Икона божией матери муромская

Муромская икона Пресвятой Богородицы. Православный календарь на 25 апреля

25 Апреля 2018 07:05 / Православие в миреМуромская икона Пресвятой Богородицы. www.pravoslavie.ru

Главные церковные праздники, дни памяти святых и православные святыни сегодняшнего дня

25 апреля (12 апреля по “старому стилю” — церковному юлианскому календарю).

Среда 3-й (святых жен-мироносиц) седмицы по Пасхе (третьей недели после Светлого Христова Воскресения). На трапезе благословляется рыба.

Сегодня совершается память девяти известных по именам христианских святых, а также празднование в честь двух почитаемых святынь. Далее коротко расскажем о них.

***

Муромская икона Пресвятой Богородицы. Один из самых древних из почитаемых на Руси чудотворных образов Божией Матери.

Еще в начале XII столетия эта икона была принесена в град Муром из стольного Киева просветителем этого восточно-русского края благоверным князем Константином, отошедшим ко Господу в 1129 году от Рождества Христова. В истории Муромского образа сохранился удивительный эпизод, как эта икона обратила муромских язычников ко Христу:

Обратите внимание

Также этот чудотворный образ иногда именуется Рязанским. Это связано с тем, что именно с Муромской иконой святитель Василий Рязанский чудесным образом приплыл из Мурома в Рязань.

Напомним, этот святой XIII века, чья память совершается 16 июля по новому стилю, сначала возглавлял Муромскую епархию, однако был оклеветан своей же паствой.

Тогда епископ Василий, помолившись, вышел к Оке, распростер свою архиерейскую мантию и, взяв в руки икону Божией Матери, встал на нее и чудесным образом, против течения, был так доставлен в Рязань, где его с почетом приняли местные князь и народ. Рязанцы глубоко чтили святителя Василия и при жизни и после смерти, именуя “присным своим заступником, в скорбех и напастех помощником”.

Также сегодня празднуется день еще одной святыни – Белыничской иконы Божией Матери, явленной в XIII столетии в землях Белой Руси.

***

Три cвятителя: Николай Чудотворец, Иоанн Милостивый и Василий Исповедник. www.pravoslavie.ru

Преподобный Василий исповедник, епископ Парийский. Святой VIII столетия, святитель Церкви Христовой, мужественно боровшийся за чистоту Православия с ересью иконоборчества и немало пострадавший от еретиков. Отошел ко Господу после 754 года от Рождества Христова.

Священномученик Зинон, епископ Веронийский. Раннехристианский святой, принявший мученический венец за проповедь слова Божия и верность Христу и Его Церкви от еретиков-ариан около 360 года от Рождества Христова.

Преподобный Исаак Сирин, Сполетский, Италийский. Святой VI века, которого не стоит отождествлять с другим преподобным Исааком Сирином, святым VII – начала VIII столетий, известным тем, что оставил высокое епископское служение ради монашеского молитвенного уединения. Об этом же святом в его Житии говорится следующее:

Святой Исаак мирно отошел ко Господу около 550 года от Рождества Христова.

Преподобномученики Мина, Давид и Иоанн Палестинские. Эти святые монахи VII века приняли мученическую кончину от арабов-мусульман, после 636 года от Рождества Христова, когда Святой град Иерусалим был взят агарянами.

Преподобная Анфуса (Анфиса) Омонийская.

Святая, совершавшая духовные подвиги во второй половины VIII столетия, верная Православию дочь Ромейского (Византийского) императора-иконоборца Константина Копронима, покинувшая двор после смерти отца-еретика и принявшая монашеский постриг, став игуменией основанного ей в Константинополе Омонийского монастыря. Отошла ко Господу в 801 году от Рождества Христова.

Преподобная Афанасия Эгинская. Святая IX столетия, игумения Эгинского монастыря, за свои великие духовные подвиги сподобившаяся от Господа дара исцелений. Скончалась в 860 году от Рождества Христова.

Преподобномученик Сергий (Крестников). Православный послушник одной из монашеских общин, пострадавший за верность Христу в период советских богоборческих гонений. Принял мученический венец во времена так называемого “Большого террора” в кровавом 1938 году. Прославлен в лике святых в многотысячном сонме новомучеников и исповедников Церкви Русской.

Поздравляем православных христиан с днем сегодняшних святынь и памятью святых! Тех же, кто в Таинстве Святого Крещения или монашеского пострига получили имена в честь этих угодников Божиих, рады поздравить с именинами! Как говорили на Руси в старину: “Ангелам Хранителям – злат венец, а вам – доброго здоровья!”

Христос Воскресе!

Источник: https://tsargrad.tv/articles/muromskaja-ikona-presvjatoj-bogorodicy-pravoslavnyj-kalendar-na-25-aprelja_127811

История Муромской иконы Божией Матери

Одной из наиболее чтимых святых реликвий Русской Церкви по праву можно назвать Муромскую икону Богородицы, а больше всего ее почитают в Муроме, где она когда-то явилась. Считается, что образ относится к числу чудотворных святынь.

История явления

Первые упоминания о Муромской иконе Богоматери встречаются в писаниях 12 века, согласно им святой образ попал в Киев из Византии. Немногим позднее в период княжества Константина, образ был перенесен из столицы Руси в Муром.

Изначально икону поместили в церковном здании, расползающемся в княжеских владениях Муромской резиденции.

Спустя некоторое время святыня снова сменила пристанище на старинный городской собор, после чего в народе ее стали называть в честь города Мурома «Муромской».

Недолго образ Богородицы находился в Муроме, во время переезда Муромский епископ по имени Василий захватил святыню с собой и отправился с ней в Рязань. Именно поэтому многие иконописцы рисуют портреты святого и иконы вместе с Муромской Иконой Пречистой Девы Марии в руках.

Чудеса, связанные с иконой

Существует несколько довольно известных случаев, после которых Муромский образ Богоматери получил статус чудотворного. Одно из таких чудес приходится на время княжества князя Мурома Константина.

Тогда ему постоянно приходилось бороться с приверженцами язычества, он переубеждал их и просил уверовать в Бога, заставлял насильно принимать христианскую веру, но ничего не помогало. Упорство язычников привело их к решению лишить князя жизни.

Тогда правитель прослышал об этом и решил последний раз попробовать переубедить иноверцев, выйдя к ним со святым образом Богородицы. Увидев чистый лик Пречистой Девы Марии, злоумышленники сразу же передумали убивать князя и попросили его о крещении.

Второй случай рассказывает о чудесном плаванье епископа Мурома по имени Василий по быстроводному течению речки Оки, когда в руках он держал чудотворный образ Божьей Матери. Тогда жизнь епископа была под угрозой, ведь его оклеветали, а это не на шутку разозлило народ.

Накануне смерти святой молился весь день и всю ночь, потом взял святыню и пошел к речке. Сняв с себя епископскую мантию, священнослужитель положил ткань на воду, стал на нее, взял икону и поплыл против речного течения в сторону Рязани.

После кончины святого Василия чудотворный образ богоматери был повешен около его усыпальницы, но вскоре пропал.

Иконография и списки

На сегодняшний момент оригинального списка Муромской иконы Богородицы нет (поговаривают, что он пропал в то время, когда переносился из Мурома в Рязань). Современные списки образа иконографы относят к типу Елеуса, более известного как Умиление.

Благодаря тому, что святыня считалась чудотворной, в свое время с нее было снято немало списков (копий). Многие из них можно увидеть не только в храмах, соборах, церквях России, но и живописных музеях. Самым чтимым сохранившимся с давних времен списком является Муромский образ Богородицы, находящийся в соборе Рождества Матери Божией в том же.

Рекомендуем обратить внимание на подходящие иконы:

Источник: https://vseikony.ru/news/muromskaya-ikona/

Икона Божией Матери Муромская, Казанская, Владимирская: описание, фото

Духовное развитие 28 июня 2015

О чем молиться иконам? Каждый человек находит утешение в своем. Кто-то просит о спокойной и беспроблемной дороге, кто-то молит о здоровье и благополучии, а некоторые обращаются к Богу за помощью в бизнесе, учебе и работе. Предназначение православных икон – особый вопрос, который требует всестороннего изучения.

Икона Матери Божией Муромская

На сегодняшний день до сих пор не выяснено, сколько существует икон Божией матери. В предании о жизни Богородицы написано о том, что их столько же, «сколько звезд на небе, а точно число икон известно лишь Царице Небесной».

Несмотря на многочисленность священного образа, одной из самых почитаемых считается икона Божией Матери Муромская. Лик Богородицы особо почитается в двух регионах Российской Федерации: Муроме и Рязани.

Образ попал на территорию России из Византии вначале XII века. После этого Муромский князь Константин переместил Божий лик из Киева в Муром.

Хранилась в городском соборе, что стало основной причиной подобного названия.

В чем заключена чудотворность иконы?

Икона Божией Матери Муромская считается чудотворной. В истории запечатлены два весомых факта, которые позволяют сделать данный вывод. Первое событие связано с принятием христианства.

Князь Муромский убеждал поселение принять христианство, однако язычники противились данному факту. После этого князь взял образ Богородицы и вышел к народу.

Икона Божией Матери Муромская сотворила чудеса: язычники переменили решение, приняв христианство.

Важно

Второе чудотворное явление связано с именем епископа рязанского Василием I, В частности, речь идет об удивительном плавании по реке Обь. Василия I разгневанная толпа, попутанная бесом, обвинила в постыдном поведении.

Это послужило причиной для назначения смертного приговора епископу. Василий I помолился, после чего раскинул епископскую мантию, встал на нее и поплыл по реке. В его руках была Икона Божией Матери Муромская.

Спустя 6 часов он добрался до Старой Рязани.

В чем помогает образ богородицы?

Чтобы попросить помощи, достаточно прочесть молитву Пресвятой Богородице в том месте, где установлена Икона Божьей Матери Муромская. В чем помогает святой образ? Ответить на этот вопрос поможет сам текст молитвы.

Во-первых, просящие молятся о том, чтобы у градоправителей была сила и мудрость вести правильную политику. Именно поэтому лик является покровителем Мурома и Рязани. Во-вторых, православные верующие просят даровать разум и ум, справедливость и правду, любовь и согласие, послушание и терпение.

Всем болящим – выздоровления, тем, кто обидел – страх Божий, а заблудшим – праведного пути.

Когда в православном календаре день памяти?

На сегодняшний день существует три памятных даты.

  • 12 апреля проводятся службы преподобного Василия исповедника. В этот день священнослужители читают кондак преподобного Василия.
  • 21 мая, когда было осуществлено первое чудотворное деяние иконы.
  • 3 июля – в день памяти епископа Василия I, который проплыл на мантии в Рязань.

Владимирская икона Божией Матери

Список «Чудотворные иконы России» невозможно представить без указанного лика. История образа до сегодняшнего дня полна тайн и загадок. В том числе под завесой тайны находится и появление лика на Руси.

В летописях и преданиях существуют различные легенды, как попала на территорию государства Икона Богородицы.

Фото лика можно увидеть далее в статье, а оригинал хранится в Успенском соборе, который находится во Владимире.

Именно данный факт стал причиной наименования лика – Владимирская. Во все века цари, князи, священнослужители и современное мирское население молятся на чудотворные иконы России и в том числе и на образ Богородицы, прося спасти от войны, раскола, болезней, пожаров и грабежей.

Казанская икона Божией Матери

«Великая заступница России» – именно такое название в быту имеет икона Богородицы. Фото лика Божией Матери Казанской можно увидеть в данной статье.

Казанская икона имеет уникальную, удивительную историю, наполненную тайнами, чудесами и загадками. Данный образ окутан массой чудотворных явлений, побед и восхождений русских царей, славой и радостью. Считается, что образ Богородицы должен находиться в доме каждого православного христианина. Мольба о помощи перед иконой обязательно найдет ответ со стороны Пресвятой Богородицы.

Икона Божией Матери Казанская в первую очередь символизирует собой окончательную победу Российской империи над Смутой. Согласно легенде, в 1579 году отроковице Матроне во сне пришла сама Пречистая.

Она указала место своего пребывания. Кроме того, русская армия при любом походе и перед важными битвами (например, Полтавское сражение) молились на лик Богородицы.

Во время Отечественной войны образ Богородицы стал духовной водительницей бойцов и населения России.

В честь иконы Божией Матери Казанской строятся соборы и церкви. Собор на Красной Площади построен после изгнания поляков с территории России в XVII веке. Казанский Собор (1649 год), расположенный в Санкт-Петербурге, стал памятником, а лик Пресвятой Богородицы – хранителем русской армии как в прошлом, так и на современном этапе.

На сегодняшний день в истории известны чудотворные исцеления, которые происходили после мольбы о помощи Пресвятой Богородицы. Слепые обретали зрение, умирающие получали шанс на исцеление, а грешники становились на путь праведный.

Икона Божией Матери Муромская, Владимирская, Казанская – священные лики, которые покровительствуют населению России и самому государству.

Источник: fb.ru

Источник: https://monateka.com/article/49155/

Молитва Божией Матери перед Ея иконой, (икона Божией Матери «МУРОМСКАЯ»)

Перед иконами Пресвятой Богородицы

25 апреля (12 апреля по старому стилю)

икона Богородицы «МУРОМСКАЯ»

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Муромская”

О, Пресвятая Дево, Мати Господа вышних Сил, небеси и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! Услыши нас, молящихся Тебе, и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, нам же всем низпосли дух разума и Благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пречистая! Умилосердися на немощныя люди Твоя: разсеянныя собери, заблудшия на путь правый настави, недугующия уврачуй, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления. Милостива нам буди зде и на Страшнем Суде Сына Твоего. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, ты по Бозе наша надежда и Заступница всех притекающих к Тебе с верою. Тебе убо молимся и Тебе, яко всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и всю жизнь нашу предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Читайте также:  Преподобный варлаам серпуховской

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Муромская”

Кондак 1
Избранной от всех родов Царице и Владычице мира, милостию своею страну сию озаряющей, похвальное пение приносим Ти, Богородице, Ты же, яко имущая дерзновение к Сыну Твоему и Богу, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Икос 1

Архангела глас усты недостойными приносим Ти, чистая, яко благоизволила еси даровати сию чудотворную икону Твою князю Святославу, да преподаст ю в благословение сыну своему Константину; таково от лет древних пребысть благословение Твое и милость Твоя на стране нашей и икона Твоя бысть нам выну в знамение Твоего Покрова неотступнаго и в присное нам утешение и радование. Благодаряще убо Тя, с веселием зовем Тебе: Радуйся, от ангелов воспеваемая и от всего мира славимая; Радуйся, херувим честнейшая и серафим без сравнения славнейшая; Радуйся, небесных сил превысшая и ангельския силы превосходящая; Радуйся, в честней иконе Твоей от всех родов покланяемая; Радуйся, присноблаженная, граду Мурому похвало; Радуйся, преблагословенная, Рязани украшение. Радуйся, пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 2

Видя о себе Божие смотрение, да просветит жители града Мурома, благоверный князь Константин, со священники и вои, в страну Муромскую отыде, взем честный образ Твой, Владычице, и всю надежду на Тя и Бога возложив, Ему же и пояше: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети неотступный покров Твой и всесильную помощь Твою даровала еси, Пречистая, благоверному князю, того ради, аще и яростию сретоша его непокоривии иноплеменницы и сына его убиша, обаче никакоже смутися, ниже от намерения своего отступи, но в град Муром вниде и на княжении своем утвердися, благодарне воспевая Тебе: Радуйся, пришествием святыя иконы Твоея град Муром озарившая; Радуйся, милостивым ликом Твоим сердца неверных умягчившая; Радуйся, верным людем Твоим всесильную помощь Твою во брани явившая; Радуйся, иноплеменники, во ожесточении сущия, вразумити изволившая; Радуйся, противныя советы их сокрушившая; Радуйся, к свету веры Христовой тыя наставившая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 3

Силою Вышняго утвердися благоверный князь Константин во граде Муроме, и неизреченное милосердие и заступление Твое, Всемилостивая, поминая, абие воздвиже церковь Тебе в честь Благовещения Твоего, идеже и икону святую твою благолепне постави, со умилением вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея Тя Богоизбранную помощницу во апостольстем подвизе своем, благоверный Константин никакоже устрашися, егда невернии идолослужителие со оружием и воплем великим приидоша к нему, умертвити его помышляюще, но чудную икону Твою на руки взем, един к ним изыде. Темже приснодевственный лик Твой зряще, вострепеташа нечестивии и падоша ниц, аки мертви, вернии же людие Твои, сему преславному знамению дивляшеся, воспевают Ти сице: Радуйся, вернаго раба Твоего от нечестивых оградившая; Радуйся, бесовскую лесть тем обличившая; Радуйся, радость небеси и земли тогда явившая; Радуйся, людей безбожных и заблудших дивное вразумление; Радуйся, стаду Твоему покрове и присное утешение; Радуйся, пристанище наше тихое и всегда готовое заступление. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 4

Совет

Бурю злобы и ярости безумныя утишила еси, Всеблагая, и в разум истины привела еси тогда нечестивыя, видевше бо святую икону Твою, аки солнце сияющую, лице же князя, аки ангельское, смиришася зело и, со страхом приступающе к нему, крещения просяху, да Богу единому научатся пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав сицевыя глаголы и моления прежде темных, ныне же света Христова взыскующих людей, благоверный князь умилися и, со всем освященным собором образу Твоему представ, возде руце свои на небо и рече: о Всепетая Госпоже Богородице, благодарим Тя, яко избавила еси нас от нахождения рати сих иноплеменников и прежде злыя враги внезапу вожделенныя нам братия и други сотворила еси; темже и по сих во время всякия скорби нашея и обстояний не забуди нас, теплая Заступнице, да со умилением присно вопием Тебе: Радуйся, свече, свет невечерний возсиявшая и неверныя ко Христу приведшая; Радуйся, сердца их во мгновение к восприятию истины приуготовившая; Радуйся, восстание иноплеменник и их противление дивно смирившая; Радуйся, злое намерение их во благое преложившая; Радуйся, погибающих скорое взыскание; Радуйся, всем хотящим спастися дивная помощнице. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 5

Бога истиннаго познавше и заповедем Его научившеся, люди муромстии единомысленне ко святей купели устремишася и с веселием крещахуся, баню возрождения восприемлюще, Отцу же и Сыну и Святому Духу вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше лучу пресветлую, новопросвещенныя людие абие по крещении с высоты осенившую, и гром с небесе внезапу возгремевший слышаще, устрашися и вкупе возрадовася благоверный князь Константин и вси приснии с ним; разумеша бо, яко близ еси их и новопросвещенныя люди Твоя покрываеши. Темже со страхом и радостию вопияху Тебе: Радуйся, доме, его же созда Себе Премудрость Божия; Радуйся, жезле Иессеов, от негоже прозябе цвет Христов; Радуйся, Невесто неневестная, от Духа Свята заченшая Сына Эммануила; Радуйся, клеще таинственная, угль Божества во чреве приемшая. Радуйся, престоле превознесенный, на немже плотию возседе Сын Божий; Радуйся, врата затворенная, имиже пройде един Христос. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 6

Проповедует вся страна Российская чудеса, от святыя иконы Твоея бываемая, и прославляет Тя, яко благую Одигитрию, истинный путь к Царствию Небесному всем верным указующую; сего ради и мы со умилением припадаем к Тебе, Владычице, и богатыя Твоя милости исповедающе, Сыну Твоему и Богу из глубины души воспеваем: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия во граде Муроме свет веры православныя твоим благоволением, Пречистая, и милостию Сына Твоего и Бога и истиное благочестие оттоле зде утвердися. Сего ради и в благодарную память чудесе Твоего новый храм благолепнейший сей из камене тогда воздвигоша Тебе, в немже даже и до ныне сходящеся вернии людие твои не престают звати Тебе: Радуйся, во храме Божии воспитанная и Сама храм святый Тому бывшая; Радуйся, благодатию Его предочищенная и нам во спасение предызбранная; Радуйся, всеми добродетельми преукрашенная; Радуйся, яко палата пресветлая, Владыце уготованная; Радуйся, Невесто миру Создателя, земному здателю на хранение врученная; Радуйся, горних сил похвало и земнородных всех славо; Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 7

Хотяще от вечныя пагубы избавити люди муромския, древле светом веры просветила еси, Всенепорочная, благопоспеши убо, Владычице, Твоею небесною помощию и нам в просвещение ума и сердца нашего и даждь нам до конца жития нашего бодренно наше спасение соделати, да не когда уснем в смерть, но да сподобимся в горнем Царствии вечно с тобою воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение Твоего о граде Муроме благаго промышления явила еси, Владычице, егда во дни святителя Василия злыя козни диавольския яве посрамила еси и прельщенных людей сердца покаянием умилила еси. Темже неповинное изгнание и срамоту хулений от паствы своея Христа ради сладце претерпевая, святитель Божий правды своея от Тебе ожидаше и Пречистому Твоему образу усердно покланяяся, вопияше: Радуйся, изгнанные правды ради милосердная Заступнице; Радуйся, поносимых за Христа пристанище благоутишное; Радуйся, ризою Твоею от всякого зла нас покрывающая; Радуйся, прельстившихся врача советом скорое вразумление; Радуйся, правды Божия дивное явление; Радуйся, козней диавольских конечное посрамление. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 8

Странное мыслем человеческим совершися промышлением Твоим, Пречистая, егда святитель Василий от града Мурома исхождаше, чудотворную бо икону Твою на руку держа, на мантию свою, аки на корабль, возступи и по волнам речным устремися, во умилении сердца поя Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь град Муром во ужасе потрясеся, необычное плавание своего изгоняемаго пастыря виде; тако бо обличеся ложь оклеветающих его, того же праведное житие. Темже люди муромстии, временно прельщение свое окаявающе, Твое же дивное промышление славяще, воспеваху Тебе: Радуйся, Преблагословенная Мати Творца Твоего и Господа; Радуйся, смирением возвышенная и на смиренныя призирающая; Радуйся, верныя рабы Твоя николиже оставляющая; Радуйся, и во изгнании с теми сущая; Радуйся, по скорби тем утешение подающая; Радуйся, радость миру вечную рождшая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 9

Вся козни вражия посрамлены тобою, Пречистая, видя и о вразумлении прельщенных людей своих тепле моляся, святитель Василий от очию их скрыся и к новому месту селения своего и подвигов плывяше, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветий многовещаннии языцы не возмогут изъяснити новаго чудесе Твоего, имже угодника Твоего удивила еси, Владычице, необычным путем от града Мурома во Рязань преселивши. Мы же, святую икону Твою обстояще и дивное промышление Твое воспевающе, не престанем таковаго чудесе память творити и со умилением присно взывати Тебе: Радуйся, град Рязань пришествием иконы Твоея возвеселившая; Радуйся, милостивым предстательством Твоим и Муром не оставившая; Радуйся, Образом Твоим струи водныя освятившая; Радуйся, дивным отшествием святителя люди Муромския вразумившая; Радуйся, к сокрушению о гресех и к покаянию тех обратившая; Радуйся, из глубины греховныя и нас воздвизающая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 10

Спасение наше устрояя, не престал еси, Блаже, дивными знаменьми и чудесы прославляти Всесвятую Матерь Твою Пренепорочную, юже приими ныне за ны молящуюся и богатыя милости Твоя нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая и пристанище небурное Ты еси, Богородице Пречистая, всем притекающим к Тебе, темже огради и нас и покрый от всех враг видимых и невидимых, да с верою покланяющеся пречестней и Цельбоносней иконе Твоей, радостно вопием Тебе: Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая; Радуйся, к Сыну Твоему и Богу молитвы верных приносящая; Радуйся, и Сама непрестанно у престола Его молящаяся о нас; Радуйся, Благодать Твою иконам Твоим даровавшая; Радуйся, всю вселенную лучами тоя озаряющая; Радуйся, рода христианскаго похвало и непостыдное упование. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 11

Пение всякое побеждается и недоумеет язык благохвалити Тя по достоянию, Пренепорочная Владычице, множества ради чудес, яже от святых икон Твоих присно источаеши. Обаче дерзаем и мы, грешнии и смиреннии, свой глас принести Тебе, Всемилостивая Мати, наше усердие приими, Сыну бо Твоему поем: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная свеща, во граде Муроме возсиявшая и град Рязань просвещающая, явися предивная икона Твоя, Владычице; всем бо притекающим к ней струи исцелений изливает и чудес зарями люди Твоя веселит, вся подвизающе звати Тебе: Радуйся, Божественный свет неизреченно родившая; Радуйся, тьму смертную Рождеством Твоим просветившая; Радуйся, страны нашея неусыпная Покровительнице; Радуйся, людей православных верная Хранительнице; Радуйся, радости небесныя всем нам Ходатаице; Радуйся, при исходе нашем от телесе благая Споручнице. Радуйся, Премудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 12

Обратите внимание

Благодать спасительную Тобою улучивше, не престаем милости Твоя проповедати, Богоблаженная; скорбящим бо утешение, недужным исцеление, от духов нечистых стужаемым освобождение присно подаеши и всем всяку язву врачуеши, да благодарным сердцем Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя многая и преславная роду человеческому благодеяния, немолчными песньми воспеваем Тя, Предивная Царице небеси и земли; Тя во едину нашу надежду и помощь полагаем и тобою, недостойнии, к Сыну Твоему и Богу дерзновение имамы. Темже услыши нас, Владычице, и обычную благодать Твою нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Радуйся, милостей Сына Твоего и Бога нас сподобляющая; Радуйся, десную часть молитвами твоими нам грешным управляющая; Радуйся, стадо Твое в жизнь земную нетрудно преводящая; Радуйся, и грешником кающимся спасение подающая; Радуйся, Церкве Православныя нерушимая стено; Радуйся, рода христианскаго удобрение. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Читайте также:  Молитвы архангелам на каждый день недели - небесным силам (ангелам)

Кондак 13

О, всепетая Мати, Всемилостивая Госпоже, Присноблаженная Царице, приими от нас, недостойных, малое сие моление, пред пречистым твоим образом со слезами приносимое, и якоже древле прельщенныя вразумила еси и кающияся помиловала еси, тако и ныне тьму греховную в сердцах наших просвети, бурю страстей умири, вся раздоры и нестроения утоли и от бед избави всех, поющих Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Муромская”

Тропарь, глас 4

Днесь светло красуется град Муром, яко зарю солнечную восприемши Владычице, чудотворную Твою икону, к ней же ныне мы притекающе и молящеся Тебе взываем сице: о, Пречудная Владычице Богородице, молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да избавит град сей и вся грады и страны христианския невредимы от всех навет вражиих, и спасет души наша, яко милосерд!

Описание иконы Божией Матери Муромская:

Принесена икона из Киева в Муром святым князем Константином Муромским (память 3 июня по новому стилю) в начале XII века. Константин долго старался убедить язычников в Муроме принять христианскую веру, но они не только не изъявляли на то согласия, а даже в ярости составили заговор и хотели убить его.

Когда благоверный князь узнал об этом, то усердно помолился Богу и вышел к ним с Муромской иконой Богородицы. Язычники тотчас переменили мысли и сами стали просить крещения. В конце XIII века в Муроме был епископом святитель Василий Рязанский (память 23 июня и 16 июля по новому стилю).

Народ, ослеплённый клеветой на своего епископа, заподозрил его в порочной жизни и хотел умертвить. Святитель попросил отсрочить его смерть до утра и всю ночь молился в храме святых князей-страстотерпцев Бориса и Глеба.

Затем, совершив Литургию, пошёл в храм Благовещения и там пред Муромской иконою Божией Матери, которая была принесена из Киева князем Константином, отслужил молебен. Затем он взял святую икону, пошёл на реку Оку и, сняв с себя мантию, распростер её по воде, встал с иконою в руках на мантию, и сильный ветер понес его против течения.

Важно

К девятому часу дня святитель Василий доплыл до места, называемого Старая Рязань, где жили князья Феодор и Константин. Князья с духовенством и народом вышли с крестным ходом навстречу дивному пловцу. С тех пор упразднилась епископская кафедра в Муроме и учредилась в Рязани, где и осталась чудотворная икона, которую назвали ещё «Молением святого Василия».

Через три года святитель Василий избрал для жительства новую Рязань, как место, более защищённое от монголов, и там утвердил в 1291 году свою кафедру. Туда же перенесли и Муромскую икону Богородицы. Впоследствии чудотворный образ был помещён над гробницей святителя Василия в рязанском кафедральном соборе Рождества Христова. После революции собор был закрыт, Муромская икона Божией Матери пропала.

На Муромской иконе Богомладенец держит в руке развёрнутый свиток. На некоторых иконах БогоМатери свиток изображается свёрнутым. Это приводит к тому, что часто Муромскую икону Пресвятой Богородицы путают со СЛОВЕНСКОЙ иконой.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Муромская» молятся о даровании благочестия, милосердия, кротости, чистоты и правды, о сохранении града и страны христианской, об избавлении от иноплеменных, о помощи в учении и даровании духа разума к обучению наукам.

Нашли ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter           ↑

Источник: https://theprayerbook.info/3969-molitva-bozhiey-materi-pered-eya-ikonoy-ikona-bozhiey-materi-muromskaya.html

Богоматерь Муромская с избранными святыми

Скачать файл

Реставрация: Реставрация – Е.В.Луканина, МАХУ памяти 1905 г.

Размер: 26,5 х 22,5

Автор: Нет данных

Материал: дерево, левкас, темпера

Персоналии: Богоматерь с младенцем, святые князья Муромские Константин, Михаил, Феодор, Борис, Глеб, Петр, Феврония, Петр – митрополит Московский, св.Иулиания

Уточняющая датировка: 18 в. Середина

Век: 18

Страна: Россия

Место хранения: Государственный Исторический музей, Москва

Иконография, категория: Богоматерь

Тип изображения: Из клейм состоит

Средник иконы представляет собой ковчег-мощевик, предназначенный для святыни (святых мощей). На крышке ковчежца написаны чтимые муромские святые чудотворцы: благовер­ные князья Муромские Константин, Михаил и Феодор.

Имена князей Константина и его сыновей Михаила и Феодора известны из житийной лите­ратуры. Святой благоверный князь Константин-Ярослав был младшим сыном Святослава Яро-славича, великого князя Киевского (1073—1077), внуком Ярослава Мудрого и правнуком святого князя Владимира, крестителя Руси.

Над мощевиком, в верхнем ряду, помещена Муромская икона Божией Матери, перед которой предстоят святые, изображенные в клеймах рамы верхнего и среднего регистра. Эта икона прине­сена в Муром из Киева просветителем края святым благоверным князем Константином (ум. 1129).

Константин убеждал язычников принять христианство, и они замыслили убить его. Зная об этом, святой вышел к ним с иконой Божией Матери. Чудесным образом сердца их перемени­лись и, оставив преступный замысел, они стали просить князя о крещении.

Муромской иконе в верхнем регистре предстоят святые князья-страстотерпцы Борис и Глеб, младшие сыновья святого равноапостольного князя Владимира, погибшие от руки старшего брата Святополка.

Святые князья Борис и Глеб — первые по времени канонизации русские святые.

Со­гласно анонимному житийному произведению «Сказание, и страсти, и похвале святую мученику Бориса и Глеба», святой Глеб занимал княжеский стол в Муроме1.

Справа от средника на раме изображены благоверные князь Петр и княгиня Феврония. Слева — святитель Петр, митрополит Московский (?), за ним — женская фигура, в которой ис­следователи предположительно определяют муромскую святую праведную Иулианию, происхо­дившую из старинного рода владимирских детей боярских. Она была прославлена за праведную

Совет

жизнь и особенное почитание Богородицы. Во время голода Иулиания кормила хлебом, приготов­ленным из лебеды, нуждающихся2 и был «молитвою ея хлеб сладок». У ее гроба уже к 1649 г. было письменно зафиксировано 21 чудо.

В нижнем регистре, объединяющем три клейма фризом, изображено «Чудесное плавание свя­тителя Василия, епископа Рязанского». С историей изгнания епископа из Мурома в конце XIII в. связано чудо от Муромской иконы Божией Матери. Оклеветанный святитель был осужден и из­гнан из Мурома3.

Он молился в храме святых князей-страстотерпцев Бориса и Глеба и, совершив литургию, отслужил в храме Благовещения молебен перед Муромской иконой Богоматери. Придя с иконой Богородицы на берег Оки, он отказался взойти на корабль — сняв мантию, простер ее по воде и, встав на нее, «духом бурным несен бысть… противу струям».

Через шесть часов Василий остановился в Старой Рязани, где его встретили князья Феодор и Константин, вместе с духовен­ством и народом вышедшие с крестным ходом навстречу святителю.

Епископская кафедра в Му­роме была упразднена и учреждена в Рязани, где осталась чудотворная икона, которую в память чуда, совершившегося по молитвам оклеветанного епископа, стали называть также «Молением святителя Василия». Через три года святитель избрал для жительства Новую Рязань и в 1291 г. утвердил там свою кафедру. Туда же была перенесена Муромская икона.

Указом Священного Синода празднество чудотворной иконе было установлено по желанию жителей Мурома в 1810 г., в день памяти святителя Василия Рязанского.

В основу многих едино­личных образов святителя Василия Рязанского также легла включенная в сюжет данной иконы Повесть «О граде Мураме и о епископьи его, како преиде на Рязань».

Обратите внимание

На подобных иконах святи­тель изображен в рост, в трехчетвертном развороте, плывущим по реке на распростертой по воде мантии, с иконой Богородицы в правой и с посохом в левой руке4.

Избранные сюжеты и образы святых, а также их иконография позволяют предположить му­ромское происхождение данной иконы.

Поступила в 1926 г. в составе собрания Строгановского музея

Источник: http://icons.pstgu.ru/icon/3761

Муромская икона Божией Матери

День празднования: 25 апреля (12 апреля по старому стилю).

Принесена икона из Киева в Муром святым князем Константином Муромским (память 3 июня по новому стилю) в начале XII века.

Константин долго старался убедить язычников в Муроме принять христианскую веру, но они не только не изъявляли на то согласия, а даже в ярости составили заговор и хотели убить его.

Когда благоверный князь узнал об этом, то усердно помолился Богу и вышел к ним с иконой Богородицы. Язычники тотчас переменили мысли и сами стали просить крещения.

В конце XIII века в Муроме был епископом святитель Василий Рязанский (память 23 июня и 16 июля по новому стилю). Народ, ослеплённый клеветой на своего епископа, заподозрил его в порочной жизни и хотел умертвить.

Святитель попросил отсрочить его смерть до утра и всю ночь молился в храме святых князей-страстотерпцев Бориса и Глеба. Затем, совершив Литургию, пошёл в храм Благовещения и там пред иконою Божией Матери, которая была принесена из Киева князем Константином, отслужил молебен.

Затем он взял святую икону, пошёл на реку Оку и, сняв с себя мантию, распростер её по воде, встал с иконою в руках на мантию, и сильный ветер понес его против течения.

К девятому часу дня святитель Василий доплыл до места, называемого Старая Рязань, где жили князья Феодор и Константин. Князья с духовенством и народом вышли с крестным ходом навстречу дивному пловцу.

С тех пор упразднилась епископская кафедра в Муроме и учредилась в Рязани, где и осталась чудотворная икона, которую назвали ещё «Молением святого Василия».

Через три года святитель Василий избрал для жительства новую Рязань, как место, более защищённое от монголов, и там утвердил в 1291 году свою кафедру. Туда же перенесли и Муромскую икону.

Впоследствии чудотворный образ был помещён над гробницей святителя Василия в рязанском кафедральном соборе Рождества Христова. После революции собор был закрыт, Муромская икона Божией Матери пропала.

На Муромской иконе Богомладенец держит в руке развёрнутый свиток. На некоторых иконах свиток изображается свёрнутым. Это приводит к тому, что часто Муромскую икону Пресвятой Богородицы путают со Словенской иконой.

Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»

О, Пресвятая Дево, Мати Господа вышних Сил, небеси и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице! Услыши нас, молящихся Тебе, и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, нам же всем низпосли дух разума и Благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пречистая! Умилосердися на немощныя люди Твоя: разсеянныя собери, заблудшия на путь правый настави, недугующия уврачуй, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления. Милостива нам буди зде и на Страшнем Суде Сына Твоего. Ты бо еси, Госпоже, слава небесных и упование земных, ты по Бозе наша надежда и Заступница всех притекающих к Тебе с верою. Тебе убо молимся и Тебе, яко всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и всю жизнь нашу предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»

Важно

Тропарь, глас 4
Днесь светло красуется град Муром, яко зарю солнечную восприемши Владычице, чудотворную Твою икону, к ней же ныне мы притекающе и молящеся Тебе взываем сице: о, Пречудная Владычице Богородице, молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да избавит град сей и вся грады и страны христианския невредимы от всех навет вражиих, и спасет души наша, яко милосерд! 

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Муромская»

Кондак 1
Избранной от всех родов Царице н Владычице мира, милостию своею страну сию озаряющей, похвальное пение приносим Ти, Богородице, Ты же, яко имущая дерзновение к Сыну Твоему и Богу, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Читайте также:  Храм флора и лавра на зацепе, россия, город москва

Икос 1
Архангела глас усты недостойными приносим Ти, чистая, яко благоизволила еси даровати сию чудотворную икону Твою князю Святославу, да преподаст ю в благословение сыну своему Константину; таково от лет древних пребысть благословение Твое и милость Твоя на стране нашей и икона Твоя бысть нам выну в знамение Твоего Покрова неотступнаго и в присное нам утешение и радование. Благодаряще убо Тя, с веселием зовем Тебе: Радуйся, от ангелов воспеваемая и от всего мира славимая; Радуйся, херувим честнейшая и серафим без сравнения славнейшая; Радуйся, небесных сил превысшая и ангельския силы превосходящая; Радуйся, в честней иконе Твоей от всех родов покланяемая; Радуйся, присноблаженная, граду Мурому похвало; Радуйся, преблагословенная, Рязани украшение. Радуйся, пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 2 
Видя о себе Божие смотрение, да просветит жители града Мурома, благоверный князь Константин, со священники и вои, в страну Муромскую отыде, взем честный образ Твой, Владычице, и всю надежду на Тя и Бога возложив, Ему же и пояше: Аллилуиа. 

Икос 2
Разумети неотступный покров Твой и всесильную помощь Твою даровала еси, Пречистая, благоверному князю, того ради, аще и яростию сретоша его непокоривии иноплеменницы и сына его убиша, обаче никакоже смутися, ниже от намерения своего отступи, но в град Муром вниде и на княжении своем утвердися, благодарне воспевая Тебе: Радуйся, пришествием святыя иконы Твоея град Муром озарившая; Радуйся, милостивым ликом Твоим сердца неверных умягчившая; Радуйся, верным людем Твоим всесильную помощь Твою во брани явившая; Радуйся, иноплеменники, во ожесточении сущия, вразумити изволившая; Радуйся, противныя советы их сокрушившая; Радуйся, к свету веры Христовой тыя наставившая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 3
Силою Вышняго утвердися благоверный князь Константин во граде Муроме, и неизреченное милосердие и заступление Твое, Всемилостивая, поминая, абие воздвиже церковь Тебе в честь Благовещения Твоего, идеже и икону святую твою благолепне постави, со умилением вопия Богу: Аллилуиа. 

Икос 3
Имея Тя Богоизбранную помощницу во апостольстем подвизе своем, благоверный Константин никакоже устрашися, егда невернии идолослужителие со оружием и воплем великим приидоша к нему, умертвити его помышляюще, но чудную икону Твою на руки взем, един к ним изыде.

Темже приснодевственный лик Твой зряще, вострепеташа нечестивии и падоша ниц, аки мертви, вернии же людие Твои, сему преславному знамению дивляшеся, воспевают Ти сице: Радуйся, вернаго раба Твоего от нечестивых оградившая; Радуйся, бесовскую лесть тем обличившая; Радуйся, радость небеси и земли тогда явившая; Радуйся, людей безбожных и заблудших дивное вразумление; Радуйся, стаду Твоему покрове и присное утешение; Радуйся, пристанище наше тихое и всегда готовое заступление. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Совет

Кондак 4
Бурю злобы и ярости безумныя утишила еси, Всеблагая, и в разум истины привела еси тогда нечестивыя, видевше бо святую икону Твою, аки солнце сияющую, лице же князя, аки ангельское, смиришася зело и, со страхом приступающе к нему, крещения просяху, да Богу единому научатся пети: Аллилуиа.

Икос 4
Слышав сицевыя глаголы и моления прежде темных, ныне же света Христова взыскующих людей, благоверный князь умилися и, со всем освященным собором образу Твоему представ, возде руце свои на небо и рече: о Всепетая Госпоже Богородице, благодарим Тя, яко избавила еси нас от нахождения рати сих иноплеменников и прежде злыя враги внезапу вожделенныя нам братия и други сотворила еси; темже и по сих во время всякия скорби нашея и обстояний не забуди нас, теплая Заступнице, да со умилением присно вопием Тебе: Радуйся, свече, свет невечерний возсиявшая и неверныя ко Христу приведшая; Радуйся, сердца их во мгновение к восприятию истины приуготовившая; Радуйся, восстание иноплеменник и их противление дивно смирившая; Радуйся, злое намерение их во благое преложившая; Радуйся, погибающих скорое взыскание; Радуйся, всем хотящим спас-тися дивная помощнице. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице. 

Кондак 5
Бога истиннаго познавше и заповедем Его научившеся, люди муромстии единомысленне ко святей купели устремишася и с веселием крещахуся, баню возрождения восприемлюще, Отцу же и Сыну и Святому Духу вопиюще: Аллилуиа. 

Икос 5
Видевше лучу пресветлую, новопросвещенныя людие абие по крещении с высоты осенившую, и гром с небесе внезапу возгремевший слышаще, устрашися и вкупе возрадовася благоверный князь Константин и вси приснии с ним; разумеша бо, яко близ еси их и новопросвещенныя люди Твоя покрываеши.

Темже со страхом и радостию вопияху Тебе: Радуйся, доме, его же созда Себе Премудрость Божия; Радуйся, жезле Иессеов, от негоже прозябе цвет Христов; Радуйся, Невесто неневестная, от Духа Свята заченшая Сына Эммануила; Радуйся, клеще таинственная, угль Божества во чреве приемшая.

Радуйся, престоле превознесенный, на немже плотию возседе Сын Божий; Радуйся, врата затворенная, имиже пройде един Христос. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 6
Проповедует вся страна Российская чудеса, от святыя иконы Твоея бываемая, и прославляет Тя, яко благую Одигитрию, истинный путь к Царствию Небесному всем верным указующую; сего ради и мы со умилением припадаем к Тебе, Владычице, и богатыя Твоя милости исповедающе, Сыну Твоему и Богу из глубины души воспеваем: Аллилуиа.

Икос 6
Возсия во граде Муроме свет веры православныя твоим благоволением, Пречистая, и милостию Сына Твоего и Бога и истиное благочестие оттоле зде утвердися.

Обратите внимание

Сего ради и в благодарную память чудесе Твоего новый храм благолепнейший сей из камене тогда воздвигоша Тебе, в немже даже и до ныне сходящеся вернии людие твои не престают звати Тебе: Радуйся, во храме Божии воспитанная и Сама храм святый Тому бывшая; Радуйся, благодатию Его предочищенная и нам во спасение предызбранная; Радуйся, всеми добродетельми преукрашенная; Радуйся, яко палата пресветлая, Владыце уготованная; Радуйся, Невесто миру Создателя, земному здателю на хранение врученная; Радуйся, горних сил похвало и земнородных всех славо; Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 7
Хотяще от вечныя пагубы избавити люди муромския, древле светом веры просветила еси, Всенепорочная, благопоспеши убо, Владычице, Твоею небесною помощию и нам в просвещение ума и сердца нашего и даждь нам до конца жития нашего бодренно наше спасение соделати, да не когда уснем в смерть, но да сподобимся в горнем Царствии вечно с тобою воспевати Богу: Аллилуиа.

Икос 7
Новое знамение Твоего о граде Муроме благаго промышления явила еси, Владычице, егда во дни святителя Василия злыя козни диавольския яве посрамила еси и прельщенных людей сердца покаянием умилила еси.

Темже неповинное изгнание и срамоту хулений от паствы своея Христа ради сладце претерпевая, святитель Божий правды своея от Тебе ожидаше и Пречистому Твоему образу усердно покланяяся, вопияше: Радуйся, изгнанные правды ради милосердная Заступнице; Радуйся, поносимых за Христа пристанище благоутишное; Радуйся, ризою Твоею от всякого зла нас покрывающая; Радуйся, прельстившихся врача советом скорое вразумление; Радуйся, правды Божия дивное явление; Радуйся, козней диавольских конечное посрамление. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 8
Странное мыслем человеческим совершися промышлением Твоим, Пречистая, егда святитель Василий от града Мурома исхождаше, чудотворную бо икону Твою на руку держа, на мантию свою, аки на корабль, возступи и по волнам речным устремися, во умилении сердца поя Богу: Аллилуиа. 

Икос 8
Весь град Муром во ужасе потрясеся, необычное плавание своего изгоняемаго пастыря виде; тако бо обличеся ложь оклеветающих его, того же праведное житие.

Темже люди муромстии, временно прельщение свое окаявающе, Твое же дивное промышление славяще, воспеваху Тебе: Радуйся, Преблагословенная Мати Творца Твоего и Господа; Радуйся, смирением возвышенная и на смиренныя призирающая; Радуйся, верныя рабы Твоя николиже оставляющая; Радуйся, и во изгнании с теми сущая; Радуйся, по скорби тем утешение подающая; Радуйся, радость миру вечную рождшая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 9
Вся козни вражия посрамлены тобою, Пречистая, видя и о вразумлении прельщенных людей своих тепле моляся, святитель Василий от очию их скрыся и к новому месту селения своего и подвигов плывяше, поя Богу: Аллилуиа.

Важно

Икос 9 
Ветий многовещаннии языцы не возмогут изъяснити новаго чудесе Твоего, имже угодника Твоего удивила еси, Владычице, необычным путем от града Мурома во Рязань преселивши.

Мы же, святую икону Твою обстояще и дивное промышление Твое воспевающе, не престанем таковаго чудесе память творити и со умилением присно взывати Тебе: Радуйся, град Рязань пришествием иконы Твоея возвеселившая; Радуйся, милостивым предстательством Твоим и Муром не оставившая; Радуйся, Образом Твоим струи водныя освятившая; Радуйся, дивным отшествием святителя люди Муромския вразумившая; Радуйся, к сокрушению о гресех и к покаянию тех обратившая; Радуйся, из глубины греховныя и нас воздвизающая. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице. 

Кондак 10
Спасение наше устрояя, не престал еси, Блаже, дивными знаменьми и чудесы прославляти Всесвятую Матерь Твою Пренепорочную, юже приими ныне за ны молящуюся и богатыя милости Твоя нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Аллилуиа.

Икос 10
Стена необоримая и пристанище небурное Ты еси, Богородице Пречистая, всем притекающим к Тебе, темже огради и нас и покрый от всех враг видимых и невидимых, да с верою покланяющеся пречестней и Цельбоносней иконе Твоей, радостно вопием Тебе: Радуйся, сохраняти и спасати всех призывающих Тя обещавшая; Радуйся, к Сыну Твоему и Богу молитвы верных приносящая; Радуйся, и Сама непрестанно у престола Его молящаяся о нас; Радуйся, Благодать Твою иконам Твоим даровавшая; Радуйся, всю вселенную лучами тоя озаряющая; Радуйся, рода христианскаго похвало н непостыдное упование. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице. 

Кондак 11
Пение всякое побеждается и недоумеет язык благохвалити Тя по достоянию, Пренепорочная Владычице, множества ради чудес, яже от святых икон Твоих присно источаеши. Обаче дерзаем и мы, грешнии и смиреннии, свой глас принести Тебе, Всемилостивая Мати, наше усердие приими, Сыну бо Твоему поем: Аллилуиа. 

Икос 11
Светозарная свеща, во граде Муроме возсиявшая и град Рязань просвещающая, явися предивная икона Твоя, Владычице; всем бо притекающим к ней струи исцелений изливает и чудес зарями люди Твоя веселит, вся подвизающе звати Тебе: Радуйся, Божественный свет неизреченно родившая; Радуйся, тьму смертную Рождеством Твоим просветившая; Радуйся, страны нашея неусыпная Покровительнице; Радуйся, людей православных верная Хранительнице; Радуйся, радости небесныя всем нам Ходатаице; Радуйся, при исходе нашем от телесе благая Споручнице. Радуйся, Премудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице. 

Кондак 12
Благодать спасительную Тобою улучивше, не престаем милости Твоя проповедати, Богоблаженная; скорбящим бо утешение, недужным исцеление, от духов нечистых стужаемым освобождение присно подаеши и всем всяку язву врачуеши, да благодарным сердцем Богу вопием: Аллилуиа. 

Икос 12 
Поюще Твоя многая и преславная роду человеческому благодеяния, немолчными песньми воспеваем Тя, Предивная Царице небеси и земли; Тя во едину нашу надежду и помощь полагаем и тобою, недостойнии, к Сыну Твоему и Богу дерзновение имамы.

Совет

Темже услыши нас, Владычице, и обычную благодать Твою нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Радуйся, милостей Сына Твоего и Бога нас сподобляющая; Радуйся, десную часть молитвами твоими нам грешным управляющая; Радуйся, стадо Твое в жизнь земную нетрудно преводящая; Радуйся, и грешником кающимся спасение подающая; Радуйся, Церкве Православныя нерушимая стено; Радуйся, рода христианскаго удобрение. Радуйся, Пречудная Владычице, земли Муромския и Рязанския милостивая Заступнице.

Кондак 13
О, всепетая Мати, Всемилостивая Госпоже, Присноблаженная Царице, приими от нас, недостойных, малое сие моление, пред пречистым твоим образом со слезами приносимое, и якоже древле прельщенныя вразумила еси и кающияся помиловала еси, тако и ныне тьму греховную в сердцах наших просвети, бурю страстей умири, вся раздоры и нестроения утоли и от бед избави всех, поющих Богу: Аллилуиа. 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Источник: http://dream-garden.org/?p=5199

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector