих; Радуйся, наставляяй на путь спасения хотящих. Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 3

Силою Вышняго посланнии к тебе два ангела, носяще образ Пречистыя Богородицы, сретоша некоего благоговейна человека именем Иоанна, вручивше его, невидими быша от очию его, он же, образ прием, возопи к Богу: Аллилуиа.
Икос 3

Совет

Имущи сомнение в сердцы своем болярин Иоанн о юношах, принесших образ Пречистыя Богородицы, вскоре возвратися в дом свой, хотящи паки видети их, не улучив же видети их, притек во обитель твою, вопияше тебе: Радуйся, отче, образа Богоматере хранителю; Радуйся, Пресвятыя Троицы служителю.

Радуйся, недоведомыя тайны зрителю; Радуйся, чудесем, от образа бываемым, блюстителю. Радуйся, преподобных всех известная похвало; Радуйся, постников многословущая славо. Радуйся, монахов божественное правило; Радуйся, всей Галичской стране великое светило. Радуйся, ангелов собеседниче; Радуйся, святым всем сопричастниче.

Радуйся, Троицы Святыя чистый служителю; Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 4

Бурю внутрь имеяй многих смущений, аз многогрешный недоумеваюся, како возмогу достойно воспети твоя подвиги, преподобне, ни ктоже бо от человек нынешняго рода может я исчести, аще бы и риторски кто глаголати восхотел. Сего ради Богу, тя прославляющему, дерзающе воспеваем: Аллилуиа.
Икос 4

Слышавша града Галича и окрестных градов народи о принесении ангелы Пречистыя Богородицы образа во обитель твою, преподобне, стекахуся отвсюду, носяще недужныя своя, желающе получити исцеление, еже молитвами и прикосновением же пречуднаго образа получивше, отхождаху в домы своя, радующеся.

Мы же, дивящеся, похвальная вопием: Радуйся, о христианстем роде теплый к Богу ходатаю; Радуйся, недужным и скорбным здравия подателю. Радуйся, яко твоими молитвами обитель твоя, яко солнце, просветися; Радуйся, яко о ней народ не точию видевый, но и слышавый возвеселися.

Радуйся, яко ученицы твои душами просвещахуся; Радуйся, яко твоими чудесы телесне веселяхуся. Радуйся, яко твоими молитвами от сетей вражиих свобождаемся; Радуйся, яко от раки твоея святыя благоухания насыщаемся. Радуйся, яко прикосновением тоя же раки от болезней исцелевахуся; Радуйся, яко таковый дар от Бога приял еси.

Читайте также:  Мученик косма и дамиан аравийские, сирийские

Радуйся, яко приходящим к тебе с верою неоскудно исцеление подаваеши; Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 5

Боготечная звезда явился еси, преподобне, Церковь Святую, аки небо, украсил еси, образ, посланный со двема ангелома, в ней поставив, и от всех стран вернии ради моления во обитель твою стекахуся; ты же данною от Христа Бога тебе благодатию тех озарял еси, яко же чудесы, тако и учением наставляя их на путь спасения и повелевая вопити к Богу: Аллилуиа.
Икос 5

Обратите внимание

Видев ученик твой преподобный Иаков во обители святей созданную тобою и болярином Иоанном церковь возгоревшуся, в ней же принесенный ангелы Пречистыя Богородицы образ стояще, ревностию разжегся, и всю надежду на Самую Богоматерь и на твои молитвы возложив, разбив двери бревном и сквозе пламень в церковь вниде, и образ Богородицын изнесе, пламени же отвсюду окружающу его, образ ни чтоже пострада. Сего ради похвальная приносим ти, вопиюще: Радуйся, твердое веры основание; Радуйся, в таковых крепкое имый упование. Радуйся, такова ученика стяжавый; Радуйся, на твердем краеугольном камени того наздавый. Радуйся, яко учением своим, а не млеком сего воспита; Радуйся, яко в несомненную веру сего наказа. Радуйся, яко оба Господу угодиста; Радуйтеся, яко многи ученики своим учением воздоиста. Радуйтеся, яко многим ко спасению явистася предводители; Радуйтеся, яко и нам от волков адских бысте хранители. Радуйтеся, яко купно предстоите Святей Троице; Радуйтеся, яко Царю небесе и земли о нас молитеся. Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 6

Проповеданную ангелы принесением честнаго образа Пречистыя Богородицы милость, хотящую быти роду христианскому, возобновиша вернии, и на созидание новыю церкве от имений своих подаяху кийждо по силе своей. Ты же, преподобне, оным подаянием новую церковь вскоре воздвигл еси и к содействующему сия Богу возопил еси: Аллилуиа.
Икос 6

Возсия во обители новосозданная церковь, аки второе солнце на небеснем крузе, народи же, видевше сие, радовахуся и, любовию притекающе, от неистощимаго источника целеб образа Пресвятые Богородицы дары приемлюще и восхваляюще тя, сице вопияху: Радуйся, добрый винограда Христова строителю; Радуйся, стада Его хранителю. Радуйся, всем верным во спасение учителю; Радуйся, тем же до Царствия Небеснаго предводителю. Радуйся, незлобивых стада Христова овец во едино совокупителю; Радуйся, злосмрадных козлищ от стада Христова прогонителю. Радуйся, молитвенниче о нас к Богу теплый; Радуйся, ходатаю к Богородице о нас скорый. Радуйся, яко тобою дерзновение в молитве к Богородице имеем; Радуйся, яко тобою вся полезная от Бога приемлем. Радуйся, скорый наш помощниче; Радуйся, готовый наш заступниче. Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 7

Хотящу великому князю Московскому Василию пленити удел князя Георгиа, пришед в страны Галичския настольный дяди своего град Галич, тогда же взя и чудотворный образ, его же принесоша ангели, и отнесе его в свой настольный град Москву, и аки пленницу заключи, преслушав моление твое, преподобне; ты же, надеявся несомненно, яко паки образ к вам во обитель возвратится, пел еси Богу песнь ангельскую: Аллилуиа.
Икос 7

Новое бе чудо и ужаса исполненное тогда, принесену бо бывшу образу Царицы Небесныя в Москву и в церкви заключенну, замки и печатьми утвержденну; и стражами обстоима свободившая Адама и Еву от ада, хранима аки пленница, невидимою же силою Божиею тоя же нощи обретеся к твоей честней обители в церкви; ты же, сию ощутив, радостне похвальная к Богородице возсылаше, сице глаголюще: Радуйся, Адамово исправление и Евино свобождение; Радуйся, пророков оглашение и апостолов удобрение. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; Радуйся, Сына Своего и Бога крепкую силу показавшая. Радуйся, море, потопившее гордую лютость великаго князя; Радуйся, каменю, напоивый нас жаждущих потоком чудес Твоих. Радуйся, судию, неправеден суд судящаго, обличившая; Радуйся, во тме плачевней нас грешных просветившая. Радуйся, рождшая радость всему миру; Радуйся, отгнавшая от всех верных печалей зиму. Радуйся, яко пришествием Святаго Ти образа и нам радость дарова; Радуйся, яко прежнюю нашу печаль всю отгна. Радуйся, Мати Господня.
Кондак 8

Странное сие и преславное чудо егда уведе великий князь Василий, тогда печали и ужаса сердце свое исполни, зазираше себе, како сия дерзновенно содела, егоже не леть делати, и сего ради со слезами и рыданием моляшеся к Богородице, да явит ему о образе Своем. Егда же от посланных известися, яко во обители твоей, преподобне отче, явися, отнюдуже насилием бысть тогда взята, воспел есть к Богу песнь ангельскую: Аллилуиа.
Икос 8

Весь радости исполнився великий князь и синклит его о обретении чудотворнаго образа Пречистыя Богородицы, дивящеся неизреченной Божией премудрости, како невидимо силою Сына Своего из церкви изыде, замком и печатем целым сущим и стражем бдящим.

Мы же, ведуще, яко твоих ради молитв сия содеяся, вопием ти: Радуйся, светлый светильниче; Радуйся, пастырю словесных овец. Радуйся, монахов истинный отец; Радуйся, яко твоими молитвами великаго князя суровое дерзновение обличивый.

Радуйся, яко его вся тщетная мысль упразднися; Радуйся, яко ты во смирении своем возвеселися. Радуйся, яко чудотворный образ сподобися зрети; Радуйся, яко пред ним вся дни живота своего изволил еси бдети.

Важно

Радуйся, яко и по смерти своей Самую Пречистую Богородицу зриши; Радуйся, яко Престолу Сына Ея предстоиши. Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому дарованию, свыше от Бога тебе данному, преподобне, яко в немощней своей человечестей плоти сущи, по всему уподобися ангелом, и силою Вышняго укрепляем, во всех добродетелех довольно изобиловал еси, сего ради чистою своею душею причтен ко ангельским силам, поющи всесильному Богу: Аллилуиа.
Икос 9

Витийския и риторския многовещанныя глаголы вся отвергши, истинным своим сердцем и чистою совестию в песнех величаем тя, преподобне, и почитаем богоугодная твоя дела и славу, приглашающе пети тебе таковая: Радуйся, яко Христа ради распятся мирови; Радуйся, яко вся мирская во уметы вменивый. Радуйся, яко плоть свою поработивый духу; Радуйся, яко духом служаше Богови день и нощь. Радуйся, яко телом живяше во юдоли земней; Радуйся, яко душевное еси око пасяше во Иерусалиме горнем. Радуйся, и ныне тамо пребывавши; Радуйся, яко нас, на земли сущих, не оставляеши. Радуйся, яко о нас грешных мольбы к Богу приносиши; Радуйся, яко от Него к нам милость ходатайством своим износиши. Радуйся, яко мы тя за сие благодарим; Радуйся, яко имя твое святое всегда славим. Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 10

Спастися хотящим вождь был еси, преподобне, и ныне нам грешным, спасения желающим, помози святыми своими молитвами; и якоже жив сый, многи ученики своя, Христови угодивших, представив, тако и нас, свободив от прелести греховныя, чистых Христу представи, да зовем Ему: Аллилуиа.
Икос 10

Стена крепкая и необоримая, и покров был еси своим учеником, защищающи их от волков адских, сохраняющи от стреляний бесовских, и ныне нам грешным буди стена и покров, прибегающим к тебе и требующим от тебе помощи, да зовем ти: Радуйся, отцев славо; Радуйся, преподобных похвало. Радуйся, постников украшение; Радуйся, мучеников сопричастниче.

Радуйся, пустынножителем сообщниче; Радуйся, истинныя христианския веры ревнителю. Радуйся, противящихся вере святей искоренителю; Радуйся, церковное украшение. Радуйся, обители святей разширение; Радуйся, яко обитель твоя ныне молитвами твоими стоит нерушима. Радуйся, яко и во веки имать стояти невредима; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 11

Пением всяким Бога и Его Пречистую Богоматерь, живущи на земли, прославлял еси вся дни живота своего, сего ради и мзду трудов своих восприяв, вселился еси в небесных селениих, идеже выну поют ангельстии чинове; с ними же живущи, поеши всегда к Богу песнь сию: Аллилуиа.
Икос 11

Светоприемный свещник на месте высоце, а не под спудом стоящий, во тме греховней сущии зрим тя, преподобне, с невещественными бо в вышних предстоиши Престолу Пресвятыя Троицы, радости превеликия исполнився и божественными лучами трисолнечнаго света осияваем, облистаеши верных, вопиющих тебе таковая: Радуйся, заре, являющая покаянием день спасения; Радуйся, всех грешных покаянием ко Христу приводяй. Радуйся, данным ти от Христа ключем Царствие Небесное отверзаеши; Радуйся, покаянием грешников в него вводиши. Радуйся, кормчий корабля Христова, в нем же спасошася мнози; Радуйся, яко учением своим многотекущую источил еси реку. Радуйся, яко жаждущих твоего учения напоил еси потоком сладости; Радуйся, яко твоего учения рекою доплыхом в землю обетованную. Радуйся, яко пристахом в тихое пристанище; Радуйся, яко наследовахом землю обетованную. Радуйся, яко получихом прежде многих лет обещанное; Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 12

Совет

Благодать дадеся тебе от Бога, яко и прочим святым, целити души и телеса с верою притекающим к раце твоей святей. Сего ради молютися, преподобне Паисие, и, к раце твоей святей припадая, вопию: исцели мою душу и болезнь во здравие вскоре премени, да тобою получив здравие, воспою Богови песнь ангельскую: Аллилуиа.
Икос 12

Поюще твоя труды и подвиги, преподобне, восхваляем тя вси, яко от юности своея явился еси храм Святаго Духа; сего ради к раце твоей честней во храм Божия Матере притекающе, вопием ти: Радуйся, врачу душами болезнующих; Радуйся, целителю телесными недуги озлобленных. Радуйся, наказателю сущим во младости; Радуйся, жезле сущим в старости.

Радуйся, яко святая твоя душа в небесных скиниях почивает; Радуйся, яко имя твое святое на земли прославляемо бывает. Радуйся, яко призыванием имени твоего святого болезни врачуются; Радуйся, яко твоими молитвами беснующиися от мучительства диаволя свобождаются. Радуйся, яко всякая язва в людех целится; Радуйся, яко вси, притекающии ко гробу твоему с верою, спасаются.

Радуйся, Паисие преподобне.
Кондак 13

О всеблаженный и приснопамятный угодниче Божий, преподобне отче Паисие, предстоя Престолу Владыки Христа, не забуди нас грешных и нынешнее наше приими приношение, всегда о нас пребуди моляся, избавитися нам от напастей и всяких болезней, и вечнаго мучения благоприятным твоим ходатайством, да с тобою воспеваем к Богу всегда: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Источник: https://elitsy.ru/info/saint/2266/

Акафист преподобному Паисию, Галичскому чудотворцу

Кондак 1Избранный чудотворче, угодниче Христов, к тебе прибегаем и тебе милися деем, услыши нас в час сей, молящихся тебе, и буди нам скорый помощник и заступник, да твоими молитвами избавльшеся от всяких бед, вопием ти: Радуйся, Паисие преподобне.

Икос 1

Важно

Ангела во плоти суща тя знаем, отче преподобне, и сего ради призываем тя, предстани нам скоро в помощь и избави нас от всякаго зла, да тобою спасшеся, всегда вопием ти: Радуйся, от утробы матерния освященный; Радуйся, светом боговедения просвещенный. Радуйся, яко мира сего красоту ни во что же вменивый; Радуйся, яко ангельское житие возлюбивый.

Радуйся, яко собрал еси инок множество; Радуйся, яко научил еси имети крепкое мужество. Радуйся, яко учением твоим мнози получиша спасение; Радуйся, яко тобою улучиша общее небесное селение. Радуйся, яко чисте зриши Святую Троицу; Радуйся, яко всегда о нас молиши Пресвятую Богородицу. Радуйся, яко вся прошения наша исполняются; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 2

Видящи телесныма очима от Бога посланный к тебе Пречистыя Богоматере образ, принесенный болярином Иоанном Овином, радости многия наполнився, вскоре повеленное от ангел делом совершил еси, вопия к Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум твердый во удивлении своем сохраняя, отче преподобне, видев болярина во внезапном изменении, вопросил еси его о приключшихся ему, уведев же бывшая, радовашеся. Сего ради и мы вопием ти: Радуйся, от рук Иоанновых образ Богородичен приемый; Радуйся, яко вся дни живота своего ему послуживый.

Радуйся, яко образом тем Владыка Христос обитель твою прослави; Радуйся, яко и тебе обители тоя высочайшаго пастыря постави. Радуйся, яко чудесем, от образа бываемым, самовидец явися; Радуйся, яко того ради во всей России имя твое прославися.

Читайте также:  Собор святых земли эстонской, малый/средний

Радуйся, яко от всех стран народи во обитель твою притекаху; Радуйся, яко твоими молитвами от образа Богородична вся полезная приимаху. Радуйся, стада Христова словесных овец добрый пастырю; Радуйся, наставниче заблуждших и благий учи-телю.

Радуйся, избавляяй во тме прегрешений блудящих; Радуйся, наставляяй на путь спасения хотящих. Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 3

Обратите внимание

Силою Вышняго посланнии к тебе два ангела, носяще образ Пречистыя Богородицы, сретоша некоего благоговейна человека именем Иоанна, вручивше его, невидими быша от очию его, он же, образ прием, возопи к Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Совет

Имущи сомнение в сердцы своем болярин Иоанн о юношах, принесших образ Пречистыя Богородицы, вскоре возвратися в дом свой, хотящи паки видети их, не улучив же видети их, притек во обитель твою, вопияше тебе: Радуйся, отче, образа Богоматере хранителю; Радуйся, Пресвятыя Троицы служителю.

Радуйся, недоведомыя тайны зрителю; Радуйся, чудесем, от образа бываемым, блюстителю. Радуйся, преподобных всех известная похвало; Радуйся, постников многословущая славо. Радуйся, монахов божественное правило; Радуйся, всей Галичской стране великое светило. Радуйся, ангелов собеседниче; Радуйся, святым всем сопричастниче.

Радуйся, Троицы Святыя чистый служителю; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 4

Бурю внутрь имеяй многих смущений, аз многогрешный недоумеваюся, како возмогу достойно воспети твоя подвиги, препо-добне, ни ктоже бо от человек нынешняго рода может я исчести, аще бы и риторски кто глаголати восхотел. Сего ради Богу, тя прослав-ляющему, дерзающе воспеваем: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавша града Галича и окрестных градов народи о принесении ангелы Пречистыя Богородицы образа во обитель твою, преподобне, стекахуся отвсюду, носяще недужныя своя, желающе получити исцеление, еже молитвами и прикосновением же пречуднаго образа получивше, отхождаху в домы своя, радующеся.

Мы же, дивящеся, похвальная вопием: Радуйся, о христианстем роде теплый к Богу ходатаю; Радуйся, недужным и скорбным здравия подателю. Радуйся, яко твоими молитвами обитель твоя, яко солнце, просветися; Радуйся, яко о ней народ не точию видевый, но и слышавый возвеселися.

Радуйся, яко ученицы твои душами просвещахуся; Радуйся, яко твоими чудесы телесне веселяхуся. Радуйся, яко твоими молитвами от сетей вражиих свобождаемся; Радуйся, яко от раки твоея святыя благоухания насыщаемся. Радуйся, яко прикосновением тоя же раки от болезней исцелевахуся; Радуйся, яко таковый дар от Бога приял еси.

Радуйся, яко приходящим к тебе с верою неоскудно исцеление подаваеши; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 5

Важно

Боготечная звезда явился еси, преподобне, Церковь Святую, аки небо, украсил еси, образ, посланный со двема ангелома, в ней поставив, и от всех стран вернии ради моления во обитель твою стекахуся; ты же данною от Христа Бога тебе благодатию тех озарял еси, яко же чудесы, тако и учением наставляя их на путь спасения и повелевая вопити к Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев ученик твой преподобный Иаков во обители святей созданную тобою и болярином Иоанном церковь возгоревшуся, в ней же принесенный ангелы Пречистыя Богородицы образ стояще, ревностию разжегся, и всю надежду на Самую Богоматерь и на твои молитвы возложив, разбив двери бревном и сквозе пламень в церковь вниде, и образ Богородицын изнесе, пламени же отвсюду окружающу его, образ ни чтоже пострада. Сего ради похвальная приносим ти, вопиюще: Радуйся, твердое веры основание; Радуйся, в таковых крепкое имый упование. Радуйся, такова ученика стяжавый; Радуйся, на твердем краеугольном камени того наздавый. Радуйся, яко учением своим, а не млеком сего воспита; Радуйся, яко в несомненную веру сего наказа. Радуйся, яко оба Господу угодиста; Радуйтеся, яко многи ученики своим учением воздоиста. Радуйтеся, яко многим ко спасению явистася предводители; Радуйтеся, яко и нам от волков адских бысте хранители. Радуйтеся, яко купно предстоите Святей Троице; Радуйтеся, яко Царю небесе и земли о нас молитеся. Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 6

Проповеданную ангелы принесением честнаго образа Пречистыя Богородицы милость, хотящую быти роду христианскому, возобновиша вернии, и на созидание новыю церкве от имений своих подаяху кийждо по силе своей. Ты же, преподобне, оным подаянием новую церковь вскоре воздвигл еси и к содействующему сия Богу возопил еси: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия во обители новосозданная церковь, аки второе солнце на небеснем крузе, народи же, видевше сие, радовахуся и, любовию притекающе, от неистощимаго источника целеб образа Пресвятые Богородицы дары приемлюще и восхваляюще тя, сице вопияху: Радуйся, добрый винограда Христова строителю; Радуйся, стада Его хранителю. Радуйся, всем верным во спасение учителю; Радуйся, тем же до Царствия Небеснаго предводителю. Радуйся, незлобивых стада Христова овец во едино совокупителю; Радуйся, злосмрадных козлищ от стада Христова прогонителю. Радуйся, молитвенниче о нас к Богу теплый; Радуйся, ходатаю к Богородице о нас скорый. Радуйся, яко тобою дерзновение в молитве к Бо-городице имеем; Радуйся, яко тобою вся полезная от Бога прием-лем. Радуйся, скорый наш помощниче; Радуйся, готовый наш заступниче. Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 7

Хотящу великому князю Московскому Василию пленити удел князя Георгиа, пришед в страны Галичския настольный дяди своего град Га-лич, тогда же взя и чудотворный образ, его же принесоша ангели, и отнесе его в свой настольный град Москву, и аки пленницу заключи, преслушав моление твое, преподобне; ты же, надеявся несомненно, яко паки образ к вам во обитель возвратится, пел еси Богу песнь ангельскую: Аллилуиа.

Икос 7

Новое бе чудо и ужаса исполненное тогда, принесену бо бывшу образу Царицы Небесныя в Москву и в церкви заключенну, замки и печатьми утвержденну; и стражами обстоима свободившая Адама и Еву от ада, хранима аки пленница, невидимою же силою Божиею тоя же нощи обретеся к твоей честней обители в церкви; ты же, сию ощутив, радостне похвальная к Богородице возсылаше, сице гла-голюще: Радуйся, Адамово исправление и Евино свобождение; Радуйся, пророков оглашение и апостолов удобрение. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; Радуйся, Сына Своего и Бога крепкую силу показавшая. Радуйся, море, потопившее гордую лютость великаго князя; Радуйся, каменю, напоивый нас жаждущих потоком чудес Твоих. Радуйся, судию, неправеден суд судящаго, обличившая; Радуйся, во тме плачевней нас грешных просветившая. Радуйся, рождшая радость всему миру; Радуйся, отгнавшая от всех верных печалей зиму. Радуйся, яко пришествием Святаго Ти образа и нам радость дарова; Радуйся, яко прежнюю нашу печаль всю отгна. Радуйся, Мати Господня.

Кондак 8

Странное сие и преславное чудо егда уведе великий князь Василий, тогда печали и ужаса сердце свое исполни, зазираше себе, како сия дерзновенно содела, егоже не леть делати, и сего ради со слезами и рыданием моляшеся к Богородице, да явит ему о образе Своем. Егда же от посланных известися, яко во обители твоей, преподобне отче, явися, отнюдуже насилием бысть тогда взята, воспел есть к Богу песнь ангельскую: Аллилуиа.

Икос 8

Весь радости исполнився великий князь и синклит его о обретении чудотворнаго образа Пречистыя Богородицы, дивящеся неизреченной Божией премудрости, како невидимо силою Сына Своего из церкви изыде, замком и печатем целым сущим и стражем бдящим.

Мы же, ведуще, яко твоих ради молитв сия содеяся, вопием ти: Радуйся, светлый светильниче; Радуйся, пастырю словесных овец. Радуйся, монахов истинный отец; Радуйся, яко твоими молитвами великаго князя суровое дерзновение обличивый.

Совет

Радуйся, яко его вся тщетная мысль упразднися; Радуйся, яко ты во смирении своем возвеселися. Радуйся, яко чудотворный образ сподобися зрети; Радуйся, яко пред ним вся дни живота своего из-волил еси бдети.

Радуйся, яко и по смерти своей Самую Пречистую Богородицу зриши; Радуйся, яко Престолу Сына Ея предстоиши. Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому дарованию, свыше от Бога тебе данному, преподобне, яко в немощней своей человечестей плоти сущи, по всему уподобися ангелом, и силою Вышняго укрепляем, во всех добродетелех довольно изобиловал еси, сего ради чистою своею душею причтен ко ангельским силам, поющи всесильному Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витийския и риторския многовещанныя глаголы вся отвергши, истинным своим сердцем и чистою совестию в песнех величаем тя, преподобне, и почитаем богоугодная твоя дела и славу, приглашающе пети тебе таковая: Радуйся, яко Христа ради распятся мирови; Радуйся, яко вся мирская во уметы вменивый. Радуйся, яко плоть свою поработивый духу; Радуйся, яко духом служаше Богови день и нощь. Радуйся, яко телом живяше во юдоли земней; Радуйся, яко душевное еси око пасяше во Иерусалиме горнем. Радуйся, и ныне тамо пребывавши; Радуйся, яко нас, на земли сущих, не оставляеши. Радуйся, яко о нас грешных мольбы к Богу приносиши; Радуйся, яко от Него к нам милость ходатайством своим износиши. Радуйся, яко мы тя за сие благодарим; Радуйся, яко имя твое святое всегда славим. Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 10

Спастися хотящим вождь был еси, преподобне, и ныне нам грешным, спасения желающим, помози святыми своими молитвами; и якоже жив сый, многи ученики своя, Христови угодивших, представив, тако и нас, свободив от прелести греховныя, чистых Христу представи, да зовем Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена крепкая и необоримая, и покров был еси своим учеником, защищающи их от волков адских, сохраняющи от стреляний бесовских, и ныне нам грешным буди стена и покров, прибегающим к тебе и требующим от тебе помощи, да зовем ти: Радуйся, отцев славо; Радуйся, преподобных похвало. Радуйся, постников украшение; Радуйся, мучеников сопричастниче.

Радуйся, пустынножителем сообщниче; Радуйся, истинныя христианския веры ревнителю. Радуйся, противящихся вере святей искоренителю; Радуйся, церковное украшение. Радуйся, обители святей разширение; Радуйся, яко обитель твоя ныне молитвами твоими стоит нерушима. Радуйся, яко и во веки имать стояти невредима; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 11

Пением всяким Бога и Его Пречистую Богоматерь, живущи на земли, прославлял еси вся дни живота своего, сего ради и мзду трудов своих восприяв, вселился еси в небесных селениих, идеже выну поют ангельстии чинове; с ними же живущи, поеши всегда к Богу песнь сию: Аллилуиа.

Икос 11

Обратите внимание

Светоприемный свещник на месте высоце, а не под спудом стоящий, во тме греховней сущии зрим тя, преподобне, с невещественными бо в вышних предстоиши Престолу Пресвятыя Троицы, радости превеликия исполнився и божественными лучами трисолнечнаго света осияваем, облистаеши верных, вопиющих тебе таковая: Радуйся, заре, являющая покаянием день спасения; Радуйся, всех грешных покаянием ко Христу приводяй. Радуйся, данным ти от Христа ключем Царствие Небесное отверзаеши; Радуйся, покаянием грешников в него вводиши. Радуйся, кормчий корабля Христова, в нем же спасошася мнози; Радуйся, яко учением своим многотекущую источил еси реку. Радуйся, яко жаждущих твоего учения напоил еси потоком сладости; Радуйся, яко твоего учения рекою доплыхом в землю обетованную. Радуйся, яко пристахом в тихое пристанище; Радуйся, яко наследовахом землю обетованную. Радуйся, яко получихом прежде многих лет обе-щанное; Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 12

Благодать дадеся тебе от Бога, яко и прочим святым, целити души и телеса с верою притекающим к раце твоей святей. Сего ради молютися, преподобне Паисие, и, к раце твоей святей припадая, вопию: исцели мою душу и болезнь во здравие вскоре премени, да тобою получив здравие, воспою Богови песнь ангельскую: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твоя труды и подвиги, преподобне, восхваляем тя вси, яко от юности своея явился еси храм Святаго Духа; сего ради к раце твоей честней во храм Божия Матере притекающе, вопием ти: Радуйся, врачу душами болезнующих; Радуйся, целителю телесными недуги озлобленных. Радуйся, наказателю сущим во младости; Радуйся, жезле сущим в старости.

Радуйся, яко святая твоя душа в небесных скиниях почивает; Радуйся, яко имя твое святое на земли прославляемо бывает. Радуйся, яко призыванием имени твоего святого болезни врачуются; Радуйся, яко твоими молитвами беснующиися от мучительства диаволя свобождаются. Радуйся, яко всякая язва в людех целится; Радуйся, яко вси, притекающии ко гробу твоему с верою, спасаются.

Радуйся, Паисие преподобне.

Кондак 13

О всеблаженный и приснопамятный угодниче Божий, преподобне отче Паисие, предстоя Престолу Владыки Христа, не забуди нас грешных и нынешнее наше приими приношение, всегда о нас пребуди моляся, избавитися нам от напастей и всяких болезней, и вечнаго мучения благоприятным твоим ходатайством, да с тобою воспеваем к Богу всегда: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Copyright © Православная-Библиотека.Ru 2009-2018
Все права защищены.

Источник: https://www.pravoslavnaya-biblioteka.ru/akafistnik/akafist-prepodobnomu-paisiyu-galichskomu-chudotvortsu.html

Ссылка на основную публикацию