Акафист успению пресвятой богородицы

Акафист Успению Пресвятой Богородицы – когда читается и от чего помагает?

Одним из самых главных праздников для православных верующих является Успение. Ему посвящено много храмов, монастырей и церквей. Есть специальный акафист Успению Пресвятой Богородицы. В нем вложен важный смысл, и он обладает огромной силой для верующих людей.

Когда читается акафист Успению Пресвятой Богородицы?

Принято читать акафист в день праздника, а это 28 августа. Его произносят в церкви во время службы. Можно читать текст и в любое другое время, когда того желает душа. Акафист Успению рассказывает историю, которая есть и в Библии.

В тексте описано, что Богородица позвала к себе апостолов в горницу, где она попрощалась с ними и легла на ложе. Через время появился Иисус Христос, и он забрал ее душу, которая имела вид младенца.

Это событие представлено и на иконе «Успение».

Акафист Успению Пресвятой Богородицы – текст

По своему значению акафисты идентичны гимнам, поэтому их необходимо читать или петь стоя. Текст подразумевает прославление и возвышение Богородицы.

Для Божьей Матери намного важнее, чтобы ее славили, а не обращались с какими-либо просьбами. Акафист Успению Пресвятой Богородицы не относится к уставным богослужебным суткам.

Его в большей степени считают домашней молитвой, выражающей благодарность.

Чтобы читать текст, не нужно в обязательном порядке брать благословение у священника, главное, делать это по велению сердца. Акафист Успению Пресвятой Богородицы (текст с ударениями представлен в видео) рекомендуется произносить перед иконой. Разрешено и простое прослушивание гимна, который полезен для духовного развития, а еще он научит правильно произносить слова молитвы.

От чего помогает акафист Успению Пресвятой Богородицы?

Текст акафиста воспевает Божью Матерь и напоминает о том дне, когда закончилась ее земная жизнь. Его основное предназначение заключается в очистке души от негатива и получении важного благословения.

Вместе с ним можно обращаться к Деве Марии своими словами, рассказывая о своей проблеме и прося помощи и поддержке.

Акафист «Успению Богородицы» при регулярном прочтении будет оказывать хорошую поддержку и не даст сойти с правильного пути.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы

Любые церковные праздники считаются идеальным временем для произношения молитв. На Успение можно читать любые молитвы, обращенные к Деве Марии и даже «говорить» с ней своими словами.

Если интересует, какие молитвы читать на Успение Пресвятой Богородицы, тогда стоит знать, что можно произносить благодарственные тексты или же просьбы о решении разных проблем.

Главное, делать все от чистого сердца и с открытой душой.

Читать молитвы нужно согласно ряду правил, как и акафист к празднику Успения Пресвятой Богородицы:

  1. Говорите все от чистого сердца, без какого-либо дурного умысла и посторонних мыслей.
  2. Важно предварительно ознакомиться с текстом, чтобы правильно его произносить без ошибок и запинок.
  3. Представленные ниже молитвы будут иметь свою силу не только в праздник Успения, но и в другие дни.
  4. Чтение акафиста Успению Пресвятой Богородицы и молитв, можно проводить в любое время дня, главное, чтобы ничего при этом не мешало и не отвлекало.
  5. Помните, что у Божьей Матери нужно не только просить, но и благодарить ее за помощь и счастливо прожитые дни.

Молитва на Успение Пресвятой Богородицы о замужестве

Девушки, которые хотят встретить свою вторую половинку не должны упустить шанс и обратиться в этот праздник к Божьей Матери, чтобы она помогла получить заветное предложение руки и сердца. Молитва на Успение, чтобы выйти замуж, должна произноситься согласно правилам:

  1. Сходите в церковь, где есть образ «Успения», перед которым зажгите три свечи.
  2. Смотря на лик Девы Марии, попросите ее благословить на замужество, а затем перекреститесь.
  3. Купите свечи и, придя дома, зажгите их возле образа Божьей Матери. Начинайте с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже читайте молитву. В завершение перекреститесь и дайте свечам полностью догореть.

Люди, желающие обрести свою любовь, должны понимать, что это чувство не только удовольствие, но и ответственность. Молитва в день Успения Богородицы на любовь должна произноситься только при наличии искренних и чистых чувств к свободному человеку.

Использовать ее могут и одинокие люди, которые хотят найти вторую половинку. Учтите, что молитва на Успение на милого на любовь не является приворотом и не стоит ждать мгновенных результатов.

Высшие силы будут способствовать укреплению чувств, если люди действительно подходят друг другу.

Успение Пресвятой Богородицы – молитвы на здоровье

Чтобы быстро справиться с болезнью, многие просят помощи у Высших сил. Существует много подтверждений того, что молитва на Успение на здоровье помогла людям побороть разные недуги.

Стоит заметить, что просить можно не только за себя, но и за близких людей, которые находятся в трудной ситуации. В церкви или дома перед иконой зажгите свечу и начните с акафиста Успению Пресвятой Богородицы, а затем, уже произнесите молитву, представленную ниже.

Благодаря этому можно рассеять страхи, избавиться от переживаний и сомнений, что важно для выздоровления.

Молитвы за детей в Успение Пресвятой Богородицы

Родительское слово имеет большое значение, которое может, как помочь, так и навредить.

Матери должны регулярно молиться о своих детях, прося Высшие силы направить их на праведный путь, укрепить здоровье, защитить от разных проблем и так далее.

Молитва за детей на Успение обладает огромной силой, поэтому не стоит пропускать этот праздник, чтобы обратиться к Богородице и попросить помощи и опеки.

Молитва на Успение на сохранение семьи

Богородица считается главной хранительницей семейного очага, поэтому к ней нужно обращаться, чтобы сохранить и укрепить семью. Молитва на Успение Богородицы помогает примириться супругам, решить конфликты, предотвратить развод, вернуть любовь и гармонию в семью.

Сначала можно произнести акафист Успению Пресвятой Богородицы, а затем уже и молитву. Делать это рекомендуется перед образом Девы Марии. Обязательно сходите в храм и поставьте перед иконой три свечи и подождите, пока они полностью догорят.

После этого три раза перекреститесь и окропитесь святой водой.

Источник: https://womanadvice.ru/akafist-uspeniyu-presvyatoy-bogorodicy-kogda-chitaetsya-i-ot-chego-pomagaet

Архим. Клеопа (Илие). «Да не опускается в доме вашем акафист Матери Божией» / Православие.Ru

Богоматерь «Оранта». Фреска. Монастырь Пива, Черногория    

Возлюбленные верующие!

Все праздники в Церкви Христовой Православной, установленные в честь святых, доставляют великую духовную радость православным христианам. Но как бы велико ни было славословие, которое мы воздаем святым, оно не может идти в сравнение с тем, которое мы должны воздавать Богу, сотворшему святых.

Сегодня праздник не святых и не ангелов. Сегодня Церковь Божия Православная празднует и чествует Царицу всех ангелов и всех святых. Нельзя уравнивать чествование рабов и царей. Сегодня праздник царский, ибо Царица всей твари ныне преселяется от нас.

Однако будет хорошо, чтобы вы знали, как происходило всё при Успении Богородицы, как преселилась Матерь Жизни от нас на небо. И вот как.

За три дня до Успения Богородицы Пресвятый и Всесильный Бог и Спас наш Иисус Христос послал с небес архангела Гавриила, чтобы он благовестил Его Матери о преселении Ее в беспопечительность.

Обратите внимание

Этот божественный архангел, который некогда был послан Богом благовестить Ей о том, что Она родит Христа, Спасителя миру, приходит и теперь и возвещает Ей преселение из этой жизни земной в отдохновение вечное и в славу и честь неизреченную, ожидающую Ее на небесах[1].

И придя, архангел Гавриил принес Пречистой Деве Марии в качестве знамения финиковую ветвь, как на Благовещение принес Ей лилию.

Пресвятая Матерь Божия, узнав от архангела Гавриила, что надо оставить мир и эту землю, возвратилась домой в радости великой и опрятала дом Свой свечами и ладаном; и, молясь, вышла из дому и отправилась на гору Масличную, где часто имела обыкновение молиться Сладчайшему Сыну Своему Иисусу Христу.

Итак, когда Пресвятая Матерь Божия пошла на гору Масличную и молилась, совершилось чудо великое и преславное: маслины и все деревья на горе той и все тамошние древа плодовитые, когда Она поклонилась, тоже поклонились вместе с Ней до самой земли. И каждый раз, когда Она кланялась, склонялись и деревья до земли в знак великого благоговения и почитания, возносимого Пресвятой Матери Божией, Матери Жизни.

Затем возвратилась Она, и соделалось сильное землетрясение, так что содрогнулось место, на котором стоял дом Ее. И пала Она ниц в молитве, и снова возжгла свечи и ладан, и созвала всех святых жен, проживавших вместе с Ней, святых мироносиц и приятельниц Своих, и сказала им:

– Вот, наступило время Мне покинуть вас, пойти к Сыну Моему и Богу Моему.

И опечалились весьма и горько заплакали святые жены и мироносицы и все святые вдовы и девы, последовавшие Пресвятой Богородице и поучениям Ее.

А за этим чудом последовало и иное чудо. Внезапно соделался вихрь великий и ветер сильный, и нес он на облаках небесных двенадцать апостолов (с тех краев земли, куда они были посланы на проповедь), чтобы и они стали причастниками чествования и погребения Пресвятой Девы Марии. Апостолов нес на облаках Сам Бог Слово, чтобы воздать еще большую честь и славу Пресвятой Матери Своей.

И когда они прибыли, то сказала Она им:

– Священные ученики Мои и Сына Моего, апостолы и ученики, вот по какой причине принесли вас облака сюда, в Гефсиманию. Мне надобно преселиться отсюда; была Мне весть от архангела Гавриила, что надобно оставить вас, однако не насовсем, а перейти на небеса и оттуда помогать вам.

И заплакали все божественные апостолы. А напоследок пришел великий апостол Павел и, проливая слезы, сказал:

– О Матерь Жизни и Бога Слова! Я Бога моего Иисуса Христа во плоти не видел, и когда видел Тебя во плоти, мне казалось, что Он Сам всегда пребывает с нами и я вижу Его Самого. И великое утешение было нам, апостолам, иметь Тебя с нами.

Важно

А теперь уходишь и Ты! Для Тебя это великая радость, ибо уходишь Ты в радость вечную. А мы и радуемся, и скорбим.

Радуемся Твоей радости, ибо уходишь Ты в пресвятые места оные и веселие бескрайнее, но и скорбим, ибо остаемся здесь, на земле, без лицезрения Тебя, и без кротости Твоей, и без священных Твоих наставлений и святых Твоих молитв пресильных[2].

Так же говорили и прочие апостолы. Затем Пречистая Богородица сказала им последнее слово, говоря:

– Вот, Я возлягу на ложе Мое и положу тело Мое так, как будет на то воля Моя, а вы так его оставьте.

И, сказав это, испросила прощения у всех бывших там, у божественных апостолов и святых жен, и, осенив Себя крестным знамением, возлегла на ложе, смежила очи, сложила руки на груди и предала дух Свой.

Успение Пресвятой Богородицы. Сербия. Дечаны, XIV век.

Фрагмент    

О чудес Твоих, Пречистая Матерь Божия! Как только Пресвятая Матерь предала дух Свой пресвятой и пречистый в руки Сына Своего, все слепые и все увечные, хромые и больные, сошедшиеся туда из города и всяких окрестностей, соделались здоровы! Немые заговорили, глухие слышали, прокаженные очистились, хромые ходили, ибо так благоволил Пресвятой Бог и Спаситель Христос почтить Успение Пресвятой Матери Своей чудесами преславными, дабы знали все, что умерла не обыкновенная женщина, а Матерь Слова, Матерь Бога, Бога чудес[3].

И как только Матерь Божия предала пречистую душу Свою, божественные апостолы услышали тысячи и миллионы песнопений ангелов на воздухе, восхвалявших и воспевавших исхождение Матери Пресвятого Бога. И запели и они сами, подобно ангелам на воздухе.

И взяв ложе то с пречистым и пресвятым телом Матери Божией, начали путь свой к Гефсиманскому саду, неся его туда, чтобы положить в могилу.

И сопровождали их ангельские песнопения с воздуха, а апостолы со множеством христиан и все ученики Иисус Христовы пели на земле. И сложилось общее пение стада словесного Иисус Христова на земле и стада умного на небе, то есть ангелов.

И так провожали и небо, и земля – то есть и люди, и ангелы – Матерь Божию ко гробу Ее пресвятому.

И когда шли они так, и слышались песнопения, и исходило благоухание от пресвятого тела, наполнявшее места, по которым они проходили, возбудилась зависть иудеев, и иные из них устремились с великой дерзостью, чтобы сбросить на землю с плеч апостолов ложе то пресвятое. И один дерзнул даже подойти и поднять руки свои на ложе пресвятое. Но – о чудес Твоих, Матерь Божия! – все желавшие сбросить носилки с плеч апостолов ослепли и уже не видели, ни откуда они пришли, ни куда шли!

А тому, кто дерзнул – то был еврей, именуемый Антонием, – прикоснуться к пречистым носилкам, на которых покоилось пресвятое тело Матери Божией, тотчас отсечены были невидимой ангельской десницей обе руки, и висели они, прилепившись к носилкам, а сам он рухнул без чувств и полумертвый.

И стали просить прощения у Матери Божией и ослепшие, и тот, у кого отсечены были руки. И тогда божественный апостол Петр, взяв с груди Матери Божией, с носилок, пальмовую ветвь, принесенную Ей архангелом Гавриилом, приложил ее к глазам ослепших, и тотчас они стали здоровы, и когда коснулся он рук, отсеченных невидимым ангелом, то срослись руки снова!

– Велик Бог Иисус Христос и велика Пречистая Матерь Его, Пресвятая Дева Мария!

И пошли дальше вместе все. Шли и завидовавшие ранее, поя и исповедуя грехи свои Христу Богу, и, раскаиваясь в прегрешении своем прежнем, воспевали Матерь милости, Матерь Господа, не удержавшую грех их, а простившую всех и подавшую им исцеление.

И, придя в Гефсиманский сад, положили пречистое тело Богородицы в гроб каменный, новый, высеченный заранее, и, приложив камень к двери гроба, три дня и три ночи слышали пение ангелов вокруг гроба Пресвятой Богородицы.

Затем произошло другое чудное дело. Апостол Фома, не бывший и на Воскресении Господа и потому не поверивший, что Спаситель Воскресший явился десяти ученикам, опоздал и теперь, по Промыслу Божию.

И не был он принесен на облаках небесных вместе с остальными, а принесло его облако уже после погребения Матери Божией.

Потому он печален был и скорбен весьма, думая: «За какие грехи не удостоился я увидеть однажды во плоти Матерь Божию? За какой грех я медлил верой и на Воскресение, и теперь опоздал – на Успение Матери Божией?»

И тогда внушил Бог апостолам, чтобы они, с общего совета, открыли гроб Пресвятой Богородицы, чтобы и Фома облобызал ноги Пресвятой Матери Божией в гробу и получил утешение и твердое упование на то, что принята и его проповедь Евангелия Иисус Христова.

И когда открыли могилу и гроб Матери Божией – о чудес Твоих, Пресвятая Богородице! – не нашли там тела Пресвятой Девы Марии, но одну только плащаницу, как оставалась она и в гробу Спаса Христа после Воскресения, ибо Пресвятой Бог и Спас наш Иисус Христос взял с телом Матерь Свою Пресвятую на небеса и посадил на место, которое ведает Сам.

Обратите внимание

Это подлинное событие, братия, и истина эта о случившемся при Успении Матери Божией передавалась до нынешнего дня.

Икона Успения, монастырь св. Екатерины на Синае    

Но обратите внимание на то, что и при страшном страдании Спаса нашего Иисуса Христа, при Его распятии и кончине тоже произошли великие чудеса. Там соделалась тьма от часа шестого до девятого по всей земле. Там сотряслась земля и камни раскалывались надвое в Иерусалиме. Там гробы раскрылись и мертвые воскресли.

И вот, как при кончине Спаса нашего Иисуса Христа совершились преславные и великие чудеса, так благоволил Пресвятой Ее Бог и Сын, Спаситель наш Иисус Христос, почтить и Успение Пресвятой Своей Матери чудесами преславными.

То были: пришествие архангела Гавриила, склонение деревьев, кланявшихся Ей на горе Масличной, прибытие божественных апостолов на облаках, ослепление и отсечение рук дерзким и исцеление их после раскаяния, ангельские песнопения, слышавшиеся со всех сторон невидимым образом, сопровождавшие Матерь Божию ко гробу, и затем вознесение Ее с плотью на небеса и оставление в гробе пресвятой плащаницы, в утешение остающимся на земле.

Но почему же совершилось столько чудес? Почему, когда предала дух Свой Матерь Божия, исцелилось столько глухих, прокаженных, хромых, одноруких, сухоруких и всяких иных больных? Почему столькими преславными чудесами увенчал Пресвятой Бог Успение Пречистой Своей Матери? Вот почему: для нас и для веры нашей, чтобы мы знали до самого конца света, Кем была Матерь Божий на земле, Кто преселился тогда на небо.

Та, Которая преселилась тогда на небо, есть Дщерь Божия, ибо слышишь, что говорит Дух Святой? «Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое, и забуди люди Твоя»[4], – и прочее. И в то же время Она – Матерь Слова по плоти. Это нам опять же говорит Дух Святой: что тогда преселилась на небо Невеста Пренепорочная, Царский чертог Пресвятого Духа, палата Духа пресвятая и пречистая.

А если мы спросим святых пророков и каждого из них в отдельности, то услышим от всех: ныне преселилась на небо Голубица духовная и словесная, принесшая в мир знак прекращения потопа греха – масличную ветвь, которую несла голубица Ноева, знак умилостивления Бога во спасение рода человеческого. Это сказали бы нам и божественные пророки: ныне преселилась на небо лествица умная, лествица духовная, по которой естество человеческое поднялось от земли до неба и воссело одесную Бога Отца посредством обоженного тела Иисуса Христа.

Спросим Давида, преблаженного предка Ее и родителя, отца Бога по плоти, и он тоже скажет нам: ныне преселилась на небо Царица, стоящая одесную Святой Троицы в ризах позлащенных, одеяна и преукрашена[5].

Иезекииль пророк скажет нам: ныне преселилась на небо дверь Божия заключенная, через которую никто не проходил, один только Господь Бог, и заключенной оставил Ее, не нарушив печатей девства Ее.

Если спросим пророка Исаию, то он скажет нам также: ныне преселилась на небо Дева, родившая Еммануила, то есть Христа Бога, Которая всегда есть и будет с нами[6].

Важно

Если просим Гедеона, скажет нам и он: ныне руно, полное росы Духа Святого, преселилось на небо[7].

Если спросим Аввакума пророка, он скажет нам в свою очередь: ныне гора Божия, осененная густой тенью, преселилась на небо[8].

И снова скажет нам Давид: ныне преселилась на небо гора, в которой благоволил жить Бог[9].

Если спросим пророков, все скажут, что ныне Матерь Бога Слова, Матерь Жизни, Матерь милости и милосердия преселилась от нас на небеса.

Да, братия, сколько еще сказали бы о Матери Божией, но этого невозможно пересказать на одной Литургии, ибо слишком коротко время и никто не может восхвалить Ее по достоинству.

Будем же знать, что сегодня преселилась на небо Матерь наша, Матерь милости и милосердия.

Для всех нас, кому Бог Отец, Матерью духовной является Матерь Господня, Которая всегда молится и всегда ходатайствует о нас и о спасении рода человеческого.

    

Бог давно уже погубил бы мир, как говорят божественные отцы, за многие грехи, которыми люди прогневляют Бога; но Матерь Господа как связывала Иисуса Христа повоем и пеленала Его в яслях, так же связывает теперь гнев Бога и останавливает Его, чтобы Он не погубил род человеческий. Ибо не хочет Матерь милости и милосердия, чтобы Бог губил души людей, ибо знает, что если бы возгорелся гнев Божий, то погубил бы весь мир, соделавшийся обителью стольких грехов и зол.

Совет

Пресвятая Дева Богородица, служившая Отцу как Дочь, Христу как Мать и как святая Служительница – Духу Святому, всегда остающаяся Служительницей и Рабой Господней, как сказано в Евангелии[10], всегда служащая теперь Пресвятой Троице на небесах вместе со всеми святыми и ангелами после того, как непрестанно служила Ему на земле до последнего вздоха, ныне всегда ходатайствует и всегда молится о нас и спасении нашем.

Есть у нас там, на небесах, Матерь добрая и милостивая. Не подумайте, будто если сегодня преселилась Матерь Господа на небо, то Она покинула мир. Нет! Перейдя однажды туда, Она имеет большую власть и с большей силой помогает нам.

Она теперь ближе к Престолу Божества, Она ушла туда, чтобы всегда призирать на нужды нищих, молитвы вдов, на убогих, заключенных, гонимых, страждущих, больных. Там Она соделалась Матерью, помогающей всем в бедах, всем притесняемым и всем любящим Ее и призывающим на помощь всем сердцем.

Есть у нас на небе Матерь преблагая, Матерь милости и милосердия, Которая всегда молится о всей Церкви Христовой и каждом чаде Церкви Христовой в отдельности.

Блаженны и трижды блаженны христиане, хранящие икону Пресвятой Богородицы в доме своем и каждый день читающие акафист, молебен и иные молитвы Матери Божией. Нет на небе и на земле Лица более сильного, после Святой Троицы, чем Матерь Божия, могущая помочь нам.

Если память праведного с похвалами, то сколько же похвалы подобает нам приносить Матери Божией – Царице всех праведников, всех святых и всех ангелов Божиих? А если Она Царица, то имеет от Пресвятого Бога и великую силу помогать нам, покровительствовать миру, приходить на помощь и малым и большим, и богатым и бедным, и мудрым и простым, и больным и здоровым, и всем верующим, являясь в то же время Матерью нашей Небесной.

Блаженны те христиане, которые, после Святой Троицы, почитают Матерь Божию всем сердцем и, куда бы ни шли, говорят так: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистой Твоей Матери и всех святых Твоих помилуй мя, грешного (грешную)».   

Расскажу вам одну историю, чтобы вы увидели, сколь скорая Помощница Матерь Божия тем, для кого она – Матерь и кто почитает Ее как Матерь Бога Слова, и как близка Она к верующим в Нее и всегда призывающим Ее на помощь.

Обратите внимание

Жила одна женщина-вдова, у которой умер муж, когда она еще была молодой, и осталась она с двумя малыми детишками. И было у бедной женщины также хозяйство.

Но она почитала Бога и Пресвятую Богородицу, держала в доме икону Ее с Божественным Младенцем в объятиях.

И научила она детей с малых лет кланяться пред иконой, читать «Отче наш», читать «Верую» и для начала хотя бы самые краткие молитвы к Матери Божией. А дети как младенцы, каковыми они и были, спрашивали:

– Мама, а Кто это на иконе?

И она говорила им:

– Это ваша Мама, ваша истинная Мама.

– А ты нам не мама?

Она говорила:

– Нет, ваша истинная Мать – на небесах, и зовут Ее Матерь Божия.

– А Кто Этот Ребенок, Которого Она держит на руках? – спрашивали они.

– Это Господь наш Иисус Христос, Который создал нас и был носим во чреве Матери Божией. Она родила Его от Духа Свята, и Он был Богом и Человеком совершенным.

Источник: http://www.pravoslavie.ru/81660.html

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

Акафист Успению Пресвятой Богородицы является церковно-православным хоровым песнопением.

Создан он в честь почитаемой иконы Богоматери, которая написана, чтобы прославить и увековечить память о том, что Святейшая из всех святых покинула этот грешный мир, но стала Царицей Небесной и в усыновление получила весь человеческий род. Богородица день и ночь молит Господа Бога о прощении грехов, которые совершаются каждый день человеком.

Икона Успение Пресвятой Богородице — чудотворная святыня христиан, которая наделена принимать молитвы нуждающихся. В праздник Успения, который каждый год отмечается в августе 28 числа по новому стилю и 15 по старому календарю, читают хвалебный акафист Успению Богородицы. Повсеместно построено множество Успенских храмов, в которых обязательно находится Успенская икона Божьей Матери.

Как читать акафист Успению Богородицы

Все акафисты по своему значению схожи с гимном. Следовательно, читают или поют их стоя. Акафист Успению Пресвятой Богородицы, как и другие акафисты, иконам Святейшей Девы, прославляет и возвышает Ее. Чтение акафистов занимает особое место среди молитв, которые относятся к благодарственным молитвам.

Богоматерь видит и знает, что необходимо каждому человеку. Это значит, что прославлять Божью Мать важнее, чем обращаться к ней с просьбами.

Бывали случаи, что Святейшая дева сама являлась людям, которые прибывали в определенной нужде, и говорила какой иконе Ее читать молитву или заказывать водосвятный молебен с акафистом.

Великий акафист является прародителем всех акафистов иконам Богоматери, а церковный акафист Успению Богородицы тоже написан по его примеру. Данный жанр церковно-православного хорового песнопения в уставные богослужебные сутки православной церкви не вошел.

Он относится скорее к благодарственным домашним молитвам, которые предназначены для самостоятельного прочтения. Не обязательно брать благословение священника для того, чтобы читать акафисты, но повелению сердца можно.

Читают их перед иконами тех святых, которым посвящается хвалено-благодарственное песнопение.

Сам православный акафист Успению Пресвятой Богородицы найдется в любых молитвословах, которые продаются в иконных лавках, находящихся на территории православной церкви, а также на сайтах в интернете, которые посвящены православной тематике.

Важно

Православная церковь уже давно использует интернет сеть в информационных и других целях. Следовательно, христианский акафист Успению Богородицы можно не только читать, но и слушать в записи.

Прослушивание акафистов весьма полезно для духовного развития любого верующего, а также поможет малоопытным прихожанам, которые только учатся произносить правильно слова молитв и расставлять ударения в акафистах.

Текст акафиста Успению Пресвятой Богородицы

Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, восходящей от земли к Небеси, благоговейная пения о пречестнем Твоем Успении приносим раби Твои, Богородице. Ты же, яко имущая победу над смертию, от всяких нас смертоносных бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице ко премирным Ея возшествие и приити предъявление к Ней Сыну Ея и Богу, светло о Ней блистаяся и стоя, зовый таковая: Радуйся, прерадованная Мати Царева; Радуйся, Небесная Царице, Мати Бога и Господа Небесе и земли.

Радуйся, предпочтенная превеличеством пришествия к Тебе Сына Твоего и Бога; Радуйся, возвеличенная извещением Твоего к Сыну отшествия. Радуйся, от всех родов Богом избранная; Радуйся, святое вместилище Слова Божия.

Радуйся, пророческаго проречения исполнение; Радуйся, Апостолом пречестный венче. Радуйся, святителем украшение и священником доброто; Радуйся, правителем удобрение и державо.

Радуйся, Богомудрых иноков возведение к Горнему Царствию; Радуйся, отверзающая райския двери христианскому роду, присно Тя блажещему. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Читайте также:  Чин утрени - схемы богослужений (чинопоследования)

Видяще Апостолов лик, всесильным мановением от конец земли на облацех представших ко Пречестному Твоему, Пренепорочная. Успению, священноначальницы: Дионисий — небесный таинник, Иерофей дивный и Тимофей с Боголепною честию священства пояху Богу: Аллилуиа.

Разумная вся тварь, старейшая чиноначалия ангельская приидоша со своим Царем, Иже во Своя живоначальнейшия руце душу Матере Своея прият; теплый же верою Петр со слезами многая к Ней изрече, зовый: Радуйся, ко премирным, Мати Творца миру, восходящая; Радуйся, к пренебесным, пространнейшая небес, вземлющаяся. Радуйся, четверочастное стихий освятившая Твоим восхождением; Радуйся, Небесных возвеселившая Твоим прехождением. Радуйся, во Иерусалим Горний прекрасный приятая; Радуйся, в нерукотворенныя храмы прерадостно вшедшая. Радуйся, Херувимов и Серафимов Царице; Радуйся, Архангелов Владычице. Радуйся, прибежище верных и избавление; Радуйся, достоянию Твоему помощь и защищение. Радуйся, о всем мире христианстем к Богу Ходатаице; Радуйся, благ всяческих Всеблагая Подательнице. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Совет

Сила Вышняго восхити от Индии Фому, за некое изволение Божие не прилучшуся ему в пречестное успение Богоматере, и предпостави живоприемному Ея гробу, иже, Преставльшуюся приник видети, уразуме вознесенную на Небеса с телом и, веровав, о сем возопи: Аллилуиа.

Имея в себе помышление ученик, яко Божиим смотрением бе ему не обрестися ко провождению Богоматере с прочими вкупе, обрадован быв о безсмертнем Ея Успении, сия вопияше к Ней: Радуйся, восприемлемая от земли дланьма Сына Твоего; Радуйся, ко превышним возшедшая наслаждатися славы Его.

Радуйся, провождаемая от всех чиноначалий ангельских в Горняя; Радуйся, подъемлемая Херувимы в Небесная и поднебесная. Радуйся, в Небесных вратех от старейших Сил велелепно песньми возносимая; Радуйся, от всех Небесных граждан окружаемая и блажимая.

Совет

Радуйся, Небо земное, к Горнему селению возвышенное; Радуйся, Престоле Господень, от земли вознесенный в Царствие Небесное. Радуйся, предстательство наше и крепкое заступление; Радуйся, грешником Споручнице во спасение.

Радуйся, Христианом Царице и по Бозе Надеждо Небеснаго Царствия; Радуйся, Мати Живота и по Господе нам упование жизни вечныя. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Бурю внутрь имея Аффоний помышлений неверных и зря Богоносными Апостолы Богоматере Пречестное Тело всечестне ко гробу несенное, ко опровержению устремися; внезапу же, егда со ослеплением очию руце его отъяте ко одру прилеплене висясте, верою Матерь Божию исповедаше, вопия Богу: Аллилуиа.

Слышавше таинницы и самовидцы Слова Ангелов, поющих превышними песньми при погребении Богоприятнаго тела Божия Матере, и честь подати хотяще Богоугодную, потщашася согласно пети, глаголюще: Радуйся, благовестие приемшая о прошествии Твоем в Горнее Царствие; Радуйся, от благовестившаго Гавриила приемшая радостнаго рая вравие. Радуйся, пречестное херувимское множество просветившая; Радуйся, преславное серафимское естество возрадовавшая. Радуйся, от патриархов прообразованная; Радуйся, от пророков предвозвещенная. Радуйся, злую дерзость Аффониеву скоро отметившая; Радуйся, исцеление томужде подавшая. Радуйся, обратившая в веру Аффониево неверие; Радуйся, верное того приемшая исповедание. Радуйся, возводящая к Небеси любовь и веру к Тебе имущих; Радуйся, спасающая верою имя Твое призывающих. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Боготечныя звезды, Апостоли святии, в поднебесней разсеяннии ради Евангелия, восхищени быша на облацех, по широте воздушней, ко погребению Матере Господни, Юже пеньми и песньми провождающе, с Невещественными взываху: Аллилуиа.

Обратите внимание

Видевше Боговидцы своего Владыку, в руце Матере Своея душу приемша, и Господа Того разумевше, потщашася священнословия песньми благословне воспети Ю: Радуйся, Царице, над всеми Царствующаго носившая; Радуйся, и Сама рукама Его Сыновнима носимая. Радуйся, скиптре царский в Христовой деснице; Радуйся, в руце Ноя ветвь голубицы.

Радуйся, жезле Ааронов, прозябший нетление; Радуйся, крине неувядаемый, процветший безсмертие. Радуйся, Богоотца Давида цевнице Богодохновенная; Радуйся, пророчествия его возставшая слово, псалтирю и гусли прекрасныя. Радуйся, одушевленный святыни Господни кивоте; Радуйся, в покой Господень воскресший наш животе.

Радуйся, скиние, от Херувимов осеняемая; Радуйся, Святая святых, от Серафимов глаголемая. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Обратите внимание

Проповедницы Богоноснии Апостоли, по отшествии ко премирным Божия Матере во общем селении обычныя трапезы бывше и предложение части хлеба во Имя Господне возносяще, внезапу свыше Богородицу Царицу, пришедшую со светоносными Ангелы, зряху и, мир тем от Сына и Бога подавшую слышавше, возгласиша о сем: Аллилуиа.

Возсия нам Солнце правды, Христос Бог от Твоих пречистых ложесн, волею и благоразумием проповедания чрез Апостолы мир просвети и Тя, Богоматерь, от рода и в род прослави.

Темже и мы вси ублажаем Тя, вопиюще Ти: Радуйся, Присноблаженная от всех родов во веки; Радуйся, благоутробная и Милостивая на человеки. Радуйся, ученическому лику обещание исполнившая; Радуйся, присещением Твоим от Сына Твоего и Бога мир тому подавшая.

Радуйся, всежелательное святых сладкое зрение; Радуйся, преподобных матерей и дев святых всевеселящее радование. Радуйся, преходящая райское селение праведных; Радуйся, посещающая всех во славе небесней сущих. Радуйся, начало человеческаго спасения; Радуйся, исполнение всех благих желания.

Радуйся, по Бозе, Царе царствующих, Богородице Царице; Радуйся, по Господе господствующих, Владыце нашем, Госпоже и Владычице. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Важно

Хотящих всех с верою входити в храм Твой святый, Богородице, присно спасаеши и славящих Тя от всяких напастей и бед свобождаеши; темже и благоверным людем, присноблажащим Тя, победы на сопротивныя даруй и вся ко спасению прошения нам подавай, о сем молящимся Тебе и поющим Богу: Аллилуиа.

Новую показа тварь, явлься нам, всех Творец Господь Тобою, Богородице. Ты же сродное промышление о нас к Нему имущи, честне почитающих пречестное Твое Успение, приими сицевая Тебе вопиющих: Радуйся, Мати Богу, избранная от земных; Радуйся, превышшая земных и Небесных.

Радуйся, Херувимов и Серафимов горе превозшедшая; Радуйся, лик ученический облаком ко погребению Ти доле совокупльшая. Радуйся, Фому по погребении Твоем силою Божиею предпоставившая изряднее; Радуйся, чрез него уверившая Твое на Небо с плотию преселение.

Важно

Радуйся, красотою всех добродетелей украшенная; Радуйся, краснейшему паче сынов человеческих Сынови Своему сопричтенная. Радуйся, яко финикс, плотию воскресшею процветшая; Радуйся, яко кедр в Ливане небесном, умножившаяся.

Радуйся, древо живота, насажденное посреде рая превышняго; Радуйся, ковчеже мысленный возвышенный в Горняя от потопа смертнаго. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Странно в превышних ведуще Тя, Избранная, яко солнце, Владычице, внутрь пренебесных недомыслимых красот и неизреченных доброт, умильно к Сыну и Богу, дланьма Его держиму, возшедшую и прерадостно преклоньшуюся живоначальней Его деснице, о сем непрестанно вопием: Аллилуиа.

Вся бывши горе, к Небесным взята и, земных не оставляющи, Богомати, рукама Сыновнима носима, в незаходимая вниде, во оный град всесветящий и прекрасный, Иерусалим вышний, Херувимы обстоима со всеми Небесными силами, идеже слышит поющих сия: Радуйся, Еяже пресвятая душа в вышнем всесветлом Сионе вселяется; Радуйся, Еяже и нетленное тело таможде с душею купно прославляется. Радуйся, вшедшая в престольный град Самаго Вседержителя; Радуйся, вознесшаяся в прекрасный рай Вышняго Насадителя. Радуйся, пренесенная во град, основанный от каменей всесветяших; Радуйся, введенная во ограду, обстоимую вои сил превышних. Радуйся, превышше Небес во благолепие Божие взятая; Радуйся, паче всех невещественных умов почтенная. Радуйся, приносящая к Сыну Своему и Богу моление верных; Радуйся, и Сама непрестанно у Престола Сына Твоего и Бога молящаяся о всех. Радуйся, Предстательнице к Богу, мир спасающая; Радуйся, Заступнице, роду христианскому от Бога дарованная. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.


Всякое естество ангельское превозносит Тя, Богородице, человечестии же роди вси Матерь Тя Божию славим и почитаем пречестное Твое Успение, Царице: Тебе бо ради земнии Небесным совокупляются, согласно поюще Богу: Аллилуиа.

Ветийства Боговещанньгх пророческих речений ныне зрим о Тебе сбывшаяся, Богородице, яко воистину Бога плотию родила еси нам. Темже таинству словесе Божия верующе, вопием: Радуйся, закона и пророков главизно совершенная; Радуйся, звездо Иаковля, Валаамом пророкованная.

Радуйся, одре Царя Великаго, вещанный Соломоном; Радуйся, руно, орошенное Иисусом, образованное Гедеоном. Радуйся, Неопалимая Купино, законоположником предзримая; Радуйся, горо святая, мужем желания усмотренная.

Совет

Радуйся, лествице небесная, Иаковом предвидимая; Радуйся, двере непроходимая, Иезекиилем предзримая. Радуйся, солнце селения Христова, псалмопевцем предъявленное; Радуйся, таинство, многообразне пророки пронареченное.

Радуйся, пророческих глагол всех, предреченных о Тебе, конец принесшая; Радуйся, Вышняго смотрения вся за спасение мира совершившая. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Спасти хотя мир, Иже всех Господь от земнаго Тя рода избра в Матерь Себе и, нас ради быв человек, взыде, отнюдуже сниде, к Небеси от земли, и Тебе с Собою возведе ко пребыванию во славе вечней и соцарствованию с Собою, конца не имущему, Темже, яко Бог, слышит от всех: Аллилуиа.

Стена еси верным, Богородице Дево, и заступление всем, к Тебе прибегающим, ибо Небесе и земли Творец, от Тебе плотию прошед, Пречистая, духом и телом в Небесная Тя пресели, ко ближайшему предстательству о всех, ихже приглашати научи: Радуйся, граде Царя Великаго верху горы Небесныя; Радуйся, стено и покрове, не крыющийся от нашего притекания. Радуйся, верным на враги пособствующая; Радуйся, нашествия агарянская побеждающая. Радуйся, веры благочестивыя недвижимое сохранение; Радуйся, еретичествующих полков разорение. Радуйся, радость и умирение миру сущая; Радуйся, всегубительнаго ада поправшая. Радуйся, воинствующих на плоть целомудрием изрядное венчание; Радуйся, мученических подвигов всечестное прославление. Радуйся, преподобных трудом Ходатаице блаженнаго упокоения; Радуйся, иноком благоскорбящим Подательнице вечнаго радования. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Пение всякое Богодухновенных песней не довлеет от нас ко похвале всечестнаго Успения Твоего, Всехвальная Владычице, Царице Богородице, но усердно Тебе приносим, яко Матери Царя всех, смиренное моление наше, с Небесными чинми поюще Единому достойно прославляющему Тя Богу: Аллилуиа.

Светоприемная свеща истиннаго Света сущим нам на земли явльшися, души просвещаеши и чтущих Твое всечестное преставление к разуму Божественному наставляеши, да поем Ти сицевая: Радуйся, свеще неугасимая огня невещественнаго; Радуйся, заре незаходимая Света невечерняго.

Радуйся, луно, от Солнца правды облиставаемая; Радуйся, светлосте, во тьме святящая. Радуйся, светильниче, на свещнице превышнем поставленный; Радуйся, источниче жизни, из гроба во свет изведенный. Радуйся, Мати Света умнаго, благочестивых души просвещающаго; Радуйся, Мати всех Бога, озлобленных души утешающаго.

Радуйся, уповающим на Тя живота конец непостыдный дарующая; Радуйся, достояние Божиим и Своим рабом на Суде Сына Твоего одесную Его устрояющая. Радуйся, Преблаженная, яко Тобою блажени есмы и мы, иже Помощницу Тя имамы; Радуйся, Преблагословенная в род и род, яко Господь с Тобою, и Тобою с нами.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Обратите внимание
Обратите внимание

Благодать высокопрестольныя славы, на небесех дарованную Богоматери, почтенной седением одесную Сына Ея и Бога видяще горнии умы, подъяша Ю Престоли и Силы, окружиша Начала и Власти, припадоша страшнии Херувими, Серафими и Господства, со Архангелы и Ангелы вопиюще: Аллилуиа.

[/su_box]

Поюще всечестное Твое Успение, восхваляем вси ко пренебесным возсшествие Твое, Царице Богомати. Ты же освяти, прослави и спаси всех, любовию поющих Тебе: Радуйся, очистившая землю пречистыми ног Твоих стопами; Радуйся, освятившая воздух восхождением Твоим к Небеси.

Радуйся, на Небесный круг возступившая; Радуйся, вся доброты неизреченныя зрящая. Радуйся, во славе приседящая престолу Сына Твоего и Бога; Радуйся, с Сыном и Богом вечно царствующая. Радуйся, красото в деснице Господней, украшающая блажащих Тя всех Небесных; Радуйся, обрадованная надеянием на Тя всех земных.

Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней; Радуйся, обещавшая сохраняти и спасати призывающих Тя всех в поднебесней. Радуйся, от христианских родов Мати Божия почитаемая и Богородица именуемая; Радуйся, от восток солнца до запад преславно и православно от всех благочестивых славимая.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

О Всепетая Мати Безсмертнаго Царя Небесе и земли, Христа Бога нашего, живущая и по смерти, нынешняя приношения о всечестном Твоем Успении от нас приемши, в жизни сей и в смертнем успении нашем от всякия напасти, бед и муки избави и Небеснаго Царствия нас, Царице, сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

(Этот кондак читается 3 раза, затем икос №1 и кондак №1)

Источник: https://e-da.su/veruyu/akafist-uspeniyu-presvyatoj-bogorodicy

Акафист Успению Пресвятой Богородицы

(День празднования Успения Пресвятой Богородицы — 28 августа)

Кондак 1

Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, восходящей от земли к Небеси, благоговейная пения о пречестнем Твоем Успении приносим раби Твои, Богородице. Ты же, яко имущая победу над смертию, от всяких нас смертоносных бед свободи, да зовем Ти: Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице ко премирным Ея возшествие и приити предъявление к Ней Сыну Ея и Богу, светло о Ней блистаяся и стоя, зовый таковая: Радуйся, прерадованная Мати Царева; Радуйся, Небесная Царице, Мати Бога и Господа Небесе и земли.

Радуйся, предпочтенная превеличеством пришествия к Тебе Сына Твоего и Бога; Радуйся, возвеличенная извещением Твоего к Сыну отшествия. Радуйся, от всех родов Богом избранная; Радуйся, святое вместилище Слова Божия. Радуйся, пророческаго проречения исполнение; Радуйся, Апостолом пречестный венче. Радуйся, святителем украшение и священником доброто; Радуйся, правителем удобрение и державо.

Важно

Радуйся, Богомудрых иноков возведение к Горнему Царствию; Радуйся, отверзающая райския двери христианскому роду, присно Тя блажещему.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 2

Видяще Апостолов лик, всесильным мановением от конец земли на облацех представших ко Пречестному Твоему, Пренепорочная. Успению, священноначальницы: Дионисий — небесный таинник, Иерофей дивный и Тимофей с Боголепною честию священства пояху Богу: Аллилуиа.

Читайте также:  Школа веры: догматы, каноны, богословские мнения

Икос 2

Разумная вся тварь, старейшая чиноначалия ангельская приидоша со своим Царем, Иже во Своя живоначальнейшия руце душу Матере Своея прият; теплый же верою Петр со слезами многая к Ней изрече, зовый: Радуйся, ко премирным, Мати Творца миру, восходящая; Радуйся, к пренебесным, пространнейшая небес, вземлющаяся.

Радуйся, четверочастное стихий освятившая Твоим восхождением; Радуйся, Небесных возвеселившая Твоим прехождением. Радуйся, во Иерусалим Горний прекрасный приятая; Радуйся, в нерукотворенныя храмы прерадостно вшедшая. Радуйся, Херувимов и Серафимов Царице; Радуйся, Архангелов Владычице. Радуйся, прибежище верных и избавление; Радуйся, достоянию Твоему помощь и защищение.

Радуйся, о всем мире христианстем к Богу Ходатаице; Радуйся, благ всяческих Всеблагая Подательнице.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 3

Совет

Сила Вышняго восхити от Индии Фому, за некое изволение Божие не прилучшуся ему в пречестное успение Богоматере, и предпостави живоприемному Ея гробу, иже, Преставльшуюся приник видети, уразуме вознесенную на Небеса с телом и, веровав, о сем возопи: Аллилуиа.

Икос 3

Имея в себе помышление ученик, яко Божиим смотрением бе ему не обрестися ко провождению Богоматере с прочими вкупе, обрадован быв о безсмертнем Ея Успении, сия вопияше к Ней: Радуйся, восприемлемая от земли дланьма Сына Твоего; Радуйся, ко превышним возшедшая наслаждатися славы Его.

Радуйся, провождаемая от всех чиноначалий ангельских в Горняя; Радуйся, подъемлемая Херувимы в Небесная и поднебесная. Радуйся, в Небесных вратех от старейших Сил велелепно песньми возносимая; Радуйся, от всех Небесных граждан окружаемая и блажимая.

Совет

Радуйся, Небо земное, к Горнему селению возвышенное; Радуйся, Престоле Господень, от земли вознесенный в Царствие Небесное. Радуйся, предстательство наше и крепкое заступление; Радуйся, грешником Споручнице во спасение.

Радуйся, Христианом Царице и по Бозе Надеждо Небеснаго Царствия; Радуйся, Мати Живота и по Господе нам упование жизни вечныя.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 4

Бурю внутрь имея Аффоний помышлений неверных и зря Богоносными Апостолы Богоматере Пречестное Тело всечестне ко гробу несенное, ко опровержению устремися; внезапу же, егда со ослеплением очию руце его отъяте ко одру прилеплене висясте, верою Матерь Божию исповедаше, вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше таинницы и самовидцы Слова Ангелов, поющих превышними песньми при погребении Богоприятнаго тела Божия Матере, и честь подати хотяще Богоугодную, потщашася согласно пети, глаголюще: Радуйся, благовестие приемшая о прошествии Твоем в Горнее Царствие; Радуйся, от благовестившаго Гавриила приемшая радостнаго рая вравие. Радуйся, пречестное херувимское множество просветившая; Радуйся, преславное серафимское естество возрадовавшая. Радуйся, от патриархов прообразованная; Радуйся, от пророков предвозвещенная. Радуйся, злую дерзость Аффониеву скоро отметившая; Радуйся, исцеление томужде подавшая. Радуйся, обратившая в веру Аффониево неверие; Радуйся, верное того приемшая исповедание. Радуйся, возводящая к Небеси любовь и веру к Тебе имущих; Радуйся, спасающая верою имя Твое призывающих.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 5

Боготечныя звезды, Апостоли святии, в поднебесней разсеяннии ради Евангелия, восхищени быша на облацех, по широте воздушней, ко погребению Матере Господни, Юже пеньми и песньми провождающе, с Невещественными взываху: Аллилуиа.

Икос 5

Обратите внимание

Видевше Боговидцы своего Владыку, в руце Матере Своея душу приемша, и Господа Того разумевше, потщашася священнословия песньми благословне воспети Ю: Радуйся, Царице, над всеми Царствующаго носившая; Радуйся, и Сама рукама Его Сыновнима носимая. Радуйся, скиптре царский в Христовой деснице; Радуйся, в руце Ноя ветвь голубицы.

Радуйся, жезле Ааронов, прозябший нетление; Радуйся, крине неувядаемый, процветший безсмертие. Радуйся, Богоотца Давида цевнице Богодохновенная; Радуйся, пророчествия его возставшая слово, псалтирю и гусли прекрасныя. Радуйся, одушевленный святыни Господни кивоте; Радуйся, в покой Господень воскресший наш животе.

Радуйся, скиние, от Херувимов осеняемая; Радуйся, Святая святых, от Серафимов глаголемая.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 6

Обратите внимание

Проповедницы Богоноснии Апостоли, по отшествии ко премирным Божия Матере во общем селении обычныя трапезы бывше и предложение части хлеба во Имя Господне возносяще, внезапу свыше Богородицу Царицу, пришедшую со светоносными Ангелы, зряху и, мир тем от Сына и Бога подавшую слышавше, возгласиша о сем: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам Солнце правды, Христос Бог от Твоих пречистых ложесн, волею и благоразумием проповедания чрез Апостолы мир просвети и Тя, Богоматерь, от рода и в род прослави.

Темже и мы вси ублажаем Тя, вопиюще Ти: Радуйся, Присноблаженная от всех родов во веки; Радуйся, благоутробная и Милостивая на человеки. Радуйся, ученическому лику обещание исполнившая; Радуйся, присещением Твоим от Сына Твоего и Бога мир тому подавшая.

Радуйся, всежелательное святых сладкое зрение; Радуйся, преподобных матерей и дев святых всевеселящее радование. Радуйся, преходящая райское селение праведных; Радуйся, посещающая всех во славе небесней сущих.

Радуйся, начало человеческаго спасения; Радуйся, исполнение всех благих желания. Радуйся, по Бозе, Царе царствующих, Богородице Царице; Радуйся, по Господе господствующих, Владыце нашем, Госпоже и Владычице.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 7

Важно

Хотящих всех с верою входити в храм Твой святый, Богородице, присно спасаеши и славящих Тя от всяких напастей и бед свобождаеши; темже и благоверным людем, присноблажащим Тя, победы на сопротивныя даруй и вся ко спасению прошения нам подавай, о сем молящимся Тебе и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься нам, всех Творец Господь Тобою, Богородице. Ты же сродное промышление о нас к Нему имущи, честне почитающих пречестное Твое Успение, приими сицевая Тебе вопиющих: Радуйся, Мати Богу, избранная от земных; Радуйся, превышшая земных и Небесных.

Радуйся, Херувимов и Серафимов горе превозшедшая; Радуйся, лик ученический облаком ко погребению Ти доле совокупльшая. Радуйся, Фому по погребении Твоем силою Божиею предпоставившая изряднее; Радуйся, чрез него уверившая Твое на Небо с плотию преселение.

Важно

Радуйся, красотою всех добродетелей украшенная; Радуйся, краснейшему паче сынов человеческих Сынови Своему сопричтенная. Радуйся, яко финикс, плотию воскресшею процветшая; Радуйся, яко кедр в Ливане небесном, умножившаяся.

Радуйся, древо живота, насажденное посреде рая превышняго; Радуйся, ковчеже мысленный возвышенный в Горняя от потопа смертнаго.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 8

Странно в превышних ведуще Тя, Избранная, яко солнце, Владычице, внутрь пренебесных недомыслимых красот и неизреченных доброт, умильно к Сыну и Богу, дланьма Его держиму, возшедшую и прерадостно преклоньшуюся живоначальней Его деснице, о сем непрестанно вопием: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бывши горе, к Небесным взята и, земных не оставляющи, Богомати, рукама Сыновнима носима, в незаходимая вниде, во оный град всесветящий и прекрасный, Иерусалим вышний, Херувимы обстоима со всеми Небесными силами, идеже слышит поющих сия: Радуйся, Еяже пресвятая душа в вышнем всесветлом Сионе вселяется; Радуйся, Еяже и нетленное тело таможде с душею купно прославляется. Радуйся, вшедшая в престольный град Самаго Вседержителя; Радуйся, вознесшаяся в прекрасный рай Вышняго Насадителя. Радуйся, пренесенная во град, основанный от каменей всесветяших; Радуйся, введенная во ограду, обстоимую вои сил превышних. Радуйся, превышше Небес во благолепие Божие взятая; Радуйся, паче всех невещественных умов почтенная. Радуйся, приносящая к Сыну Своему и Богу моление верных; Радуйся, и Сама непрестанно у Престола Сына Твоего и Бога молящаяся о всех. Радуйся, Предстательнице к Богу, мир спасающая; Радуйся, Заступнице, роду христианскому от Бога дарованная.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское превозносит Тя, Богородице, человечестии же роди вси Матерь Тя Божию славим и почитаем пречестное Твое Успение, Царице: Тебе бо ради земнии Небесным совокупляются, согласно поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветийства Боговещанньгх пророческих речений ныне зрим о Тебе сбывшаяся, Богородице, яко воистину Бога плотию родила еси нам. Темже таинству словесе Божия верующе, вопием: Радуйся, закона и пророков главизно совершенная; Радуйся, звездо Иаковля, Валаамом пророкованная.

Радуйся, одре Царя Великаго, вещанный Соломоном; Радуйся, руно, орошенное Иисусом, образованное Гедеоном. Радуйся, Неопалимая Купино, законоположником предзримая; Радуйся, горо святая, мужем желания усмотренная.

Совет

Радуйся, лествице небесная, Иаковом предвидимая; Радуйся, двере непроходимая, Иезекиилем предзримая. Радуйся, солнце селения Христова, псалмопевцем предъявленное; Радуйся, таинство, многообразне пророки пронареченное.

Совет

Радуйся, пророческих глагол всех, предреченных о Тебе, конец принесшая; Радуйся, Вышняго смотрения вся за спасение мира совершившая.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Иже всех Господь от земнаго Тя рода избра в Матерь Себе и, нас ради быв человек, взыде, отнюдуже сниде, к Небеси от земли, и Тебе с Собою возведе ко пребыванию во славе вечней и соцарствованию с Собою, конца не имущему, Темже, яко Бог, слышит от всех: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси верным, Богородице Дево, и заступление всем, к Тебе прибегающим, ибо Небесе и земли Творец, от Тебе плотию прошед, Пречистая, духом и телом в Небесная Тя пресели, ко ближайшему предстательству о всех, ихже приглашати научи: Радуйся, граде Царя Великаго верху горы Небесныя; Радуйся, стено и покрове, не крыющийся от нашего притекания. Радуйся, верным на враги пособствующая; Радуйся, нашествия агарянская побеждающая. Радуйся, веры благочестивыя недвижимое сохранение; Радуйся, еретичествующих полков разорение. Радуйся, радость и умирение миру сущая; Радуйся, всегубительнаго ада поправшая. Радуйся, воинствующих на плоть целомудрием изрядное венчание; Радуйся, мученических подвигов всечестное прославление. Радуйся, преподобных трудом Ходатаице блаженнаго упокоения; Радуйся, иноком благоскорбящим Подательнице вечнаго радования.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 11

Пение всякое Богодухновенных песней не довлеет от нас ко похвале всечестнаго Успения Твоего, Всехвальная Владычице, Царице Богородице, но усердно Тебе приносим, яко Матери Царя всех, смиренное моление наше, с Небесными чинми поюще Единому достойно прославляющему Тя Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемная свеща истиннаго Света сущим нам на земли явльшися, души просвещаеши и чтущих Твое всечестное преставление к разуму Божественному наставляеши, да поем Ти сицевая: Радуйся, свеще неугасимая огня невещественнаго; Радуйся, заре незаходимая Света невечерняго.

Радуйся, луно, от Солнца правды облиставаемая; Радуйся, светлосте, во тьме святящая. Радуйся, светильниче, на свещнице превышнем поставленный; Радуйся, источниче жизни, из гроба во свет изведенный.

Радуйся, Мати Света умнаго, благочестивых души просвещающаго; Радуйся, Мати всех Бога, озлобленных души утешающаго. Радуйся, уповающим на Тя живота конец непостыдный дарующая; Радуйся, достояние Божиим и Своим рабом на Суде Сына Твоего одесную Его устрояющая.

Радуйся, Преблаженная, яко Тобою блажени есмы и мы, иже Помощницу Тя имамы; Радуйся, Преблагословенная в род и род, яко Господь с Тобою, и Тобою с нами.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 12

Обратите внимание
Обратите внимание

Благодать высокопрестольныя славы, на небесех дарованную Богоматери, почтенной седением одесную Сына Ея и Бога видяще горнии умы, подъяша Ю Престоли и Силы, окружиша Начала и Власти, припадоша страшнии Херувими, Серафими и Господства, со Архангелы и Ангелы вопиюще: Аллилуиа.

[/su_box]

Икос 12

Поюще всечестное Твое Успение, восхваляем вси ко пренебесным возсшествие Твое, Царице Богомати. Ты же освяти, прослави и спаси всех, любовию поющих Тебе: Радуйся, очистившая землю пречистыми ног Твоих стопами; Радуйся, освятившая воздух восхождением Твоим к Небеси.

Радуйся, на Небесный круг возступившая; Радуйся, вся доброты неизреченныя зрящая. Радуйся, во славе приседящая престолу Сына Твоего и Бога; Радуйся, с Сыном и Богом вечно царствующая.

Радуйся, красото в деснице Господней, украшающая блажащих Тя всех Небесных; Радуйся, обрадованная надеянием на Тя всех земных. Радуйся, облеченная в солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней; Радуйся, обещавшая сохраняти и спасати призывающих Тя всех в поднебесней.

Радуйся, от христианских родов Мати Божия почитаемая и Богородица именуемая; Радуйся, от восток солнца до запад преславно и православно от всех благочестивых славимая.

Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

Кондак 13

О Всепетая Мати Безсмертнаго Царя Небесе и земли, Христа Бога нашего, живущая и по смерти, нынешняя приношения о всечестном Твоем Успении от нас приемши, в жизни сей и в смертнем успении нашем от всякия напасти, бед и муки избави и Небеснаго Царствия нас, Царице, сподоби, о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

Молитва

О Пресвятая Богородице, Дево, Владычице, вышшая Ангел и Архангел, и всея твари честнейшая, ангельское великое удивление, пророческая высокая проповедь, апостольская преславная похвало, святителей изрядное украшение, мучеников крепкое утверждение, иноков спасительное наставление, постников неизнемогающее воздержание, девствующих чистото и слово, матерей тихое веселие, младенцев мудросте и наказание, вдовиц и сирых кормительнице, нагих одеяние, болящих здравие, пленников избавление, по морю плавающих тишино, обуреваемых небурное пристанище, блуждающих нетрудная наставнице, путешествующих легкое прехождение, труждающихся благое покоище, в бедах сущих скорая Заступнице, обидимых покрове и прибежище, ненадеющихся надеяние, требующих помощнице, нищих неистощимое богатство, печальных присное утешение, ненавидимых любовное смирение, грешников спасение и к Богу присвоение, правоверных всех твердое ограждение, непобедимое поможение и заступление.
Темже всечестный образ Твой, и рукою Твоею держимаго Вседержителя видяще на иконе, радуемся грешнии, со умилением припадающе, и любовию сей целуем, чающе, Госпоже, Твоими святыми Богоприятными молитвами дойти небесныя безконечныя жизни, и непостыдно стати в день судный одесную Сына Твоего и Бога нашего, славяще Его купно со Безначальным Отцем, и Пресвятым, Благим, Животворящим и Единосущным Духом, во веки веков. Аминь

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Проповедь на Успение Пресвятой Богородицы

>

Источник: http://semyaivera.ru/2013/08/28/akafist-uspeniyu-presvyatoy-bogoroditsyi/

Ссылка на основную публикацию