Икона божией матери гребневская (гребенская)

Икона Божией Матери Гребневская

Кондак 1

Взбранней Воеводе и Деве Богородице, от всех родов на спасение наше избранней и, яко Матери Христа, Бога нашего, достодолжно ублажаемей, похвальное пение, вернии, принесем и пред иконою Ея с надеждою и любовию молитву вознесем: избави нас, Владычице, от враг видимых и невидимых, да спасеннии Тобою воззовем вси радостно:
Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Икос 1

Ангелов множества и вся небесная воинства славят Тя, Царицу Небесе и земли. Прослави Тя, Пречистая, и великий князь Димитрий с вои русскими, егда, яко победитель над нечестивыми агаряны, путь свой к Первопрестольному граду совершая, в дар чудотворную икону Твою от людий града Гребени прият.

Темже, держа ю на объятиих своих, со дерзновением возопи Преблагословенней:Радуйся, сретением иконы Твоея верныя ратоборцы возвеселившая;Радуйся, ею благословение Первопрестольному граду даровавшая.Радуйся, шествием Твоим землю Русскую освятившая;Радуйся, к вере христианстей многия люди обратившая.

Радуйся, агарянскаго зловерия Обличение;Радуйся, веры Православныя Утверждение.Радуйся, с верою прибегающим прошения исполняющая;Радуйся, людем православным присно чудодеющая.Радуйся, скорая человеком Помощнице;Радуйся, премудрая верным Наставнице.

Обратите внимание

Радуйся, Великих Московских князей Покровительнице;Радуйся, рода христианскаго усердная Заступнице.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 2

Видяще христолюбивии людие, в страданиих и скорбех сущии, чудеса от иконы Твоея, Владычице, бываемая, от многих мест к Тебе стекахуся и молитвы возсылаху. Темже, получивше с верою просимая, благодарне из глубины сердец взываху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеша людие промышление Божие о себе, егда, всечестная икона Твоя, Богомати, яко солнце пресветлое, в стольный град Москву святым великим князем Димитрием принесеся.

Сего ради, светло празднующе честнаго образа Твоего сретение, с любовию к Тебе взываху:Радуйся, яко икона Твоя во спасение нам даровася;Радуйся, яко тою соборная церковь Успения украсися.

Радуйся, землю Русскую в удел Себе избравшая;Радуйся, многими чудесы люди града Гребени удивившая.Радуйся, заблудших грешников скорое Вразумление;Радуйся, сердец наших Умиление.Радуйся, Покрове чистоты и девства;Радуйся, Ограждение благаго супружества.

Радуйся, прибегающих к Тебе милосердая Споручнице;Радуйся, оставленных врачами безмездная Целительнице.Радуйся, Божественною славою Украшенная;Радуйся, дивными чудесами Прославленная.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 3

Силою, данною Ти свыше, многая чудеса сотворила еси, Владычице, в земли нашей и не возможно есть исчислити славныя победы над супостаты. Князие бо русстии, имеюще икону Твою, безстрашно отражаху вражия полчища, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще Тя неусыпающую Молитвенницу и усердную Заступницу, всякое уныние и страх отчаяния побеждаем. Ты бо, стяжавши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему, любовию покрываеши землю русскую и всем твориши спастися.

Сего ради, аще и нерадиви суще о своем спасении, обаче дерзаем со умилением глаголати Тебе таковая:Радуйся, в бедах и скорбех скорая Помощнице;Радуйся, теплая о нас пред Богом Молитвеннице.

Радуйся, православных воинов на поли брани укрепляющая;Радуйся, елеем благодати Твоея раны их врачующая.Радуйся, верная чада на подвиги благословляющая;Радуйся, неверныя под ноги их покоряющая.Радуйся, грешником грозное Обличение;Радуйся, кающимся человеколюбное Снисхождение.

Важно

Радуйся, духовная очи, еже видети грехи, нам открывающая;Радуйся, благодатную помощь ко исправлению подающая.Радуйся, страстей пагубных Исцеление;Радуйся, душ наших Спасение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 4

Бурею недоумений обдержими быша людие, видяще церковь Успения Твоего, Владычице, огнем объяту. Егда же узреша икону Твою на воздусе верху пламене стоящу и не сгорающу, прославиша Бога дивнаго в чудесех Своих и Тя, Пресвятая Дево, Огнь Божества во чреве Твоем вместившую, в радости поюще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 5

Боголюбивая Хранительница явилася еси, Владычице, егда злии татие, пришедше в церковь, тщахуся ризу иконы Твоея восхитити. Ты же, Пречистая, наказующи, наказала еси святотатцы сия, иныя попаливши огнем от лика иконы Твоея исшедшим, иныя же вразумила еси воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Вемы, воистину вемы, Владычице, яко не оставиши ны, беззащитныя, и воспретиши врагом видимым и невидимым, тщащимся погубити души наша и Царствия Небеснаго лишити.

Темже, яко обличила еси святотатцы злыя, соблюди и нас от злых татей князя воздушнаго, да благодарственно Ти вопием:Радуйся, рода христианскаго теплая Заступнице;Радуйся, во обители райския благая Путеводительнице.

Радуйся, праведный гнев Божий на милость претворяющая;Радуйся, отчаянных и отверженных непрестанно милующая.Радуйся, помраченных смыслом благодатное Просвещение;Радуйся, творящих злыя похоти грозное Вразумление.

Совет

Радуйся, лукавыя правители строго обличающая;Радуйся, обиженныя ими любовию ограждающая.Радуйся, умерщвленныя грехми благодатию Твоею оживляющая;Радуйся, надеждою благ вечных их увеселяющая.Радуйся, злыя распри умиряющая;Радуйся, и в малых скорбех нам помогающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 6

Проповедуют гради и веси земли нашея чудеса Твоя, Богородительнице, ихже Ты явила еси в защищении людей православных. Темже и икона Твоя прославися многими чудесы и явися русским великим князем, яко щит и ограждение и на враги одоление, иже победы улучавше, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия отечеству нашему от иконы Твоея, Владычице, дивная победа, егда православнии воини изнесоша ю противу изменников и иноверных, хотящих град Москву разорити и веру Православную погубити.

Ты же, одоление на враги даровавши, тьму неверия отгнала еси, всех же научила еси с любовию взывати:Радуйся, Землю Русскую возлюбившая;Радуйся, отечество наше в удел Себе избравшая.Радуйся, врагов наших грозное Устрашение;Радуйся, веры Православныя всемощное Защищение.

Радуйся, Покровом Твоим нас покрывающая;Радуйся, заблуждших к познанию Истины приводящая.Радуйся, в день скорби плач верных в радость обратившая;Радуйся, знамением милости Твоея их сердца возвеселившая.

Радуйся, щедроты Твоя верным людем изливающая;Радуйся, иконою Твоею им помогающая.Радуйся, несумненная наша Надеждо;Радуйся, тихое и доброе Пристанище.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 7

Хотящи обновити чудотворную икону Твою, Богомати, от мног лет в ветхость пришедшу, сестра царева со усердием украси ю и, совершивши молебное пение, возврати в новосозданную церковь, прославляющи Тя, Пречистая, Богу же взывающи: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна дела Твоя, Владычице, и кто возможет достойно воспети я, издревле бо, яко залог милости, икону Твою отечеству нашему даровала еси скорбящим на утешение, болящим во здравие и всем христианом во спасение.

Сего ради, благодарни суще, на образ Твой с любовию взирающе, со умилением зовем:Радуйся, путь ко спасению нам указующая;Радуйся, души верных к тихому пристанищу приводящая.Радуйся, плач матерей о чадех своих утишающая;Радуйся, юных от растления мира сего спасающая.

Радуйся, подвизающихся к Царствию Небесному Путеводительнице;Радуйся, душепагубных ересей и расколов Искоренительнице.Радуйся, мрак греховный душ наших просвещающая;Радуйся, ум наш в горняя вперяющая.

Обратите внимание

Радуйся, пристрастие к тленному богатству от нас отражающая;Радуйся, сокровище нетленное на Небеси искати всех научающая.Радуйся, молящихся Тебе и Сыну Твоему Покров и Заступление;Радуйся, люте страждущим скорое Вспоможение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 8

Странное чудо явила еси, Богородице, некоей жене, яже глуха и нема сущи, мимоходяше и моляшеся пред иконою Твоею. Ты же, Милосердая Мати, не презревши моления ея, даровала еси слух, безгласная же уста подвигла еси благодарно воспети Богу: Аллилуия.

Икос 8

Все житие наше на земли болезнено и всякия скорби исполнено есть. Но ведуще Тя, Пречистая, скорую Помощницу и благую Заступницу рода христианскаго, с верою несумненною к Тебе прибегаем и пред иконою Твоею чудотворною слезы проливаем, во умилении зовуще сице:Радуйся, иереев честных Благословение;Радуйся, иноком в подвизех Поможение.

Радуйся, безматерних сирот любезное Воспитание;Радуйся, отроков благодатное Просвещение.Радуйся, супругом в любви Единомыслие;Радуйся, старцем надежное Подкрепление.Радуйся, алчущих и жаждущих Питательнице;Радуйся, о всех нас присная Молитвеннице.Радуйся, благодатное Утешение всех скорбящих;Радуйся, несокрушимое защищение на Тя уповающих.

Радуйся, в час смертный нам помогающая;Радуйся, смиренным Царствие Небесное уготовляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 9

Все естество ангельское дивится Твоему неизреченному милосердию, Всемилостивая Владычице, зане теплым Твоим предстательством пред Сыном Твоим род человеческий заступаеши, весь мир от бед избавляеши и от вечныя смерти спасаеши всех, с верою к Тебе притекающих, Богу же вопиющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии боговещаннии многая пения составиша в честь Твою, Богородице, в нихже по достоянию прославиша Тя и воспеша чудеса от икон Твоих явленная.

Такожде и мы, любовию объяти суще, дерзаем благодарственно принести Тебе похвалы сия:Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице;Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая;Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте;Радуйся, Мати Дево всепетая, христиан Похвало.Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая;Радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, Благодатная, Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая;Радуйся, Владычице, неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая;Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 10

Спасти хотя род человеческий, Человеколюбец Господь дарова нам Матерь Свою в покров и защищение. Темже, благодарни суще, на Тя надеемся, Владычице, и умиленно просим: буди нам всеблагая Помощница, да в радости воспоим Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая от лет древних явилася еси, Пречистая Владычице, в стране нашей, изливающи чудеса и осеняющи благодатною помощию христолюбивыя воины. Сия ведуще, благовернии князие и вси людие со благоговением вопияху Ти сице:Радуйся, присно о нас, грешных, промышляющая;Радуйся, в годы лютых испытаний нас не оставляющая.

Радуйся, в правой вере Укрепление;Радуйся, надеждою спасения Ободрение.Радуйся, Единому Богу работати научающая;Радуйся, заповеди Божия исполняти помогающая.Радуйся, ищущим спасения путь указующая;Радуйся, и благодать им ниспосылающая.Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая;Радуйся, слезы с ланит отирающая.

Радуйся, николиже нас, грешных, забывающая;Радуйся, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 11

Пение умиленное и благодарственное приносим Ти, Пречистая Владычице, яко во дни гонения безбожнаго землю нашу сохранила еси. Умоли, Милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, еже Церкви российстей в мире и благоденствии пребывати и оградити ю от неверия, раскола и ересей, да вси едиными усты и единым сердцем сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная Твоя икона, Всепетая Богородице, юже древле благоверный князь Димитрий на объятиях своих ношаше, и до днесь благоговейно почитается в пределех земли Московския.

Вернии бо людие, возжелевше благодати тоя имети причастие, храмы во славу Твою созидают и пред образом Твоим взывают сице:Радуйся, всех притекающих к Тебе скорая Услышательнице;Радуйся, изнемогающих от уныния и печали благая Утешительнице.

Радуйся, воздыханий наших не отвергающая;Радуйся, смятенным душам мир и покой подающая.Радуйся, на князи и сыны человеческия надеятися нам возбраняющая;Радуйся, козни диавольския побеждати нам помогающая.Радуйся, яко Московскую землю возлюбила еси;Радуйся, яко храмы Гребневския в ней устроити благоволила еси.

Важно

Радуйся, Богородских пределов дивное украшение;Радуйся, града Одинцова незримое охранение.Радуйся, весь на реце Клязьме иконою Твоею благословившая;Радуйся, всех нас Твоим Покровом не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 12

Благодати Твоея не лиши нас, Владычице, погрязших в пучине беззаконий и люте страждущих. Обаче всю надежду на Тя возлагаем и, на образ Твой со умилением взираем, от негоже вси скорбящии и обременении грехми многими спасение и цельбы приемлют и радостно о Тебе воспевают Всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, взираем на образ Твой, Богомати. Ты бо, десницею Младенца Христа объемлющи, молишися о нас, Он же, мольбы Твоя приемля, милостивно благословляет Тя в знамение Своего благоволения.

О сем убо удивляющеся, с любовию вопием Ти сице:Радуйся, Творца всяческих на руку Твоею держащая;Радуйся, о нас к Нему присно ходатайстующая.Радуйся, Царице, Царем царствующих избранная;Радуйся, Владычице, Господем господствующих прославленная.

Радуйся, светом радости души ободряющая;Радуйся, греховную мглу нашу разгоняющая.Радуйся, лукавых духов Низложение;Радуйся, всех христиан Упование.Радуйся, Светильниче златый, небо и землю освящающий;Радуйся, Жезле правый, путь к Богу указующий.

Радуйся, неугасимая Лампадо, в нощи жития нам светящая;Радуйся, световидная Лествице, к престолу Господню приводящая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Читайте также:  Икона божией матери владимирская оранская, россия, нижегородская область, богородский район, село оранки, монастырь владимирской иконы божией матери

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Пречистая Дево, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими от нас, недостойных раб Твоих, малое сие моление, в простоте сердца Тебе приносимое, и избави нас от всякия скорби, зол и болезней, не остави нас матерним Твоим предстательством и Царствия Небеснаго сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Сей кондак глаголется трижды. Таже икос 1 и кондак 1.

Молитва

О, Царице Всеблагая и теплая Заступнице! К Тебе, единей нашей Надежди и Упованию, преклоньше колена, прилежно молимся: услыши прошения наша, из глубины сердца Тебе приносимая и буди нам, блуждающим по распутиям скорбныя жизни, верная ко спасению Путеводительница.

О, державная Заступнице! Ты древле князем русским была еси во бранех Вспоможение и на враги Одоление, многажды землю нашу от нашествия иноплеменных сохраняющи и люди русския спасающи.

Ныне же, пред святым образом Твоим предстояще, усердное благодарение приносим и тепле молимся: заступай и на будущее время землю Русскую, умилосердися о нас, в суете жизнь свою провождающих, и прости недостойных, водвори в душах наших мир и тишину, егда же постигнет искушение, помози прияти е, яко вразумление, паче же принести истинныя плоды покаяния.

Совет
Важно

О, Пречистая Богородице! Даруй пастырем Церкве ревность и благочестие, правителем мудрость и правосудие, воином мужество и крепость и всем людем, яже ко спасению полезная.

[/su_box]

В час же кончины нашея отжени от нас духов злобы поднебесных, ищущих погибели нашея, и сподоби, Всемилостивая Владычице, непреткновенно проити воздушная мытарства и достигнути Царства Небеснаго, идеже вси святии вкупе с Тобою прославляют Триединаго Бога Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/ikona-grebnevskaja

Гребневская икона Божией Матери

Чудотворный образ Богородицы глубоко почитается всеми верующими. И по сей день православные христиане восхваляют икону Божией матери, прославившую себя чудесными действиями.

Огромное количество икон Пречистой Девы разбросанно по нашей необъятной Родине. Каждый лик славится произошедшими с ним чудесами. Гребневская икона Божией Матери — не исключение. Прославленный чудотворный образ Богородицы получил свою известность при загадочных обстоятельствах.

История иконы

Обретение иконы датируется 1380 годом. Жители города Гребня поднесли чудотворный образ в дань почтения великому князю Дмитрию Донскому после его победы в Куликовской битве.

Святой лик сто лет защищал Успенский Собор города Владимира, пока внук владимирского и московского князя не взял ее с собой на покорение близ лежащих земель. Победа была гарантирована.

А впоследствии во имя Богородицы построили новый храм Божий на Лубянке и оставили Гребневскую икону покоиться там. В 1617 году церковь была уничтожена огнем.

Все, что находилось в соборе, сгорело, превратившись в пепел, кроме образа Богородицы, который остался не тронутым огнем.

Где находится икона

Икона украшала выстроенный в честь Пречистой Девы храм Успения Пресвятой Богородицы на Лубянке. Но в 1935 году церковь была полностью разрушена. Несколько святых образов были спасены и переданы в руки праведных людей.

 К сожалению среди них не удалось обнаружить Гребневскую икону. Чудотворный лик бесследно исчез, и восстановить хронологию событий минувших лет и собрать другие сведения о его возможном нахождении представляется невозможным.

Описание иконы

Реставраторы и иконописцы писали изображение с подлинника в 1917 году. Образ Божией Матери сохранил в себе древнюю живопись, написан на тонкой кипарисовой доске. Имеет в наличии драгоценный оклад. На руках Благочестивая Дева держит Божественного Младенца. Голова Богородицы покрыта красным одеянием, символизирующим собой заступничество и покров земли Русской.

В чем помогает чудотворный образ

Молитвы перед образом Пречистой Девы помогают в избавлении от грехов, недругов, иноверцев. Икона защищает от распада России и захвата иноплеменными. К ее помощи призывают в минуты тяжбы, при болезнях, пожарах и людских зверствах. Богородица оберегает кров, семью и здоровье близких.

Молитва перед Гребневской иконой Божией Матери

«О, Пречистая Царица Небесная, Всеславная Матерь Спасителя нашего. Услышь молитвы грешных людей, обращающихся пред образом Твоим в слезах и словах покаяния. Защити нас от смертных страстей, избавь от печалей, несчастий и скорби, огради от напастей, злых помыслов, невежества и врагов неправедных.

В Твоих силах, о Благочестивая Мать, защитить православных христиан от всякого зла и спасти от огня дьявольского. Ты, скорая заступница в бедах и несчастьях, награди нас покровительством своим. Умоли Господа Бога и Сына Своего Христа о нашем праве на Царство Небесное.

Славим имя Твое, спасительницы нашей, и превозносим имя Отца, и Сына, и Святого Духа во веки веков. Аминь».

День почитания

День чудотворного образа Божией Матери глубоко верующие люди ежегодно празднуют 10 августа.

Гребневская икона Божией матери в вашем доме способна оградить от пожаров, семейных разладов, безверия, воров и разорения. Сила образа сохранит вокруг вас мир, процветание и укрепит веру. Мы желаем вам благополучия и душевного покоя. Будьте счастливы  и не забывайте нажимать на кнопки и

Казанская икона Божией Матери широко известна среди православных христиан. Заступница и защитница всех людей находится …

Православная икона святой Марины была написана в честь христианского подвига юной девушки. Особой силой ознаменован …

Святой Давид Гареджийский особо почитаем женщинами Грузии и России. Икона святого старца способна сохранить и …

Икона «Умягчение злых сердец» — одна из самых почитаемых в православном мире. Ее почитание связано …

Источник: https://dailyhoro.ru/article/grebnevskaya-ikona-bozhiej-materi/

Подмосковное Гребнево и икона Божией матери Гребенская (Гребневская): как создавалась легенда..

В связи с планируемой установкой памятника “воровскому боярину” Д.Т. Трубецкому в подмосковном Гребневе, мы анализируем цепь достаточно курьёзных краеведческих гипотез, которые приводятся в обоснование его установки. В первой части – Подмосковное Гребнево, “казачий табор” и Гребенские казаки: как создавалась легенда…

мы рассмотрели: Происхождение легенды о том, что в 1380-м году подмосковное Гребнево было временным станом войск Дмитрия Донского; Таинственные историки Попко и Бентовский и откровения Книги Большому Чертежу; Сказание о Гребенской Иконе Божией Матери; Первый “копипастер” или археограф-компилятор И.Ф.

Токмаков; Начало робких сомнений и первое “обоснование гипотезы Токмакова”…

Сегодня мы рассмотрим гипотезу краеведа М.С. Баева о том, что название подмосковного села Гребнево произошло от названия иконы Гребенской Божией Матери…

Верно рассудив, что гипотезу Токмакова о том, что подмосковное Гребнево служило местом преподнесения Гребенским казаками Гребенской иконы Дмитрию Донскому, спасать бессмысленно, фрязинский краевед Михаил Сергеевич Баев (1902—1979), в своей книге, названной “Вторичное открытие села Гребнево”, всё же, приводит краткое содержание “Сказания об обретении иконы иконы Богоматери Гребенской” [см.]. М.С. Баев настаивает на том, что Гребнево получило своё название по иконе Гребнеской Богоматери и было “переименовано” из Четрековского на Любосивли в Гребнево во время “пожалования” Четрековского представителям рода Воронцовых: “пожалование села именем, неприятным для Воронцовского уха, именем Чета, было неудобно. Село было переименовано в Гребнево. Переименование совпадает с кульминационным пунктом культа Гребневской или Гребенской Богоматери, ее чудотворной иконы”, – пишет М.С. Баев. 

Обратите внимание

О времени “переименования” М.С. Баев говорит очень обтекаемо и, по всей видимости, относит его к периоду между  1456 и 1472 годом. Разложим по полочкам этот новый “композитный вброс”. Михаил Сергеевич Баев (1902—1979).

Легендарный мурза Чет

М.С. Баев определённо лукавит, когда возводит древнее поселение “Четрековское на Любосивли” к имени легендарного татарского мурзы Чета. Он не мог не знать о существовании статьи “Из истории древнерусского землевладения” авторитетного русского историка Степана Борисовича Веселовского (1876-1952), написанной в 1946 году. В ней С.Б.

Веселовский, подводя черту под распространенными спекуляциями вокруг имени «легендарного мурзы», писал: «легенда о выезде Чета не выдерживает самой снисходительной критики ни с хронологической, ни с генеалогической, ни с общеисторической точки зрения» [Веселовский С.Б. Из истории древнерусского землевладения // Исторические записки АН СССР, т. 18, М. 1946.., с. 57].

Степан Борисович Веселовский (1876-1952).

Четрековское на Любосивли, было упомянуто в духовной грамоте 1401/02 года князя Серпуховского и Боровского Владимира Андреевича Храброго (1353-1410), – двоюродного брата великого князя Дмитрия Донского [Духовные и договорные грамоты великих и удельных князей XIV-XVI вв. М.-Л. 1950, с. 46-47].

Пусть “Четрековское” происходит не от имени легендарного мурзы, – могло ли оно быть “переименовано” в Гребнево?

“Переименование” Четрековского в Гребнево

Примеров, прецедентов такого “переименования” в истории Подмосковья XV века мы не найдём. Видимо, этот случай мыслился Баевым как уникальный пример… Большинство авторитетных исследователей топонимики нашего края (С.Б. Веселовский, А.М. Селищев, Е.М. Поспелов и др.), связывают появление названий селений с историей вотчинного и поместного землевладения.

Со второй половины XV века, если не раньше, в оплату своей службы служилые люди получали не деньги, а земельные наделы (поместья) с прикрепленными к ним крестьянами. Другие земли находились в вотчинном,  то есть частном владении того или иного семейства, рода.

Переписи земель, проходившие уже в те далекие времена, фиксировали в первую очередь принадлежность тех или других участков земли или селений определенному человеку или роду – и так у деревень и земель появлялись собственные, характерные для них названия. Наше подмосковное Гребнево в этом смысле не было исключением (см. мою статью “О происхождении названия подмосковного села Гребнево”).

Получается, что какое бы то ни было переименование определенного участка земли в XV веке граничило с преступлением, поскольку скрывало имущественную историю поселения и затрудняло перепись земель, а мы знаем, что согласно Судебнику 1497 года мучительное “битьё кнутом на торгу”, или “торговая казнь” применялась лишь в двух случаях – в случае “татьбы” (организованного разбоя, воровства) и в случае неправильного межевания земли. В таком случае гипотеза “переименования” Гребнева из Четрековского кажется весьма сомнительной уже с формально-юридической стороны.

Далее М.С. Баев настаивает на то, что “переименование” поселения из Четрековского в Гребнево “совпадает с кульминационным пунктом культа Гребневской или Гребенской Богоматери, ее чудотворной иконы”. Однако, согласно “Сказанию” первые чудеса от иконы Гребенской Богоматери связаны с позднейшими событиями Смутного времени, а именно к 1612, 1617 и 1654 годам.

По словам доктора искусствоведения, историка церковного зодчества Древней Руси Андрея Леонидовича Баталова активизация почитания иконы гребенской богоматери относится лишь к началу XVIII века [Баталов А. Л. Церковь Гребневской иконы Божией Матери // Православная энциклопедия. М., 2006. Т.12. С.316-318. Электронная верси статьи].

Этот “разнобой” в 300 лет также заставляет усомниться в гипотезе Баева о “переименовании”.

Может, Гребнево получило своё название по церкви?

Но подойдём к гипотезе “переименования” с другой стороны.

Важно

В топонимике Подмосковья весьма распространены примеры того, как после постройки церкви в деревне, село получало основное имя по святому, во имя которого был освящён храм, а исконное наименование поселения становилось дополнительным.

Например, после постройки в деревне церкви, освящённой во имя Св. Сергия Радонежского, село называлось Сергиевским, если  храм освящался во имя Николая Чудотворца – село становилось “Никольским”. Может быть и в случае подмосковного Гребнева имеет место подобное?

Впервые Гребнево упоминается в Писцовых книгах  1584-1586 года, составленных дьяками Венедиктом Маховым и Иваном Грязевым:  «За Богданом Яковлевичем Белским в вотчине: село Гребенево на реке на Любосеевке, что было преж того за Васильем Федоровым сыном Воронцова, а в нем церковь Никола чюдотворец, древена, клетцки: пашни паханые сер. земли 20 четв. Да пер.

30 четьи в поле, а в дву потомуже, сена 100 коп., лесу рощи 8 дес”. [Калачев Н.В. Писцовые книги, с. 214-216]. Так мы встречаем в Гребневе древнейшую церковь, освящённую во имя св. Николая из Мир Ликийских. Храм, освящённый в честь иконы Божией матери Гребенской был построен в Гребневе по челобитной  сына камергера польского короля Юрия Петровича Трубецкого (ум.

1679) 1671 года.

В 1671 году  Юрий Петрович обратился патриарху Московскому и всея Руси Иосафу с челобитной о дозволении строительства в его селе Гребневе Московского уезда на месте “ветхой церкви Николая Чудотворца да царя Константина и матери его Елены” – “новой церкви во имя Пречистыя Богородицы Гребенские да в пределе великого чудотворца Николая да царя Константина и матери его Елены”. [Вторые Гребневские чтения 4 ноября  2005 г. Фрязино, 2006. Опубл. Н.Потаповым. С. 30-31. ЦИАМ ф. 203. оп. 753. д. 1315. л. 2. Электронная публикация.]. Иными словами, ко времени постройки храма, освящённого в честь Гребенской иконы устойчивый топоним Гребнево уже существовал не менее 85 лет, поэтому наименование храма не могло в данном случае дать название селу.

Останавливались ли Гребенские казаки в подмосковном Гребневе в 1623 году?

Не забыл М.С.

Баев и о ещё одной важной составляющей “гипотезы Токмакова”: “позднее, в 1623 году Гребенские казаки являлись с кабардинской депутацией в Москву, с повинной (винились, вероятно, в участии в казацких шайках, грабивших южные пределы Московского государства) и прежде чем получить разрешение явиться ко двору Царя Михаила Федоровича, останавливались вторично в той же местности, где ныне село Гребнево”. [Токмаков И.Ф. Историко-статистическое описание села Гребнева. Перепечатка. Фрязино, 2001, с.17-18. См. электронную версию].Однако, в главе, посвящённой “Ивановскому куреню” Баев назвал этот “вариант истории Иванова куреня” – “запасным, но отнюдь не более правдоподобным”. “По всему видно, – писал Баев, – что Токмаков был согласен на всякий вариант происхождения стана, кроме связанного с народно-освободительными движениями. Он, по всему видно, чрезмерно дорожил своей безупречной политической благонадежностью” [См.]. Не подвергая, впрочем, указание Токмакова должному анализу, Баев отвергает его мнение лишь на том основании, что: “Сейчас ни у кого не возникает сомнений, что перед нами курень Ивана Заруцкого при усадьбе Дмитрия Трубецкого”

Читайте также:  Мученица иулия карфагенская (корсиканская)

Вполне закономерным кажется, что не сохранилось ни одного документа о приёме “кабардинской депутации” русским царём в 1623 году. Несмотря на широкое распространение в справочной литературе утверждения л том, что ““в 1623 г. они [гребенские казаки] явились с повинной в Москву в составе кабардинской делегации”, – это утверждение не имеет документального подтверждения. В 1623 году (30 ноября) Михаил Федорович принимал не “кабардинскую депутацию”, а “Кумыкское посольство” [Бондаревский Г.Л. Документальная история образования многонационального государства Российского: Россия и Северный Кавказ в XVI-XIX веках. М., 1998, с.314, документ №110]. Предположение (именно предположение) о том, что какие-то отдельные представители гребенских казаков могли посетить Москву в 1623 году впервые было сделано уже известным нам исследователем И.В. Бентковским: “Царская грамота и жалованье, которого удостоились терские казаки, не могли не задеть самолюбия гребенцев; они опомнились, и вероятно примазавшись [так в тексте – прим. trojza] в 1623 г. к какой-нибудь Кабардинской депутации, под ее протекцией явились в Москву с повинною к царю и получили прощение, потому в том году в первый раз обещано им было царское жалованье. Но служили ли они после того, как и где? Это еще вопрос недоказанный никаким историческим актом” [Бентковский И.В. Гребенцы. / Чтения в императорском обществе истории и древностей российских при Московском университете. -М., 1887.-Кн. 3.-С. 19]. Действительно, в одном из документов 1623 года упоминается о гребенцах. В нем сообщается, что дается жалование 30 гребенским атаманам (по 1 рублю и по 2 четверти муки) и 470 казакам (по полтине и по 3 осьмины муки в год) [Заседателева Л.Б. Терские казаки (середина XVI-начало XX в.) : историко-этнографические очерки. М., 1974, с.196]. Таким образом, Токмаков, несомненно знакомый с работой Бентковского (на которого ссылается в начале изложения своей гипотезы), и настаивавший на том что “какая-то кабардинская депутация” останавливалась именно в подмосковном Гребневе – вёл себя некорректно с научной точки зрения.

  Могла ли старинная икона Богоматери Гребенской (Гребневской) когда-либо находиться в подмосковном Гребневе? 
Ответы на этот вопрос в краеведческой литературе даются “весьма обтекаемые”. Попытаемся, наконец, чётко ответить на этот вопрос. Икона Божией матери Гребенская. Книжная гравюра XIX в. [Благодеяния Богоматери чрез ея св. иконы. Спб., 1905. С. 605].

Согласно Сказанию об обретении иконы, после того, как жители городка Гребени в устье р. Чир преподнесли икону в 1380 году Дмитрию Донскому она была помещена московском Успенском соборе.

Великий князь Иван III Васильевич в связи с походом на Новгород в 1471 году  построил в Москве деревянную церковь в честь Успения Пресвятой Богородицы на Бору (П.Г.

Паламарчук говорит о 1472 годе), куда и была перенесена чудотворная икона .

Церковь Гребневской Божией Матери на Лубянской площади. Фотография: М.А. Найденов, 1882 г.

Совет

Позднее храм Успения Богородицы на Бору принял наименование церкви Гребневской Божией Матери на Лубянской площади. В августе-сентябре 1917 года по инициативе клира и прихожан Гребневского храма икона расчищалась Г. О. Чириковым под наблюдением Кондакова и П. П. Покрышкина [Вопросы реставрации. Пг., 1918. Вып. 19. С.

191-192].  Н. П. Кондаков отмечал, что после раскрытия икона «оказалась прямо итало-критского письма» [Кондаков. Рус. икона. 1933. Примеч. 1. С. 208]. А.Л.

Баталов в связи с этим справедливо предполагает, что это могла быть греческая икона, попавшая в Москву после приезда Софьи Палеолог и переданная Иоанном III в храм на Лубянке. 

Гребневская икона Божией Матери в иконостасе Гребневской церкви на Лубянской площади. Фотография 20-е гг. XX в. (ГНИМА).

В церкви Гребневской Божией Матери на Лубянской площади икона пробыла до 30-х годов ХХ века. Сведения о судьбе иконы теряются после разрушения храма, начавшегося в конце июня 1927 года и окончившегося в 1935 году.

Считается, что икона из храма на Лубянской площади ныне хранится в Государственной Третьяковской галерее. Ее изображение было опубликовано в Каталоге ГТГ [Антонова В.И., Мнева Н.Е.

Каталог древнерусской живописи Государственной Третьяковской галереи. М., 1963. Т. 1, с.292-293].

Сделаем выводы. Конечно же, в старом деревянном (1671 года постройки) и нынешнем каменном храмах (1786 года постройки) Гребенской иконы Божией Матери в Гребневе всегда хранились списки с чудотворной иконы, а не сама чудотворная икона. Предположение М.С.

Баева  о  непосредственной исторической связи наименования села Гребнево Московской области с наименованием старинной иконы Богоматери Гребенской является ошибочным.

Дмитрий Донской после Куликова поля не заходил в Гребнево и не был встречен здесь гребенскими казаками, делегация которых в Москву и пребывание в районе подмосковного Гребнева в 1623 году также является вымыслом И.Ф. Токмакова.

Продолжение следует.

Источник: http://trojza.blogspot.com/2012/10/blog-post_4.html

Икона Божией Матери «Гребневская»

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Гребневская» молятся об избавлении от иноплеменных и сохранении Российской державы, об исцелении от недугов телесных, о защите жилища от воров и нападения врагов, при пожаре.

Гребневская икона Божией Матери

Гребневская [Гребенская] икона Божией Матери, чудотворный образ (праздн. 28 июля, 21 авг.).

Во время возвращения великого князя Дмитрия Донского с Куликовой битвы жители городка Гребени, расположенного на притоке Дона реке Чири, подарили ему местночтимую чудотворную икону, названную по месту своего нахождения Гребневской. По прибытии в Москву великий князь велел поставить икону Божией Матери в Успенский собор, в котором она пребывала около ста лет.

В 1471 году внук Дмитрия Донского великий князь Иоанн Васильевич III взял с собой Гребневскую икону в поход на покорение новгородских земель. После одержанной победы князь во исполнение данного им обета построил на Лубянке храм в честь Успения Пресвятой Богородицы и перенёс туда чудотворную икону.

Обратите внимание

Из многих чудес, прославивших икону Божией Матери, особо известен случай, происшедший во время пожара в церкви в 1617 году. Пламя так быстро охватило здание церкви, что вынести икону Божьей Матери не успели.

Но вдруг присутствующие на пожаре люди увидели стоявшую в воздухе Гребневскую икону Божией Матери.

После окончания пожара выяснилось, что в церкви всё было истреблено огнём, но чудотворная икона Божией Матери осталась совершенно неповреждённой.

Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Гребневская»

О Пречудная и Превышшая всех тварей Царице Богородице, Небеснаго Царя Христа Бога нашего Мати, Пречистая Одигитрие Марие! Услыши нас грешных и недостойных в час сей молящихся и припадающих к Твоему Пречистому Образу со слезами и умиленно глаголющих: изведи нас от рова страстей, Владычице Преблагая, изба-ви нас от всякия скорби и печали, огради от всякия напасти и злыя клеветы, и от неправеднаго и лютаго навета вражия. Можеши бо, о Благодатная Мати наша от всякаго зла сохранити люди Твоя и всяким благодеянием снабдити и спасти; разве Тебе иныя Предстательницы в бедах и обстояниях, и теплыя Ходатаицы о нас, грешных, не имамы. Умоли, Госпоже Пресвятая, Сына Твоего Христа Бога нашего, да удостоит нас Царствия Небеснаго; сего ради всегда славим Тя, яко Виновницу спасения нашего, и превозносим святое и великолепное имя Отца и Сына и Святаго Духа, в Троице славимого и поклоняемаго Бога, во веки веков. Аминь.

Молитва иная

К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Госпоже Владычице Богородице, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, о Пренепорочная, Надеждо христиан и Прибежище грешным? Приклони, о Пречистая Владычице, ушеса Твоя к молению моему, Мати Бога моего, не призри мя, требующа Твоея помощи, услыши стенание мое и вопль сердца моего внуши, о Госпоже Богородице Царице. И подаждь ми радость душевную, подкрепи мя нетерпеливаго, унылаго и нерадиваго к Твоему хвалению. Вразуми и научи мя, како Тебе молитися подобает, и не отступи от мене, Мати Бога моего, за роптание и нетерпение мое: но буди ми покров и заступление в жизни моей и приведи мя к тихому пристанищу блаженнаго онаго покоя, и сопричти мя к лику избраннаго Твоего стада и тамо удостой мя воспевати и славити Тя во веки. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Гребневская»

Тропарь, глас 8

Днесь, яко солнце пресветло, просия в Российстей стране, в конце ея полуденнем, всечестная икона Твоя, Владычице, юже благоверный великий князь Димитрий в град Москву принесе.

Светло празднуем, благовернии людие, честнаго образа пришествие, молящеся прилежно: Владычице Богородице, молися Сыну Твоему, Христу Богу нашему, избавити град Москву, страну нашу и вся православныя христианы от варварскаго пленения, и междоусобныя брани, и всех навет вражиих, Тебе бо Едину Заступницу имамы.

Кондак, глас 8

От святыя иконы Твоея, Богородице Дево, источаются исцеления, яко реки многи, яже видевше, российстии людие, сице глаголем: о Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящихся Христу Богу нашему спастися нам.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

Акафист к Пресвятой Богородице пред иконой «Гребневская»

« предыдущая икона :: следующая икона »

Чудотворные иконы Божьей матери, иконы Пресвятой Богородице
Икона святителю и чудотворцу Николаю, Мир Ликийских
Икона святой Анастасии Узорешительнице
Икона преподобного Василия Исповедника
Икона преподобного Даниила Переяславского
Икона Димитрию Угличскому и Московскому
Икона Святого равноапостольного великого князя Владимира, во Святом Крещении Василий
Икона блаженному Василию, Христа ради юродивому, Московскому чудотворцу
Икона Преподобные Сергий и Герман, Валаамские чудотворцы
Икона святой Параскеве, Пятнице
Икона Божьей Матери, именуемая “Муромской”
Икона Божьей Матери, именуемая “Всецарица”
Икона Святителя Ионы, митрополита Московского и всея России, чудотворца
Икона преподобному Никите Столпнику, Переславскому чудотворцу
Икона преподобному Алипию Печерскому, иконописцу

Все иконы к Пресвятой Богородице и святым …

Источник: http://prayerssaints.ru/?id=ikona/ikona-grebnevckaj

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Гребневская»

Взбранней Воеводе и Деве Богородице, от всех родов на спасение наше избранней и, яко Матери Христа, Бога нашего, достодолжно ублажаемей, похвальное пение, вернии, принесем и пред иконою Ея с надеждою и любовию молитву вознесем: избави нас, Владычице, от враг видимых и невидимых, да спасеннии Тобою воззовем вси радостно:

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Икос 1

Ангелов множества и вся небесная воинства славят Тя, Царицу Небесе и земли. Прослави Тя, Пречистая, и великий князь Димитрий с вои русскими, егда, яко победитель над нечестивыми агаряны, путь свой к Первопрестольному граду совершая, в дар чудотворную икону Твою от людий града Гребени прият. Темже, держа ю на объятиих своих, со дерзновением возопи Преблагословенней:

Радуйся, сретением иконы Твоея верныя ратоборцы возвеселившая;

Радуйся, ею благословение Первопрестольному граду даровавшая.

Радуйся, шествием Твоим землю Русскую освятившая;

Радуйся, к вере христианстей многия люди обратившая.

Радуйся, агарянскаго зловерия Обличение;

Радуйся, веры Православныя Утверждение.

Радуйся, с верою прибегающим прошения исполняющая;

Радуйся, людем православным присно чудодеющая.

Радуйся, скорая человеком Помощнице;

Радуйся, премудрая верным Наставнице.

Радуйся, Великих Московских князей Покровительнице;

Радуйся, рода христианскаго усердная Заступнице.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 2

Видяще христолюбивии людие, в страданиих и скорбех сущии, чудеса от иконы Твоея, Владычице, бываемая, от многих мест к Тебе стекахуся и молитвы возсылаху. Темже, получивше с верою просимая, благодарне из глубины сердец взываху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеша людие промышление Божие о себе, егда, всечестная икона Твоя, Богомати, яко солнце пресветлое, в стольный град Москву святым великим князем Димитрием принесеся. Сего ради, светло празднующе честнаго образа Твоего сретение, с любовию к Тебе взываху:

Радуйся, яко икона Твоя во спасение нам даровася;

Радуйся, яко тою соборная церковь Успения украсися.

Радуйся, землю Русскую в удел Себе избравшая;

Радуйся, многими чудесы люди града Гребени удивившая.

Радуйся, заблудших грешников скорое Вразумление;

Радуйся, сердец наших Умиление.

Радуйся, Покрове чистоты и девства;

Радуйся, Ограждение благаго супружества.

Радуйся, прибегающих к Тебе милосердая Споручнице;

Радуйся, оставленных врачами безмездная Целительнице.

Радуйся, Божественною славою Украшенная;

Радуйся, дивными чудесами Прославленная.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 3

Силою, данною Ти свыше, многая чудеса сотворила еси, Владычице, в земли нашей и не возможно есть исчислити славныя победы над супостаты. Князие бо русстии, имеюще икону Твою, безстрашно отражаху вражия полчища, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Читайте также:  Икона божией матери «успение» киево-печерская

Икос 3

Имуще Тя неусыпающую Молитвенницу и усердную Заступницу, всякое уныние и страх отчаяния побеждаем. Ты бо, стяжавши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему, любовию покрываеши землю русскую и всем твориши спастися. Сего ради, аще и нерадиви суще о своем спасении, обаче дерзаем со умилением глаголати Тебе таковая:

Радуйся, в бедах и скорбех скорая Помощнице;

Радуйся, теплая о нас пред Богом Молитвеннице.

Радуйся, православных воинов на поли брани укрепляющая;

Радуйся, елеем благодати Твоея раны их врачующая.

Радуйся, верная чада на подвиги благословляющая;

Радуйся, неверныя под ноги их покоряющая.

Радуйся, грешником грозное Обличение;

Радуйся, кающимся человеколюбное Снисхождение.

Радуйся, духовная очи, еже видети грехи, нам открывающая;

Радуйся, благодатную помощь ко исправлению подающая.

Радуйся, страстей пагубных Исцеление;

Радуйся душ наших Спасение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 4

Бурею недоумений обдержими быша людие, видяще церковь Успения Твоего, Владычице, огнем объяту. Егда же узреша икону Твою на воздусе верху пламене стоящу и не сгорающу, прославиша Бога дивнаго в чудесех Своих и Тя, Пресвятая Дево, Огнь Божества во чреве Твоем вместившую, в радости поюще: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:

Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;

Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;

Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.

Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;

Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;

Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.

Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;

Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;

Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 5

Боголюбивая Хранительница явилася еси, Владычице, егда злии татие, пришедше в церковь, тщахуся ризу иконы Твоея восхитити. Ты же, Пречистая, наказующи, наказала еси святотатцы сия, иныя попаливши огнем от лика иконы Твоея исшедшим, иныя же вразумила еси воспети Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Вемы, воистину вемы, Владычице, яко не оставиши ны, беззащитныя, и воспретиши врагом видимым и невидимым, тщащимся погубити души наша и Царствия Небеснаго лишити. Темже, яко обличила еси святотатцы злыя, соблюди и нас от злых татей князя воздушнаго, да благодарственно Ти вопием:

Радуйся, рода христианскаго теплая Заступнице;

Радуйся, во обители райския благая Путеводительнице.

Радуйся, праведный гнев Божий на милость претворяющая;

Радуйся, отчаянных и отверженных непрестанно милующая.

Радуйся, помраченных смыслом благодатное Просвещение;

Радуйся, творящих злыя похоти грозное Вразумление.

Радуйся, лукавыя правители строго обличающая;

Радуйся, обиженныя ими любовию ограждающая.

Радуйся, умерщвленныя грехми благодатию Твоею оживляющая;

Радуйся, надеждою благ вечных их увеселяющая.

Радуйся, злыя распри умиряющая;

Радуйся, и в малых скорбех нам помогающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 6

Проповедуют гради и веси земли нашея чудеса Твоя, Богородительнице, ихже Ты явила еси в защищении людей православных. Темже и икона Твоя прославися многими чудесы и явися русским великим князем, яко щит и ограждение и на враги одоление, иже победы улучавше, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия отечеству нашему от иконы Твоея, Владычице, дивная победа, егда православнии воини изнесоша ю противу изменников и иноверных, хотящих град Москву разорити и веру Православную погубити. Ты же, одоление на враги даровавши, тьму неверия отгнала еси, всех же научила еси с любовию взывати:

Радуйся, Землю Русскую возлюбившая;

Радуйся, отечество наше в удел Себе избравшая.

Радуйся, врагов наших грозное Устрашение;

Радуйся, веры Православныя всемощное Защищение.

Радуйся, Покровом Твоим нас покрывающая;

Радуйся, заблуждших к познанию Истины приводящая.

Радуйся, в день скорби плач верных в радость обратившая;

Радуйся, знамением милости Твоея их сердца возвеселившая.

Радуйся, щедроты Твоя верным людем изливающая;

Радуйся, иконою Твоею им помогающая.

Радуйся, несумненная наша Надеждо;

Радуйся, тихое и доброе Пристанище.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 7

Хотящи обновити чудотворную икону Твою, Богомати, от мног лет в ветхость пришедшу, сестра царева со усердием украси ю и, совершивши молебное пение, возврати в новосозданную церковь, прославляющи Тя, Пречистая, Богу же взывающи: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна дела Твоя, Владычице, и кто возможет достойно воспети я, издревле бо, яко залог милости, икону Твою отечеству нашему даровала еси скорбящим на утешение, болящим во здравие и всем христианом во спасение. Сего ради, благодарни суще, на образ Твой с любовию взирающе, со умилением зовем:

Радуйся, путь ко спасению нам указующая;

Радуйся, души верных к тихому пристанищу приводящая.

Радуйся, плач матерей о чадех своих утишающая;

Радуйся, юных от растления мира сего спасающая.

Радуйся, подвизающихся к Царствию Небесному Путеводительнице;

Радуйся, душепагубных ересей и расколов Искоренительнице.

Радуйся, мрак греховный душ наших просвещающая;

Радуйся, ум наш в горняя вперяющая.

Радуйся, пристрастие к тленному богатству от нас отражающая;

Радуйся, сокровище нетленное на Небеси искати всех научающая.

Радуйся, молящихся Тебе и Сыну Твоему Покров и Заступление;

Радуйся, люте страждущим скорое Вспоможение.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 8

Странное чудо явила еси, Богородице, некоей жене, яже глуха и нема сущи, мимоходяше и моляшеся пред иконою Твоею. Ты же, Милосердая Мати, не презревши моления ея, даровала еси слух, безгласная же уста подвигла еси благодарно воспети Богу: Аллилуия.

Икос 8

Все житие наше на земли болезнено и всякия скорби исполнено есть. Но ведуще Тя, Пречистая, скорую Помощницу и благую Заступницу рода христианскаго, с верою несумненною к Тебе прибегаем и пред иконою Твоею чудотворною слезы проливаем, во умилении зовуще сице:

Радуйся, иереев честных Благословение;

Радуйся, иноком в подвизех Поможение.

Радуйся, безматерних сирот любезное Воспитание;

Радуйся, отроков благодатное Просвещение.

Радуйся, супругом в любви Единомыслие;

Радуйся, старцем надежное Подкрепление.

Радуйся, алчущих и жаждущих Питательнице;

Радуйся, о всех нас присная Молитвеннице.

Радуйся, благодатное Утешение всех скорбящих;

Радуйся, несокрушимое защищение на Тя уповающих.

Радуйся, в час смертный нам помогающая;

Радуйся, смиренным Царствие Небесное уготовляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 9

Все естество ангельское дивится Твоему неизреченному милосердию, Всемилостивая Владычице, зане теплым Твоим предстательством пред Сыном Твоим род человеческий заступаеши, весь мир от бед избавляеши и от вечныя смерти спасаеши всех, с верою к Тебе притекающих, Богу же вопиющих: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии боговещаннии многая пения составиша в честь Твою, Богородице, в нихже по достоянию прославиша Тя и воспеша чудеса от икон Твоих явленная. Такожде и мы, любовию объяти суще, дерзаем благодарственно принести Тебе похвалы сия:

Радуйся, Владычице, милостивая о нас пред Богом Заступнице;

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Радуйся, Всецарице, недуги наша благодатию исцеляющая;

Радуйся, благая Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте;

Радуйся, Мати Дево всепетая, христиан Похвало.

Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая;

Радуйся, нечаянную радость верным дарующая.

Радуйся, Благодатная, Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая;

Радуйся, Владычице, неупиваемая Чаше, духовную нашу жажду утоляющая.

Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая;

Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 10

Спасти хотя род человеческий, Человеколюбец Господь дарова нам Матерь Свою в покров и защищение. Темже, благодарни суще, на Тя надеемся, Владычице, и умиленно просим: буди нам всеблагая Помощница, да в радости воспоим Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая от лет древних явилася еси, Пречистая Владычице, в стране нашей, изливающи чудеса и осеняющи благодатною помощию христолюбивыя воины. Сия ведуще, благовернии князие и вси людие со благоговением вопияху Ти сице:

Радуйся, присно о нас, грешных, промышляющая;

Радуйся, в годы лютых испытаний нас не оставляющая.

Радуйся, в правой вере Укрепление;

Радуйся, надеждою спасения Ободрение.

Радуйся, Единому Богу работати научающая;

Радуйся, заповеди Божия исполняти помогающая.

Радуйся, ищущим спасения путь указующая;

Радуйся, и благодать им ниспосылающая.

Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая;

Радуйся, слезы с ланит отирающая.

Радуйся, николиже нас, грешных, забывающая;

Радуйся, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 11

Пение умиленное и благодарственное приносим Ти, Пречистая Владычице, яко во дни гонения безбожнаго землю нашу сохранила еси. Умоли, Милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, еже Церкви российстей в мире и благоденствии пребывати и оградити ю от неверия, раскола и ересей, да вси едиными усты и единым сердцем сподобимся воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная Твоя икона, Всепетая Богородице, юже древле благоверный князь Димитрий на объятиях своих ношаше, и до днесь благоговейно почитается в пределех земли Московския. Вернии бо людие, возжелевше благодати тоя имети причастие, храмы во славу Твою созидают и пред образом Твоим взывают сице:

Радуйся, всех притекающих к Тебе скорая Услышательнице;

Радуйся, изнемогающих от уныния и печали благая Утешительнице.

Радуйся, воздыханий наших не отвергающая;

Радуйся, смятенным душам мир и покой подающая.

Радуйся, на князи и сыны человеческия надеятися нам возбраняющая;

Радуйся, козни диавольския побеждати нам помогающая.

Радуйся, яко Московскую землю возлюбила еси;

Радуйся, яко храмы Гребневския в ней устроити благоволила еси.

Радуйся, Богородских пределов дивное украшение;

Радуйся, града Одинцова незримое охранение.

Радуйся, весь на реце Клязьме иконою Твоею благословившая;

Радуйся, всех нас Твоим Покровом не оставляющая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 12

Благодати Твоея не лиши нас, Владычице, погрязших в пучине беззаконий и люте страждущих. Обаче всю надежду на Тя возлагаем и, на образ Твой со умилением взираем, от негоже вси скорбящии и обременении грехми многими спасение и цельбы приемлют и радостно о Тебе воспевают Всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, взираем на образ Твой, Богомати. Ты бо, десницею Младенца Христа объемлющи, молишися о нас, Он же, мольбы Твоя приемля, милостивно благословляет Тя в знамение Своего благоволения. О сем убо удивляющеся, с любовию вопием Ти сице:

Радуйся, Творца всяческих на руку Твоею держащая;

Радуйся, о нас к Нему присно ходатайстующая.

Радуйся, Царице, Царем царствующих избранная;

Радуйся, Владычице, Господем господствующих прославленная.

Радуйся, светом радости души ободряющая;

Радуйся, греховную мглу нашу разгоняющая.

Радуйся, лукавых духов Низложение;

Радуйся, всех христиан Упование.

Радуйся, Светильниче златый, небо и землю освящающий;

Радуйся, Жезле правый, путь к Богу указующий.

Радуйся, неугасимая Лампадо, в нощи жития нам светящая;

Радуйся, световидная Лествице, к престолу Господню приводящая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Пречистая Дево, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими от нас, недостойных раб Твоих, малое сие моление, в простоте сердца Тебе приносимое, и избави нас от всякия скорби, зол и болезней, не остави нас матерним Твоим предстательством и Царствия Небеснаго сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Сей кондак глаголется трижды. Таже икос 1 и кондак 1.

Молитва

О, Царице Всеблагая и теплая Заступнице! К Тебе, единей нашей Надежди и Упованию, преклоньше колена, прилежно молимся: услыши прошения наша, из глубины сердца Тебе приносимая и буди нам, блуждающим по распутиям скорбныя жизни, верная ко спасению Путеводительница.

О, державная Заступнице! Ты древле князем русским была еси во бранех Вспоможение и на враги Одоление, многажды землю нашу от нашествия иноплеменных сохраняющи и люди русския спасающи.

Ныне же, пред святым образом Твоим предстояще, усердное благодарение приносим и тепле молимся: заступай и на будущее время землю Русскую, умилосердися о нас, в суете жизнь свою провождающих, и прости недостойных, водвори в душах наших мир и тишину, егда же постигнет искушение, помози прияти е, яко вразумление, паче же принести истинныя плоды покаяния.

Совет
Важно

О, Пречистая Богородице! Даруй пастырем Церкве ревность и благочестие, правителем мудрость и правосудие, воином мужество и крепость и всем людем, яже ко спасению полезная.

[/su_box]

В час же кончины нашея отжени от нас духов злобы поднебесных, ищущих погибели нашея, и сподоби, Всемилостивая Владычице, непреткновенно проити воздушная мытарства и достигнути Царства Небеснаго, идеже вси святии вкупе с Тобою прославляют Триединаго Бога Отца, и Сына, и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Источник: http://akafistnik.ru/akafisty-ko-presvyatoj-bogoroditse/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-grebnevskaya/

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector