Икона божией матери гребневская (гребенская)

Икона Божией Матери Гребневская

Кондак 1

Взбранней Воеводе и Деве Богородице, от всех родов на спасение наше избранней и, яко Матери Христа, Бога нашего, достодолжно ублажаемей, похвальное пение, вернии, принесем и пред иконою Ея с надеждою и любовию молитву вознесем: избави нас, Владычице, от враг видимых и невидимых, да спасеннии Тобою воззовем вси радостно:
Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Икос 1

Ангелов множества и вся небесная воинства славят Тя, Царицу Небесе и земли. Прослави Тя, Пречистая, и великий князь Димитрий с вои русскими, егда, яко победитель над нечестивыми агаряны, путь свой к Первопрестольному граду совершая, в дар чудотворную икону Твою от людий града Гребени прият.

Темже, держа ю на объятиих своих, со дерзновением возопи Преблагословенней:Радуйся, сретением иконы Твоея верныя ратоборцы возвеселившая;Радуйся, ею благословение Первопрестольному граду даровавшая.Радуйся, шествием Твоим землю Русскую освятившая;Радуйся, к вере христианстей многия люди обратившая.

Радуйся, агарянскаго зловерия Обличение;Радуйся, веры Православныя Утверждение.Радуйся, с верою прибегающим прошения исполняющая;Радуйся, людем православным присно чудодеющая.Радуйся, скорая человеком Помощнице;Радуйся, премудрая верным Наставнице.

Обратите внимание

Радуйся, Великих Московских князей Покровительнице;Радуйся, рода христианскаго усердная Заступнице.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 2

Видяще христолюбивии людие, в страданиих и скорбех сущии, чудеса от иконы Твоея, Владычице, бываемая, от многих мест к Тебе стекахуся и молитвы возсылаху. Темже, получивше с верою просимая, благодарне из глубины сердец взываху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеша людие промышление Божие о себе, егда, всечестная икона Твоя, Богомати, яко солнце пресветлое, в стольный град Москву святым великим князем Димитрием принесеся.

Сего ради, светло празднующе честнаго образа Твоего сретение, с любовию к Тебе взываху:Радуйся, яко икона Твоя во спасение нам даровася;Радуйся, яко тою соборная церковь Успения украсися.

Радуйся, землю Русскую в удел Себе избравшая;Радуйся, многими чудесы люди града Гребени удивившая.Радуйся, заблудших грешников скорое Вразумление;Радуйся, сердец наших Умиление.Радуйся, Покрове чистоты и девства;Радуйся, Ограждение благаго супружества.

Радуйся, прибегающих к Тебе милосердая Споручнице;Радуйся, оставленных врачами безмездная Целительнице.Радуйся, Божественною славою Украшенная;Радуйся, дивными чудесами Прославленная.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 3

Силою, данною Ти свыше, многая чудеса сотворила еси, Владычице, в земли нашей и не возможно есть исчислити славныя победы над супостаты. Князие бо русстии, имеюще икону Твою, безстрашно отражаху вражия полчища, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще Тя неусыпающую Молитвенницу и усердную Заступницу, всякое уныние и страх отчаяния побеждаем. Ты бо, стяжавши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему, любовию покрываеши землю русскую и всем твориши спастися.

Сего ради, аще и нерадиви суще о своем спасении, обаче дерзаем со умилением глаголати Тебе таковая:Радуйся, в бедах и скорбех скорая Помощнице;Радуйся, теплая о нас пред Богом Молитвеннице.

Радуйся, православных воинов на поли брани укрепляющая;Радуйся, елеем благодати Твоея раны их врачующая.Радуйся, верная чада на подвиги благословляющая;Радуйся, неверныя под ноги их покоряющая.Радуйся, грешником грозное Обличение;Радуйся, кающимся человеколюбное Снисхождение.

Важно

Радуйся, духовная очи, еже видети грехи, нам открывающая;Радуйся, благодатную помощь ко исправлению подающая.Радуйся, страстей пагубных Исцеление;Радуйся, душ наших Спасение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 4

Бурею недоумений обдержими быша людие, видяще церковь Успения Твоего, Владычице, огнем объяту. Егда же узреша икону Твою на воздусе верху пламене стоящу и не сгорающу, прославиша Бога дивнаго в чудесех Своих и Тя, Пресвятая Дево, Огнь Божества во чреве Твоем вместившую, в радости поюще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 5

Боголюбивая Хранительница явилася еси, Владычице, егда злии татие, пришедше в церковь, тщахуся ризу иконы Твоея восхитити. Ты же, Пречистая, наказующи, наказала еси святотатцы сия, иныя попаливши огнем от лика иконы Твоея исшедшим, иныя же вразумила еси воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Вемы, воистину вемы, Владычице, яко не оставиши ны, беззащитныя, и воспретиши врагом видимым и невидимым, тщащимся погубити души наша и Царствия Небеснаго лишити.

Темже, яко обличила еси святотатцы злыя, соблюди и нас от злых татей князя воздушнаго, да благодарственно Ти вопием:Радуйся, рода христианскаго теплая Заступнице;Радуйся, во обители райския благая Путеводительнице.

Радуйся, праведный гнев Божий на милость претворяющая;Радуйся, отчаянных и отверженных непрестанно милующая.Радуйся, помраченных смыслом благодатное Просвещение;Радуйся, творящих злыя похоти грозное Вразумление.

Совет

Радуйся, лукавыя правители строго обличающая;Радуйся, обиженныя ими любовию ограждающая.Радуйся, умерщвленныя грехми благодатию Твоею оживляющая;Радуйся, надеждою благ вечных их увеселяющая.Радуйся, злыя распри умиряющая;Радуйся, и в малых скорбех нам помогающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 6

Проповедуют гради и веси земли нашея чудеса Твоя, Богородительнице, ихже Ты явила еси в защищении людей православных. Темже и икона Твоя прославися многими чудесы и явися русским великим князем, яко щит и ограждение и на враги одоление, иже победы улучавше, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия отечеству нашему от иконы Твоея, Владычице, дивная победа, егда православнии воини изнесоша ю противу изменников и иноверных, хотящих град Москву разорити и веру Православную погубити.

Ты же, одоление на враги даровавши, тьму неверия отгнала еси, всех же научила еси с любовию взывати:Радуйся, Землю Русскую возлюбившая;Радуйся, отечество наше в удел Себе избравшая.Радуйся, врагов наших грозное Устрашение;Радуйся, веры Православныя всемощное Защищение.

Радуйся, Покровом Твоим нас покрывающая;Радуйся, заблуждших к познанию Истины приводящая.Радуйся, в день скорби плач верных в радость обратившая;Радуйся, знамением милости Твоея их сердца возвеселившая.

Радуйся, щедроты Твоя верным людем изливающая;Радуйся, иконою Твоею им помогающая.Радуйся, несумненная наша Надеждо;Радуйся, тихое и доброе Пристанище.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 7

Хотящи обновити чудотворную икону Твою, Богомати, от мног лет в ветхость пришедшу, сестра царева со усердием украси ю и, совершивши молебное пение, возврати в новосозданную церковь, прославляющи Тя, Пречистая, Богу же взывающи: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна дела Твоя, Владычице, и кто возможет достойно воспети я, издревле бо, яко залог милости, икону Твою отечеству нашему даровала еси скорбящим на утешение, болящим во здравие и всем христианом во спасение.

Сего ради, благодарни суще, на образ Твой с любовию взирающе, со умилением зовем:Радуйся, путь ко спасению нам указующая;Радуйся, души верных к тихому пристанищу приводящая.Радуйся, плач матерей о чадех своих утишающая;Радуйся, юных от растления мира сего спасающая.

Радуйся, подвизающихся к Царствию Небесному Путеводительнице;Радуйся, душепагубных ересей и расколов Искоренительнице.Радуйся, мрак греховный душ наших просвещающая;Радуйся, ум наш в горняя вперяющая.

Обратите внимание

Радуйся, пристрастие к тленному богатству от нас отражающая;Радуйся, сокровище нетленное на Небеси искати всех научающая.Радуйся, молящихся Тебе и Сыну Твоему Покров и Заступление;Радуйся, люте страждущим скорое Вспоможение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 8

Странное чудо явила еси, Богородице, некоей жене, яже глуха и нема сущи, мимоходяше и моляшеся пред иконою Твоею. Ты же, Милосердая Мати, не презревши моления ея, даровала еси слух, безгласная же уста подвигла еси благодарно воспети Богу: Аллилуия.

Икос 8

Все житие наше на земли болезнено и всякия скорби исполнено есть. Но ведуще Тя, Пречистая, скорую Помощницу и благую Заступницу рода христианскаго, с верою несумненною к Тебе прибегаем и пред иконою Твоею чудотворною слезы проливаем, во умилении зовуще сице:Радуйся, иереев честных Благословение;Радуйся, иноком в подвизех Поможение.

Радуйся, безматерних сирот любезное Воспитание;Радуйся, отроков благодатное Просвещение.Радуйся, супругом в любви Единомыслие;Радуйся, старцем надежное Подкрепление.Радуйся, алчущих и жаждущих Питательнице;Радуйся, о всех нас присная Молитвеннице.Радуйся, благодатное Утешение всех скорбящих;Радуйся, несокрушимое защищение на Тя уповающих.

Радуйся, в час смертный нам помогающая;Радуйся, смиренным Царствие Небесное уготовляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 9

Все естество ангельское дивится Твоему неизреченному милосердию, Всемилостивая Владычице, зане теплым Твоим предстательством пред Сыном Твоим род человеческий заступаеши, весь мир от бед избавляеши и от вечныя смерти спасаеши всех, с верою к Тебе притекающих, Богу же вопиющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии боговещаннии многая пения составиша в честь Твою, Богородице, в нихже по достоянию прославиша Тя и воспеша чудеса от икон Твоих явленная.

Такожде и мы, любовию объяти суще, дерзаем благодарственно принести Тебе похвалы сия:Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице;Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая;Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте;Радуйся, Мати Дево всепетая, христиан Похвало.Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая;Радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, Благодатная, Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая;Радуйся, Владычице, неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая;Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 10

Спасти хотя род человеческий, Человеколюбец Господь дарова нам Матерь Свою в покров и защищение. Темже, благодарни суще, на Тя надеемся, Владычице, и умиленно просим: буди нам всеблагая Помощница, да в радости воспоим Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая от лет древних явилася еси, Пречистая Владычице, в стране нашей, изливающи чудеса и осеняющи благодатною помощию христолюбивыя воины. Сия ведуще, благовернии князие и вси людие со благоговением вопияху Ти сице:Радуйся, присно о нас, грешных, промышляющая;Радуйся, в годы лютых испытаний нас не оставляющая.

Радуйся, в правой вере Укрепление;Радуйся, надеждою спасения Ободрение.Радуйся, Единому Богу работати научающая;Радуйся, заповеди Божия исполняти помогающая.Радуйся, ищущим спасения путь указующая;Радуйся, и благодать им ниспосылающая.Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая;Радуйся, слезы с ланит отирающая.

Радуйся, николиже нас, грешных, забывающая;Радуйся, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 11

Пение умиленное и благодарственное приносим Ти, Пречистая Владычице, яко во дни гонения безбожнаго землю нашу сохранила еси. Умоли, Милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, еже Церкви российстей в мире и благоденствии пребывати и оградити ю от неверия, раскола и ересей, да вси едиными усты и единым сердцем сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная Твоя икона, Всепетая Богородице, юже древле благоверный князь Димитрий на объятиях своих ношаше, и до днесь благоговейно почитается в пределех земли Московския.

Вернии бо людие, возжелевше благодати тоя имети причастие, храмы во славу Твою созидают и пред образом Твоим взывают сице:Радуйся, всех притекающих к Тебе скорая Услышательнице;Радуйся, изнемогающих от уныния и печали благая Утешительнице.

Радуйся, воздыханий наших не отвергающая;Радуйся, смятенным душам мир и покой подающая.Радуйся, на князи и сыны человеческия надеятися нам возбраняющая;Радуйся, козни диавольския побеждати нам помогающая.Радуйся, яко Московскую землю возлюбила еси;Радуйся, яко храмы Гребневския в ней устроити благоволила еси.

Важно

Радуйся, Богородских пределов дивное украшение;Радуйся, града Одинцова незримое охранение.Радуйся, весь на реце Клязьме иконою Твоею благословившая;Радуйся, всех нас Твоим Покровом не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 12

Благодати Твоея не лиши нас, Владычице, погрязших в пучине беззаконий и люте страждущих. Обаче всю надежду на Тя возлагаем и, на образ Твой со умилением взираем, от негоже вси скорбящии и обременении грехми многими спасение и цельбы приемлют и радостно о Тебе воспевают Всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, взираем на образ Твой, Богомати. Ты бо, десницею Младенца Христа объемлющи, молишися о нас, Он же, мольбы Твоя приемля, милостивно благословляет Тя в знамение Своего благоволения.

О сем убо удивляющеся, с любовию вопием Ти сице:Радуйся, Творца всяческих на руку Твоею держащая;Радуйся, о нас к Нему присно ходатайстующая.Радуйся, Царице, Царем царствующих избранная;Радуйся, Владычице, Господем господствующих прославленная.

Радуйся, светом радости души ободряющая;Радуйся, греховную мглу нашу разгоняющая.Радуйся, лукавых духов Низложение;Радуйся, всех христиан Упование.Радуйся, Светильниче златый, небо и землю освящающий;Радуйся, Жезле правый, путь к Богу указующий.

Радуйся, неугасимая Лампадо, в нощи жития нам светящая;Радуйся, световидная Лествице, к престолу Господню приводящая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Читайте также:  Крещение

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Пречистая Дево, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими от нас, недостойных раб Твоих, малое сие моление, в простоте сердца Тебе приносимое, и избави нас от всякия скорби, зол и болезней, не остави нас матерним Твоим предстательством и Царствия Небеснаго сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Сей кондак глаголется трижды. Таже икос 1 и кондак 1.

Молитва

О, Царице Всеблагая и теплая Заступнице! К Тебе, единей нашей Надежди и Упованию, преклоньше колена, прилежно молимся: услыши прошения наша, из глубины сердца Тебе приносимая и буди нам, блуждающим по распутиям скорбныя жизни, верная ко спасению Путеводительница.

О, державная Заступнице! Ты древле князем русским была еси во бранех Вспоможение и на враги Одоление, многажды землю нашу от нашествия иноплеменных сохраняющи и люди русския спасающи.

Ныне же, пред святым образом Твоим предстояще, усердное благодарение приносим и тепле молимся: заступай и на будущее время землю Русскую, умилосердися о нас, в суете жизнь свою провождающих, и прости недостойных, водвори в душах наших мир и тишину, егда же постигнет искушение, помози прияти е, яко вразумление, паче же принести истинныя плоды покаяния.

Совет
Важно

О, Пречистая Богородице! Даруй пастырем Церкве ревность и благочестие, правителем мудрость и правосудие, воином мужество и крепость и всем людем, яже ко спасению полезная.

[/su_box]

В час же кончины нашея отжени от нас духов злобы поднебесных, ищущих погибели нашея, и сподоби, Всемилостивая Владычице, непреткновенно проити воздушная мытарства и достигнути Царства Небеснаго, идеже вси святии вкупе с Тобою прославляют Триединаго Бога Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/ikona-grebnevskaja

Гребневская икона Божией Матери

Чудотворный образ Богородицы глубоко почитается всеми верующими. И по сей день православные христиане восхваляют икону Божией матери, прославившую себя чудесными действиями.

Огромное количество икон Пречистой Девы разбросанно по нашей необъятной Родине. Каждый лик славится произошедшими с ним чудесами. Гребневская икона Божией Матери — не исключение. Прославленный чудотворный образ Богородицы получил свою известность при загадочных обстоятельствах.

История иконы

Обретение иконы датируется 1380 годом. Жители города Гребня поднесли чудотворный образ в дань почтения великому князю Дмитрию Донскому после его победы в Куликовской битве.

Святой лик сто лет защищал Успенский Собор города Владимира, пока внук владимирского и московского князя не взял ее с собой на покорение близ лежащих земель. Победа была гарантирована.

А впоследствии во имя Богородицы построили новый храм Божий на Лубянке и оставили Гребневскую икону покоиться там. В 1617 году церковь была уничтожена огнем.

Все, что находилось в соборе, сгорело, превратившись в пепел, кроме образа Богородицы, который остался не тронутым огнем.

Где находится икона

Икона украшала выстроенный в честь Пречистой Девы храм Успения Пресвятой Богородицы на Лубянке. Но в 1935 году церковь была полностью разрушена. Несколько святых образов были спасены и переданы в руки праведных людей.

 К сожалению среди них не удалось обнаружить Гребневскую икону. Чудотворный лик бесследно исчез, и восстановить хронологию событий минувших лет и собрать другие сведения о его возможном нахождении представляется невозможным.

Описание иконы

Реставраторы и иконописцы писали изображение с подлинника в 1917 году. Образ Божией Матери сохранил в себе древнюю живопись, написан на тонкой кипарисовой доске. Имеет в наличии драгоценный оклад. На руках Благочестивая Дева держит Божественного Младенца. Голова Богородицы покрыта красным одеянием, символизирующим собой заступничество и покров земли Русской.

В чем помогает чудотворный образ

Молитвы перед образом Пречистой Девы помогают в избавлении от грехов, недругов, иноверцев. Икона защищает от распада России и захвата иноплеменными. К ее помощи призывают в минуты тяжбы, при болезнях, пожарах и людских зверствах. Богородица оберегает кров, семью и здоровье близких.

Молитва перед Гребневской иконой Божией Матери

«О, Пречистая Царица Небесная, Всеславная Матерь Спасителя нашего. Услышь молитвы грешных людей, обращающихся пред образом Твоим в слезах и словах покаяния. Защити нас от смертных страстей, избавь от печалей, несчастий и скорби, огради от напастей, злых помыслов, невежества и врагов неправедных.

В Твоих силах, о Благочестивая Мать, защитить православных христиан от всякого зла и спасти от огня дьявольского. Ты, скорая заступница в бедах и несчастьях, награди нас покровительством своим. Умоли Господа Бога и Сына Своего Христа о нашем праве на Царство Небесное.

Славим имя Твое, спасительницы нашей, и превозносим имя Отца, и Сына, и Святого Духа во веки веков. Аминь».

День почитания

День чудотворного образа Божией Матери глубоко верующие люди ежегодно празднуют 10 августа.

Гребневская икона Божией матери в вашем доме способна оградить от пожаров, семейных разладов, безверия, воров и разорения. Сила образа сохранит вокруг вас мир, процветание и укрепит веру. Мы желаем вам благополучия и душевного покоя. Будьте счастливы  и не забывайте нажимать на кнопки и

Казанская икона Божией Матери широко известна среди православных христиан. Заступница и защитница всех людей находится …

Православная икона святой Марины была написана в честь христианского подвига юной девушки. Особой силой ознаменован …

Святой Давид Гареджийский особо почитаем женщинами Грузии и России. Икона святого старца способна сохранить и …

Икона «Умягчение злых сердец» — одна из самых почитаемых в православном мире. Ее почитание связано …

Источник: https://dailyhoro.ru/article/grebnevskaya-ikona-bozhiej-materi/

Подмосковное Гребнево и икона Божией матери Гребенская (Гребневская): как создавалась легенда..

В связи с планируемой установкой памятника “воровскому боярину” Д.Т. Трубецкому в подмосковном Гребневе, мы анализируем цепь достаточно курьёзных краеведческих гипотез, которые приводятся в обоснование его установки. В первой части – Подмосковное Гребнево, “казачий табор” и Гребенские казаки: как создавалась легенда…

мы рассмотрели: Происхождение легенды о том, что в 1380-м году подмосковное Гребнево было временным станом войск Дмитрия Донского; Таинственные историки Попко и Бентовский и откровения Книги Большому Чертежу; Сказание о Гребенской Иконе Божией Матери; Первый “копипастер” или археограф-компилятор И.Ф.

Токмаков; Начало робких сомнений и первое “обоснование гипотезы Токмакова”…

Сегодня мы рассмотрим гипотезу краеведа М.С. Баева о том, что название подмосковного села Гребнево произошло от названия иконы Гребенской Божией Матери…

Верно рассудив, что гипотезу Токмакова о том, что подмосковное Гребнево служило местом преподнесения Гребенским казаками Гребенской иконы Дмитрию Донскому, спасать бессмысленно, фрязинский краевед Михаил Сергеевич Баев (1902—1979), в своей книге, названной “Вторичное открытие села Гребнево”, всё же, приводит краткое содержание “Сказания об обретении иконы иконы Богоматери Гребенской” [см.]. М.С. Баев настаивает на том, что Гребнево получило своё название по иконе Гребнеской Богоматери и было “переименовано” из Четрековского на Любосивли в Гребнево во время “пожалования” Четрековского представителям рода Воронцовых: “пожалование села именем, неприятным для Воронцовского уха, именем Чета, было неудобно. Село было переименовано в Гребнево. Переименование совпадает с кульминационным пунктом культа Гребневской или Гребенской Богоматери, ее чудотворной иконы”, – пишет М.С. Баев. 

Обратите внимание

О времени “переименования” М.С. Баев говорит очень обтекаемо и, по всей видимости, относит его к периоду между  1456 и 1472 годом. Разложим по полочкам этот новый “композитный вброс”. Михаил Сергеевич Баев (1902—1979).

Легендарный мурза Чет

М.С. Баев определённо лукавит, когда возводит древнее поселение “Четрековское на Любосивли” к имени легендарного татарского мурзы Чета. Он не мог не знать о существовании статьи “Из истории древнерусского землевладения” авторитетного русского историка Степана Борисовича Веселовского (1876-1952), написанной в 1946 году. В ней С.Б.

Веселовский, подводя черту под распространенными спекуляциями вокруг имени «легендарного мурзы», писал: «легенда о выезде Чета не выдерживает самой снисходительной критики ни с хронологической, ни с генеалогической, ни с общеисторической точки зрения» [Веселовский С.Б. Из истории древнерусского землевладения // Исторические записки АН СССР, т. 18, М. 1946.., с. 57].

Степан Борисович Веселовский (1876-1952).

Четрековское на Любосивли, было упомянуто в духовной грамоте 1401/02 года князя Серпуховского и Боровского Владимира Андреевича Храброго (1353-1410), – двоюродного брата великого князя Дмитрия Донского [Духовные и договорные грамоты великих и удельных князей XIV-XVI вв. М.-Л. 1950, с. 46-47].

Пусть “Четрековское” происходит не от имени легендарного мурзы, – могло ли оно быть “переименовано” в Гребнево?

“Переименование” Четрековского в Гребнево

Примеров, прецедентов такого “переименования” в истории Подмосковья XV века мы не найдём. Видимо, этот случай мыслился Баевым как уникальный пример… Большинство авторитетных исследователей топонимики нашего края (С.Б. Веселовский, А.М. Селищев, Е.М. Поспелов и др.), связывают появление названий селений с историей вотчинного и поместного землевладения.

Со второй половины XV века, если не раньше, в оплату своей службы служилые люди получали не деньги, а земельные наделы (поместья) с прикрепленными к ним крестьянами. Другие земли находились в вотчинном,  то есть частном владении того или иного семейства, рода.

Переписи земель, проходившие уже в те далекие времена, фиксировали в первую очередь принадлежность тех или других участков земли или селений определенному человеку или роду – и так у деревень и земель появлялись собственные, характерные для них названия. Наше подмосковное Гребнево в этом смысле не было исключением (см. мою статью “О происхождении названия подмосковного села Гребнево”).

Получается, что какое бы то ни было переименование определенного участка земли в XV веке граничило с преступлением, поскольку скрывало имущественную историю поселения и затрудняло перепись земель, а мы знаем, что согласно Судебнику 1497 года мучительное “битьё кнутом на торгу”, или “торговая казнь” применялась лишь в двух случаях – в случае “татьбы” (организованного разбоя, воровства) и в случае неправильного межевания земли. В таком случае гипотеза “переименования” Гребнева из Четрековского кажется весьма сомнительной уже с формально-юридической стороны.

Далее М.С. Баев настаивает на то, что “переименование” поселения из Четрековского в Гребнево “совпадает с кульминационным пунктом культа Гребневской или Гребенской Богоматери, ее чудотворной иконы”. Однако, согласно “Сказанию” первые чудеса от иконы Гребенской Богоматери связаны с позднейшими событиями Смутного времени, а именно к 1612, 1617 и 1654 годам.

По словам доктора искусствоведения, историка церковного зодчества Древней Руси Андрея Леонидовича Баталова активизация почитания иконы гребенской богоматери относится лишь к началу XVIII века [Баталов А. Л. Церковь Гребневской иконы Божией Матери // Православная энциклопедия. М., 2006. Т.12. С.316-318. Электронная верси статьи].

Этот “разнобой” в 300 лет также заставляет усомниться в гипотезе Баева о “переименовании”.

Может, Гребнево получило своё название по церкви?

Но подойдём к гипотезе “переименования” с другой стороны.

Важно

В топонимике Подмосковья весьма распространены примеры того, как после постройки церкви в деревне, село получало основное имя по святому, во имя которого был освящён храм, а исконное наименование поселения становилось дополнительным.

Например, после постройки в деревне церкви, освящённой во имя Св. Сергия Радонежского, село называлось Сергиевским, если  храм освящался во имя Николая Чудотворца – село становилось “Никольским”. Может быть и в случае подмосковного Гребнева имеет место подобное?

Впервые Гребнево упоминается в Писцовых книгах  1584-1586 года, составленных дьяками Венедиктом Маховым и Иваном Грязевым:  «За Богданом Яковлевичем Белским в вотчине: село Гребенево на реке на Любосеевке, что было преж того за Васильем Федоровым сыном Воронцова, а в нем церковь Никола чюдотворец, древена, клетцки: пашни паханые сер. земли 20 четв. Да пер.

30 четьи в поле, а в дву потомуже, сена 100 коп., лесу рощи 8 дес”. [Калачев Н.В. Писцовые книги, с. 214-216]. Так мы встречаем в Гребневе древнейшую церковь, освящённую во имя св. Николая из Мир Ликийских. Храм, освящённый в честь иконы Божией матери Гребенской был построен в Гребневе по челобитной  сына камергера польского короля Юрия Петровича Трубецкого (ум.

1679) 1671 года.

В 1671 году  Юрий Петрович обратился патриарху Московскому и всея Руси Иосафу с челобитной о дозволении строительства в его селе Гребневе Московского уезда на месте “ветхой церкви Николая Чудотворца да царя Константина и матери его Елены” – “новой церкви во имя Пречистыя Богородицы Гребенские да в пределе великого чудотворца Николая да царя Константина и матери его Елены”. [Вторые Гребневские чтения 4 ноября  2005 г. Фрязино, 2006. Опубл. Н.Потаповым. С. 30-31. ЦИАМ ф. 203. оп. 753. д. 1315. л. 2. Электронная публикация.]. Иными словами, ко времени постройки храма, освящённого в честь Гребенской иконы устойчивый топоним Гребнево уже существовал не менее 85 лет, поэтому наименование храма не могло в данном случае дать название селу.

Останавливались ли Гребенские казаки в подмосковном Гребневе в 1623 году?

Не забыл М.С.

Баев и о ещё одной важной составляющей “гипотезы Токмакова”: “позднее, в 1623 году Гребенские казаки являлись с кабардинской депутацией в Москву, с повинной (винились, вероятно, в участии в казацких шайках, грабивших южные пределы Московского государства) и прежде чем получить разрешение явиться ко двору Царя Михаила Федоровича, останавливались вторично в той же местности, где ныне село Гребнево”. [Токмаков И.Ф. Историко-статистическое описание села Гребнева. Перепечатка. Фрязино, 2001, с.17-18. См. электронную версию].Однако, в главе, посвящённой “Ивановскому куреню” Баев назвал этот “вариант истории Иванова куреня” – “запасным, но отнюдь не более правдоподобным”. “По всему видно, – писал Баев, – что Токмаков был согласен на всякий вариант происхождения стана, кроме связанного с народно-освободительными движениями. Он, по всему видно, чрезмерно дорожил своей безупречной политической благонадежностью” [См.]. Не подвергая, впрочем, указание Токмакова должному анализу, Баев отвергает его мнение лишь на том основании, что: “Сейчас ни у кого не возникает сомнений, что перед нами курень Ивана Заруцкого при усадьбе Дмитрия Трубецкого”

Читайте также:  Софийский собор в вологде, россия, город вологда

Вполне закономерным кажется, что не сохранилось ни одного документа о приёме “кабардинской депутации” русским царём в 1623 году. Несмотря на широкое распространение в справочной литературе утверждения л том, что ““в 1623 г. они [гребенские казаки] явились с повинной в Москву в составе кабардинской делегации”, – это утверждение не имеет документального подтверждения. В 1623 году (30 ноября) Михаил Федорович принимал не “кабардинскую депутацию”, а “Кумыкское посольство” [Бондаревский Г.Л. Документальная история образования многонационального государства Российского: Россия и Северный Кавказ в XVI-XIX веках. М., 1998, с.314, документ №110]. Предположение (именно предположение) о том, что какие-то отдельные представители гребенских казаков могли посетить Москву в 1623 году впервые было сделано уже известным нам исследователем И.В. Бентковским: “Царская грамота и жалованье, которого удостоились терские казаки, не могли не задеть самолюбия гребенцев; они опомнились, и вероятно примазавшись [так в тексте – прим. trojza] в 1623 г. к какой-нибудь Кабардинской депутации, под ее протекцией явились в Москву с повинною к царю и получили прощение, потому в том году в первый раз обещано им было царское жалованье. Но служили ли они после того, как и где? Это еще вопрос недоказанный никаким историческим актом” [Бентковский И.В. Гребенцы. / Чтения в императорском обществе истории и древностей российских при Московском университете. -М., 1887.-Кн. 3.-С. 19]. Действительно, в одном из документов 1623 года упоминается о гребенцах. В нем сообщается, что дается жалование 30 гребенским атаманам (по 1 рублю и по 2 четверти муки) и 470 казакам (по полтине и по 3 осьмины муки в год) [Заседателева Л.Б. Терские казаки (середина XVI-начало XX в.) : историко-этнографические очерки. М., 1974, с.196]. Таким образом, Токмаков, несомненно знакомый с работой Бентковского (на которого ссылается в начале изложения своей гипотезы), и настаивавший на том что “какая-то кабардинская депутация” останавливалась именно в подмосковном Гребневе – вёл себя некорректно с научной точки зрения.

  Могла ли старинная икона Богоматери Гребенской (Гребневской) когда-либо находиться в подмосковном Гребневе? 
Ответы на этот вопрос в краеведческой литературе даются “весьма обтекаемые”. Попытаемся, наконец, чётко ответить на этот вопрос. Икона Божией матери Гребенская. Книжная гравюра XIX в. [Благодеяния Богоматери чрез ея св. иконы. Спб., 1905. С. 605].

Согласно Сказанию об обретении иконы, после того, как жители городка Гребени в устье р. Чир преподнесли икону в 1380 году Дмитрию Донскому она была помещена московском Успенском соборе.

Великий князь Иван III Васильевич в связи с походом на Новгород в 1471 году  построил в Москве деревянную церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы на Бору (П.Г.

Паламарчук говорит о 1472 годе), куда и была перенесена чудотворная икона .

Церковь Гребневской Божией Матери на Лубянской площади. Фотография: М.А. Найденов, 1882 г.

Совет

Позднее храм Успения Богородицы на Бору принял наименование церкви Гребневской Божией Матери на Лубянской площади. В августе-сентябре 1917 года по инициативе клира и прихожан Гребневского храма икона расчищалась Г. О. Чириковым под наблюдением Кондакова и П. П. Покрышкина [Вопросы реставрации. Пг., 1918. Вып. 19. С.

191-192].  Н. П. Кондаков отмечал, что после раскрытия икона «оказалась прямо итало-критского письма» [Кондаков. Рус. икона. 1933. Примеч. 1. С. 208]. А.Л.

Баталов в связи с этим справедливо предполагает, что это могла быть греческая икона, попавшая в Москву после приезда Софьи Палеолог и переданная Иоанном III в храм на Лубянке. 

Гребневская икона Божией Матери в иконостасе Гребневской церкви на Лубянской площади. Фотография 20-е гг. XX в. (ГНИМА).

В церкви Гребневской Божией Матери на Лубянской площади икона пробыла до 30-х годов ХХ века. Сведения о судьбе иконы теряются после разрушения храма, начавшегося в конце июня 1927 года и окончившегося в 1935 году.

Считается, что икона из храма на Лубянской площади ныне хранится в Государственной Третьяковской галерее. Ее изображение было опубликовано в Каталоге ГТГ [Антонова В.И., Мнева Н.Е.

Каталог древнерусской живописи Государственной Третьяковской галереи. М., 1963. Т. 1, с.292-293].

Сделаем выводы. Конечно же, в старом деревянном (1671 года постройки) и нынешнем каменном храмах (1786 года постройки) Гребенской иконы Божией Матери в Гребневе всегда хранились списки с чудотворной иконы, а не сама чудотворная икона. Предположение М.С.

Баева  о  непосредственной исторической связи наименования села Гребнево Московской области с наименованием старинной иконы Богоматери Гребенской является ошибочным.

Дмитрий Донской после Куликова поля не заходил в Гребнево и не был встречен здесь гребенскими казаками, делегация которых в Москву и пребывание в районе подмосковного Гребнева в 1623 году также является вымыслом И.Ф. Токмакова.

Продолжение следует.

Источник: http://trojza.blogspot.com/2012/10/blog-post_4.html

Икона Божией Матери «Гребневская»

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Гребневская» молятся об избавлении от иноплеменных и сохранении Российской державы, об исцелении от недугов телесных, о защите жилища от воров и нападения врагов, при пожаре.

Гребневская икона Божией Матери

Гребневская [Гребенская] икона Божией Матери, чудотворный образ (праздн. 28 июля, 21 авг.).

Во время возвращения великого князя Дмитрия Донского с Куликовой битвы жители городка Гребени, расположенного на притоке Дона реке Чири, подарили ему местночтимую чудотворную икону, названную по месту своего нахождения Гребневской. По прибытии в Москву великий князь велел поставить икону Божией Матери в Успенский собор, в котором она пребывала около ста лет.

В 1471 году внук Дмитрия Донского великий князь Иоанн Васильевич III взял с собой Гребневскую икону в поход на покорение новгородских земель. После одержанной победы князь во исполнение данного им обета построил на Лубянке храм в честь Успения Пресвятой Богородицы и перенёс туда чудотворную икону.

Обратите внимание

Из многих чудес, прославивших икону Божией Матери, особо известен случай, происшедший во время пожара в церкви в 1617 году. Пламя так быстро охватило здание церкви, что вынести икону Божьей Матери не успели.

Но вдруг присутствующие на пожаре люди увидели стоявшую в воздухе Гребневскую икону Божией Матери.

После окончания пожара выяснилось, что в церкви всё было истреблено огнём, но чудотворная икона Божией Матери осталась совершенно неповреждённой.

Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Гребневская»

О Пречудная и Превышшая всех тварей Царице Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати, Пречистая Одигитрие Марие! Услыши нас грешных и недостойных в час сей молящихся и припадающих к Твоему Пречистому Образу со слезами и умиленно глаголющих: изведи нас от рова страстей, Владычице Преблагая, изба-ви нас от всякия скорби и печали, огради от всякия напасти и злыя клеветы, и от неправеднаго и лютаго навета вражия. Можеши бо, о Благодатная Мати наша от всякаго зла сохранити люди Твоя и всяким благодеянием снабдити и спасти; разве Тебе иныя Предстательницы в бедах и обстояниях, и теплыя Ходатаицы о нас, грешных, не имамы. Умоли, Госпоже Пресвятая, Сына Твоего Христа Бога нашего, да удостоит нас Царствия Небеснаго; сего ради всегда славим Тя, яко Виновницу спасения нашего, и превозносим святое и великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице славимого и поклоняемаго Бога, во веки веков. Аминь.

Молитва иная

К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Госпоже Владычице Богородице, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, о Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище грешным? Приклони, о Пречистая Владычице, ушеса Твоя к молению моему, Мати Бога моего, не призри мя, требующа Твоея помощи, услыши стенание мое и вопль сердца моего внуши, о Госпоже Богородице Царице. И подаждь ми радость душевную, подкрепи мя нетерпеливаго, унылаго и нерадиваго к Твоему хвалению. Вразуми и научи мя, како Тебе молитися подобает, и не отступи от мене, Мати Бога моего, за роптание и нетерпение мое: но буди ми покров и заступление в жизни моей и приведи мя к тихому пристанищу блаженнаго онаго покоя, и сопричти мя к лику избраннаго Твоего стада и тамо удостой мя воспевати и славити Тя во веки. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Гребневская»

Тропарь, глас 8

Днесь, яко солнце пресветло, просия в Российстей стране, в конце ея полуденнем, всечестная икона Твоя, Владычице, юже благоверный великий князь Димитрий в град Москву принесе.

Светло празднуем, благовернии людие, честнаго образа пришествие, молящеся прилежно: Владычице Богородице, молися Сыну Твоему, Христу Богу нашему, избавити град Москву, страну нашу и вся православныя христианы от варварскаго пленения, и междоусобныя брани, и всех навет вражиих, Тебе бо Едину Заступницу имамы.

Кондак, глас 8

От святыя иконы Твоея, Богородице Дево, источаются исцеления, яко реки многи, яже видевше, российстии людие, сице глаголем: о Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящихся Христу Богу нашему спастися нам.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

Акафист к Пресвятой Богородице пред иконой «Гребневская»

« предыдущая икона :: следующая икона »

Чудотворные иконы Божьей матери, иконы Пресвятой Богородице
Икона святителю и чудотворцу Николаю, Мир Ликийских
Икона святой Анастасии Узорешительнице
Икона преподобного Василия Исповедника
Икона преподобного Даниила Переяславского
Икона Димитрию Угличскому и Московскому
Икона Святого равноапостольного великого князя Владимира, во Святом Крещении Василий
Икона блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу
Икона Преподобные Сергий и Герман, Валаамские чудотворцы
Икона святой Параскеве, Пятнице
Икона Божьей Матери, именуемая “Муромской”
Икона Божьей Матери, именуемая “Всецарица”
Икона Святителя Ионы, митрополита Московского и всея России, чудотворца
Икона преподобному Никите Столпнику, Переславскому чудотворцу
Икона преподобному Алипию Печерскому, иконописцу

Все иконы к Пресвятой Богородице и святым …

Источник: http://prayerssaints.ru/?id=ikona/ikona-grebnevckaj

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Гребневская»

Взбранней Воеводе и Деве Богородице, от всех родов на спасение наше избранней и, яко Матери Христа, Бога нашего, достодолжно ублажаемей, похвальное пение, вернии, принесем и пред иконою Ея с надеждою и любовию молитву вознесем: избави нас, Владычице, от враг видимых и невидимых, да спасеннии Тобою воззовем вси радостно:

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Икос 1

Ангелов множества и вся небесная воинства славят Тя, Царицу Небесе и земли. Прослави Тя, Пречистая, и великий князь Димитрий с вои русскими, егда, яко победитель над нечестивыми агаряны, путь свой к Первопрестольному граду совершая, в дар чудотворную икону Твою от людий града Гребени прият. Темже, держа ю на объятиих своих, со дерзновением возопи Преблагословенней:

Радуйся, сретением иконы Твоея верныя ратоборцы возвеселившая;

Радуйся, ею благословение Первопрестольному граду даровавшая.

Радуйся, шествием Твоим землю Русскую освятившая;

Радуйся, к вере христианстей многия люди обратившая.

Радуйся, агарянскаго зловерия Обличение;

Радуйся, веры Православныя Утверждение.

Радуйся, с верою прибегающим прошения исполняющая;

Радуйся, людем православным присно чудодеющая.

Радуйся, скорая человеком Помощнице;

Радуйся, премудрая верным Наставнице.

Радуйся, Великих Московских князей Покровительнице;

Радуйся, рода христианскаго усердная Заступнице.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 2

Видяще христолюбивии людие, в страданиих и скорбех сущии, чудеса от иконы Твоея, Владычице, бываемая, от многих мест к Тебе стекахуся и молитвы возсылаху. Темже, получивше с верою просимая, благодарне из глубины сердец взываху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеша людие промышление Божие о себе, егда, всечестная икона Твоя, Богомати, яко солнце пресветлое, в стольный град Москву святым великим князем Димитрием принесеся. Сего ради, светло празднующе честнаго образа Твоего сретение, с любовию к Тебе взываху:

Радуйся, яко икона Твоя во спасение нам даровася;

Радуйся, яко тою соборная церковь Успения украсися.

Радуйся, землю Русскую в удел Себе избравшая;

Радуйся, многими чудесы люди града Гребени удивившая.

Радуйся, заблудших грешников скорое Вразумление;

Радуйся, сердец наших Умиление.

Радуйся, Покрове чистоты и девства;

Радуйся, Ограждение благаго супружества.

Радуйся, прибегающих к Тебе милосердая Споручнице;

Радуйся, оставленных врачами безмездная Целительнице.

Радуйся, Божественною славою Украшенная;

Радуйся, дивными чудесами Прославленная.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 3

Силою, данною Ти свыше, многая чудеса сотворила еси, Владычице, в земли нашей и не возможно есть исчислити славныя победы над супостаты. Князие бо русстии, имеюще икону Твою, безстрашно отражаху вражия полчища, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Читайте также:  Молитва для защиты от нечистой силы (против чародейства) - против искушений, нечистой силы и душевных болезней

Икос 3

Имуще Тя неусыпающую Молитвенницу и усердную Заступницу, всякое уныние и страх отчаяния побеждаем. Ты бо, стяжавши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему, любовию покрываеши землю русскую и всем твориши спастися. Сего ради, аще и нерадиви суще о своем спасении, обаче дерзаем со умилением глаголати Тебе таковая:

Радуйся, в бедах и скорбех скорая Помощнице;

Радуйся, теплая о нас пред Богом Молитвеннице.

Радуйся, православных воинов на поли брани укрепляющая;

Радуйся, елеем благодати Твоея раны их врачующая.

Радуйся, верная чада на подвиги благословляющая;

Радуйся, неверныя под ноги их покоряющая.

Радуйся, грешником грозное Обличение;

Радуйся, кающимся человеколюбное Снисхождение.

Радуйся, духовная очи, еже видети грехи, нам открывающая;

Радуйся, благодатную помощь ко исправлению подающая.

Радуйся, страстей пагубных Исцеление;

Радуйся душ наших Спасение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 4

Бурею недоумений обдержими быша людие, видяще церковь Успения Твоего, Владычице, огнем объяту. Егда же узреша икону Твою на воздусе верху пламене стоящу и не сгорающу, прославиша Бога дивнаго в чудесех Своих и Тя, Пресвятая Дево, Огнь Божества во чреве Твоем вместившую, в радости поюще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:

Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;

Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;

Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.

Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;

Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;

Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.

Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;

Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;

Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 5

Боголюбивая Хранительница явилася еси, Владычице, егда злии татие, пришедше в церковь, тщахуся ризу иконы Твоея восхитити. Ты же, Пречистая, наказующи, наказала еси святотатцы сия, иныя попаливши огнем от лика иконы Твоея исшедшим, иныя же вразумила еси воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Вемы, воистину вемы, Владычице, яко не оставиши ны, беззащитныя, и воспретиши врагом видимым и невидимым, тщащимся погубити души наша и Царствия Небеснаго лишити. Темже, яко обличила еси святотатцы злыя, соблюди и нас от злых татей князя воздушнаго, да благодарственно Ти вопием:

Радуйся, рода христианскаго теплая Заступнице;

Радуйся, во обители райския благая Путеводительнице.

Радуйся, праведный гнев Божий на милость претворяющая;

Радуйся, отчаянных и отверженных непрестанно милующая.

Радуйся, помраченных смыслом благодатное Просвещение;

Радуйся, творящих злыя похоти грозное Вразумление.

Радуйся, лукавыя правители строго обличающая;

Радуйся, обиженныя ими любовию ограждающая.

Радуйся, умерщвленныя грехми благодатию Твоею оживляющая;

Радуйся, надеждою благ вечных их увеселяющая.

Радуйся, злыя распри умиряющая;

Радуйся, и в малых скорбех нам помогающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 6

Проповедуют гради и веси земли нашея чудеса Твоя, Богородительнице, ихже Ты явила еси в защищении людей православных. Темже и икона Твоя прославися многими чудесы и явися русским великим князем, яко щит и ограждение и на враги одоление, иже победы улучавше, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия отечеству нашему от иконы Твоея, Владычице, дивная победа, егда православнии воини изнесоша ю противу изменников и иноверных, хотящих град Москву разорити и веру Православную погубити. Ты же, одоление на враги даровавши, тьму неверия отгнала еси, всех же научила еси с любовию взывати:

Радуйся, Землю Русскую возлюбившая;

Радуйся, отечество наше в удел Себе избравшая.

Радуйся, врагов наших грозное Устрашение;

Радуйся, веры Православныя всемощное Защищение.

Радуйся, Покровом Твоим нас покрывающая;

Радуйся, заблуждших к познанию Истины приводящая.

Радуйся, в день скорби плач верных в радость обратившая;

Радуйся, знамением милости Твоея их сердца возвеселившая.

Радуйся, щедроты Твоя верным людем изливающая;

Радуйся, иконою Твоею им помогающая.

Радуйся, несумненная наша Надеждо;

Радуйся, тихое и доброе Пристанище.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 7

Хотящи обновити чудотворную икону Твою, Богомати, от мног лет в ветхость пришедшу, сестра царева со усердием украси ю и, совершивши молебное пение, возврати в новосозданную церковь, прославляющи Тя, Пречистая, Богу же взывающи: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна дела Твоя, Владычице, и кто возможет достойно воспети я, издревле бо, яко залог милости, икону Твою отечеству нашему даровала еси скорбящим на утешение, болящим во здравие и всем христианом во спасение. Сего ради, благодарни суще, на образ Твой с любовию взирающе, со умилением зовем:

Радуйся, путь ко спасению нам указующая;

Радуйся, души верных к тихому пристанищу приводящая.

Радуйся, плач матерей о чадех своих утишающая;

Радуйся, юных от растления мира сего спасающая.

Радуйся, подвизающихся к Царствию Небесному Путеводительнице;

Радуйся, душепагубных ересей и расколов Искоренительнице.

Радуйся, мрак греховный душ наших просвещающая;

Радуйся, ум наш в горняя вперяющая.

Радуйся, пристрастие к тленному богатству от нас отражающая;

Радуйся, сокровище нетленное на Небеси искати всех научающая.

Радуйся, молящихся Тебе и Сыну Твоему Покров и Заступление;

Радуйся, люте страждущим скорое Вспоможение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 8

Странное чудо явила еси, Богородице, некоей жене, яже глуха и нема сущи, мимоходяше и моляшеся пред иконою Твоею. Ты же, Милосердая Мати, не презревши моления ея, даровала еси слух, безгласная же уста подвигла еси благодарно воспети Богу: Аллилуия.

Икос 8

Все житие наше на земли болезнено и всякия скорби исполнено есть. Но ведуще Тя, Пречистая, скорую Помощницу и благую Заступницу рода христианскаго, с верою несумненною к Тебе прибегаем и пред иконою Твоею чудотворною слезы проливаем, во умилении зовуще сице:

Радуйся, иереев честных Благословение;

Радуйся, иноком в подвизех Поможение.

Радуйся, безматерних сирот любезное Воспитание;

Радуйся, отроков благодатное Просвещение.

Радуйся, супругом в любви Единомыслие;

Радуйся, старцем надежное Подкрепление.

Радуйся, алчущих и жаждущих Питательнице;

Радуйся, о всех нас присная Молитвеннице.

Радуйся, благодатное Утешение всех скорбящих;

Радуйся, несокрушимое защищение на Тя уповающих.

Радуйся, в час смертный нам помогающая;

Радуйся, смиренным Царствие Небесное уготовляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 9

Все естество ангельское дивится Твоему неизреченному милосердию, Всемилостивая Владычице, зане теплым Твоим предстательством пред Сыном Твоим род человеческий заступаеши, весь мир от бед избавляеши и от вечныя смерти спасаеши всех, с верою к Тебе притекающих, Богу же вопиющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии боговещаннии многая пения составиша в честь Твою, Богородице, в нихже по достоянию прославиша Тя и воспеша чудеса от икон Твоих явленная. Такожде и мы, любовию объяти суще, дерзаем благодарственно принести Тебе похвалы сия:

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице;

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая;

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте;

Радуйся, Мати Дево всепетая, христиан Похвало.

Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая;

Радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, Благодатная, Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая;

Радуйся, Владычице, неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая;

Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 10

Спасти хотя род человеческий, Человеколюбец Господь дарова нам Матерь Свою в покров и защищение. Темже, благодарни суще, на Тя надеемся, Владычице, и умиленно просим: буди нам всеблагая Помощница, да в радости воспоим Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая от лет древних явилася еси, Пречистая Владычице, в стране нашей, изливающи чудеса и осеняющи благодатною помощию христолюбивыя воины. Сия ведуще, благовернии князие и вси людие со благоговением вопияху Ти сице:

Радуйся, присно о нас, грешных, промышляющая;

Радуйся, в годы лютых испытаний нас не оставляющая.

Радуйся, в правой вере Укрепление;

Радуйся, надеждою спасения Ободрение.

Радуйся, Единому Богу работати научающая;

Радуйся, заповеди Божия исполняти помогающая.

Радуйся, ищущим спасения путь указующая;

Радуйся, и благодать им ниспосылающая.

Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая;

Радуйся, слезы с ланит отирающая.

Радуйся, николиже нас, грешных, забывающая;

Радуйся, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 11

Пение умиленное и благодарственное приносим Ти, Пречистая Владычице, яко во дни гонения безбожнаго землю нашу сохранила еси. Умоли, Милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, еже Церкви российстей в мире и благоденствии пребывати и оградити ю от неверия, раскола и ересей, да вси едиными усты и единым сердцем сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная Твоя икона, Всепетая Богородице, юже древле благоверный князь Димитрий на объятиях своих ношаше, и до днесь благоговейно почитается в пределех земли Московския. Вернии бо людие, возжелевше благодати тоя имети причастие, храмы во славу Твою созидают и пред образом Твоим взывают сице:

Радуйся, всех притекающих к Тебе скорая Услышательнице;

Радуйся, изнемогающих от уныния и печали благая Утешительнице.

Радуйся, воздыханий наших не отвергающая;

Радуйся, смятенным душам мир и покой подающая.

Радуйся, на князи и сыны человеческия надеятися нам возбраняющая;

Радуйся, козни диавольския побеждати нам помогающая.

Радуйся, яко Московскую землю возлюбила еси;

Радуйся, яко храмы Гребневския в ней устроити благоволила еси.

Радуйся, Богородских пределов дивное украшение;

Радуйся, града Одинцова незримое охранение.

Радуйся, весь на реце Клязьме иконою Твоею благословившая;

Радуйся, всех нас Твоим Покровом не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 12

Благодати Твоея не лиши нас, Владычице, погрязших в пучине беззаконий и люте страждущих. Обаче всю надежду на Тя возлагаем и, на образ Твой со умилением взираем, от негоже вси скорбящии и обременении грехми многими спасение и цельбы приемлют и радостно о Тебе воспевают Всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, взираем на образ Твой, Богомати. Ты бо, десницею Младенца Христа объемлющи, молишися о нас, Он же, мольбы Твоя приемля, милостивно благословляет Тя в знамение Своего благоволения. О сем убо удивляющеся, с любовию вопием Ти сице:

Радуйся, Творца всяческих на руку Твоею держащая;

Радуйся, о нас к Нему присно ходатайстующая.

Радуйся, Царице, Царем царствующих избранная;

Радуйся, Владычице, Господем господствующих прославленная.

Радуйся, светом радости души ободряющая;

Радуйся, греховную мглу нашу разгоняющая.

Радуйся, лукавых духов Низложение;

Радуйся, всех христиан Упование.

Радуйся, Светильниче златый, небо и землю освящающий;

Радуйся, Жезле правый, путь к Богу указующий.

Радуйся, неугасимая Лампадо, в нощи жития нам светящая;

Радуйся, световидная Лествице, к престолу Господню приводящая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Пречистая Дево, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими от нас, недостойных раб Твоих, малое сие моление, в простоте сердца Тебе приносимое, и избави нас от всякия скорби, зол и болезней, не остави нас матерним Твоим предстательством и Царствия Небеснаго сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Сей кондак глаголется трижды. Таже икос 1 и кондак 1.

Молитва

О, Царице Всеблагая и теплая Заступнице! К Тебе, единей нашей Надежди и Упованию, преклоньше колена, прилежно молимся: услыши прошения наша, из глубины сердца Тебе приносимая и буди нам, блуждающим по распутиям скорбныя жизни, верная ко спасению Путеводительница.

О, державная Заступнице! Ты древле князем русским была еси во бранех Вспоможение и на враги Одоление, многажды землю нашу от нашествия иноплеменных сохраняющи и люди русския спасающи.

Ныне же, пред святым образом Твоим предстояще, усердное благодарение приносим и тепле молимся: заступай и на будущее время землю Русскую, умилосердися о нас, в суете жизнь свою провождающих, и прости недостойных, водвори в душах наших мир и тишину, егда же постигнет искушение, помози прияти е, яко вразумление, паче же принести истинныя плоды покаяния.

Совет
Важно

О, Пречистая Богородице! Даруй пастырем Церкве ревность и благочестие, правителем мудрость и правосудие, воином мужество и крепость и всем людем, яже ко спасению полезная.

[/su_box]

В час же кончины нашея отжени от нас духов злобы поднебесных, ищущих погибели нашея, и сподоби, Всемилостивая Владычице, непреткновенно проити воздушная мытарства и достигнути Царства Небеснаго, идеже вси святии вкупе с Тобою прославляют Триединаго Бога Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Источник: http://akafistnik.ru/akafisty-ko-presvyatoj-bogoroditse/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-grebnevskaya/

Ссылка на основную публикацию