Неделя о слепом, триодь

Неделя о слепом

Неделя о слепом — шестое воскресение по Пасхе. На Литургии читается Евангелие от Иоанна о чуде исцеления Исусом Христом слепорожденного человека, глаза которого Спаситель помазал брением от Своего плюновения, а затем отправил умыться слепого в купели Силоама, после чего слепой от рождения, ко всеобщему удивлению, стал зрячим.
 

Содержание

Увидев слепого от рождения, который просил милостыню, ученики спросили Господа: «Учитель, кто согрешил, он или родители его, что родился слепым?» Исус же ответил: «Не согрешил ни он, ни родители его, но это для того, чтобы на нем явились дела Божии». Христос, плюнув на землю, сделал брение, помазал этим брением слепому глаза и сказал ему: «Пойди, умойся в купальне Силоам».

Этот источник находился у подножия горы Сион. Слепой умылся в нем и прозрел. Это чудо привело всех в изумление. Одни не верили, что это и есть тот самый слепой от рождения, другие говорили, что это он. Стали расспрашивать у слепорожденного, как он прозрел.

Он отвечал: «Человек, которого зовут Исусом, сделал брение, помазал мне глаза и велел умыться в купальне Силоамской; я умылся, и вот я вижу». Повели его к фарисеям — а это чудо было совершено в день субботний. На расспросы фарисеев прозревший человек опять отвечал рассказом о чудесном исцелении. Тогда между фарисеями состоялся спор об Исусе.

Некоторые говорили: «Этот Человек не от Бога, потому что не хранит субботы; другие же возражали: «Может ли человек грешный творить такие чудеса?» Спросили исцеленного: «А ты что думаешь о Нем?» «Я думаю, что Он пророк», — ответил тот. Но фарисеи все-таки не убедились и столь явным свидетельством силы Божией.

Обратите внимание

Они усомнились, действительно ли тот человек был слеп, и позвали его родителей, спросив у них, точно ли это сын их и почему он, будучи слепым от рождения, прозрел? Родители слепорожденного знали, что фарисеи ненавидели Исуса и уже решили между собой отлучить от синагоги всякого, кто признает Его за Мессию.

В малодушии своем они побоялись навлечь на себя гнев фарисеев, воздав должную честь Тому, Кто исцелил их сына, и потому только отвечали: «Знаем, что это сын наш и что он родился слепым. Как же он прозрел и кто исцелил его, этого мы не знаем; он сам взрослый; пусть сам расскажет».

Тогда фарисеи сказали слепорожденному: «Благодари Бога; мы знаем, что Тот, Кто исцелил тебя, человек грешный». «Грешник ли Он, не знаю, а знаю только то, что я был слеп, а теперь вижу», — отвечал прозревший. Опять фарисеи стали расспрашивать, как он прозрел. «Я уже рассказывал вам, зачем опять спрашиваете? Разве и вы хотите сделаться Его учениками?». Фарисеи разгневались.

«Ты ученик Его, — сказали они, — а мы Моисеевы ученики. Мы знаем, что с Моисеем говорил Бог, а об этом Человеке не знаем, откуда Он». «Удивительно, что вы не знаете, откуда Он, — отвечал человек, — а Он отверз мне очи. Слыхано ли, чтобы кто-нибудь отверз очи слепорожденному? Мы все знаем, что грешников Бог не слушает, но слушает тех, кто чтит Бога и творит волю Его.

Если бы этот Человек не был от Бога, то не мог бы сделать такого чуда». Фарисеи еще более рассердились и выгнали вон прозревшего слепца. Господь Исус Христос узнал об этом и, встретив его, спросил: «Веруешь ли ты в Сына Божия?» «Кто Он, Господи, чтобы мне веровать в Него?», — спросил прозревший. «Ты видел Его, и Он говорит с тобою», — сказал Господь. «Верую, Господи!» — воскликнул тогда юноша и поклонился Исусу до земли (Ин. 9:2–38).

Слепой от рождения в результате чуда, совершенного Исусом Христом, обрел зрение не только телесное, но и духовное — он уверовал в то, что Христос — это Сын Божий.

А фарисеи, телесно зрячие от рождения, ослепли от своей злобы духовными очами.

Они продолжали клеветать на Христа, не веря в величайшее чудо исцеления слепорожденного и негодуя по поводу того, что Исус сотворил чудо в субботу.
 

Неделя о слепом — последняя перед праздником отдания Пасхи, когда богослужение совершается по особому пасхальному чину. С этого дня на Утрени начинают петь катавасию Вознесению Господню.

По Триоди Цветной песнопения Недели о слепом указаны в течение трех дней, до среды отдания Пасхи.

Канон и стихеры, посвященные чуду прозрения слепого, говорят об исцелении как телесной, так и душевной слепоты, когда мы молимся Господу и за себя самих, чтобы сподобиться получить истинное духовное прозрение.

Тропарь

Собез8начaльное сл0вw nц7у и3 д¦ови, є4же t дв7ы р0ждьшеесz на спасeніе нaше. воспоeмъ вёрніи и3 поклони1мсz, ћкw бlгоизв0ли пл0тію взhти на кrтъ, и3 смeрть претерпёти, и3 воскреси1ти ўмeршыz, во слaвное воскrніе своE. 
 

Важно

Кондак

Дш7eвныма nчи1ма wслэплeнъ, къ тебЁ хrтE прихожю2, ћкw же слэпhй t рождeніz, покаsніемъ зовu2 ти, ты2 є3си2 сu1щимъ во тмЁ свётъ пресвётлый. 

Иконография исцеления Исусом Христом слепорожденного представляет собой изображение Исуса Христа, Который помазывает брением очи слепого. Немного позади Спасителя стоят его ученики.

К сюжету «Исцеление слепорожденного» обращались великие живописцы, такие как Дуччо ди Буонинсенья (1255-1260 — 1319 гг.), Эль Греко (1541—1614  гг.), В.И. Худояров (1831-1891 гг.),  В.И. Суриков (1848-1916 гг.) и другие.

 

И$же слэпhи роди1всz, во своeмъ п0мыслэ глаг0лаше, є3дA ѓзъ грёхъ рaди роди1телных роди1хсz без8о3чію2; є3дA ѓзъ заневёріе kзhкъ роди1хсz во њбличeніе; недомышлsюсz вопрошaти, когдA н0щь, когдA дн7ь; нетерпи1тэми н0зе кaменнагw претыкaніz. неви1дэхъ бо сlнца сіsюща, ни о4браза менE создaвшаго. но молю1тисz хrтE б9е, при1зри намS и3 поми1луй мz. (стихера дню, л.424).

Так показывают нам церковные песнопения то жалкое и печальное положение, в котором находился слепорожденный.

Справедливо ли было это? Ученики недоумевают о причине и спрашивают Господа, предполагая здесь наказание за грехи. Но Господь говорит, что нет, но на человеке должны теперь явиться дела Божии.

Вопросы и недоумения, которые могли бы возникнуть при чтении этих Евангельских строк, подробно разъясняет нам бл. Феофилакт Болгарский:

Иной спросит: как Он сказал это? Ибо это значило бы, что человек, лишенный света, был обижен для того, чтобы на нем явились дела Божии? Разве они не могли явиться иначе?

Какую же, скажи ты, человек, он терпит обиду? Ту, скажешь, что света лишен. И какой вред от того, что лишен чувственного света? Напротив, он более облагодетельствован. Ибо вместе со зрением телесным он прозрел и очами душевными. Слепота послужила ему на добро, так как чрез исцеление от нея он познал истинное Солнце Правды. Итак, слепец этот не обижен, а облагодетельствован (1).

Для чего же Господь сотворил новое чудо именно таким образом: и словом, и делом, и повелением к слепорожденному пойти к Силоамскому источнику, когда при других случаях не только исцелял, но и мертвых воскрешал одним лишь только словом Своим? Но здесь, после недавнего исповедания пред иудеями о вечном бытии Своем: «Прежде нежели был Авраам, Я есмь» (Ин. 8, 58), — пожелал показать на деле, чувственным образом, что и Сам Он — Творец и Создатель всего живого, Единосущный Отцу Своему:

Исус не остановился на словах, но присоединил к ним и дело. Он плюнул на землю, сделал брение из плюновения и брением помазал глаза слепому, показывая чрез брение, что и Адама тело образовал из брения Он же.

Совет

Одни слова, что создал Адама Я, могли показаться соблазнительными для слушателей, но когда слова подтверждаются делом, не оставалось уже повода к соблазну. Устрояет глаза из брения, употребляя тот же способ творчества, каким сотворил и Адама.

Не только устроил глаза и открыл их, но одарил зрением, а это показывало, что Он вдохнул и душу в Адама. Ибо без действия души глаз никогда бы не увидел, хотя бы и был устроен.

Употребил и плюновение для одарения зрением. Так как Он намерен был послать слепца на Силоам, то, чтобы не приписали чуда воде источника, но познали, что образовала глаза слепому и открыла их сила, вышедшая из уст Его, для сего плюнул на землю и из плюновения уст сделал зрение.

Потом, чтоб ты не подумал, что чудо зависело от земли, повелевает умыться, чтобы брение совсем отстало. Впрочем, некоторые говорят, это брение совсем не отпало, но превратилось в глаза.

Повелевает слепцу пойти на Силоам, частью для того, чтобы обнаружилась степень веры его и послушания, ибо он не рассуждал, что не нужно идти на Силоам или умываться, если брение и плюновение делают его вполне зрячим, но повиновался Повелевшему; частью для того, чтобы заградить уста неразумных иудеев, ибо естественно, многие смотрели на него, когда он шел с глазами, помазанными брением, и внимательно вглядывались в него, так что не могли впоследствии говорить: это он, это не он.

Для чего евангелист прибавил объяснение имени Силоам? Для того, чтобы ты знал, что и тут исцелил слепца Христос и что Силоам — Образ Христа. Ибо как Христос есть Камень духовный (1 Кор.

10, 4), так и Силоам духовнвый; и как ручей Силоамский своим странным течением представлял нечто внезапное и поразительное, так и пришествие Господа, сокровенное и недоведомое ангелам, силою своею потопляет всякий грех (2).

Бл. Феофилакт Болгарский много восхваляет мужество прозревшего слепого, которого дважды призывали на сонм фарисеев.

Не для того, чтобы точно уразуметь о совершенном чуде: ибо не бывало еще такого случая во всей истории человечества, чтобы кто-нибудь мог исцелить слепорожденного, но, напротив, желая найти больше поводов к обвинению Исуса, сотворившего в день субботний брение из земли.

Исцеленный же, будучи человеком очень незнатного и бедного рода, на допросе пред именитыми начальниками и старейшинами не только не устрашился коварных их вопросов, чтобы отречься от истины, но не побоялся и сам укорять их и спорить с ними, за что и претерпел суровое наказание:

Обратите внимание

Как сыны лжи, (они) выгоняют его, исповедника истины, вон из храма. Но это послужило ему во благо. Из храма его выгнали, а Господь храма тот час нашел его. Обесчестили его за мнение в пользу Христа, а он удостоился познать Сына Божия (3).

Чудо об исцелении слепорожденного можно толковать и иносказательным образом:

Примечай, пожалуй, что чудо это совершилось и в духовном смысле.

Слеп был и вообще всякий человек от рождения, то есть от подчинения рождению, с которым соединено тление, ибо с тех пор, как мы осуждены на смерть и размножение чрез страстное рождение, оттоле над нашими мысленными глазами распростерлось как бы некое густое облако, и, может быть, та кожаная одежда, о которой упоминает Св. Писание (Быт. 3, 21).

Слеп был в частности народ языческий. И он был слеп от рождения. Например, еллины от того, что обоготворили рождаемое и тленное, стали слепы, по сказанному: «Омрачилось несмысленное их сердце» (Рим. 1, 21).

Сего слепца, то есть вообще всякого человека, или в частности язычников, Исус «увидел». Как слепец не мог увидеть Творца, то Он по благоутробию милости Сам посетил нас, Восток свыше (Лк. 1, 78).

Как же увидел? «Проходя», то есть, не на небе будучи, и, по словам пророка, «преклонившись с неба и призрев на всех сынов человеческих» (Пс. 13, 2; 2, 3), но явившись на земле. И в ином смысле: «проходя» увидел язычников, то есть, пришед не к ним преимущественно.

Ибо Он пришел к погибшим овцам дома Израилева (Мф. 15, 24), а потом, как бы мимоходом, взглянул и на язычников, сидящих во тьме совершенного незнания.

Как врачует слепоту? Плюнув на землю и сделав брение. Ибо кто поверит, что Слово низошло на Святую Деву, как капля, каплющая на землю, тот помажет себе мысленные глаза брением из плюновения и земли, то есть Единым Христом, состоящим из Божества, которого знаком (символом) служит капля и плюновение, и Человечества, знаком которого  служит земля, из которой тело Господа.

Остановится ли врачевание на вере? Нет; должно идти на Силоам, источник крещения, и креститься в Посланного, то есть во Христа. Ибо все мы, которые духовно крестились, во Христа крестились. А кто крестится, тот после сего подвергается искушениям.

Может быть, за исцелившего его Христа поведут пред царей и правителей (Лк. 21, 12). Посему нужно быть твердым и непреклонно стоять во исповедании, не отрекаться из страха, но, если понадобится, стать и отлученным, и изгнанным из синагоги, по сказанному: будете ненавидимы всеми за имя Мое, и изгонят вас из синагог (Мф.

Важно

24, 9; Ин. 16, 2). Если люди, враждующие против истины, и выгонят исповедника ея, и удалят от святого и драгоценного для них, то есть от богатства и славы, то найдет его Исус, и, когда врагами будет обесчещен, тогда от Христа будет особенно почтен познанием и основательнейшею верою.

Ибо тогда наиболее будет поклоняться Христу, как Человеку видимому и как Истинному Сыну Божию (4).
 

. Бл. Феофилакт Болгарский. Толкование на Евангелие от Иоанна
. Там же
. Там же
. Там же
 

Авторы: Марина Волоскова, инокиня Ливия

Источник: http://ruvera.ru/nedelya_o_slepom

Триодь Цветная. Песнопения Недели о Слепом

Честны́м Твои́м Кресто́м, Христе́, / диа́вола посрами́л еси́, / и Воскресе́нием Твои́м жало грехо́вное притупи́л еси́, / и спасл еси́ ны от врат сме́ртных: / сла́вим Тя, Единоро́дне.

Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому, / я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся, / устраши́шася сего́ кня́зи а́дстии, / и взя́шася врата́ плаче́вная. / Вни́де бо Царь сла́вы Христо́с, / глаго́ля су́щим во у́зах, изыди́те: / и су́щим во тьме, откры́йтеся.

Ве́лие чу́до, / неви́димых Соде́тель, за человеколю́бие пло́тию пострада́в, / воскре́се Безсме́ртный. / Прииди́те оте́чествия язы́к, Тому́ поклони́мся: / благоутро́бием бо Его́ от пре́лести изба́вльшеся, / в Трие́х Ипоста́сех Еди́наго Бо́га пе́ти навыко́хом.

Вече́рнее поклоне́ние / прино́сим Тебе́, Невече́рнему Све́ту, / на коне́ц веко́в, я́ко в зерца́ле пло́тию возсия́вшему мiрови, / и да́же до а́да низше́дшему, / и та́мо су́щую тьму разруши́вшему, / и свет Воскресе́ния язы́ком показа́вшему: / Светода́вче Го́споди, сла́ва Тебе́.

Читайте также:  Молитвы в случае болезней легких - о здоровье и исцелении телесных недугов

Нача́льника спасе́ния на́шего, / Христа́ славосло́вим: / Тому́ бо из ме́ртвых воскре́сшу, / мiр от пре́лести спасе́н бысть. / Ра́дуется лик А́нгельский, / бе́гает де́монов пре́лесть, / Ада́м пады́й воста́, / диа́вол упраздни́ся.

И́же от кустоди́и науче́ни быва́ху от беззако́нник, / покры́йте Христо́во Воста́ние, / и приими́те сре́бреники, и рцы́те / я́ко нам спя́щим, из гро́ба укра́ден бысть Ме́ртвый.

/ Кто ви́де, кто слы́ша, мертвеца́ укра́дена когда́, / па́че же пома́зана и на́га, / оста́вльша и во гро́бе погреба́льная Своя́? / Не прельща́йтеся иуде́е, / навы́кните рече́нием проро́ческим, и уразуме́йте, / я́ко Той есть вои́стинну Изба́витель мiра, и Всеси́льный.

Го́споди, ад плени́вый, / и смерть попра́вый, Спа́се наш, / просвети́вый мiр Кресто́м честны́м, / поми́луй нас.

Совет

Го́споди, мимоходя́ путе́м, / обре́л еси́ челове́ка сле́па от рожде́ния, / и удивле́ни бы́вше ученицы́, вопроша́ху Тя глаго́люще: / Учи́телю, кто согреши́: сей ли, / или́ роди́тели его́, да слеп роди́ся? / Ты же Спа́се мой возопи́л еси́ к ним: / ни сей согреши́, ни роди́тели его́, / но да явя́тся дела́ Бо́жия на нем.

/ Мне подоба́ет де́лати дела́ Посла́вшаго Мя, / я́же никто́же мо́жет де́лати. / И сия́ рек, плю́нув до́лу, и бре́ние сотво́рь, / пома́зал еси́ о́чи его́, рек к нему́: / иди́, умы́йся в Силоа́мстей купе́ли. / Он же умы́вся здрав бысть, и вопия́ше к Тебе́: / ве́рую Го́споди, и поклони́ся Тебе́.

/ Те́мже вопие́м и мы, поми́луй нас.

В Чермне́м мо́ри, / Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́. / Та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́, / зде же Гаврии́л, служи́тель чудесе́.

/ Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль; / ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. / Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно, / Непоро́чная по Рождестве́ Эмману́илеве пребы́сть Нетле́нна.

/ Сый и пре́жде Сый, / явле́йся, я́ко Челове́к, / Бо́же поми́луй нас.

Тебе́, Воплоще́ннаго Спа́са Христа́, / и Небе́с неразлучи́вшася, / во гла́сех пе́ний велича́ем, / я́ко Крест и смерть прия́л еси́ за род наш, / я́ко Человеколю́бец Госпо́дь, / испрове́ргий а́дова врата́, / тридне́вно воскре́сл еси́, / спаса́я ду́ши на́ша.

Глас 2

Слепы́й роди́выйся, в свое́м по́мысле глаго́лаше: / еда́ аз грех ра́ди роди́тельных роди́хся без о́чию? / Еда́ аз за неве́рие язы́ков роди́хся во обличе́ние? / Не домышля́юся вопроша́ти, / когда́ нощь, когда́ день? / Не терпи́та ми но́зе ка́меннаго претыка́ния, / не ви́дех бо со́лнца сия́юща, / ниже́ во о́бразе мене́ Созда́вшаго. / Но молю́ Ти ся, Христе́ Бо́же, / при́зри на мя и поми́луй мя.

Мимоходя́ Иису́с от святи́лища, / обре́те челове́ка сле́па от рожде́ния, / и умилосе́рдився положи́ бре́ние на о́чию его́, и рече́ к нему́: / иди́ умы́йся в Силоа́ме, / и умы́вся прозре́, сла́ву возсыла́я Бо́гу.

/ Сосе́ди же его́ глаго́лаху ему́: / кто твои́ зе́ницы отве́рзе, / и́хже никто́же от зря́щих исцели́ти возмо́же? / Он же возопи́в, рече́: / Челове́к Иису́с глаго́лемый, / Он ми рече́, умы́йся в Силоа́ме, и прозре́х.

/ Той есть вои́стинну, / Его́же рече́ Моисе́й в зако́не, Христа́ Месси́ю, / Той есть Спас душ на́ших.

Глас 8

Стих: При́зри на мя, / и поми́луй мя.

За милосе́рдие ми́лости воплоти́выйся, Христе́ Бо́же, / све́та лише́ннаго от утро́бы, / милосе́рдием неизре́ченных щедро́т, / сия́ния Боже́ственнаго сподо́бил еси́, / сего́ зе́ницам пе́рстию / созда́тельными пе́рсты Твои́ми прикосну́выйся. / Сам и ны́не, Светода́телю, / и на́ша озари́ душе́вная чу́вства, / я́ко еди́н независтнода́тель.

Кто возглаго́лет си́лы Твоя́, Христе́? / Или́ кто изочте́т чуде́с Твои́х мно́жества? / Сугу́б бо я́ко ви́ден был еси́ на земли́ за бла́гость, / сугу́бы и цельбы́ неду́гующим подава́л еси́, / не то́чию бо теле́сныя о́чи отве́рзл еси́, / и́же от утро́бы слепо́му, / но и душе́вныя. / Те́мже Бо́га Тя испове́даше тая́щагося, / и всем подаю́ща ве́лию ми́лость.

Слава, глас 4:

Все житие́ слепы́й нощь помышля́я, / возопи́ к Тебе́: / Го́споди, отве́рзи ми зе́ницы, / Сы́не Дави́дов, Спа́се наш, / да со все́ми и аз воспою́ Твою́ силу.

И ныне, богородичен, глас тойже:

При́зри на моле́ния Твои́х раб, Всенепоро́чная, / утоля́ющи лю́тая на ны воста́ния, / вся́кия ско́рби нас изменя́ющи, / Тя бо еди́ну, тве́рдое и изве́стное утвержде́ние и́мамы, / и Твое́ предста́тельство стяжа́хом. / Да не постыди́мся, Влады́чице, Тя призыва́ющии. / Потщи́ся на умоле́ние, Тебе́ ве́рно вопию́щих: / ра́дуйся, Влады́чице, всех по́моще, / ра́досте и покро́ве, / и спасе́ние душ на́ших.

Тропарь, кондак, величание

Тропарь, глас 5:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Слава, и ныне: Богородичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая, / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющим к Тебе́. / Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га. / Моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

Кондак, глас 4:

Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: / Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Источник: http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/cvet_tr/text/039.html

АУДИО

Обедница. Неделя о слепом.

Молитвами святых отец наших, Господи, Исусе Христе, Боже наш, помилуй нас.

Слава Тебе Боже наш  слава Тебе.

Тропарь — Христос Воскресе

Господи помилуй (12)

(Прошение во время ектении о себе и ближних)

— Господи Вседержителю, Боже, отец наш, молим Тя, услыши и помилуй рабов Твоих (имя рек.)

— Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Псалом 102

Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси Господи, Благослови, душе моя, Господа и вся внутреняя моя имя святое Его. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаянии Его. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.

Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами. Исполняющаго во благих желание твое, обновится яко орля юность твоя   . Щедр и милостив Господь, долготерпелив, и многомилостив., Благослови, душе моя Господа. И вся внутренняя моя ,Имя святое Его.

Благословен еси Господи.

Господи помилуй (3)

Псалом 145

Хвали, душе моя, Господа, восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему дондеже есмь. Не надейтеся на князи на сыны человеческия, в них же несть спасения. Изыдет дух его, и возвратится в землю свою, в той день погибнут вся помышления его. Блажен ему же Бог Ияковль помощник его, упование его на Господа Бога своего.

Сотворшаго небо и землю, море и вся яже в них. Хранящаго истину в век, творящаго суд обидимым, дающаго пищу алчущим. Господь решит окованных, Господь умудряет слепца, Господь возводит низверженныя, Господь любит праведники. Господь хранит пришельца, сира и вдову приемлет, и путь грешных погубит. Воцарится Господь во веки.

Бог Твой Сионе в род и род.

Слава, и ныне.

Единородный Сыне, и Слово Божие, безсмертне сыи, изволивыи спасения нашего ради воплотитися от святыя Богородицы и присно Девы Марии непреложно вочеловечивыися; распятся, Христе Боже, и смертию на смерть наступивыи, Едине сыи Святыя Троицы, спрославляемыи Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Господи помилуй (трижды)

Блаженны

Во царствии  Твоем , помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем. Блажени нищии духом, яко тех есть царство небесное. Блажени плачущии, яко тии утешатся. Блажени кротцыи, яко тии наследят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть царство небесное. Блажени есте егда поносят вам, и изженут вы, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Слава и ныне…Г.П. (трижды)

Тропа́рь воскре́сный, глас 5:

                               Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови,/ от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше,/ воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся;/ я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест,/ и смерть претерпе́ти,/ и воскреси́ти уме́ршия// сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Тропа́рь апо́стола и евангели́ста Иоа́нна Богосло́ва, глас 2:

                               Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне,/ ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны,/ прие́млет тя, припа́дающа,/ И́же па́дша на пе́рси прие́мый./ Его́же моли́, Богосло́ве,/ и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти,// прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

                               Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Конда́к апо́стола и евангели́ста Иоа́нна, глaс 2:

                               Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть?/ То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния,/ и мо́лишися о душа́х на́ших,// я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

                               И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́м. Ами́нь.

Кондáк Трио́ди (о слепо́м), глaс 4:

                               Душе́вныма очи́ма ослепле́н,/ к Тебе́, Христе́, прихожду́,/ я́коже слепы́й от рожде́ния,/ покая́нием зову́ Ти:// Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Трисвятая песнь

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веком. Аминь.

Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Проки́мен Трио́ди (о слепо́м), глaс 8:

Помоли́теся и воздади́те/ Го́сподеви Бо́гу на́шему.

Стих:     Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́.

Проки́мен апо́стола, глaс 8:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Апо́стольское чте́ние Трио́ди (Неде́ли о слепо́м):

Деян., зач. 38 (гл. 16, стт. 16-34)

Во дни о́ны, бысть иду́щим апо́столом на моли́тву, отрокови́ца не́кая иму́щая дух пытли́в сре́те нас, я́же стяжа́ние мно́го дая́ше господе́м свои́м волхву́ющи. Та после́довавши Па́влу и нам, взыва́ше глаго́лющи: си́и челове́цы раби́ Бо́га Вы́шняго суть, и́же возвеща́ют нам путь спасе́ния. Се же творя́ше на мно́ги дни.

Стужи́в же си Па́вел, и обра́щся, ду́хови рече́: запреща́ю ти и́менем Иису́са Христа́, изы́ди из нея́. И изы́де в том часе́. Ви́девше же госпо́дие ея́, я́ко изы́де наде́жда тяжа́ния их, пое́мше Па́вла и Сил́у, влеко́ша на торг ко князе́м. И вве́дше их к воево́дам, ре́ша: си́и челове́цы возмуща́ют град наш, иуде́е су́ще.

И завещава́ют обы́чаи, я́же не досто́ит нам приима́ти, ни твори́ти, ри́мляном су́щим. И сни́деся наро́д на них, и воево́ды растерза́вше им ри́зы, веля́ху па́лицами би́ти их. Мно́ги же да́вше им ра́ны, всади́ша в темни́цу, завеща́вше темни́чному стра́жу тве́рдо стрещи́ их. И́же таково́ завеща́ние прие́м, всади́ их во вну́треннюю темни́цу, и но́ги их заби́ в кла́де.

Обратите внимание

В полу́нощи же Па́вел и Си́ла моля́щася поя́ста Бо́га, послу́шаху же их ю́зницы. Внеза́пу же трус бысть ве́лий, я́ко поколеба́тися основа́нию темни́чному: отверзо́ша же ся а́бие две́ри вся, и всем ю́зы ослабе́ша. Возбу́ждься же темни́чный страж, и ви́дев отве́рсты две́ри темни́цы, извле́к нож, хотя́ше себе́ уби́ти, мня избе́гша ю́зники.

Возгласи́ же гла́сом ве́лиим Па́вел, глаго́ля: ничто́же сотвори́ себе́ зла, вси бо есмы́ зде. Проси́в же свещи́, вскочи́, и тре́петен быв, припаде́ к Па́влу и Си́ле. И изве́д их вон, рече́: госпо́дие, что ми подоба́ет твори́ти, да спасу́ся? О́ни же реко́ста: ве́руй в Го́спода Иису́са Христа́, и спасе́шися ты, и весь дом твой.

И глаго́ласта ему́ сло́во Госпо́дне, и всем и́же в дому́ его́. И пое́м я́ в той же час но́щи, измы́ от ран, и крести́ся сам и свои́ ему́ вси а́бие. Введ же я́ в дом свой, поста́ви трапе́зу, и возра́довася со всем до́мом свои́м, ве́ровав Бо́гу.

Апо́стольское чте́ние апо́стола:

1 Ин., зач. 68 (гл. 1, стт. 1-7)

Е́же бе испе́рва, е́же слы́шахом, е́же ви́дехом очи́ма на́шима, е́же узре́хом, и ру́ки на́ша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем. И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем, и возвеща́ем вам Живо́т ве́чный, И́же бе у Отца́, и яви́ся нам. Е́же ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с на́ми: обще́ние же на́ше со Отце́м и с Сы́ном Его́ Иису́сом Христо́м.

И сия́ пи́шем вам, да ра́дость ва́ша бу́дет испо́лнена. И сие́ есть обетова́ние, е́же слы́шахом от Него́, и пове́даем вам, я́ко Бог Свет есть, и тьмы в Нем несть ни еди́ныя. А́ще рече́м, я́ко обще́ние и́мамы с Ним, и во тме хо́дим, лжем и не твори́м и́стины.

А́ще же во све́те хо́дим, я́коже Сам Той есть во све́те, обще́ние и́мамы друг ко дру́гу, и кровь Иису́са Христа́, Сы́на Его́, очища́ет нас от вся́каго греха́.

Аллилуйя (трижды)

Ева́нгельское чте́ние Трио́ди (Неде́ли о слепо́м):

Ин., зач. 34 (гл.9 , ст.1-38)

Во вре́мя о́но, мимоиды́й Иису́с ви́де челове́ка сле́па от рождества́. И вопроси́ша Его́ ученицы́ Его́, глаго́люще: Равви́, кто согреши́; сей ли, или́ роди́теля его́, да слеп роди́ся? Отвеща́ Иису́с: ни сей согреши́, ни роди́теля его́, но да явя́тся дела́ Бо́жия на нем.

Мне подоба́ет де́лати дела́ Посла́вшаго Мя, до́ндеже день есть: прии́дет нощь, егда́ никто́же мо́жет де́лати. Егда́ в ми́ре есмь, свет есмь ми́ру. Сия́ рек, плю́ну на зе́млю, и сотвори́ бре́ние от плюнове́ния, и пома́за о́чи бре́нием слепо́му. И рече́ ему́: иди́, умы́йся в купе́ли Силоа́мсте, е́же сказа́ется по́слан. И́де же, и умы́ся, и прии́де ви́дя.

Сосе́ди же и и́же бя́ху ви́дели его́ пре́жде, я́ко слеп бе, глаго́лаху: не сей ли есть седя́й и прося́й? О́вии глаго́лаху, я́ко сей есть: ини́и же глаго́лаху, я́ко подо́бен ему́ есть. Он же глаго́лаше, я́ко аз есмь.

Важно

Глаго́лаху же ему́: ка́ко ти отверзо́стеся о́чи? Отвеща́ он и рече́: Челове́к нарица́емый Иису́с бре́ние сотвори́, и пома́за о́чи мои́, и рече́ ми: иди́ в купе́ль Силоа́млю, и умы́йся. Шед же и умы́вся, прозре́х. Ре́ша же ему́: кто Той есть? Глаго́ла: не вем. Ведо́ша же его́ к фарисе́ем, и́же бе иногда́ слеп.

Бе же суббо́та, егда́ сотвори́ бре́ние Иису́с, и отве́рзе ему о́чи. Па́ки же вопроша́ху его́ и фарисе́е: ка́ко прозре́? Он же рече́ им: бре́ние положи́ мне на о́чи, и умы́хся, и ви́жу. Глаго́лаху же от фарисе́й не́цыи: несть Сей от Бо́га Челове́к, я́ко суббо́ту не храни́т.

О́вии глаго́лаху: ка́ко мо́жет челове́к гре́шен сицева́ зна́мения твори́ти? И ра́спря бе в них. Глаго́лаху у́бо слепцу́ па́ки: ты что глаго́леши о Нем, я́ко отве́рзе о́чи твои́? Он же рече́, я́ко проро́к есть. Не я́ша у́бо ве́ры иуде́е о нем, я́ко слеп бе, и прозре́, до́ндеже возгласи́ша роди́теля того́ прозре́вшаго.

Читайте также:  Ново-алексеевский монастырь, россия, город москва

И вопроси́ша я́, глаго́люще: сей ли есть сын ва́ю, его́же вы глаго́лете, я́ко слеп роди́ся? Ка́ко у́бо ны́не ви́дит? Отвеща́ста же им роди́теля его́, и ре́ста: ве́мы, я́ко сей есть сын на́ю, и я́ко слеп роди́ся. Ка́ко же ны́не ви́дит, не ве́мы: или́ кто отве́рзе ему́ о́чи, мы не ве́мы, сам во́зраст и́мать, самого́ вопроси́те: сам о себе́ да глаго́лет.

Сия́ реко́ста роди́теля его́, я́ко боя́стася жидо́в: уже́ бо бя́ху сложи́лися жи́дове, да а́ще кто Его́ испове́сть Христа́, отлуче́н со́нмища да бу́дет. Сего́ ра́ди роди́теля его́ реко́ста: я́ко во́зраст и́мать, самого́ вопроси́те. Возгласи́ша же втори́цею челове́ка, и́же бе слеп, и ре́ша ему́: даждь сла́ву Бо́гу, мы ве́мы, я́ко Челове́к Сей гре́шен есть.

Отвеща́ же он, и рече́: а́ще гре́шен есть, не вем: еди́но вем, я́ко слеп бех, ны́не же ви́жу. Ре́ша же ему́ па́ки: что сотвори́ тебе́; ка́ко отве́рзе о́чи твои́? Отвеща́ им: реко́х вам уже́, и не слы́шати: что па́ки хо́щете слы́шати; еда́ и вы ученицы́ Его́ хо́щете бы́ти? Они́ же укори́ша его́, и ре́ша ему́: ты учени́к еси́ Того́, мы же Моисе́овы есмы́ ученицы́.

Мы ве́мы, я́ко Моисе́ови глаго́ла Бог: Сего́ же не ве́мы, отку́ду есть. Отвеща́ челове́к, и рече́ им: о сем бо ди́вно есть, я́ко вы не ве́сте, отку́ду есть, и отве́рзе о́чи мои́. Вем же, я́ко гре́шники Бог не послу́шает, но а́ще кто богочте́ц есть, и во́лю Его́ твори́т, того́ послу́шает. От ве́ка несть слы́шано, я́ко кто отве́рзе о́чи сле́пу рожде́ну. А́ще не бы был Сей от Бо́га, не могл бы твори́ти ничесо́же.

Отвеща́ша и ре́ша ему́: во гресе́х ты роди́лся еси́

ему́ па́ки: что сотвори́ тебе́; ка́ко отве́рзе о́чи твои́? Отвеща́ им: реко́х вам уже́, и не слы́шати: что па́ки хо́щете слы́шати; еда́ и вы ученицы́ Его́ хо́щете бы́ти? Они́ же укори́ша его́, и ре́ша ему́: ты учени́к еси́ Того́, мы же Моисе́овы есмы́ ученицы́. Мы ве́мы, я́ко Моисе́ови глаго́ла Бог: Сего́ же не ве́мы, отку́ду есть.

Совет

Отвеща́ челове́к, и рече́ им: о сем бо ди́вно есть, я́ко вы не ве́сте, отку́ду есть, и отве́рзе о́чи мои́. Вем же, я́ко гре́шники Бог не послу́шает, но а́ще кто богочте́ц есть, и во́лю Его́ твори́т, того́ послу́шает. От ве́ка несть слы́шано, я́ко кто отве́рзе о́чи сле́пу рожде́ну. А́ще не бы был Сей от Бо́га, не могл бы твори́ти ничесо́же.

Отвеща́ша и ре́ша ему́: во гресе́х ты роди́лся еси́ весь, и ты ли ны учи́ши? И изгна́ша его́ вон. Услы́ша Иису́с, я́ко изгна́ша его́ вон, и обре́т его́, рече́ ему́: ты ве́руеши ли в Сы́на Бо́жия? Отвеща́ он, и рече́: и кто есть, Го́споди, да ве́рую в Него́? Рече́ же ему́ Иису́с: и ви́дел еси́ Его́, и глаго́ляй с тобо́ю, Той есть.

Он же рече́: ве́рую, Го́споди, и поклони́ся Ему́.

Ева́нгельское чте́ние Трио́ди (Неде́ли о слепо́м):

Ин., зач. 61 (гл.19, ст 25-27, гл. 21, ст.24-25)

                               Во вре́мя о́но, стоя́ху при Кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́, Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Ма́тери Свое́й: Же́но, се сын Твой.

Пото́м глаго́ла ученику́: се Ма́ти твоя́. И от того́ часа́ поя́т Ю́ учени́к во своя́ си. Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́.

Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще бы по еди́ному пи́сана бы́ша, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Таже, глаголем: Помяни нас Господи, егда приидеши во царствии Твоем(поклон).

Помяни нас Владыко, егда приидеши во царствии Твоем (поклон).

Помяни нас Святыи, егда приидеши во царствии Твоем (поклон).

Лик небесныи поет Тя и глаголет: свят, свят, свят Господь Саваоф, исполнь небо и землю славы Твоея. Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся. Лик небесныи поет Тя и глаголет: свят, свят, свят Господь Саваоф, исполнь небо и землю славы Твоея.

Слава: Собор святых ангел и архангел, со всеми небесными силами поет Тя и глаголет: свят, свят, свят Господь Саваоф, исполнь небо и землю славы Твоея.  И ныне…

Верую

Верую во единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа, Исуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рождена, а не сотворена, единосущна Отцу, Им же вся быша.

Нас ради человек, и нашего ради спасения сшедшаго с небес, и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы вочеловечьшася. Распятаго за ны при Понтийстем Пилате, страдавша и погребенна. И воскресшаго в третии день по писаниих. И возшедшаго на небеса, и седяща одесную Отца.

Обратите внимание

И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Его же царствию несть конца. И в Духа Святаго, Господа истиннаго и Животворящаго, Иже от Отца исходящаго, иже со Отцем и Сыном споклоняема и сславима, глаголавшаго пророки. И во едину святую соборную и апостольскую Церковь.

Исповедую едино Крещение во оставление грехов. Чаю воскресения мертвым. И жизни будущаго века. Аминь.

Ослаби, остави, отпусти Боже, согрешения наша, вольная и невольная, яже в слове и в деле, и яже в ведении и не в ведении, яже во уме и в помышлении, яже во дни в нощи, вся ми прости, яко Благ и Человеколюбец.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи помилуй (12)

Всесвятая Троице, единосущная державо, нераздельное царство, всех благих вина, благоволи же и о мне грешнем, утверди, вразуми сердце мое, и всю мою отыми скверну. Просвети мою мысль, да выну славлю, пою и покланяюся, и глаголю: Един Свят, Един Господь, Иисус Христос, во славу Бога Отца. Аминь.

Буди имя Господне благословено отныне и до века. (Трижды с поклонами.)

Псалом 33

Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих. О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи и возвеселятся. Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе. Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя. Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.

Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и. Ополчится Ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их. Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань. Бойтеся Господа, вси святии Его, яко несть лишения боящимся Его. Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякаго блага.

Приидите чада, послушайте мене, страху Господню научу вас. Кто есть человек хотяй живот, любяй дни видети благи? Удержи язык твой от зла, и устне твои, еже не глаголати льсти. Уклонися от зла и сотвори благо, взыщи мира и пожени и. Очи Господни на праведныя, и уши Его в молитву их.

Лице же Господне на творящия злая, еже потребити от земли память их. Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Близ Господь сокрушенных сердцем, и смиренныя духом спасет. Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Хранит Господь вся кости их, ни едина от них сокрушится.

Смерть грешников люта, и ненавидящии праведнаго прегрешат. Избавит Господь души раб Своих, и не прегрешат вси уповающии нань.

Задостойник

Важно

Ангел вопияше Благодатней: / Чистая Дево, радуйся! / И паки реку: радуйся! / Твой Сын воскресе / тридневен от гроба, / и мертвыя воздвигнувый: / людие, веселитеся.  Светися, светися, / новый Иерусалиме: / слава бо Господня / на тебе возсия. / Ликуй ныне / и веселися, Сионе. / Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, / о востании Рождества Твоего.

ОТПУСТ

Источник: https://premudrost.club/index.php/ru/audio/1048-nedelya-o-slepom-obednitsa

Неделя о слепом (6-я по Пасхе) – Лампада

В эту неделю (воскресный день) вспоминается дарование Иисусом Христом зрения слепорожденному. Чудо исцеления слепорожденного весьма прилично дням христианской Пятидесятницы: подобно остальным, воспоминаемым святой Церковью в этот период событиям, это чудо возвещает о Божественной силе и славе воскресшего Господа (Иоан. 9:31-33,38).

По объяснению Синаксаря, чудо исцеления слепорожденного вспоминается в настоящую неделю потому, что оно было совершено в Пятидесятницу.

В примере слепорожденного, исцеленного Иисусом Христом, святая Церковь представляет образ всякого грешника, который есть слепец от рождения, «потому что все согрешили и лишены славы Божией» (Рим.

3:23), а дарованием чудесного света духовным и телесным очам слепца поучает, что просветитель истинный — один Господь, и только во свете Его можно узреть истинный и спасительный свет.

Поэтому святая Церковь в песнопениях настоящаго дня и внушает нам взывать: «Правды Солнце мысленное Христе Боже, из утробы света лишенного Твоим пречистым прикосновением просветившее обоюду, и наши очи душевные озарившее, сыны дне покажи,» и «наша озари душевная чувства;» «Рождейся от Девы, просвещей всяческая, просвети мя яко Благоутробен;» «окаянную душу мою, нощеборющуюся со тьмою страстей, предварив ущедри, и возсияй, мысленное Солнце, дне светлы е звезды во мне, во еже раздедити нощь от света;» «умныя мои очи, ослепленныя, Господи, от мрачного греха, Ты просвети, вложив, Щедре, смирение, и покаяния омый слезами;» «струю ми даруй, Христе, премудрости неизреченный и разума горняго, Свете сущих во тме и прельщаемых Наставнице.»

Молитвословия дня

Тропарь воскресен. гл. 5

Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы рождшееся на спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся; / яко благоволи плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия / славным Воскресением Своим.

Кондак, гл. 4

Душевныма очима ослеплен, / к Тебе, Христе, прихожду, / якоже слепый от рождения, / покаянием зову Ти: / Ты сущих во тьме Свет пресветлый.

Утреннее Евангелие. 8-е

Ин., 20:11–18; 64 зач.

Апостол

Деян. 16:16-34; 38 зач.

Евангелие

Иоан. 9:1-38; 34 зач.

На утрене этой недели положена катавасия: Спасителю Богу.

По определению Священного Синода 1881 г.

, за № 616, в течение недели о слепом, в городских и монастырских церквах производится чрез особых сборщиков (имена коих заблаговременно сообщаются настоятелям церквей) кружечный сбор в пользу Попечительства для призрения слепых. По Указу Священного Синода 1885 г., 8 авг., слово в неделю о слепом должно быть произносимо в обычное время пред окончанием литургии.

Обстоятельства чудесного исцеления сдепорожденного различным образом прославляются в службах и в следующие дни: в понедельник, вторник и среду.

Источник: http://lampada.in.ua/2018/05/nedelya-o-slepom-6-ya-po-pashe/

Неделя о слепом. 6-я неделя по Пасхе

2 июня. ПРАВМИР. В шестую неделю по Пасхе вспоминают чудо о слепом.

Об этом великом чуде повествует, и при том весьма обстоятельно, только один Евангелист Иоанн.

Увидев слепого, просившего милостыню, о котором известно было, что он — слепой от рождения, ученики спросили Господа: “Кто согрешил, он или родители его, что родился он слепым?” Евреи верили, что все важнейшие несчастья случаются с людьми не иначе, как в наказание за их собственные грехи или грехи их родителей, дедов и прадедов.

Совет

Это верование основывалось на законе Моисеевом, гласившем, что Бог наказывает детей за вину отцов до третьего и четвертого рода (Исх. 20:5), и на учении раввинов, утверждавших, что ребенок может согрешить еще в утробе матери, поскольку с самого зачатия своего он уже имеет ощущения добрые или злые.

Отвечая на вопрос учеников, Господь показывает вместо причины цель, для которой этот человек родился слепым: “Не согрешили ни он, ни родители его”, хотя, конечно, как люди, они не безгрешны вообще, “но это для того, чтобы на нем явились дела Божии”, то есть, чтобы через его исцеление открылось, что Христос есть “Свет мира”, что Он пришел в мир для просвещения человечества, пребывающего в слепоте духовной, образом которой является слепота телесная. “Мне должно делать дела Пославшего Меня, пока день”, то есть пока Я еще нахожусь видимым для всех образом на земле, “ибо приходит ночь”, то есть время Моего отшествия от мира, когда действие в мире Христа Спасителя, как чудотворца, не будет так очевидно для всех, как теперь.

Неделя о слепом. “Доколе Я в мире, Я свет миру”

“Доколе Я в мире, Я свет миру” — хотя Христос всегда и был и будет Светом миру, но видимое Его действие на земле продолжается лишь в течение Его земной жизни, которая уже подходит к своему концу.

Много чудес совершал Господь одним словом Своим, и иногда прибегал при этом к особенным предварительным действиям. Так и в этот раз “Он плюнул на землю, сделал брение из плюновения, и помазал брением глаза слепому. И сказал ему: пойди, умойся в купальне Силоам”.

Можно полагать, что все это нужно было для возбуждения веры в исцеляемом: дать ему понять, что сейчас над ним будет совершено чудо.

Силоамская купель была устроена на Силоамском источнике, вытекавшем из-под священной горы Сионской, как места особенного присутствия Божия в Иерусалиме и храме, и потому как бы нарочито был дарован, или послан Богом Своему народу, как особенное благодеяние, почему и считался священным источником, имеющим символическое значение.

Читайте также – Неделя о блудном сыне

Евангелист и поясняет, что “Силоам” значит “посланный”.

Не хотел ли этим Господь Иисус Христос выразить, что Он есть истинный Посланник Божий, осуществление всех Божественных благословений, прообразом и символом которых был для евреев Силоамский источник? Омывшись в водах Силоама, слепорожденный прозрел.

Читайте также:  Икона божией матери кипрская (стромынская), россия, московская область, ногинский район, село стромынь

Это чудо произвело сильное впечатление на соседей и знавших его, так что некоторые даже сомневались, тот ли это слепец, которого они постоянно видели просящим милостыню. Но прозревший подтвердил, что это он, и рассказал, как свершилось чудо.

Выслушавшие рассказ бывшего слепца повели его к фарисеям, дабы расследовать все это столь необычайное дело и узнать их мнение, как смотреть на это, ибо чудо было совершено в субботу, когда, по толкованию фарисейского закона о субботнем покое, не следовало даже врачевать болящих. Исцеленный рассказал и фарисеям, что знал сам о своем исцелении.

По поводу этого рассказа между фарисеями произошла распря. Одни, и надо полагать, большинство, говорили: “Не от Бога Этот Человек, потому что не хранит субботы”.

Другие же справедливо рассуждали: “Как может человек грешный творить такие чудеса?” Неверующие в Господа фарисеи обращаются тогда к исцеленному с вопросом, что он сам может сказать о своем Исцелителе.

Очевидно, они старались найти в его словах что-либо такое, к чему можно было бы придраться, чтобы отрицать действительность чуда или перетолковать его. Но исцеленный сказал решительно: “Это — пророк”. Не найдя поддержки в самом слепом, злобные иудеи вызвали родителей его, чтобы их допросить.

Обратите внимание

Боясь отлучения от синагоги, родители дали уклончивый ответ: они подтвердили, что это их сын, родившийся слепым, но почему он теперь видит — отозвались незнанием, предложив спросить об этом его самого, как уже взрослого и могущего отвечать сам за себя.

Вызвав исцеленного вторично, иудеи стараются ему теперь внушить, что они произвели тщательное расследование об этом Человеке и пришли к несомненному убеждению в том, что “Человек тот грешник”.

“Воздай славу Богу” это значит: признай Его, со своей стороны, грешником, нарушающим заповедь о субботнем покое — это обычная у тогдашних иудеев формула заклинания — говорить под клятвой истину. На это исцеленный дает исполненный правды и глубокой иронии над фарисеями ответ: “грешник ли Он, не знаю; одно знаю, что я был слеп, а теперь вижу”.

Не достигшие во всех этих расследованиях желанной цели фарисеи снова просят его рассказать о своем исцелении, может быть, в надежде найти какую-нибудь новую черту, которая дала бы им возможность осудить Иисуса.

Но исцеленный от этого уже приходит в раздражение: “я уже сказал вам, и вы не слушали; что еще хотите слышать? Или и вы хотите сделаться Его учениками?” Эта смелая насмешка над ними вызвала с их стороны укоризну столь смелому исповеднику истины: “Ты ученик Его, а мы Моисеевы ученики. Мы знаем, что с Моисеем говорил Бог, Этого же не знаем, откуда Он”. Руководители еврейского народа должны были разузнать, откуда явился Человек, за Которым постоянно ходят толпы народа, но они лгут, говоря, что не знают его. Эта ложь еще больше возмущает бывшего слепого и придает ему смелости в защите истины. “Это удивительно, что вы не знаете, откуда Он”, говорит он фарисеям, а должны были бы знать, откуда Человек, сотворивший такое неслыханное чудо: грешники творить таких чудес не могут — ясно поэтому, что это святой Человек, Посланный Богом.

Читайте также – Проповедь архимандрита Иоанна (Крестьянкина) в неделю о слепом (+ Аудио)

Неделя о слепом. Фарисеи

Пораженные такой неумолимой логикой бесхитростного простого человека, фарисеи были не в силах продолжать спор и, укорив его в том, что он “во грехах весь родился”, выгнали его вон.

Узнав об этом, Господь, желавший просветить и душевные его очи, нашел его и, открывшись ему, как его Исцелитель, привел его к вере в Себя, как Сына Божия.

Все происшедшее дало повод Господу высказать мысль о том, что Его приход в мир, как необходимое следствие, вызвало резкое разделение между людьми на верующих и неверующих: “На суд пришел Я в мир этот, чтобы невидящие видели, а видящие стали слепы”.

“Невидящие” — это смиренные, нищие духом, которые уверовали во Христа; “видящие” это — те, которые считали себя видящими и разумными и поэтому не чувствовали потребности в вере во Христа — мнимые мудрецы, каковыми были фарисеи, отвергшие Христа: Господь называет их “слепыми” потому, что они духовно ослепли, не видя Божественной истины, которую принес Он на землю.

На это фарисеи спросили: “Неужели и мы слепы?” Но Господь дал им ответ, которого они не ожидали: “Если бы вы были слепы, то не имели бы на себе греха, но как вы говорите, что видите, то грех остается на вас”.

Смысл этих слов таков: если бы вы были теми невидящими, о которых Я говорю, то вы не имели бы греха, ибо ваше неверие было бы простительным грехом неведения и слабости; но так как вы говорите, что видите, считаете себя знатоками и толкователями Божественного Откровения, у вас под рукой закон и пророки, в коих вы можете видеть истину, то ваш грех есть не что иное, как грех упорства и ожесточенного противления Божественной истине, а такой грех непростителен, ибо это грех хулы на Духа Святого (Матф. 12:31-32)

Вы прочитали материал Неделя о слепом.

Источник: https://www.pravmir.ru/nedelya-6-ya-po-pasxe-o-slepom/

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом. На Господи воззвах стихиры, глас 5

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.


На Господи воззвах стихиры, глас 5:Честны́м Твои́м Кресто́м, Христе́, / диа́вола посрами́л еси́, / и Воскресе́нием Твои́м жало грехо́вное притупи́л еси́, / и спасл еси́ ны от врат сме́ртных: // сла́вим Тя, Единоро́дне.

Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому, / я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся, / устраши́шася сего́ кня́зи а́дстии, / и взя́шася врата́ плаче́вная. / Вни́де бо Царь сла́вы Христо́с, / глаго́ля су́щим во у́зах, изыди́те: // и су́щим во тьме, откры́йтеся.

Ве́лие чу́до, / неви́димых Соде́тель, за человеколю́бие пло́тию пострада́в, / воскре́се Безсме́ртный. / Прииди́те оте́чествия язы́к, Тому́ поклони́мся: / благоутро́бием бо Его́ от пре́лести изба́вльшеся, // в Трие́х Ипоста́сех Еди́наго Бо́га пе́ти навыко́хом.

глас тойже.

Вече́рнее поклоне́ние / прино́сим Тебе́, Невече́рнему Све́ту, / на коне́ц веко́в, я́ко в зерца́ле пло́тию возсия́вшему мирови, / и да́же до а́да низше́дшему, / и та́мо су́щую тьму разруши́вшему, / и свет Воскресе́ния язы́ком показа́вшему: // Светода́вче Го́споди, сла́ва Тебе́.

Важно

Нача́льника спасе́ния на́шего, / Христа́ славосло́вим: / Тому́ бо из ме́ртвых воскре́сшу, / мир от пре́лести спасе́н бысть. / Ра́дуется лик Ангельский, / бе́гает де́монов пре́лесть, / Ада́м пады́й воста́, // диа́вол упраздни́ся.

Иже от кустоди́и науче́ни быва́ху от беззако́нник, / покры́йте Христо́во Воста́ние, / и приими́те сре́бреники, и рцы́те / я́ко нам спя́щим, из гро́ба укра́ден бысть Ме́ртвый.

/ Кто ви́де, кто слы́ша, мертвеца́ укра́дена когда́, / па́че же пома́зана и на́га, / оста́вльша и во гро́бе погреба́льная Своя́? / Не прельща́йтеся иуде́е, / навы́кните рече́нием проро́ческим, и уразуме́йте, // я́ко Той есть вои́стинну Изба́витель мира, и Всеси́льный.Го́споди, ад плени́вый, / и смерть попра́вый, Спа́се наш, / просвети́вый мир Кресто́м честны́м, // поми́луй нас.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

Глас 2: На Господи воззвах (продолжение):Слепы́й роди́выйся, в свое́м по́мысле глаго́лаше: / еда́ аз грех ра́ди роди́тельных роди́хся без о́чию, / еда́ аз за неве́рие язы́ков роди́хся во обличе́ние? / Не домышля́юся вопроша́ти, / когда́ нощь, когда́ день? / Не терпи́та ми но́зе ка́меннаго претыка́ния, / не ви́дех бо со́лнца сия́юща, / ниже́ во о́бразе мене́ Созда́вшаго. / Но молю́ Ти ся Христе́ Бо́же, // при́зри на мя и поми́луй мя. Мимоходя́ Иису́с от святи́лища, / обре́те челове́ка сле́па от рожде́ния, / и умилосе́рдився положи́ бре́ние на о́чию его́, и рече́ к нему́: / иди́ умы́йся в Силоа́ме, / и умы́вся прозре́, сла́ву возсыла́я Бо́гу. / Сосе́ди же его́ глаго́лаху ему́: / кто твои́ зе́ницы отве́рзе, / и́хже никто́же от зря́щих исцели́ти возмо́же? / Он же возопи́в, рече́: / Челове́к Иису́с глаго́лемый, / Он ми рече́, умы́йся в Силоа́ме, и прозре́х. / Той есть вои́стинну, / Его́же рече́ Моисе́й в зако́не, Христа́ Месси́ю: // Той есть Спас душ на́ших.

Слава, глас 5:

Совет

Го́споди, мимоходя́ путе́м, / обре́л еси́ челове́ка сле́па от рожде́ния, / и удивле́ни бы́вше ученицы́, вопроша́ху Тя глаго́люще: / Учи́телю, кто согреши́: сей ли, / или́ роди́тели его́, да слеп роди́ся? / Ты же Спа́се мой возопи́л еси́ к ним: / ни сей согреши́, ни роди́тели его́, / но да явя́тся дела́ Бо́жия на нем.

/ Мне подоба́ет де́лати дела́ Посла́вшаго Мя, / я́же никто́же мо́жет де́лати. / И сия́ рек, плю́нув до́лу, и бре́ние сотво́рь, / пома́зал еси́ о́чи его́, рек к нему́: / иди́, умы́йся в Силоа́мстей купе́ли. / Он же умы́вся здрав бысть, и вопия́ше к Тебе́: / ве́рую Го́споди, и поклони́ся Тебе́. // Те́мже вопие́м и мы, поми́луй нас.

И ныне:

В Чермне́м мо́ри, / Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́. / Та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́: / зде же Гаврии́л, служи́тель чудесе́. / Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль; / ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва.

/ Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно; / Непоро́чная по Рождестве́ Эмману́илеве пребы́сть Нетле́нна. / Сый, и пре́жде Сый, / явле́йся, я́ко Челове́к, // Бо́же поми́луй нас.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

На стиховне стихира, глас 5:Тебе́, Воплоще́ннаго Спа́са Христа́, / и Небе́с неразлучи́вшася, / во гла́сех пе́ний велича́ем, / я́ко Крест и смерть прия́л еси́ за род наш, / я́ко Человеколю́бец Госпо́дь, / испрове́ргий а́дова врата́, / тридне́вно воскре́сл еси́, // спаса́я ду́ши на́ша.

Таже стихиры Пасхи с припевы их. Глас 5.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

На стиховне стихиры

Слава, глас 8:

Пра́вды со́лнце мы́сленное, Христе́ Бо́же, / из утро́бы све́та лише́ннаго, / Твои́м пречи́стым прикоснове́нием просвети́вшее обою́ду, / и на́ши о́чи душе́вныя озари́вшее, / сы́ны дне покажи́, / да ве́рою вопие́м Ти: / мно́гое Твое́ и неизрече́нное, е́же на нас благоутро́бие, // Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

И ныне:

Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, // и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

тропарь, глас 5:Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся; / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия // сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Богородичен:

Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая; / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющим к Тебе́. / Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га. / Моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих // и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

Кондак, глас 4.

Совет

Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: // Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

Кондак, глас 4.

Совет

Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: // Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

На хвалитех стихиры, глас 5:Го́споди, запеча́тану гро́бу от беззако́нников,/ проше́л еси́ из гро́ба/ я́коже роди́лся еси́ от Богоро́дицы: / не уразуме́ша, ка́ко воплоти́лся еси́, безпло́тнии Твои́ а́нгели: / не чу́вствоваша, когда́ воскре́сл еси́, стрегу́щии Тя во́ини. / Обоя́ бо запечатле́стася испыту́ющим, / яви́шася же чудеса́ кла́няющимся ве́рою та́инству: / е́же воспева́ющим, // возда́ждь нам ра́дость и ве́лию ми́лость.Го́споди, вереи́ ве́чныя сокруши́в, / и у́зы растерза́в, от гро́ба воскре́сл еси́, / оста́вль Твоя́ погреба́льная, / во свиде́тельство и́стиннаго тридне́внаго Твоего́ погребе́ния: / и предвари́л еси́ в Галиле́и, в пеще́ре стрего́мый. / Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се, // поми́луй и спаси́ нас.Го́споди, жены́ теко́ша на гроб, / ви́дети Тя, Христа́, нас ра́ди пострада́вшаго, / и прише́дша, обрето́ша а́нгела на ка́мени седя́ща,/ стра́хом отва́льшемся, / и к ним возопи́, глаго́ля: / воскре́се Госпо́дь, рцы́те ученико́м, / я́ко воскре́се от ме́ртвых, // спаса́яй ду́ши на́ша.Го́споди, я́коже изше́л еси́ от запеча́таннаго гро́ба, / та́ко вшел еси́ и две́рем заключе́ным ко ученико́м Твои́м, / показу́я им теле́сная страда́ния, / я́же подъя́л еси́, Спа́се Долготерпели́вый: / я́ко от се́мене Дави́дова я́звы претерпе́л еси́, / я́ко Сын же Бо́жий, мир свободи́л еси́. / Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се,// поми́луй и спаси́ нас.

Глас тойже.

Го́споди, Царю́ веко́в и Тво́рче всех, / нас ра́ди распя́тие и погребе́ние пло́тию прии́мый, / да нас от а́да свободи́ши всех: / Ты еси́ Бог наш, // ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

На хвалитех стихиры (продолжение):Го́споди, пресия́ющая Твоя́ чудеса́ кто испове́сть; / или́ кто возвести́т стра́шная Твоя́ та́инства? / Вочелове́чивыйся бо нас ра́ди, я́ко Сам восхоте́л еси́, / держа́ву яви́л еси́ си́лы Твоея́: / Кресто́м бо Твои́м разбо́йнику рай отве́рзл еси́, / и погребе́нием Твои́м вереи́ а́довы сокруши́л еси́, / Воскресе́нием же Твои́м вся́ческая обогати́л еси́: // Благоутро́бне Го́споди, сла́ва Тебе́.Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гша, / зело́ ра́но иска́ху Тебе́ мv́ры пома́зати, / Безсме́ртнаго Сло́ва и Бо́га; / и а́нгела глаго́лы огласи́вшася, / возвраща́хуся ра́достию апо́столом возвести́ти я́ве, / я́ко воскре́сл еси́, Животе́ всех, // и по́дал еси́ мирови очище́ние и ве́лию ми́лость.

глас 8:

Стих: При́зри на мя, / и поми́луй мя.За милосе́рдие ми́лости воплоти́выйся, Христе́ Бо́же, / све́та лише́ннаго от утро́бы, / милосе́рдием неизре́ченных щедро́т, / сия́ния Боже́ственнаго сподо́бил еси́, / сего́ зе́ницам пе́рстию / созда́тельными пе́рсты Твои́ми прикосну́выйся: / Сам и ны́не, Светода́телю, / и на́ша озари́ душе́вная чу́вства, // я́ко еди́н независтнода́тель.

Слава, глас 8:

Кто возглаго́лет си́лы Твоя́, Христе́; / или́ кто изочте́т чуде́с Твои́х мно́жества? / Сугу́б бо я́ко ви́ден был еси́ на земли́ за бла́гость, / сугу́бы и цельбы́ неду́гующим подава́л еси́: / не то́чию бо теле́сныя о́чи отве́рзл еси́, / и́же от утро́бы слепо́му, / но и душе́вныя. / Те́мже Бо́га Тя испове́даше тая́щагося, // и всем подаю́ща ве́лию ми́лость.

И ныне: Преблагослове́нна еси́:

Триодь цветная, неделя 6-я по Пасхе, о слепом.

Литургия.

Прокимен, глас 8:

Помоли́теся и воздади́те / Го́сподеви Бо́гу на́шему.

Стих: Ве́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́.

Аллилуиа, глас 8: При́зри на мя, и поми́луй мя. Стих: Стопы́ моя́ напра́ви по словеси́ Твоему́.

Причастный:

Те́ло Христо́во приими́те, исто́чника безсме́ртнаго вкуси́те.

Другий: Хвали́те Го́спода с Небе́с, хвали́те Его́ в Вы́шних.

Источник: http://ex.kabobo.ru/docs/71000/index-1457-1.html

Ссылка на основную публикацию