Канон пресвятой богородице от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати

Канон молебный при разлучении души от тела

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.

Святый Боже, Святый крепкий, Святый безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу (поклон).

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему (поклон).

Псалом 50

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти.

Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси, безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся, омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие, возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти.

Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего, возрадуется язык мой правде Твоей.

Обратите внимание

Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо, всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен, сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския.

Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон молебный Пресвятей Богородице от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати

Глас 6-й

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль, по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Ка́плям подо́бно дожде́вным, зли́и и ма́лии дни́е мои́, ле́тним обхожде́нием оскудева́юще, пома́лу исчеза́ют уже́. Влады́чице, спаси́ мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Твои́м благоутро́бием и мно́гими щедро́тами Твои́ми, Влады́чице, преклоня́ема есте́ственно, в час сей ужа́сный предста́ни ми, Помощни́це Непобо́римая.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Содержи́т ны́не ду́шу мою́ страх вели́к, тре́пет неисповеди́м и боле́знен есть, внегда́ изы́ти ей от телесе́, Пречи́стая, ю́же уте́ши.

Слава: Гре́шным и смире́нным изве́стное прибе́жище, о мне извести́ Твою́ ми́лость, Чи́стая, и бесо́вския изба́ви руки́, я́коже бо пси мно́зи обступи́ша мя.

И ныне: Се вре́мя по́мощи, cе вре́мя Твоего́ заступлéния, се, Влады́чице, вре́мя, о нéмже день и нощь припа́дах те́пле и моля́хся Тебе́.

Песнь 3

Ирмо́с: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Издале́ча сего́ дне, Влады́чице, прови́дя, и того́ я́ко прише́дша помышля́яй при́сно, слеза́ми те́плыми моля́хся не забы́ти мене́.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Обыдо́ша мя мы́сленнии рыка́юще ски́мны, и и́щут восхи́тити и растерза́ти мя го́рце, и́хже зу́бы, Чи́стая, и че́люсти сокруши́ и спаси́ мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Важно

Уга́сшу у́бо отню́д орга́ну слове́сному, и связа́вшуся язы́ку, и затвори́вшуся гла́су, в сокруше́нии се́рдца молю́ Тя, Спаси́тельнице моя́, спаси́ мя.

Слава: Приклони́ у́хо Твое́ ко мне, Христа́ Бо́га моего́ Ма́ти, от высоты́ мно́гия сла́вы Твоея́, Блага́я, и услы́ши стена́ние коне́чное и ру́ку ми пода́ждь.

И ныне: Не отврати́ от мене́ мно́гия щедро́ты Твоя́, не затвори́ утро́бу Твою́ человеколю́бную, Чи́стая; но предста́ни ми ны́не и в час су́дный помяни́ мя.

Песнь 4

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умове́ние согреше́нием, ток сле́зный ны́не положи́, Блага́я, се́рдца моего́ сокруше́ние прие́млющи: о Тебе́ утвержда́ющу упова́ние, Блага́я, егда́ ка́ко стра́шнаго мя изба́виши о́гненнаго муче́ния, я́ко Сама́ благода́ти еси́ исто́чник, Богороди́тельнице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Непосты́дное и Непогреши́тельное всем, и́же в ну́ждах, прибе́жище, Влады́чице Пренепоро́чная, Ты ми бу́ди Засту́пница в час испыта́ния.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просте́рши Пречи́стеи Твои́ и Всечестне́и ру́це, я́ко свяще́ннии голуби́не криле́, под кро́вом и се́нию тех покры́й мя, Влады́чице.

Слава: Возду́шнаго кня́зя наси́льника, мучи́теля, стра́шных путе́й стоя́теля и напра́снаго сих словоиспыта́теля, сподо́би мя прейти́ невозбра́нно отходя́ща от земли́.

И ныне: Се мя, Влады́чице, страх усре́те, его́же и боя́хся; се по́двиг вели́к объя́т мя, в не́мже бу́ди ми Помо́щница, Наде́жде спасе́ния моего́.

Песнь 5

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, И́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не забу́ди мя, Блага́я, ниже́ отврати́ от мене́, Твоего́ о́трока, лице́ Твое́, но услы́ши мя, я́ко скорблю́, и вонми́ души́ мое́й, и сию́ изба́ви.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

И́же по пло́ти, сро́дницы мои́, и и́же по ду́ху бра́тие, и дру́зи, и обы́чнии зна́емии, пла́чите, воздохни́те, се́туйте, се бо от вас ны́не разлуча́юся.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Совет

Ны́не избавля́яй ника́ко и помога́яй вои́стинну никто́же. Ты помози́ ми, Влады́чице, да не я́ко челове́к безпо́мощен, в рука́х враг мои́х затворе́н бу́ду.

Слава: Вше́дше, святи́и мои́ А́нгели, предста́ните суди́щу Христо́ву, коле́не свои́ мы́сленнеи прекло́ньше, плаче́вне возопи́йте Ему́: поми́луй, Тво́рче всех, де́ло рук твои́х, Бла́же, и не отри́ни его́.

И ныне: Покло́ньшеся Влады́чице и Пречи́стей Ма́тери Бо́га моего́ помоли́теся, я́ко да прекло́нит коле́на с ва́ми, и прекло́нит Его на ми́лость: Ма́ти бо су́щи и пита́тельница услы́шана бу́дет.

Песнь 6

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мой, Многоми́лостиве.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Устне́ мои́ молча́т, и язы́к не глаго́лет, но се́рдце веща́ет: огнь бо сокруше́ния сие́ снеда́я внутрь возгара́ется, и гла́сы неизглаго́ланными Тебе́, Де́во, призыва́ет.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

При́зри на мя свы́ше, Ма́ти Бо́жия, и ми́лостивно вонми́ ны́не на мое́ посеще́ние сни́ти, я́ко да ви́дев Тя, от телесе́ изы́ду ра́дуяся.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Растерза́еми соу́зы, раздира́еми зако́ни есте́ственнаго сгуще́ния, и составле́ния всего́ теле́снаго, ну́жду нестерпи́мую и тесноту́ сотворя́ют ми.

Слава: Святы́х А́нгел свяще́нным и честны́м рука́м преложи́ мя, Влады́чице, я́ко да тех кри́лы покры́вся, не ви́жу безче́стнаго и смра́днаго и мра́чнаго бесо́в о́браза.

И ныне: Черто́же Бо́жий всече́стне, небе́сному разу́мному черто́гу сподо́би мя, мою́ уга́сшую и несия́ющую свещу́ вже́гши, святы́м еле́ем ми́лости Твоея́.

Кондак, глас 6-й:

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши, коне́ц приближа́ется, и ну́жда ти мо́лвити: воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, И́же везде́ сый, и вся исполня́яй.

Икос

Христо́во врачевство́ ви́дя отве́рсто, и от сего́ Ада́му источа́юще здра́вие, пострада́в уязви́ся диа́вол, я́ко беды́ прие́мля рыда́ше, и свои́м друго́м возопи́: что сотворю́ Сы́ну Мари́ину? Убива́ет мя Вифлее́млянин, И́же везде́ сый и вся исполня́яй.

Песнь 7

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел, преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Нощь сме́ртная мя пости́же негото́ва, мра́чна же и безлу́нна, препуща́ющи непригото́влена к до́лгому о́ному пути́ стра́шному; да спутеше́ствует ми Твоя́ ми́лость, Влады́чице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Се вси дни́е мои́ исчезо́ша вои́стинну в суете́, я́коже пи́шется, и ле́та моя́ со тща́нием, се́ти же сме́ртныя вои́стинну и го́рькия предвари́ша мою́ ду́шу, я́же мя обдержа́т.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Обратите внимание

Мно́жество грехо́в мои́х да не возмо́жет победи́ти Твоего́ мно́гаго благоутро́бия, Влады́чице, но да обы́дет мя Твоя́ ми́лость и вся да покры́ет беззако́ния моя́.

Слава: Отводя́щии мя отсю́ду нахо́дят, содержа́ще мя всю́ду: душа́ же моя́ отлага́ет и страши́тся, мно́га испо́лнена мятежа́, ю́же уте́ши, Чи́стая, явле́нием Твои́м.

И ныне: Спеча́лующаго ниеди́наго в ско́рби мое́й, ниже́ утеша́ющаго обрето́х, Влады́чице, и́бо дру́зи мои́ и зна́емии вку́пе оста́виша мя ны́не, но, Наде́жде моя́, ника́коже да не оста́виши мя.

Песнь 8

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́, вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Я́ко Бо́га Человеколю́бца Ма́ти Человеколюби́вая, ти́хим и ми́лостивым вонми́ о́ком, егда́ от те́ла душа́ моя́ отлуча́ется, да Тя во вся ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Убе́гнути ми ва́рвар безпло́тных полки́, и возду́шныя бе́здны возни́кнути, и к Небеси́ взы́ти мя сподо́би, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Ро́ждшая Го́спода Вседержи́теля, го́рьких мыта́рств нача́льника мироде́ржца отжени́ дале́че от мене́, внегда́ сконча́тися хощу́, да Тя во ве́ки сла́влю, Свята́я Богоро́дице.

Слава: Вели́кой после́дней глася́щей трубе́, в стра́шное и гро́зное воскреше́ние суда́, воскреса́ющым всем, помяни́ мя тогда́, Свята́я Богоро́дице.

И ныне: Высо́кая Влады́ки Христа́ пала́то, Твою́ благода́ть свы́ше посла́вши, предвари́ мя ны́не в день озлобле́ния, да Тя сла́влю во ве́ки вся, Свята́я Богоро́дице.

Песнь 9

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти. Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во Воплоще́нно. Его́же велича́юще, с Небе́сными во́и, Тя ублажа́ем.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

О, ка́ко узрю́ неви́димаго? Ка́ко ужа́сное о́но претерплю́ виде́ние? Ка́ко дерзну́ отве́рсти о́чи? Ка́ко моего́ Влады́ку сме́ю ви́дети, Его́же не престая́х от ю́ности огорчева́я при́сно?

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Свята́я Отрокови́це, Богороди́тельнице, на мое́ смире́ние милосе́рдно при́зри, умиле́нное мое́ и после́днее моле́ние сие́ прии́мши, и му́чащаго ве́чнующаго огня́ потщи́ся изба́вити мя.

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Важно

Хра́мы святы́я оскверни́вшая, скве́рный и теле́сный храм оста́вивши, Тебе́, Бо́жий всечестны́й хра́ме, мо́лит, Отрокови́це Де́во Ма́ти, душа́ моя́ тьмы кроме́шния убежа́ти и лю́таго гее́нскаго жже́ния.

Слава: Зря коне́ц бли́зу жития́ моего́, и помышля́я безме́стных мы́слей, дея́ний же, Всечи́стая, ду́шу мою́ де́лательницу, лю́те уязвля́юся стрела́ми со́вести, но прекло́ньшися ми́лостивно, буди́ ми Предста́тельница.

И ныне: Сын да́стся нам за ми́лость, Сын Бо́жий и А́нгельский Царь Преве́чный, от чи́стых крове́й Твои́х Челове́к проше́д. Его́же уми́лостиви. Отрокови́це, стра́стней мое́й душе́, исторга́емой лю́те от окая́ннаго моего́ телесе́.

Окончание канонов

Достойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем (поклон).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь .

Господи, помилуй (трижды).

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитв ради Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй нас. Аминь

Источник: http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/usopshim/kanoni/pri_smerti.html

Канон молебный Пресвятей Богородице от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати

Канон молебный Пресвятей Богородице от лица человека с душею разлучающагося и не – страница №1/1

Моли=твами святы=х оте=ц на=ших, Го=споди Иису=се Христе= Бо=же наш, поми=луй нас. Ами=нь.

Святы=й Бо=же, Святы=й кре=пкий, Святы=й безсме=ртный, поми=луй нас. (Трижды)

Совет

Сла=ва Отцу= и Сы=ну и Свято=му Ду=ху, и ны=не и при=сно и во ве=ки веко=в. Ами=нь.

Пресвята=я Тро=ице, поми=луй нас; Го=споди, очи=сти грехи= на=ша; Влады=ко, прости= беззако=ния на=ша; Святы=й, посети= и исцели= не=мощи на=ша, и=мене Твоего= ра=ди.

Го=споди, поми=луй. (Трижды)

Совет

Сла=ва Отцу= и Сы=ну и Свято=му Ду=ху, и ны=не и при=сно и во ве=ки веко=в. Ами=нь.

О=тче наш, И=же еси= на небесе=х! Да святи=тся и=мя Твое=, да прии=дет Ца=рствие Твое=, да бу=дет во=ля Твоя=, я=ко на небеси= и на земли=. Хлеб наш насу=щный даждь нам днесь; и оста=ви нам до=лги на=ша, я=коже и мы оставля=ем должнико=м на=шим; и не введи= нас во искуше=ние, но изба=ви нас от лука=ваго.

Читайте также:  Киево-печерская лавра, украина, город киев

Го=споди, поми=луй (12 раз).

Совет

Сла=ва Отцу= и Сы=ну и Свято=му Ду=ху, и ны=не и при=сно и во ве=ки веко=в. Ами=нь.

Прииди=те, поклони=мся Царе=ви на=шему Бо=гу.

Прииди=те, поклони=мся и припаде=м Христу=, Царе=ви на=шему Бо=гу.

Прииди=те, поклони=мся и припаде=м Самому= Христу=, Царе=ви и Бо=гу на=шему.

Псалом 50

Поми=луй мя, Бо=же, по вели=цей ми=лости Твое=й, и по мно=жеству щедро=т Твои=х очи=сти беззако=ние мое=. Наипа=че омы=й мя от беззако=ния мое=го, и от греха= мое=го очи=сти мя. Я=ко беззако=ние мое= аз зна=ю, и грех мой предо мно=ю есть вы=ну.

Тебе= еди=ному согреши=х и лука=вое пред Тобо=ю сотвори=х, я=ко да оправди=шися во словесе=х Твои=х и победи=ши, внегда= суди=ти Ти. Се бо, в беззако=ниих зача=т есмь, и во гресе=х роди= мя ма=ти моя=. Се бо, и=стину возлюби=л еси=, безве=стная и та=йная прему=дрости Твоея= яви=л ми еси=.

Окропи=ши мя иссо=пом, и очи=щуся, омы=еши мя, и па=че сне=га убелю=ся. Слу=ху моему= да=си ра=дость и весе=лие, возра=дуются ко=сти смире=нныя. Отврати= лице= Твое= от грех мои=х, и вся беззако=ния моя= очи=сти. Се=рдце чи=сто сози=жди во мне, Бо=же, и дух прав обнови= во утро=бе мое=й.

Не отве=ржи мене= от лица= Твоего=, и Ду=ха Твоего= Свята=го не отыми= от мене=. Возда=ждь ми ра=дость спасе=ния Твоего= и Ду=хом влады=чним утверди= мя. Научу= беззако=нныя путе=м Твои=м, и нечести=вии к Тебе= обратя=тся. Изба=ви мя от крове=й, Бо=же, Бо=же спасе=ния мое=го, возра=дуется язы=к мой пра=вде Твое=й.

Го=споди, устне= мои= отве=рзеши, и уста= моя= возвестя=т хвалу= Твою=. Я=ко а=ще бы восхоте=л еси= же=ртвы, дал бых у=бо, всесожже=ния не благоволи=ши. Же=ртва Бо=гу дух сокруше=н, се=рдце сокруше=нно и смире=нно Бог не уничижи=т. Ублажи=, Го=споди, благоволе=нием Твои=м Сио=на, и да сози=ждутся сте=ны Иерусали=мския.

Тогда= благоволи=ши же=ртву пра=вды, возноше=ние и всесожега=емая, тогда= возложа=т на олта=рь Твой тельцы=.
Ирмос: Я=ко по су=ху пешеше=ствовав Изра=иль, по бе=здне стопа=ми, гони=теля фарао=на ви=дя потопля=ема, Бо=гу побе=дную пе=снь пои=м, вопия=ше.

Припев: Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Ка=плям подо=бно дожде=вным, зли=и и ма=лии дни=е мои=, ле=тним обхожде=нием оскудева=юще, пома=лу исчеза=ют уже=. Влады=чице, спаси= мя.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Твои=м благоутро=бием и мно=гими щедро=тами Твои=ми, Влады=чице, преклоня=ема есте=ственно, в час сей ужа=сный предста=ни ми, Помощни=це Непобо=римая.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Обратите внимание

Содержи=т ны=не ду=шу мою= страх вели=к, тре=пет неисповеди=м и боле=знен есть, внегда= изы=ти ей от телесе=, Пречи=стая, ю=же уте=ши.

Слава: Гре=шным и смире=нным изве=стное прибе=жище, о мне извести= Твою= ми=лость, Чи=стая, и бесо=вския изба=ви руки=, я=коже бо пси мно=зи обступи=ша мя.

И ныне: Се вре=мя по=мощи, cе вре=мя Твоего= заступлe=ния, се, Влады=чице, вре=мя, о нe=мже день и нощь припа=дах те=пле и моля=хся Тебе=.

Ирмос: Несть свят, я=коже Ты, Го=споди Бо=же мой, вознесы=й рог ве=рных Твои=х, Бла=же, и утверди=вый нас на ка=мени испове=дания Твоего=.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Издале=ча сего= дне, Влады=чице, прови=дя, и того= я=ко прише=дша помышля=яй при=сно, слеза=ми те=плыми моля=хся не забы=ти мене=.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Обыдо=ша мя мы=сленнии рыка=юще ски=мны, и и=щут восхи=тити и растерза=ти мя го=рце, и=хже зу=бы, Чи=стая, и че=люсти сокруши= и спаси= мя.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Уга=сшу у=бо отню=д орга=ну слове=сному, и связа=вшуся язы=ку, и затвори=вшуся гла=су, в сокруше=нии се=рдца молю= Тя, Спаси=тельнице моя=, спаси= мя.

Слава: Приклони= у=хо Твое= ко мне, Христа= Бо=га моего= Ма=ти, от высоты= мно=гия сла=вы Твоея=, Блага=я, и услы=ши стена=ние коне=чное и ру=ку ми пода=ждь.

И ныне: Не отврати= от мене= мно=гия щедро=ты Твоя=, не затвори= утро=бу Твою= человеколю=бную, Чи=стая; но предста=ни ми ны=не и в час су=дный помяни= мя.

Песнь 4

Ирмос: Христо=с моя= си=ла, Бог и Госпо=дь, честна=я Це=рковь боголе=пно пое=т, взыва=ющи, от смы=сла чи=ста о Го=споде пра=зднующи.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Умове=ние согреше=нием, ток сле=зный ны=не положи=, Блага=я, се=рдца моего= сокруше=ние прие=млющи: о Тебе= утвержда=ющу упова=ние, Блага=я, егда= ка=ко стра=шнаго мя изба=виши о=гненнаго муче=ния, я=ко Сама= благода=ти еси= исто=чник, Богороди=тельнице.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Непосты=дное и Непогреши=тельное всем, и=же в ну=ждах, прибе=жище, Влады=чице Пренепоро=чная, Ты ми бу=ди Засту=пница в час испыта=ния.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Просте=рши Пречи=стеи Твои= и Всечестне=и ру=це, я=ко свяще=ннии голуби=не криле=, под кро=вом и се=нию тех покры=й мя, Влады=чице.

Слава: Возду=шнаго кня=зя наси=льника, мучи=теля, стра=шных путе=й стоя=теля и напра=снаго сих словоиспыта=теля, сподо=би мя прейти= невозбра=нно отходя=ща от земли=.

И ныне: Се мя, Влады=чице, страх усре=те, его=же и боя=хся; се по=двиг вели=к объя=т мя, в не=мже бу=ди ми Помо=щница, Наде=жде спасе=ния моего=.

Песнь 5

Ирмос: Бо=жиим све=том Твои=м, Бла=же, у=тренюющих Ти ду=ши любо=вию озари=, молю=ся, Тя ве=дети, Сло=ве Бо=жий, И=стиннаго Бо=га, от мра=ка грехо=внаго взыва=юща.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Не забу=ди мя, Блага=я, ниже= отврати= от мене=, Твоего= о=трока, лице= Твое=, но услы=ши мя, я=ко скорблю=, и вонми= души= мое=й, и сию= изба=ви.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

И=же по пло=ти, сро=дницы мои=, и и=же по ду=ху бра=тие, и дру=зи, и обы=чнии зна=емии, пла=чите, воздохни=те, се=туйте, се бо от вас ны=не разлуча=юся.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Ны=не избавля=яй ника=ко и помога=яй вои=стинну никто=же. Ты помози= ми, Влады=чице, да не я=ко челове=к безпо=мощен, в рука=х враг мои=х затворе=н бу=ду.

Слава: Вше=дше, святи=и мои= А=нгели, предста=ните суди=щу Христо=ву, коле=не свои= мы=сленнеи прекло=ньше, плаче=вне возопи=йте Ему=: поми=луй, Тво=рче всех, де=ло рук твои=х, Бла=же, и не отри=ни его=.

И ныне: Покло=ньшеся Влады=чице и Пречи=стей Ма=тери Бо=га моего= помоли=теся, я=ко да прекло=нит коле=на с ва=ми, и прекло=нит Его на ми=лость: Ма=ти бо су=щи и пита=тельница услы=шана бу=дет.

Песнь 6

Ирмос: Жите=йское мо=ре, воздвиза=емое зря напа=стей бу=рею, к ти=хому приста=нищу Твоему= прите=к, вопию= Ти: возведи= от тли= живо=т мой, Многоми=лостиве.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Устне= мои= молча=т, и язы=к не глаго=лет, но се=рдце веща=ет: огнь бо сокруше=ния сие= снеда=я внутрь возгара=ется, и гла=сы неизглаго=ланными Тебе=, Де=во, призыва=ет.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

При=зри на мя свы=ше, Ма=ти Бо=жия, и ми=лостивно вонми= ны=не на мое= посеще=ние сни=ти, я=ко да ви=дев Тя, от телесе= изы=ду ра=дуяся.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Растерза=еми соу=зы, раздира=еми зако=ни есте=ственнаго сгуще=ния, и составле=ния всего= теле=снаго, ну=жду нестерпи=мую и тесноту= сотворя=ют ми.

Слава: Святы=х А=нгел свяще=нным и честны=м рука=м преложи= мя, Влады=чице, я=ко да тех кри=лы покры=вся, не ви=жу безче=стнаго и смра=днаго и мра=чнаго бесо=в о=браза.

И ныне: Черто=же Бо=жий всече=стне, небе=сному разу=мному черто=гу сподо=би мя, мою= уга=сшую и несия=ющую свещу= вже=гши, святы=м еле=ем ми=лости Твоея=.

Кондак, глас 6-й:

Душе= моя=, душе= моя=, воста=ни, что спи=ши, коне=ц приближа=ется, и ну=жда ти мо=лвити: воспряни= у=бо, да пощади=т тя Христо=с Бог, И=же везде= сый, и вся исполня=яй.

Христо=во врачевство= ви=дя отве=рсто, и от сего= Ада=му источа=юще здра=вие, пострада=в уязви=ся диа=вол, я=ко беды= прие=мля рыда=ше, и свои=м друго=м возопи=: что сотворю= Сы=ну Мари=ину? Убива=ет мя Вифлее=млянин, И=же везде= сый и вся исполня=яй.

Ирмос: Росода=тельну у=бо пещь соде=ла А=нгел, преподо=бным отроко=м, халде=и же опаля=ющее веле=ние Бо=жие, мучи=теля увеща= вопи=ти: благослове=н еси=, Бо=же оте=ц на=ших.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Нощь сме=ртная мя пости=же негото=ва, мра=чна же и безлу=нна, препуща=ющи непригото=влена к до=лгому о=ному пути= стра=шному; да спутеше=ствует ми Твоя= ми=лость, Влады=чице.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Се вси дни=е мои= исчезо=ша вои=стинну в суете=, я=коже пи=шется, и ле=та моя= со тща=нием, се=ти же сме=ртныя вои=стинну и го=рькия предвари=ша мою= ду=шу, я=же мя обдержа=т.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Мно=жество грехо=в мои=х да не возмо=жет победи=ти Твоего= мно=гаго благоутро=бия, Влады=чице, но да обы=дет мя Твоя= ми=лость и вся да покры=ет беззако=ния моя=.

Слава: Отводя=щии мя отсю=ду нахо=дят, содержа=ще мя всю=ду: душа= же моя= отлага=ет и страши=тся, мно=га испо=лнена мятежа=, ю=же уте=ши, Чи=стая, явле=нием Твои=м.

И ныне: Спеча=лующаго ниеди=наго в ско=рби мое=й, ниже= утеша=ющаго обрето=х, Влады=чице, и=бо дру=зи мои= и зна=емии вку=пе оста=виша мя ны=не, но, Наде=жде моя=, ника=коже да не оста=виши мя.

Песнь 8

Ирмос: Из пла=мене преподо=бным ро=су источи=л еси=, и пра=веднаго же=ртву водо=ю попали=л еси=, вся бо твори=ши, Христе=, то=кмо е=же хоте=ти. Тя превозно=сим во вся ве=ки.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Я=ко Бо=га Человеколю=бца Ма=ти Человеколюби=вая, ти=хим и ми=лостивым вонми= о=ком, егда= от те=ла душа= моя= отлуча=ется, да Тя во вся ве=ки сла=влю, Свята=я Богоро=дице.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Убе=гнути ми ва=рвар безпло=тных полки=, и возду=шныя бе=здны возни=кнути, и к Небеси= взы=ти мя сподо=би, да Тя во ве=ки сла=влю, Свята=я Богоро=дице.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Ро=ждшая Го=спода Вседержи=теля, го=рьких мыта=рств нача=льника мироде=ржца отжени= дале=че от мене=, внегда= сконча=тися хощу=, да Тя во ве=ки сла=влю, Свята=я Богоро=дице.

Слава: Вели=кой после=дней глася=щей трубе=, в стра=шное и гро=зное воскреше=ние суда=, воскреса=ющым всем, помяни= мя тогда=, Свята=я Богоро=дице.

И ныне: Высо=кая Влады=ки Христа= пала=то, Твою= благода=ть свы=ше посла=вши, предвари= мя ны=не в день озлобле=ния, да Тя сла=влю во ве=ки вся, Свята=я Богоро=дице.

Песнь 9

Ирмос: Бо=га челове=ком невозмо=жно ви=дети, на Него=же не сме=ют чи=ни А=нгельстии взира=ти. Тобо=ю же, Всечи=стая, яви=ся челове=ком Сло=во Воплоще=нно. Его=же велича=юще, с Небе=сными во=и, Тя ублажа=ем.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

О, ка=ко узрю= неви=димаго? Ка=ко ужа=сное о=но претерплю= виде=ние? Ка=ко дерзну= отве=рсти о=чи? Ка=ко моего= Влады=ку сме=ю ви=дети, Его=же не престая=х от ю=ности огорчева=я при=сно?

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Свята=я Отрокови=це, Богороди=тельнице, на мое= смире=ние милосе=рдно при=зри, умиле=нное мое= и после=днее моле=ние сие= прии=мши, и му=чащаго ве=чнующаго огня= потщи=ся изба=вити мя.

Пресвята=я Богоро=дице, спаси= нас.

Хра=мы святы=я оскверни=вшая, скве=рный и теле=сный храм оста=вивши, Тебе=, Бо=жий всечестны=й хра=ме, мо=лит, Отрокови=це Де=во Ма=ти, душа= моя= тьмы кроме=шния убежа=ти и лю=таго гее=нскаго жже=ния.

Слава: Зря коне=ц бли=зу жития= моего=, и помышля=я безме=стных мы=слей, дея=ний же, Всечи=стая, ду=шу мою= де=лательницу, лю=те уязвля=юся стрела=ми со=вести, но прекло=ньшися ми=лостивно, буди= ми Предста=тельница.

И ныне: Сын да=стся нам за ми=лость, Сын Бо=жий и А=нгельский Царь Преве=чный, от чи=стых крове=й Твои=х Челове=к проше=д. Его=же уми=лостиви. Отрокови=це, стра=стней мое=й душе=, исторга=емой лю=те от окая=ннаго моего= телесе=.

Таже:

Важно

Досто=йно есть я=ко вои=стинну блажи=ти Тя, Богоро=дицу, Присноблаже=нную и Пренепоро=чную и Ма=терь Бо=га на=шего. Честне=йшую Херуви=м и сла=внейшую без сравне=ния Серафи=м, без истле=ния Бо=га Сло=ва ро=ждшую, су=щую Богоро=дицу, Тя велича=ем.

Совет

Сла=ва Отцу= и Сы=ну и Свято=му Ду=ху, и ны=не и при=сно и во ве=ки веко=в. Ами=нь.

Го=споди, поми=луй. (Трижды)

Го=споди Иису=се Христе=, Сы=не Бо=жий, моли=тв ра=ди Пречи=стыя Твоея= Ма=тере, преподо=бных и богоно=сных оте=ц на=ших и всех святы=х поми=луй нас. Ами=нь.

Источник: http://davaiknam.ru/text/kanon-molebnij-presvyatej-bogorodice-ot-lica-cheloveka-s-dushe

Канон молебный при разлучении души от тела | Справочно-информационный портал Алчевского благочиния

Март 30th 2011 –

Канон молебный при разлучении души от тела

Приходит игумен, к мирскому же отец его духовный, и вопрошает, аще есть кое слово или дело, забвения ради или студа, или кая злоба к коему брату неисповедана или непрощена есть, вся должен есть изыскивати и вопрошати по единому умирающаго.

Посем начинает иерей: БлагословЕн Бог наш… (аще же несть иерея, мирянин: МолИтвами святЫх отЕц нАших, ГОсподи ИисУсе ХристЕ, БОже наш, помИлуй нас).

СвятЫй БОже, СвятЫй КрЕпкий, СвятЫй БезсмЕртный, помИлуй нас. (Трижды.)

СлАва, и нЫне:

ПресвятАя ТрОице, помИлуй нас: ГОсподи, очИсти грехИ нАша; ВладЫко, простИ беззакОния нАша; СвятЫй, посетИ и исцелИ нЕмощи нАша, Имене ТвоегО рАди.

ГОсподи, помИлуй. (Трижды.)

Слава, и ныне:

Отче наш, Иже есИ на НебесЕх! Да святИтся Имя ТвоЕ, да приИдет ЦАрствие ТвоЕ, да бУдет вОля ТвоЯ, Яко на НебесИ и на землИ. Хлеб наш насУщный даждь нам днесь; и остАви нам дОлги нАша, Якоже и мы оставлЯем должникОм нАшим; и не введИ нас во искушЕние, но избАви нас от лукАваго.

Господи, помилуй. (12 раз.)

ПриидИте, поклонИмся ЦарЕви нАшему БОгу. (Поклон.)

ПриидИте, поклонИмся и припадЕм ХристУ, ЦарЕви нАшему БОгу. (Поклон.)

ПриидИте, поклонИмся и припадЕм СамомУ ХристУ, ЦарЕви и БОгу нАшему. (Поклон.)
Псалом 50

ПомИлуй мя, БОже, по велИцей мИлости ТвоЕй и по мнОжеству щедрОт ТвоИх очИсти беззакОние моЕ. НаипАче омЫй мя от беззакОния моегО и от грехА моегО очИсти мя; Яко беззакОние моЕ аз знАю, и грех мой предо мнОю есть вЫну. ТебЕ едИному согрешИх и лукАвое пред ТобОю сотворИх; Яко да оправдИшися во словесЕх ТвоИх, и победИши, внегдА судИти Ти.

Се бо в беззакОниих зачАт есмь, и во гресЕх родИ мя мАти моЯ. Се бо Истину возлюбИл есИ; безвЕстная и тАйная премУдрости ТвоеЯ явИл ми есИ. ОкропИши мя иссОпом, и очИщуся; омЫеши мя, и пАче снЕга убелЮся. СлУху моемУ дАси рАдость и весЕлие; возрАдуются кОсти смирЕнныя. ОтвратИ лицЕ ТвоЕ от грех моИх и вся беззакОния моЯ очИсти.

Совет

СЕрдце чИсто созИжди во мне, БОже, и дух прав обновИ во утрОбе моЕй. Не отвЕржи менЕ от лицА ТвоегО и ДУха ТвоегО СвятАго не отымИ от менЕ. ВоздАждь ми рАдость спасЕния ТвоегО и ДУхом ВладЫчним утвердИ мя. НаучУ беззакОнныя путЕм ТвоИм, и нечестИвии к ТебЕ обратЯтся. ИзбАви мя от кровЕй, БОже, БОже спасЕния моегО; возрАдуется язЫк мой прАвде ТвоЕй.

Читайте также:  Икона божией матери игоревская

ГОсподи, устнЕ моИ отвЕрзеши, и устА моЯ возвестЯт хвалУ ТвоЮ. Яко Аще бы восхотЕл есИ жЕртвы, дал бых Убо: всесожжЕния не благоволИши. ЖЕртва БОгу дух сокрушЕн; сЕрдце сокрушЕнно и смирЕнно Бог не уничижИт. УблажИ, ГОсподи, благоволЕнием ТвоИм СиОна, и да созИждутся стЕны ИерусалИмския.

ТогдА благоволИши жЕртву прАвды, возношЕние и всесожегАемая; тогдА возложАт на олтАрь Твой тельцЫ.

АллилУиа. (Трижды.) Канон молебный ко Пресвятой Богородице от лица человека, с душею разлучающагося и не могУщаго глаголати Глас 6

Песнь 1

Ирмос: Яко по сУху пешешЕствовав ИзрАиль, по бЕздне стопАми, гонИтеля фараОна вИдя потоплЯема, БОгу побЕдную песнь поИм, вопиЯше.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

КАплям подОбно дождЕвным, злИи и мАлии днИе моИ, лЕтним обхождЕнием оскудевАюще, помАлу исчезАют ужЕ, ВладЫчице, спасИ мя.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ТвоИм благоутрОбием и мнОгими щедрОтами ТвоИми, ВладЫчице, преклонЯема естЕственно, в час сей ужАсный предстАни ми, ПомОщнице непоборИмая.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

СодержИт нЫне дУшу моЮ страх велИк, трЕпет неисповедИм и болЕзнен есть, внегдА изЫти ей от телесЕ, ПречИстая, Юже утЕши.

Обратите внимание

Слава: ГрЕшным и смирЕнным извЕстное прибЕжище, о мне известИ ТвоЮ мИлость, ЧИстая, и бесОвския избАви рукИ: Якоже бо пси мнОзи обступИша мя.

И ныне: Се врЕмя пОмощи, се врЕмя ТвоегО заступлЕния, се, ВладЫчице, врЕмя, о нЕмже день и нощь припАдах тЕпле и молЯхся ТебЕ.
Песнь 3

Ирмос: Несть свят, Якоже Ты, ГОсподи БОже мой, вознесЫй рог вЕрных ТвоИх, БлАже, и утвердИвый нас на кАмени исповЕдания ТвоегО.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ИздалЕча сегО дне, ВладЫчице, провИдя, и тогО Яко пришЕдша помышлЯяй прИсно, слезАми тЕплыми молЯхся не забЫти менЕ.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ОбыдОша мя мЫсленнии рыкАюще скИмны, и Ищут восхИтити и растерзАти мя гОрце, Ихже зУбы, ЧИстая, и чЕлюсти сокрушИ и спасИ мя.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

УгАсшу Убо отнЮд оргАну словЕсному, и связАвшуся язЫку, и затворИвшуся глАсу, в сокрушЕнии сЕрдца молЮ Тя, СпасИтельнице моЯ, спасИ мя.

Слава: ПриклонИ Ухо ТвоЕ ко мне, ХристА БОга моегО МАти, от высотЫ мнОгия слАвы ТвоеЯ, БлагАя, и услЫши стенАние конЕчное, и рУку ми подАждь.

И ныне: Не отвратИ от менЕ мнОгия щедрОты ТвоЯ, не затворИ утрОбу ТвоЮ человеколЮбную, ЧИстая; но предстАни ми нЫне и в час сУдный помянИ мя.
Песнь 4

Важно

Ирмос: ХристОс моЯ сИла, Бог и ГоспОдь, честнАя ЦЕрковь боголЕпно поЕт, взывАющи, от смЫсла чИста о ГОсподе прАзднующи.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

УмовЕние согрешЕнием, ток слЕзный нЫне положИ, БлагАя, сЕрдца моегО сокрушЕние приЕмлющи: о ТебЕ утверждАющу уповАние, БлагАя, егдА кАко стрАшнаго мя избАвиши Огненнаго мучЕния, Яко СамА благодАти есИ истОчник, БогородИтельнице.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

НепостЫдное и НепогрешИтельное всем, Иже в нУждах, прибЕжище, ВладЫчице ПренепорОчная, Ты ми бУди ЗастУпница в час испытАния.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ПростЕрши ПречИстеи ТвоИ и ВсечестнЕи рУце, Яко свящЕннии голубИне крилЕ, под крОвом и сЕнию тех покрЫй мя, ВладЫчице.

Слава: ВоздУшнаго кнЯзя насИльника, мучИтеля, стрАшных путЕй стоЯтеля и напрАснаго сих словоиспытАтеля, сподОби мя прейтИ невозбрАнно отходЯща от землИ.

И ныне: Се мя, ВладЫчице, страх усрЕте, егОже и боЯхся; се пОдвиг велИк объЯт мя, в нЕмже бУди ми ПомОщница, НадЕждо спасЕния моегО.
Песнь 5

Ирмос: БОжиим свЕтом ТвоИм, БлАже, Утренюющих Ти дУши любОвию озарИ, молЮся, Тя вЕдети, СлОве БОжий, Истиннаго БОга, от мрАка грехОвнаго взывАюща.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Не забУди мя, БлагАя, нижЕ отвратИ от менЕ, ТвоегО Отрока, лицЕ ТвоЕ, но услЫши мя, Яко скорблЮ, и вонмИ душИ моЕй, и сиЮ избАви.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Иже по плОти срОдницы моИ, и Иже по дУху брАтие, и дрУзи, и обЫчнии знАемии, плАчите, воздохнИте, сЕтуйте, се бо от вас нЫне разлучАюся.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

НЫне избавлЯяй никАко и помогАяй воИстину никтОже. Ты помозИ ми, ВладЫчице, да не Яко человЕк безпОмощен, в рукАх враг моИх затворЕн бУду.

Совет

Слава: ВшЕдше, святИи моИ Ангели, предстАните судИщу ХристОву, колЕне своИ мЫслении преклОньше, плачЕвне возопИйте ЕмУ: помИлуй, ТвОрче всех, дЕло рук ТвоИх, БлАже, и не отрИни егО.

И ныне: ПоклОньшеся ВладЫчице и ПречИстей МАтери БОга моегО, помолИтеся, Яко да преклОнит колЕна с вАми, и преклОнит ЕгО на мИлость: мИлости бо сУщи и ПитАтельница услЫшана бУдет.
Песнь 6

Ирмос: ЖитЕйское мОре воздвизАемое зря напАстей бУрею, к тИхому пристАнищу ТвоемУ притЕк, вопиЮ Ти: возведИ от тли живОт мой, МногомИлостиве.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

УстнЕ моИ молчАт, и язЫк не глагОлет, но сЕрдце вещАет: огнь бо сокрушЕния сиЕ снедАя внутрь возгарАется, и глАсы неизглагОланными ТебЕ, ДЕво, призывАет.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ПрИзри на мя свЫше, МАти БОжия, и мИлостивно вонмИ нЫне на моЕ посещЕние снИти, Яко да вИдев Тя, от телесЕ изЫду рАдуяся.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

РастерзАеми соУзы, раздирАеми закОни естЕственнаго сгущЕния, и составлЕния всегО телЕснаго, нУжду нестерпИмую и теснотУ сотворЯют ми.

Слава: СвятЫх Ангел свящЕнным и честнЫм рукАм преложИ мя, ВладЫчице, Яко да тех крИлы покрЫвся, не вИжу безчЕстнаго и смрАднаго и мрАчнаго бесОв Образа.

И ныне: ЧертОже БОжий ВсечЕстне, НебЕсному разУмному чертОгу сподОби мя, моЮ угАсшую и несиЯющую свещУ вжЕгши, святЫм елЕем мИлости ТвоеЯ.

Кондак, глас 6

Обратите внимание

ДушЕ моЯ, душЕ моЯ, востАни, что спИши? КонЕц приближАется, и нУжда ти мОлвити: воспрянИ Убо, да пощадИт тя ХристОс Бог, Иже вездЕ сый и вся исполнЯяй.

Икос

ХристОво врачевствО вИдя отвЕрсто, и от сегО АдАму источАюще здрАвие, пострадАв уязвИся диАвол, Яко бедЫ приЕмля рыдАше, и своИм другОм возопИ: что сотворЮ СЫну МарИину? УбивАет мя ВифлеЕмлянин, Иже вездЕ сый и вся исполнЯяй.
Песнь 7

Ирмос: РосодАтельну Убо пещь содЕла Ангел преподОбным отрокОм, халдЕи же опалЯющее велЕние БОжие, мучИтеля увещА вопИти: благословЕн есИ, БОже отЕц нАших.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Нощь смЕртная мя постИже неготОва, мрАчна же и безлУнна, препущАющи неприготОвлена к дОлгому Оному путИ стрАшному: да спутешЕствует ми ТвоЯ мИлость, ВладЫчице.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Се вси днИе моИ исчезОша воИстину в суетЕ, Якоже пИшется, и лЕта моЯ со тщАнием, сЕти же смЕртныя воИстину и гОрькия предварИша моЮ дУшу, Яже мя обдержАт.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

МнОжество грехОв моИх да не возмОжет победИти ТвоегО мнОгаго благоутрОбия, ВладЫчице, но да обЫдет мя ТвоЯ мИлость и вся да покрЫет беззакОния моЯ.

Слава: ОтводЯщии мя отсЮду нахОдят, содержАще мя всЮду: душА же моЯ отлагАет и страшИтся, мнОга испОлнена мятЕжа, Юже утЕши, ЧИстая, явлЕнием ТвоИм.

И ныне: СпечАлующаго ни едИнаго в скОрби моЕй, нижЕ утешАющаго обретОх, ВладЫчице, Ибо дрУзи моИ и знАемии вкУпе остАвиша мя нЫне, но, надЕждо моЯ, никАкоже да не остАвиши мя.
Песнь 8

Важно

Ирмос: Из плАмене преподОбным рОсу источИл есИ и прАведнаго жЕртву водОю попалИл есИ: вся бо творИши, ХристЕ, тОкмо Еже хотЕти. Тя превознОсим во вся вЕки.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Яко БОга ЧеловеколЮбца МАти ЧеловеколюбИвая, тИхим и мИлостивым вонмИ Оком, егдА от тЕла душА моЯ отлучАется, да Тя во вся вЕки слАвлю, СвятАя БогорОдице.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

УбЕгнути ми вАрвар безплОтных полкИ, и воздУшныя бЕздны вознИкнути, и к НебесИ взЫти мя сподОби, да Тя во вЕки слАвлю, СвятАя БогорОдице.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

РОждшая ГОспода ВседержИтеля, гОрьких мытАрств начАльника миродЕржца отженИ далЕче от менЕ, внегдА скончАтися хощУ, да Тя во вЕки слАвлю, СвятАя БогорОдице.

Слава: ВелИкой послЕдней гласЯщей трубЕ, в стрАшное и грОзное воскрешЕние СудА, воскресАющим всем, помянИ мя тогдА, СвятАя БогорОдице.

И ныне: ВысОкая ВладЫки ХристА палАто, ТвоЮ благодАть свЫше послАвши, предварИ мя нЫне в день озлоблЕния, да Тя слАвлю во вЕки вся, СвятАя БогорОдице.
Песнь 9

Ирмос: БОга человЕком невозмОжно вИдети, на НегОже не смЕют чИни Ангельстии взирАти; ТобОю же, ВсечИстая, явИся человЕком СлОво ВоплощЕнно. ЕгОже величАюще, с НебЕсными вОи, Тя ублажАем.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

О, кАко узрЮ НевИдимаго? КАко ужАсное Оно претерплЮ видЕние? КАко дерзнУ отвЕрсти Очи? КАко моегО ВладЫку смЕю вИдети, ЕгОже не престаЯх от Юности огорчевАя прИсно?

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

Совет

СвятАя ОтроковИце, БогородИтельнице, на моЕ смирЕние милосЕрдно прИзри, умилЕнное моЕ и послЕднее молЕние сиЕ приИмши, и мУчащаго вЕчнующаго огнЯ потщИся избАвити мя.

Припев: ПресвятАя БогорОдице, спасИ нас.

ХрАмы святЫя осквернИвшая, сквЕрный и телЕсный храм остАвивши, ТебЕ, БОжий всечестнЫй хрАме, мОлит, ОтроковИце ДЕво МАти, душА моЯ, тмы кромЕшния убежАти и лЮтаго геЕнскаго жжЕния.

Слава: Зря конЕц блИзу житиЯ моегО, и помышлЯя безмЕстных мЫслей, деЯний же, ВсечИстая, дУшу моЮ дЕлательницу, лЮте уязвлЯюся стрелАми сОвести, но преклОншися мИлостивно, бУди ми ПредстАтельница.

И ныне: Сын дАстся нам за мИлость, Сын БОжий, и Ангельский Царь, ПревЕчный от чИстых кровЕй ТвоИх ЧеловЕк прошЕд. ЕгОже умИлостиви, ОтроковИце, стрАстней моЕй душЕ, исторгАемей лЮте от окаЯннаго моегО телесЕ.

Таже:

ДостОйно есть Яко воИстину блажИти Тя, БогорОдицу, ПрисноблажЕнную и ПренепорОчную и МАтерь БОга нАшего. ЧестнЕйшую ХерувИм и слАвнейшую без сравнЕния СерафИм, без истлЕния БОга СлОва рОждшую, сУщую БогорОдицу Тя величАем.

Источник: http://alchevskpravoslavniy.ru/molitvy/kanon-molebnyj-pri-razluchenii-dushi-ot-tela.html

Читать

При чтении нужно учитывать следующие замечания.

1. Напечатанное курсивом(пояснения и названия молитв) не читается во время молитвы.

2. Когда написано «Слава», «И ныне», надо читать полностью: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу», «И ныне и присно и во веки веков. Аминь».

3. В церковнославянском языке нет звука ё, а поэтому надо читать “зовем”, а не “зовём”, “твое”, а не “твоё”, “мое”, а не “моё” и т. д.

1. Крещение

2. Миропомазание

3. Евхаристия

4. Покаяние

5. Священство

6. Брак

7. Елеосвящение (Соборование)

Евангелие от Матфея. Глава 5, стихи 3-12.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротцыи, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помилованы будут.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Обратите внимание

Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

В разделе Божественная Литургияприведены песнопения Божественных литургий святителей Иоанна Златоуста и Василия Великого. Избранные песнопения литургии Преждеосвященных Даров помещены в главе “Песнопения из служб Триоди постной”.

Литургия святителя Иоанна Златоуста совершается в Православной Церкви в течении всего года, кроме Великого Поста, когда она совершается по субботам, в Благовещение Пресвятой Богородицы и в Неделю ваий.

Литургия святителя Василия Великого совершается 10 раз в году: в воскресенье дни Великого поста, в Великие четверг и субботу, в день памяти святителя Василия Великого (1 января), в Рождественский и Крещенский сочельники (если же эти дни выпадают на субботу или воскресенье, то совершается в самые праздники Рождества Христова и Крещения Господня).

Литургия состоит из трех частей: проскомидии, литургии оглашенныхи литургии верных.

До чтения третьего и шестого часов, или во время чтения их, в алтаре совершаются священнодействия проскомидии, через которые из принесенных хлеба и вина приготовляется вещество для Св.

Евхаристии и при этом совершается предварительное поминовение членов Церкви Христовой — небесной и земной. От древнего обычая приносить в храм хлеб и вино для таинства Св.

Евхаристии первая часть литургии и называется проскомидией — приношением.

Вторая часть литургии называется литургией оглашенных.

Такое название эта часть службы получила от содержания в ее составе молитвословий, песнопений, священнодействий и поучений, имеющих учительный, огласительный характер.

В древней Церкви во время ее совершения могли присутствовать, вместе с верными, и оглашенные, т. е. лица, готовящиеся ко Св. Крещению, а также кающиеся, отлученные от Св. Причастия.

Диакон:Благослови, владыко.

Иерей:Благословено Царство Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Читайте также:  Какой рукой свечу передаешь?

Хор:Аминь.

Великая ектения

Диакон:Миром Господу помолимся.

Хор:Господи, помилуй (на каждое прошение).

О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Алексии, и о Господине нашем Преосвященнейшем митрополите (или:архиепископе , или:епископе ) (имярек), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

О граде сем (или:o веси сей , если в монастыре, то: освятей обители сей), всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.

О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор:Тебе, Господи.

Иерей:Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор:Аминь.

Антифоны

Антифоны на литургии бывают трех родов: праздничные, изобразительные и вседневные (будничные). Какие из них поются, определяется на каждый день церковным Уставом. Праздничные антифоны поются в праздники Господни, за исключением Сретения (праздничные антифоны в Неделю ваий, на Пасху, на Вознесение и в День Святой Троицы приведены в главе «Песнопения из служб Триоди цветной»).

Вседневные антифоны положено петь в будни. Чаще всего в воскресные и праздничные дни, поются антифоны изобразительные (псалмы 102, 145 и Блаженны — Мф. 5, 3-12)

Первый антифон

1. Благослови, душе моя, Господа. Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя святое Его.

2. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.

1. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.

2. Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.

1. Исполняющаго во благих желание твое: обновится, яко орля, юность твоя.

2. Творяй милостыни Господь, и судьбу всем обидимым.

1. Сказа пути Своя Моисеови, сыновом Израилевым хотения Своя.

2. Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.

1. Не до конца прогневается, ниже в век враждует.

2. Не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам.

Важно

1. Яко по высоте небесней от земли, утвердил есть Господь милость Свою на боящихся Его.

2. Елико отстоят востоцы от запад, удалил есть от нас беззакония наша.

1. Якоже щедрит отец сыны, ущедри Господь боящихся Его.

2. Яко Той позна создание наше, помяну, яко персть есмы.

1. Человек, яко трава дние его, яко цвет сельный, тако оцветет.

2. Яко дух пройде в нем, и не будет, и не познает ктому места своего.

1. Милость же Господня от века и до века на боящихся Его.

2. И правда Его на сынех сынов, хранящих завет Его, и помнящих заповеди Его творити я.

1. Господь на небеси уготова Престол Свой, и Царство Его всеми обладает.

2. Благословите Господа, ангели Его, сильнии крепостию, творящии слово Его, услышати глас словес Его.

Источник: https://www.litmir.me/br/?b=160922&p=128

Как правильно проводить усопшего по православной традиции

«Умершие надеются», говорит блаженный Августин, «получить помощь через нас: ибо время делания отлегло от них; взывают ежеминутно души, вверженные в темницу, и нет им утешителя».

Накануне смерти

В православной традиции каждый искренне верующий человек всю жизнь ежедневно молится о достойной кончине, просит Бога не дать ему неожиданной смерти, не забирать неготовую душу, дать возможность раскаяться в грехах до перехода в Вечность.

На всех богослужениях возносятся молитвы о достойном конце христиан «Христианския кончины живота нашего, безболезненны, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем Судищи Христове, просим. Подай, Господи». Но легкая кончина даруется Богом не всегда.

Нередко человек перед смертью болеет — и это всегда шанс ему еще немного измениться, очиститься, серьезно что-то осознать перед лицом перехода в Вечность.

Если человек перед смертью болеет

Венецианов А.Г. Причащение умирающей. 1839

Некоторые «милосердные» родственники скрывают от больного его близкую кончину. Напротив, гуманно было бы, чтобы человек знал о скором переходе в мир иной и мог достойно подготовиться – исповедаться и причаститься. Также полезно пособоровать больного. Для этих целей на дом или в больницу приглашается священник.

За тяжело больного человека необходимо подавать записки о здравии на литургию (чем чаще, тем лучше), заказывать молебны о здравии, ежедневно давать ему просфору и святую воду. У постели больного можно читать Псалтырь (с поминанием о здравии на Славах).

Если человек не крещен, но находится в сознании, его необходимо покрестить, а затем причастить. В бессознательном состоянии человека не крестят, поскольку крещение должно быть свободным выбором каждого человека, нельзя насильно присоединять его к Церкви.

Если нет возможности позвать священника, или вероятно, что он не успеет доехать, то покрестить умирающего имеет право любой православный мирянин, и не только право – это его священный долг и обязанность.

Как покрестить человека самому: необходимо произнести крещальную формулу без искажений:

«Крещается раб(а) Божий(ая) (Имя) во имя Отца, аминь. И Сына, аминь. И Святаго Духа, аминь», при этом при произнесении каждого «аминь» нужно омывать голову крещаемого святой водой (если ее нет, то простой водой).

После этого человек считается полноценным христианином, и за него можно подавать записки в храме.

Если после крещения человек по неведомому Божьему помыслу не умрет, то необходимо закончить обряд крещения, обратившись к священнику. Он дочитает необходимые молитвы и совершит таинство Миропомазания.

В момент смерти

В самый момент смерти и непосредственно накануне ее душа человека испытывает томление. Зачастую человек начинает видеть нечистых духов со страшными лицами, слышит ужасные голоса. И тем интенсивнее эти кошмары, чем грешнее душа человека.

Поэтому принято максимально смягчить душе момент перехода. Для этого окружают человека благочестивыми предметами, иконы и крест ставят так, чтобы умирающий мог их видеть.

Принято рядом с умирающим, возле икон, возжигать «страстную» свечу (это свеча, с которой стояли на утрени 12 Евангелий).

Как читать «Канон молебный на исход души»

Совет

Если признаки умирания становятся явными, следует облегчить переход в Вечность чтением так называемой «отходной молитвы» — это «Канон молебный на исход души». В идеале ее читает священник.

Но если священника не удается позвать, мирянин также имеет право читать «отходную», кроме молитвы в конце канона «от иереа глаголемой на исход души».

Канон читается от имени умирающего, «от лица человека, с душею разлучающегося и не могущего глаголати».

Если канон читает мирянин, начинать следует с возгласа «Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас». Затем предначинательные молитвы (с «Трисвятое» по «Отче наш»), затем канон. При чтении канона следует зажечь лампадку или свечу перед иконой. Канон не читается для умирающих детей до 7 лет по причине отсутствия грехов.

«Канон молебный на исход души» не обязательно читать у постели умирающего. Его можно также читать и дома, когда умирающий находится в больнице.

Если человек умирает во время чтения канона, то следует дочитать канон, а затем добавить «Упокой, Господи, душу усопшего раба Твоего… ».

После оставления душей тела, усопшему следует закрыть глаза, выпрямить туловище, подвязать челюсть и накрыть с головой.

Сразу после смерти, немедленно читается «Последование по исходе души от тела».

Если человек долго болеет и тяжело страдает

Когда человек долго страдает перед смертью, мучается сам и мучает окружающих, то существует практика чтения специальных молитв, в которых содержатся просьбы к Богу поскорее забрать душу. Это «Чин, бываемый на разлучение души от тела, внегда человек долго страждает». Читать его можно только по благословению священника.

Как приготовить усопшего к погребению

Омовение тела. Омывать тело умершего человека нужно с молитвами – «Трисвятое» или «Господи, помилуй». Следует зажечь лампаду или свечу, и гореть они должны непрестанно, пока тело находится в доме. После омовения следует одеть тело в чистые (и по возможности, новые) одежды, надеть крестик. Женщины в период месячных не должны участвовать в омовении.

Возложив тело на специально отведенное для этого место, нужно покрыть его специальным покрывалом. Это так называемое «погребальное покрывало», его можно купить в храмах, на нем изображены крест, лики святых, написаны молитвы.

Глаза покойного должны быть закрыты, руки сомкнуты, правая сверху. Чтобы руки не расползались, их связывают.

Обратите внимание

В руки усопшего кладут погребальный крест, на грудь – икону (мужчинам – Иисуса Христа, женщинам – Пресвятой Богородицы). На лоб кладется венчик – образ Небесного венца, который, возможно, получит душа.

Венчик – это полоска бумаги с изображением Спасителя, Богоматери, Иоанна Крестителя, надписями молитвы «Трисвятое».

Перед тем, как положить тело в гроб, следует окропить святой водой и тело, и гроб (изнутри и извне). Под голову в гроб кладут специальную подушку, набитую опилками или соломой. Некоторые верующие заранее готовят себе «погребальную подушку» — собирают веточки вербы (с Вербного воскресенья) и листья берез (с праздника Троицы).

Гроб принято ставить в центре комнаты перед домашним иконостасом, лицо усопшего должно смотреть на выход. Вокруг гроба следует зажечь 4 свечи: у головы, в ногах и побокам на уровне скрещенных рук. Это символ креста.

Затем у гроба следует начать чтение Псалтыри с молитвами об упокоении («Помяни, Господи, Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшегося раба Твоего…»). По возможности следует заказать Панихиды.

Существует ошибочное мнение, что Панихиды не заказываются до отпевания. Напротив, следует их заказывать и до, и после отпевания, и даже в нескольких храмах сразу.

Ведь душа покойного нуждается в срочной помощи, ей приходится совсем непросто после разлучения с телом.

Сорокоуст об усопшем

Следует как можно раньше заказать сорокоуст об усопшем. Можно также заказать чтение Неусыпаемой Псалтыри – на полгода или год.

Но родственникам также следует регулярно молиться об усопшем, не «перекладывать» всю работу на других. Самостоятельное моление об усопшем очень полезно как его душе, так и душе молящегося.

Следует продолжать дома читать Псалтырь, а также можно читать Евангелие в память об усопшем.

Вынос тела и отпевание

В православной традиции похороны совершаются на 3-й день после смерти, при этом сам день смерти считается за первые сутки, даже если человек умер за несколько минут до полуночи.

За недолгое время до выноса гроба из дома следует еще раз прочитать «Последование по исходе души от тела». Перед самым выносом – прочитать литию. Гроб несут в храм, постоянно молясь молитвой «Трисвятое».

Участвующие в траурной процессии должны нести зажженные свечи. Впереди процессии – крест или икону. Заказывать оркестр – не приветствуется при православном погребении.

Важно

При вносе тела в храм, по Уставу должен звонить колокол – особым погребальным звоном.

В процессе отпевания священник читает особую разрешительную молитву: с ее помощью с усопшего снимаются запрещения и грехи, в которых он покаялся или не смог вспомнить при жизни (т.е. ведомые и неведомые). Не снимаются специально утаенные грехи. Текст этой молитвы вкладывают в руки усопшего.

Затем родственники прощаются с умершим последним целованием, и священник посыпает его крестообразно землей. Поется «Вечная память».

На кладбище гроб опускается в могилу головой к востоку, совершается краткая заупокойная Лития.

Поминальная трапеза

На поминальной трапезе должно отсутствовать спиртное. Основное блюдо на поминках – кутья (коливо). – отваренные зерна пшеницы или риса с медом (а также изюмом и курагой). Затем традиционно подают блины и кисель. А затем, по возможности, все остальные блюда.

Кутью перед употреблением следует освятить. Существует специальный чин освящения кутьи священником. При отсутствии священника, кутью следует покропить святой водой.

За поминальным столом следует вести благочестивые беседы, вспоминая усопшего добрым словом, рассказывать о его добрых качествах.

Что не относится к православной традиции:

  • занавешивание зеркал;
  • отказ от вилок во время поминок;
  • ставить стакан с водой (или, еще хуже, с водкой) для покойного;
  • пожелание «пусть земля ему будет пухом»

Всего этого не следует делать, вместо пожелания о «пухе» следует взывать «Упокой, Господи, душу раба Твоего…»

После похорон следует продолжать регулярно помогать душе усопшего. Но  об этом – в другой статье.

Источник: http://sbogom.kiev.ua/provodit-usopshego/

Ссылка на основную публикацию