Чин вечерни — схемы богослужений (чинопоследования)

Чинопоследование вседневных вечерни и утрени (при святом «без знака»)

Священник: Благословен Бог наш… .

Чтец: Аминь . Приидите, поклонимся… (3). Псалом 103: Благослови, душе моя, Господа… Слава и ныне: Аллилуия, Аллилуия, Слава Тебе, Боже… (3).Священник во время чтения Предначинательного псалма на амвоне тайно читает 7 светильничных молитв.

Диакон: Мирная (Великая) ектения: Миром Господу помолимся… Священник: Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава… .Клирос: Аминь .Чтец: стихословит рядовую (положенную по Уставу) кафизму.Диакон: Малая ектения: Паки и паки… .Священник: Возглас: Яко Твоя держава… .Клирос: Аминь .

Стихеры на Господи воззвах : Канонарх: Глас N (по гласу первой стихеры Октая); Господи, воззвах к Тебе, услыши мя ..Клирос: Господи, воззвах к Тебе, услыши мя… , Да исправится молитва моя… Канонарх, чтец:Положи, Господи… (до пометы на 6 ).

Канонарх: стих: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит…

Обратите внимание

Клирос: поет окончание стиха: Яко у Тебе очищение есть и далее — первую стихеру Октая.

Примечание:
Всего поется 6 стихир (3 — Октая, 3 — Минеи). Перед каждой стихерой Канонарх произносит первую половину очередного стиха, а Клирос поет окончание стиха и очередную стихеру.

При смене гласа стихеры (если следующая стихера другого гласа) или группы стихер, Канонарх перед стихом произносит: Глас N (по гласу стихеры, например, Минеи) и первую половину очередного стиха, Клирос допевает стих на новый глас и поет очередную стихеру на этот же глас.

Канонарх: Слава, глас N (по гласу стихеры-славы Минеи).Клирос:Слава Отцу и Сыну и Святому Духу (Слава: ) Поется стихера-славник Минеи.Канонарх: И ныне, глас тойже .

Клирос: И ныне: Богородичен: 1) по гласу стихеры-славы Минеи; 2) с учетом дня седмицы.

Примечание: 1) под среду и пятницу на И ныне: поется Крестобогородичен, который находится в Минее наряду.

2) Если в Минее наряду печатается Слава и ныне: Богородичен , то Устав определяет: Канонарх: Слава и ныне, глас N (по гласу Богородична Минеи наряду) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Клирос: И ныне: поется Богородичен из Минеи наряду.

Клирос: Свете тихий… .Диакон: Вонмем! Священник: Мир всем! Клирос: И духови твоему .Диакон: Премудрость, вонмем, прокимен Псалом Давыдов (прокимен дня).Клирос: Поет прокимен дня на соответствующий глас.Диакон: Стих прокимна дня.Клирос: Прокимен дня.Диакон: Повторяет 1-й стих прокимна.

Клирос: Повторяет 1-й стих прокимна.Чтец: Сподоби, Господи… .Диакон: Просительная ектения: Исполним вечерния молитвы наша… .Священник: Возглас: Яко благ и Человеколюбец… .Клирос: Аминь .Священник: Мир всем! Клирос: И духови твоему .Диакон: Главы ваша Господеви приклоните! Клирос: Тебе, Господи .

Священник в это время перед Престолом тайно читает молитву главопреклонения: Господи, Боже наш, приклонивый небеса… .Священник: Возглас: Буди держава царствия Твоего… .Клирос: Аминь .Стихеры на стиховне: Канонарх: Глас N (по гласу первой стихеры на стиховне Октая) и возглашает первую фразу первой стихеры (Октай).

Важно

Клирос: поет первую стихеру Октая.Канонарх: возглашает 1-й стих (до последней запятой).Клирос: поет окончание 1-го стиха и 2-ю стихеру Октая.Канонарх: возглашает 2-й стих (до последней запятой).Клирос: поет окончание 2-го стиха и 3-ю стихеру Октая.Канонарх: Слава, глас N (по гласу стихеры-славника Минеи).

Клирос:Слава: и поет стихеру-славник Минеи.Канонарх: И ныне, глас тойже .

Клирос:И ныне: и Богородичен: 1) по гласу стихеры-славника; 2) с учетом дня седмицы.

Примечание:

Если в Минее на стиховне нет стихеры-славы, то Устав определяет: Канонарх: Слава и ныне, глас тойже . Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Клирос: И ныне: и поет Богородичен Октая .

Чтец: Ныне отпущаеши… Трисвятое по Отче наш… .

Священник: Возглас: Яко Твое есть царство… Клирос: Аминь . Тропарь святого (единожды).

Слава и ныне: Богородичен: 1) по гласу тропаря святого Минеи; 2) с учетом дня седмицы; 3) с надписанием: по Ныне отпущаеши (или на вечерни) и на Бог Господь .Диакон: Сугубая ектения (сокращенная) : Помилуй нас, Боже… .

Священник: Возглас: Яко Милостив… .Клирос: Аминь .Диакон:Премудрость! Клирос: Благослови .Священник: Сый Благословен Христос Бог наш…

Клирос: Аминь . Утверди Боже…

Утреня

Священник: Слава Святей… .Чтец: Аминь . Слава в вышних Богу… (3).Господи, устне мои отверзеши… (2).Эксапсалмы (Псалмы 3, 37, 62, 87, 102, 142): после первых трех псалмов и по окончании чтения Шестопсаломия: Господи, помилуй (3) Слава и ныне: Аллилуия… (3) .

Священник во время чтения Эксапсалмов тайно читает 12 утренних молитв: 6 — перед Престолом в Алтаре, 6 — на амвоне перед Царскими вратами.Диакон: Мирная (Великая) ектения: Миром Господу помолимся… .Священник: Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава… .Клирос: Аминь .Диакон: Бог Господь и явися нам… .Клирос: Бог Господь и явися нам…

Совет

во глас тропаря святого Минеи.Диакон: стих 1-й: Исповедайтеся Господеви яко благ… .Клирос: Бог Господь и явися нам… .Диакон: стих 2-й: Обышедше обыдоша мя… .Клирос: Бог Господь и явися нам… .Диакон: стих 3-й: Не умру, но жив буду… .Клирос: Бог Господь и явися нам… .Диакон: стих 4-й: Камень, его же небрегоша зиждущии… .

Клирос: Тропарь святого (дважды).Слава и ныне: Богородичен1) по гласу тропаря святого Минеи;2) с учетом дня седмицы;3) с надписанием: по Ныне отпущаеши (или на вечерни ) и на Бог Господь .Клирос: Господи помилуй (3), Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .Чтец: И ныне и присно и во веки веков.

Аминь ; и читается первая Слава первой рядовой (положенной по Уставу) кафизмы. Первая Слава оканчивается словами чтеца Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .Клирос: И ныне:. Аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже (3); Господи помилуй (3); Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .

Чтец: И ныне:; и читается вторая Слава первой рядовой (положенной по Уставу) кафизмы. Вторая Слава оканчивается словами чтеца Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .Клирос: И ныне и присно и во веки веков. Аминь ; Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже (3); Господи помилуй (3); Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .

Чтец: И ныне и присно и во веки веков. Аминь ; и читается третья Слава первой рядовой (положенной по Уставу) кафизмы. Третья Слава оканчивается словами чтеца Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков. Аминь ; Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе, Боже (3).

Чтец: Господи, помилуй (3); и читает Седален Октая с надписанием: по первом стихословии , Слава и ныне: Богородичен Октая там же.Клирос: Господи помилуй (3), Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .Чтец: И ныне и присно и во веки веков. Аминь ; и стихословится вторая рядовая (положенная по Уставу) кафизма (Псалтирь). Порядок ее исполнения такой же, как и первой кафизмы.

Чтец: Господи, помилуй (3); и читает Седален Октая с надписанием: по втором стихословии , Слава и ныне: Богородичен Октая там же.

Здесь может читаться третья рядовая кафизма, положенная по Уставу в период с 22 сентября по 20 декабря по старому стилю. Порядок ее исполенения такой же, как и первой кафизмы. После прочтения кафизмы читается седален Октая по третьем стихословии.

Клирос: Господи помилуй (3), Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .
Чтец: И ныне:;

Псалом 50.Канон:

На вседневной утрени читаются каноны: два канона Октая и третий канон — святого Минеи (но если в Минее 2 канона, то читается 2 канона Октая и 2 канона Минеи. Больше четырех канонов не читается).

На вседневной утрени по Уставу канон читается на 14 тропарей с ирмосом : первый канон Октая — на 6 тропарей с ирмосом, второй канон Октая — на 4 тропаря без ирмоса и канон святого Минеи — на 4 тропаря без ирмоса.

Обратите внимание

Катавасия по 3, 6, 8, 9 песням канона. Катавасией служит ирмос последнего канона (то есть канона Минеи).

По 3-й песни: Диакон: Малая ектения: Паки и паки… .Священник: Возглас: Яко Ты еси Бог наш… .Клирос: Аминь .Чтец: Седален святого Минеи, Слава и ныне: Богородичен канона Минеи .По 6-й песни: Диакон: Малая ектения: Паки и паки… .Священник: Возглас: Ты бо еси Царь мира… .Клирос: Аминь .Чтец: Кондак и икос канона Минеи .По 8-й песни: Диакон: Богородицу песньми… .

Клирос: Песнь Богородицы: Величит душа моя Господа… с припевом: Честнейшую херувим… Во время пения Честнейшую совершается полное каждение храма.По 9-й песни: Клирос: Достойно есть яко воистину… Диакон: Малая ектения: Паки и паки… .Священник: Возглас: Яко Тя хвалят вся силы небесныя… .Клирос: Аминь .Чтец: Светилен (Ексапостиларий) дневной: с учетом дня седмицы.

Слава: Светилен святого Минеи (если есть).

И ныне: Богородичен егоже (то есть писанный при светильне святого Минеи).

Примечание:

Если в службе святого Минеи нет светильна, то читается Светилен (Ексапостиларий) дня, затем Слава и ныне: Богородичен егоже. Под среду и пятницу читается Крестобогородичен, который находится в Приложении Октая при светильне дневном.

Чтец: Хвалитные псалмы (Псалмы 148, 149, 150) со слов: Хвалите Господа с небес… .Тебе слава подабает… .Слава Тебе, показавшему нам свет .Вседневное славословие (седмичная редакция): Слава в вышних Богу… .Диакон: Просительная ектения: Исполним утреннюю молитву нашу… .Священник: Возглас: Яко Бог милости и щедрот… .

Клирос: Аминь .Священник: Мир всем! Клирос: И духови твоему .Диакон: Главы наша Господеви приклоним! Клирос: Тебе, Господи .Священник в это время перед Престолом тайно читает молитву главопреклонения: Господи святый, в вышних живый… .Священник: Возглас: Твое бо есть еже миловати… .Клирос: Аминь .

Стихеры на стиховне: Канонарх: Глас N (по гласу первой стихеры на стиховне Октая) и возглашает первую фразу первой стихеры (Октай). Клирос: поет первую стихеру Октая. Канонарх: возглашает 1-й стих (до последней запятой).Клирос: поет окончание 1-го стиха и 2-ю стихеру Октая.

Канонарх: возглашает 2-й стих (до последней запятой).Клирос: поет окончание 2-го стиха и 3-ю стихеру Октая.Канонарх: Слава и ныне, глас тойже . Слава Отцу и Сыну и Святому Духу .Клирос: И ныне: и поет Богородичен Октая , а в среду и пяток — Крестобогородичен .Чтец: Благо есть… Трисвятое по Отче наш… .

Важно

Священник: Возглас: Яко Твое есть царство… Клирос: Аминь .Тропарь святого.Слава и ныне: Богородичен: 1) по гласу тропаря святого Минеи;2) с учетом дня седмицы; 3) с надписанием: в конец утрени .Диакон: Сугубая ектения (сокращенная) : Помилуй нас, Боже… .Священник: Возглас: Яко Милостив… .Клирос: Аминь .

Читайте также:  Священноисповедник константин разумов, священник

Диакон: Премудрость! Клирос: Благослови .Священник: Сый Благословен Христос Бог наш… Клирос: Аминь. Утверди Боже…

Чтец начинает читать Приидите, поклонимся… (3) и 1-й час.

Источник: http://raoc.info/church/195-chinoposledovanie-vsednevnyh-vecherni-i-utreni-pri-svjatom-bez-znaka.html

Чин Вечерни

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Таже, Го́споди, поми́луй, (12), Сла́ва, и ны́не:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 103:

Благослови́, душе́ моя́, Го́спода. Го́споди, Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́. Во испове́дание и в велеле́поту обле́клся еси́. Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, простира́яй не́бо, я́ко ко́жу. Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, полага́яй о́блаки на восхожде́ние Свое́, ходя́й на крилу́ ве́треню. Творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи и слуги́ Своя́ пла́мень о́гненный.

Основа́яй зе́млю на тве́рди ея́, не преклони́тся в век ве́ка. Бе́здна, я́ко ри́за, одея́ние ея́, на гора́х ста́нут во́ды, от запреще́ния Твоего́ побе́гнут, от гла́са гро́ма Твоего́ убоя́тся. Восхо́дят го́ры и нисхо́дят поля́ в ме́сто, е́же основа́л еси́ им. Преде́л положи́л еси́, eго́же не пре́йдут, ниже́ обратя́тся покры́ти зе́млю.

Посыла́яй исто́чники в де́брех, посреде́ гор про́йдут во́ды. Напая́ют вся зве́ри се́льныя, ждут она́гри в жа́жду свою́. На ты́х пти́цы небе́сныя привита́ют, от среды́ ка́мения дадя́т глас. Напая́яй го́ры от превы́спренних Свои́х, от плода́ дел Твои́х насы́тится земля́. Прозяба́яй траву́ ското́м, и злак на слу́жбу челове́ком, извести́ хлеб от земли́.

Совет

И вино́ весели́т се́рдце челове́ка, ума́стити лице́ еле́ем, и хлеб се́рдце челове́ка укрепи́т. Насы́тятся древа́ польска́я, ке́дри Лива́нстии, и́хже еси́ насади́л. Та́мо пти́цы вогнездя́тся, ероди́ево жили́ще предводи́тельствует и́ми. Го́ры высо́кия еле́нем, ка́мень прибе́жище за́яцем. Сотвори́л есть луну́ во времена́, со́лнце позна́ за́пад свой.

Положи́л еси́ тму, и бысть нощь, в не́йже про́йдут вси зве́рие дубра́внии. Ски́мни рыка́ющии, восхи́тити и взыска́ти от Бо́га пи́щу себе́. Возсия́ со́лнце и собра́шася и в ло́жах свои́х ля́гут. Изы́дет челове́к на де́ло свое́ и на де́лание свое́ до ве́чера. Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди, вся прему́дростию сотвори́л еси́, испо́лнися земля́ тва́ри Твоея́.

Сие́ мо́ре вели́кое и простра́нное, та́мо га́ди, и́мже несть числа́, живо́тная ма́лая с вели́кими, та́мо корабли́ препла́вают, змий сей, eго́же созда́л еси руга́тися eму́. Вся к Тебе́ ча́ют, да́ти пи́щу им во бла́го вре́мя.

Да́вшу Тебе́ им соберу́т, отве́рзшу Тебе́ ру́ку вся́ческая испо́лнятся бла́гости, отвра́щшу же Тебе́ лице́, возмяту́тся, отъи́меши дух их, и исче́знут, и в персть свою́ возвратя́тся. По́слеши Ду́ха Твоего́, и сози́ждутся, и обнови́ши лице́ земли́.

Бу́ди сла́ва Госпо́дня во ве́ки, возвесели́тся Госпо́дь о де́лех Свои́х, призира́яй на зе́млю, и творя́й ю́ трясти́ся, прикаса́яйся гора́м, и дымя́тся. Воспою́ Го́сподеви в животе́ мое́м, пою́ Бо́гу моему́, до́ндеже есмь, да услади́тся Ему́ бесе́да моя́, аз же возвеселю́ся о Го́споде. Да исче́знут гре́шницы от земли́, и беззако́нницы, я́коже не бы́ти им. Благослови́, душе́ моя́, Го́спода.

Со́лнце позна́ за́пад свой. Положи́л еси́ тму, и бысть нощь. Я́ко возвели́чишася дела́ Твоя́, Го́споди, вся прему́дростию сотвори́л еси́.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. Трижды.

Таже первый антифон:

Псалом 1:

Блаже́н муж, и́же не и́де на сове́т нечести́вых. Аллилу́иа, трижды. И на пути́ гре́шных не ста, и на седа́лищи губи́телей не се́де, но в зако́не Госпо́дни во́ля eго́, и в зако́не Его́ поучи́тся день и нощь.

И бу́дет я́ко дре́во насажде́нное при исхо́дищих вод, е́же плод свой даст во вре́мя свое́, и лист eго́ не отпаде́т, и вся, ели́ка а́ще твори́т, успе́ет. Не та́ко нечести́вии, не та́ко, но я́ко прах, eго́же возмета́ет ветр от лица́ земли́.

Сего́ ра́ди не воскре́снут нечести́вии на суд, ниже́ гре́шницы в сове́т пра́ведных. Я́ко весть Госпо́дь путь пра́ведных, и путь нечести́вых поги́бнет. Аллилу́иа, трижды.

Псалом 2:

Вску́ю шата́шася язы́цы, и лю́дие поучи́шася тще́тным? Предста́ша ца́рие зе́мстии, и кня́зи собра́шася вку́пе на Го́спода и на Христа́ Его́. Расто́ргнем у́зы их и отве́ржем от нас и́го их. Живы́й на Небесе́х посмее́тся им, и Госпо́дь поруга́ется им. Тогда́ возглаго́лет к ним гне́вом свои́м и я́ростию Свое́ю смяте́т я́.

Аз же поста́влен есмь Царь от Него́ над Сио́ном, горо́ю свято́ю Его́, возвеща́яй повеле́ние Госпо́дне. Госпо́дь рече́ ко Мне: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя. Проси́ от Мене́, и дам Ти язы́ки достоя́ние Твое́, и одержа́ние Твое́ концы́ земли́. Упасе́ши я́ жезло́м желе́зным, я́ко сосу́ды скуде́льничи сокруши́ши я́.

И ны́не, ца́рие, разуме́йте, накажи́теся вси судя́щии земли́. Рабо́тайте Го́сподеви со стра́хом и ра́дуйтеся Ему́ с тре́петом. Аллилу́иа, трижды. Приими́те наказа́ние, да не когда́ прогне́вается Госпо́дь и поги́бнете от пути́ пра́веднаго, егда́ возгори́тся вско́ре я́рость Его́. Блаже́ни вси наде́ющиися Нань.

Аллилу́иа, трижды.

Псалом 3:

Го́споди, что ся умно́жиша стужа́ющии ми́? Мно́зи востаю́т на мя, мно́зи глаго́лют души́ мое́й: несть спасе́ния eму́ в Бо́зе eго́. Ты же, Го́споди, Засту́пник мой еси́, сла́ва моя́ и вознося́й главу́ мою́. Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, и услы́ша мя от горы́ святы́я Своея́.

Аз усну́х, и спах, воста́х, я́ко Госпо́дь засту́пит мя. Не убою́ся от тем люде́й, о́крест напа́дающих на мя. Воскресни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мой. Аллилу́иа, трижды. Я́ко Ты порази́л еси́ вся вражду́ющыя ми всу́е: зу́бы гре́шников сокруши́л еси́. Госпо́дне есть спасе́ние, и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́.

Аллилу́иа, трижды.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Трижды).

И абие, го́споди, воззва́х, в прилучившийся глас. псалмы 140, 141, 129, 116:

Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя. / Услы́ши мя, Го́споди. Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя: / вонми́ гла́су моле́ния моего́, / внегда́ воззва́ти ми к Тебе́. / Услы́ши мя, Го́споди.

Да испра́вится моли́тва моя́, / я́ко кади́ло пред Тобо́ю, / воздея́ние руку́ мое́ю / – же́ртва вече́рняя. / Услы́ши мя, Го́споди.

И по чину стихи: Положи́, Го́споди, хране́ние усто́м мои́м, и дверь огражде́ния о устна́х мои́х. Не уклони́ се́рдце мое́ в словеса́ лука́вствия, непщева́ти вины́ о гресе́х, с челове́ки де́лающими беззако́ние, и не сочту́ся со избра́нными их.

Нака́жет мя пра́ведник ми́лостию и обличи́т мя, еле́й же гре́шнаго да не нама́стит главы́ моея́, я́ко еще́ и моли́тва моя́ во благоволе́ниих их. Поже́рты бы́ша при ка́мени судии́ их: услы́шатся глаго́ли мои́, я́ко возмого́ша. Я́ко то́лща земли́ просе́деся на земли́, расточи́шася ко́сти их при а́де. Я́ко к Тебе́, Го́споди, Го́споди, о́чи мои́: на Тя упова́х, не отыми́ ду́шу мою́.

Сохрани́ мя от се́ти, ю́же соста́виша ми, и от собла́зн де́лающих беззако́ние. Паду́т во мре́жу свою́ гре́шницы: еди́н есмь аз, до́ндеже прейду́.

Обратите внимание

Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, гла́сом мои́м ко Го́споду помоли́хся. Пролию́ пред Ним моле́ние мое́, печа́ль мою́ пред Ним возвещу́. Внегда́ исчеза́ти от мене́ ду́ху моему́: и Ты позна́л еси́ стези́ моя́: на пути́ сем, по нему́же хожда́х, скры́ша сеть мне.

Смотря́х одесну́ю и возгля́дах, и не бе зна́яй мене́: поги́бе бе́гство от мене́, и несть взыска́яй ду́шу мою́. Воззва́х к Тебе́, Го́споди, рех: Ты еси́ упова́ние мое́, часть моя́ еси́ на земли́ живы́х.

Вонми́ моле́нию моему́, я́ко смири́хся зело́, изба́ви мя от гоня́щих мя, я́ко укрепи́шася па́че мене́.

Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́, испове́датися и́мени Твоему́. Мене́ ждут пра́ведницы, до́ндеже возда́си мне. Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди, Го́споди, услы́ши глас мой. Да бу́дут у́ши Твои́ вне́млюще гла́су моле́ния моего́. А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т? Я́ко у Тебе́ очище́ние есть.

И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, упова́ душа́ моя́ на Го́спода. От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния да упова́ет Изра́иль на Го́спода. Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние, и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний eго́. Хвали́те Го́спода вси язы́цы, похвали́те Его́ вси лю́дие.

Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Сла́ва, и ны́не:

Творение Софрония, патриарха Иерусалимскаго:

Све́те ти́хий святы́я сла́вы, / Безсме́ртнаго, Отца́ Небе́снаго, / Свята́го Блаже́ннаго, Иису́се Христе́. / Прише́дше на за́пад со́лнца, / ви́девше свет вече́рний, / пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га. / Досто́ин еси́ во вся времена́ / пе́т бы́ти гла́сы преподо́бными, / Сы́не Бо́жий, живо́т дая́й, / те́мже мир Тя сла́вит.

И молитву

Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей без греха́ сохрани́тися нам. / Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, / и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки, ами́нь. / Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. / Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м.

/ Благослове́н еси́, Влады́ко, вразуми́ мя оправда́нием Твои́м. / Благослове́н еси́, Святы́й, просвети́ мя оправда́нии Твои́ми. / Го́споди, ми́лость Твоя́ во век, дел руку́ Твое́ю не пре́зри. / Тебе́ подоба́ет хвала́.

Читайте также:  Страстотерпица ольга романова, великая княжна

Тебе́ подоба́ет пе́ние, / Тебе́ сла́ва подоба́ет, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, / ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Если Великий пост:

Поклоны великия три, глаголюще в них на коемждо поклоне молитву преподобнаго Ефрема:

Го́споди и Влады́ко живота́ моего́, дух пра́здности, уны́ния, любонача́лия, и праздносло́вия не даждь ми. Поклон великий.

Дух же целому́дрия, смиренному́дрия, терпе́ния, и любве́, да́руй ми рабу́ Твоему́. Поклон великий.

Ей, Го́споди Царю́, да́руй ми зре́ти моя́ прегреше́ния, и не осужда́ти бра́та моего́, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в, ами́нь. Поклон великий.

Важно

Таже малых поклонов 12, глаголюще себе втай на кийждо поклон: Бо́же, очи́сти мя, гре́шнаго.

И паки, скончав поклоны, глаголем молитву всю вышеписанную: Го́споди и Влады́ко живота́ моего́: И поклон един великий.

Молитва святаго Симеона Богоприимца:

Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, / по глаго́лу Твоему́ с ми́ром: / я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́, / е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й, / свет во открове́ние язы́ков, / и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, (трижды). Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

И тропарь дня, если суббота:

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, / Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю: / Благослове́на Ты в жена́х, и Благослове́н Плод чре́ва Твоего́, / я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. Трижды.

Если Великий пост:

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, / Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю: / Благослове́на Ты в жена́х, и Благослове́н Плод чре́ва Твоего́, / я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. Поклон един.

Сла́ва: Крести́телю Христо́в, всех нас помяни́, / да изба́вимся от беззако́ний на́ших: / тебе бо даде́ся благода́ть моли́тися за ны. Поклон един.

И ны́не: Моли́те за ны святи́и Апо́столи, святи́и вси, / да изба́вимся от бед и скорбе́й: / вас бо те́плыя предста́тели ко Спа́су стяжа́хом. Поклон един.

Под Твое́ благоутро́бие прибега́ем, Богоро́дице, / моле́ния на́ша не пре́зри во обстоя́нии, / но от бед изба́ви ны, Еди́на Чи́стая, Еди́на Благослове́нная. Без поклона.

Посем: Бу́ди И́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до ве́ка. Трижды.

Таже псалом 33:

Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя, вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х. О Го́споде похва́лится душа́ моя́, да услы́шат кро́тцыи и возвеселя́тся. Возвели́чите Го́спода со мно́ю и вознесе́м и́мя Его́ вку́пе. Взыска́х Го́спода и услы́ша мя, и от всех скорбе́й мои́х изба́ви мя. Приступи́те к Нему́ и просвети́теся, и ли́ца ва́ша не постыдя́тся.

Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и́, и от всех скорбе́й eго́ спасе́ и́. Ополчи́тся А́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́, и изба́вит их. Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь; блаже́н муж, и́же упова́ет Нань. Бо́йтеся Го́спода, вси святи́и Его́, я́ко несть лише́ния боя́щымся Его́.

Бога́тии обнища́ша и взалка́ша, взыска́ющии же Го́спода не лиша́тся вся́каго бла́га.

Совет

Утверди́, Бо́же, / святу́ю правосла́вную ве́ру правосла́вных христиа́н / во век ве́ка.

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва, и ны́не, Го́споди, поми́луй, трижды.

Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, молитвами Пречистыя Твоея Матере, преподобных и богоносных отец наших и всех святых помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь

И молитву сию великаго василия:

Благослове́н еси́ Влады́ко Вседержи́телю, просвети́вый день све́том со́лнечным, и нощь уясни́вый заря́ми о́гненными, е́же долготу́ дне прейти́ нам сподо́бил еси́, и прибли́житися нача́лом но́щи: услы́ши моле́ние на́ше, и всех люде́й Твои́х, и всех нас прости́ во́льная и нево́льная согреше́ния. Приими́ вече́рняя на́ша моле́ния, и низпосли́ мно́жество ми́лости Твоя́, и щедро́т Твои́х на достоя́ние Твое́. Остени́ нас святы́ми Твои́ми А́нгелы, вооружи́ нас ору́жием пра́вды, огради́ нас и́стиною Твое́ю, соблюди́ нас си́лою Твое́ю, изба́ви нас от вся́каго обстоя́ния, вся́каго наве́та сопроти́внаго. Пода́ждь же нам и настоя́щий ве́чер, с приходя́щею но́щию соверше́н, свят, ми́рен, безгре́шен, безбла́знен, безмечта́нен, и вся дни живота́ на́шего, моли́твами святы́я Богоро́дицы, и всех святы́х от ве́ка благоугоди́вших, ами́нь.

Источник: http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/molitvi/chasoslov/vechernya.html

Последование великой вечерни

Чинопоследование великой вечерни, совершаемой отдельно от утрени, изложено в 7-й главе Типикона. По этой схеме великая вечерня совершается в случае полиелейного праздника, а также в 3-м и 4-м из вышеперечисленных нами случаев.

В конце 9-го часа после возгласа «Боже, ущедри ны…» священник надевает фелонь, целует престол и выходит на амвон.

Дождавшись окончания молитвы 9-го часа, священник благоговейно поклоняется три раза и начинает вечерню возгласом «Благословен Бог наш…».

Чтец: «Аминь. Приидите, поклонимся…», 103-й псалом (Часослов).

Во время чтения псалма священник с непокрытой головой перед царскими вратами тайно читает светильничные молитвы.

Чтец: «Слава, и ныне», «Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа, слава Тебе, Боже»(трижды).

Диакон произносит великую ектению «Миром Господу помолимся».

Священник (по окончании ектении): «Яко подобает Тебе…».

Хор: «Аминь». «Блажен муж…»(1-й антифон 1-й кафисмы).«Слава, и ныне», «Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа, слава Тебе, Боже»(трижды).

В праздники Обновления храма Воскресения и Преполовения Пятидесятницы читается рядовая кафисма по Уставу. В то же время в случаях, указанных в пунктах 3, 5, 7, 8 (см. выше), кафисмы вовсе не бывает (то есть после мирной ектении сразу поется «Господи, воззвах…»).

Диакон произносит малую ектению «Паки и паки…».

Священник (возглас): «Яко Твоя держава…».

Обратите внимание

В это время диакон входит в алтарь, затем берет у священника благословение на каждение (священник, первый раз за богослужением благословляя кадило, произносит молитву «Кадило Тебе приносим…»). Во время пения «Господи, воззвах…» и стихир диакон кадит весь храм.

Хор: «Аминь». «Господи, воззвах…»(по гласу 1-й стихиры).

Чтец: «Положи, Господи…»(псалмы 140, 141, 129, 116; см. Часослов).

Хор далее поет стихиры на 8 (от «Из глубины воззвах к Тебе, Господи…») или на 6 (от «Аще беззаконие назриши…») по Уставу[183]. Во время пения на «И ныне»догматика или стихиры праздника совершается вход с кадилом (или Евангелием[184], если затем читается Евангелие).

Вход с кадилом на практике совершается следующим образом[185]. Во время возглашения канонархом «И ныне…» диакон отверзает царские врата, затем священнослужители поклоняются престолу и священник целует Евангелие и престол, диакон — престол.

Пономарь подает диакону кадило, диакон, встав у южной стороны престола, поднимает кадило и просит у иерея благословения: «Благослови, владыко, кадило», священник благословляет кадило[186], и идут к горнему месту.

Поравнявшись с горним местом, диакон говорит: «Господу помолимся», священник тайно читает молитву входа «Вечер, и заутра, и полудне…» (однако по Уставу эту молитву следует читать на амвоне).

После священнослужители выходят на амвон через северную дверь: впереди идут свещеносцы, затем диакон с кадилом в поднятой правой руке и иерей «прост» (по выражению Типикона, см. главу 2-ю) — с непокрытой головой (см. Типикон, глава 29-я) и опущенными руками.

На амвоне свещеносцы становятся перед «местными» иконами (один перед иконой Спасителя, другой — перед иконой Божией Матери), священник становится прямо против царских врат.

Диакон кадит царские врата, местные иконы и священника[187], затем занимает место справа от священника, как бы вполоборота по отношению к нему, и говорит тихо, указывая орарем на восток: «Благослови, владыко, святый вход»[188]. Священник, благословляя открытые царские врата, отвечает: «Благословен вход святых Твоих…». Диакон отвечает: «Аминь», кадит иерея (при соборном служении кадит и сослужащих священников), подходит к середине царских врат и встает лицом к ним.

Важно

Диакон (по окончании догматика или стихиры, начертав кадилом крест): «Премудрость, прости».

Хор:«Свете тихий…».

Диакон входит в алтарь, кадит престол с четырех сторон, горнее место и иерея, затем отдает кадило. Священник целует иконы на царских вратах и вслед за диаконом входит в алтарь, после чего священник и диакон целуют престол и идут к горнему месту. Священник становится справа от горнего места, а диакон — слева, лицом к народу.

Диакон: «Вонмем».

Священник: «Мир всем».В это время свещеносцы творят поклон на горнее место, затем друг другу и после этого относят подсвечники на место, но не гасят свечей (их следует погасить лишь после пения прокимена).

Диакон: «Премудрость. Вонмем».

Затем диакон и хор исполняют прокимен дня.

Если в честь праздника положено читать паремии, то назначенный чтец во время исполнения прокимена выходит северной дверью из алтаря, облаченный в стихарь, и становится посреди храма перед аналоем, на котором лежит икона праздника.

Диакон: «Премудрость».В это время закрываются царские врата; однако если читаются паремии из Нового Завета (в праздники апостолов Устав назначает читать паремии из Соборных посланий), то царские врата остаются открытыми до конца паремий.

Чтец: «…чтение» (объявляет надписание паремии).

Диакон: «Вонмем».

Чтец читает 1-ю паремию. Аналогичный диалог диакона и чтеца происходит и перед другими паремиями. В конце последней паремии диакон, поцеловав край престола с северной стороны, выходит на амвон для произнесения сугубой ектении.

Диакон произносит сугубую ектению «Рцем вси…».

Священник(возглас): «Яко милостив и человеко­любец Бог еси…».

Хор:«Аминь». «Сподоби, Господи…».Во время исполнения этого песнопения диакон отходит к иконе Спасителя, где стоит, ожидая его окончания.

Совет

Диакон произносит просительную ектению «Испол­ним вечернюю молитву нашу Господеви…».

Священник (возглас): «Яко Благ и Человеколюбец…».

Хор:«Аминь».

Читайте также:  Священноисповедник виктор (островидов), епископ

Священник (благословляя народ): «Мир всем».

Хор: «И духови Твоему».

Диакон: «Главы наша Господеви приклоним».

Хор:«Тебе, Господи».

Священник тайно читает молитву главопреклонения «Господи Боже наш, приклонивый небеса…»,а затем возглашает: «Буди держава Царствия Твоего…».

Хор: «Аминь». И поет стихиры на стиховне по Уставу.

Хор: «Ныне отпущаеши…».

Чтец: Трисвятое по «Отче наш…».

Священник (возглас): «Яко Твое есть Царство…».

Хор: «Аминь» и поет тропари по Уставу[189].

Диакон: «Премудрость».

Хор: «Благослови».

Священник: «Сый благословен Христос Бог наш…».

Хор: «Аминь. Утверди, Боже, святую православную веру…»(поется протяжно, так как в это время священник выходит на амвон).

Священник (с амвона): «Пресвятая Богородице, спаси нас».

Хор:«Честнейшую Херувим…».

Священник:«Слава Тебе, Христе Боже…».

Хор:«Слава, и ныне». «Господи, помилуй»(трижды). «Благослови».

Священник (с амвона): «Христос истинный Бог наш…»(отпуст по Уставу).

Хор: «Великаго господина…».

Особенности великой вечерни

§4.3.1. В случае полиелейного святого (в период пения Октоиха)

Особенности такой службы можно найти в Типиконе в последованиях святым, обозначенных красным крестом (например, 6 и 9 октября, 24 февраля). Также некоторые указания можно найти в 7-й уставной главе Общей Минеи («О святем, имущем полиелей, аще прилучится в седмичные дни»).

«Блажен муж…»(1-й антифон 1-й кафисмы).

Стихиры на «Господи, воззвах…»: стихиры святого на 8 или на 6; «Слава»: стихира святого; «И ныне»: воскресный догматик по гласу стихиры «Славы». В субботу поется догматик настоящего (уходящего) гласа.

Паремиисвятого — 3.

Стихиры на стиховне:3стихиры святого с их припевами. «Слава»: стихира святого; «И ныне»: Богородичен Минеи на ряду (того же гласа).

Если в Минее указаны только начальные слова Богородична, то нужно по гласу стихиры «Славы» искать соответствующий текст в 1-м или 2-м приложениях Минеи.

Обратите внимание

Если же в Минее вовсе отсутствует Богородичен, то поется стиховный Богородичен 1-го приложения по гласу стихиры «Славы».

По «Ныне отпущаеши…»:тропарь святого; «Слава, и ныне»: воскресный Богородичен из 3-го приложения Минеи по гласу тропаря святого. В субботу поется воскресный Богородичен настоящего (уходящего) гласа.

Источник: https://cyberpedia.su/10x2e9.html

Схемы Богослужений

Схемы Богослужений
Схема Литургии
Схема Проскомидии
Схема Литургии оглашенных
Схема Литургии верных
Схема Литургии Преждеосвященных Даров
Схема вечерни на всенощном бдении
Схема утрени на всенощном бдении
Схема великого повечерия
Обычное начало
Вторая часть
Третья часть
Схема часов

Схема Литургии (состоит из 3-х частей):

Схема Проскомидии

1. Изъятие Св. Агнца из первой просфоры.
2. Поставление Агнца на дискосе и наполнение чаши вином с водою.
3. Изъятие частиц из прочих четырех просфор.
4. Поставление звездицы над дискосом.
5. Покрытие дискоса и потира покровами.
6. Каждение приготовленных Агнца и частиц.
7. Чтение молитвы о принятии Св. Даров и отпуст.

Схема Литургии оглашенных

1. Начинательные возгласы диакона и священника.
2. Великая ектения.
3. Псалом 1-й изобразительный «Благослови, душе моя, Господа» (102) (первый антифон).
4. Малая ектения.
5. Второй изобразительный псалом (145) — «Хвали, душе моя, Господа» (второй антифон).
6. Пение гимна «Единородный Сыне и Слове Божий».
7. Малая ектения.
8. Пение Евангельских заповедей блаженств и тропарей «блаженны» (третий антифон).
9. Малый вход с Евангелием.
10. Пение «Приидите Поклонимся».
11. Пение тропаря и кондака.
12. Возглас дьякона: «Господи, спаси благочестивыя».
13. Пение Трисвятого.
14. Пение прокимна.
15. Чтение Апостола. Пение алиллуария.
16. Чтение Евангелия.
17. Сугубая ектения.
18. Ектения об оглашенных.
19. Ектения с повелением оглашенным оставить храм.

Схема Литургии верных

1. Сокращенная великая ектения.
2. Пение 1-й части Херувимской песни и чтение священником молитвы Великого входа.
3. Великий вход и перенос Св. Даров.
4. Пение 2-й части Херувимской песни и поставление Св. Сосудов на Престол.
5. 1-я просительная ектения (О предложенных, честных Дарех): приготовление молящихся к освящению Даров.
6. Внушение диаконом мира, любви и единомыслия.
7. Возглас: «Возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы».
8. Пение Символа веры. (после возгласа «Двери, двери премудростию вонмем»).
9. Возглас «Станем добре…».
10. Евхаристическая молитва (3 части).
11. Освящение Св. Даров (во время пения: «Тебе поем…»).
12. Прославление Божией Матери («Достойно есть…»).
13. Поминовение живых и умерших («И всех, и вся…»).
14. 2-я просительная ектения (Об освященных честных Дарах).
15. Пение «Отче наш».
16. Возношение Св. Даров. («Святая Святым…»).
17. Причащение священнослужителей в алтаре и «причастный» стих.
18. Предпоследнее явление Св. Даров и Причащение мирян.
19. Возглас «Спаси, Боже, люди Твоя» и песнопение «Видехом Свет Истинный».
20. Последнее явление Св. Даров и песнопение «Да исполнятся уста наша».
21. Благодарственная ектения за Причащение.
22. Заамвонная молитва.
23. «Буди имя Господне» и 33-й псалом.
24. Последнее благословение священника.

Схема Литургии Преждеосвященных Даров (служится только в Великий пост)

1. Возглас диакона и священника: «Благословенно царство»…
2. Чтение псалма 103: «Благослови, душе моя, Господа».
3. Великая ектения.
4. Кафизмы.
5. Малая ектения, или три малых ектении (после каждой из трех кафизм), во время которых совершается перенесение Св. Агнца с Престола на жертвенник.
6. «Господи воззвах».
7. Стихиры «на Господи воззвах».
8. Вечерний вход с кадилом (или с Евангелием, если положено по Уставу).
9. «Свете тихий»…
10. Чтение первой паремии.
11. Возгласы: «Премудрость, прости. Свет Христов просвещает всех».
12. Чтение второй паремии.
13. Пение: «Да исправится молитва моя».
14. Молитва Св. Ефрема Сирина.
15. Чтение Евангелия (если положено по Уставу).
16. Сугубая ектения.
17. Молитва за Государя.
18. Ектения об оглашенных.
19. Ектения о просвещаемых. Возглас: «Яко Ты еси просвещение наше» (С 4 недели Великого поста).
20. Малая ектения о верных. Возглас «Яко подобает»…
21. Вторая малая ектения о верных.
22. «Ныне силы небесныя».
23. Великий вход с Преждеосвященными Дарами.
24. Вторая часть молитвы: «Верою и любовию приступим».
25. Молитва Св. Ефрема Сирина.
26. Просительная ектения.
27. Молитва Господня «Отче наш».
28. Возглас: «Преждеосвященная Святая Святым».
29. Предпоследнее явление Св. Даров («Благословлю Господа»).
30. Последнее явление Св. Даров.
31. Благодарение за Причащение.
32. Заамвонная молитва («Владыко Вседержителю»).
33. «Буди имя Господне благословенно» (трижды) и псалом 33.
34. Последнее благословение священника.
35. Отпуст.

Схема утрени на всенощном бдении

1. Шестопсалмие (псалмы 3, 37, 62, 87, 102, 142).
2. Великая ектения.
3. «Бог Господь и явися нам».
4. Тропарь воскресный или празднику или Святому.
5. Чтение кафизм.
6. Малая ектения.
7. Полиелей («Хвалите имя Господне»).
8. Воскресные «непорочны» тропари («Благословен еси, Господи»).
9. Величание (под великие праздники).
10. Малая ектения.
11. Седальны или ипакои.
12. Степенны (под великие праздники антифон 4 гласа: «От юности моея»)…
13. Чтение Евангелия.
14. «Воскресение Христово видевше».
15. Возглас диакона «Спаси, Боже, люди Твоя»…
16. Канон (малые ектении на 3-й и 6-й песнях).
17. «Величит душа моя Господа».
18. Экзапостилларий или светилен.
19. «Всякое дыхание да хвалит Господа» и стихиры на хвалитех.
20. Богородичен: «Преблагословенна еси Богородице Дево» (учеб. Часосл.).
21. Великое славословие.
22. Воскресный отпустительный тропарь или тропари праздника.
23. Сугубая ектения.
24. Просительная ектения.
25. Отпуст.
26. Первый Час (см. схему Часов).

Схема великого повечерия

Первая часть.
1. Обычное начало.
2. «Приидите поклонимся» и Псалом 69 (См. Уч. Часосл.).
3. Канон св. Андрея Критского (в первые 4 дня Великого поста).
4. Шесть псалмов: 4, 6, 12, 24, 30, 90.
5. «С нами Бог».
6. Тропари: «День прешед, благодарю Тя, Господи».
7. Символ веры.
8. Молитва: «Пресвятая Владычице».
9. Трисвятое по «Отче наш».
10. Тропари и Богородичны (Различные по дням недели).
11. «Господи помилуй» 40 раз; отпустительные молитвы: «Слава и ныне», «Честнейшую Херувим» и др.
12. Молитва «Господи, избавляй нас от всякия стрелы, летящия во дни».
Вторая часть.
12. «Приидите поклонимся» (трижды), псалмы 50 и 101;
13. Молитва Манассии: «Господи Вседержителю, Боже отец наших».
14. Трисвятое по «Отче наш».
15. Тропари: «Помилуй нас, Господи, помилуй нас».
16. «Господи помилуй» 40 раз и те же отпустительные молитвы.
17. Молитва: «Владыко Боже, Отче вседержителю»…
Третья часть.
17. «Приидите поклонимся» (трижды).
18. Псалмы 69 и 142 и Великое славословие.
19. Трисвятое по «Отче наш».
20. Канон рядовой.
21. Пение: «Господи сил с нами буди».
22. «Господи помилуй» 40 раз. Молитва: «Иже на всякое время и на всякий час» и те же отпустительные молитвы.
23. «Господи и Владыко живота моего»…
24. Молитва: «Нескверная, неблазная»…
25. «И даждь нам, Владыко, на сон грядущим»…, «Преславная Приснодево», «Упование мое отец».
26. Великий отпуст. Чтение свящ. мол. «Владыко многомилостиве».
27. Сугубая ектения.

Схема часов

1. Обычное начало.
2. Три псалма.
3. На 1-м часе — 5, 89 и 100;
4. На 3-м часе — 16, 24, 50;
5. На 6-м часе — 53, 54, 90;
6. На 9- м часе — 83, 84 и 85 пс.
7. Слава и ныне, аллилуиа.
8. Тропарь часа, праздника или Святого.
9. Богородичен.
10. Трисвятое по «Отче наш». Кондак праздника или Святого.
11. «Господи помилуй» 40 раз. «Слава и ныне». «Честнейшую Херувим».
12. Молитва: «Иже на всякое время и на всякий час».
13. Заключительная молитва к Господу Иисусу.

Схема вечерни на всенощном бдении

1. Возглас диакона и священника
2. Предначинательный псалом 103 «Благослови душе моя Господа».
3. Великая ектения.
4. Псалом: «Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых».
5. Малая ектения.
6. «Господи воззвах».
7. Стихиры на «Господи воззвах»…
8. Догматик или Богородичен.
9. Вечерний вход (с кадилом).
10. Пение гимна: «Свете тихий».
11. Прокимен дня.
12. Чтение паримий (3 паремии). (Накануне великих и храмовых праздников).
13. Сугубая ектения.
14. Молитва: «Сподоби Господи»…
15. Просительная ектения.
16. Стихиры на литии.
17. Лития. (Накануне великих и храмовых праздников).
18. Стихиры на стиховне,
19. «Ныне отпущаеши», Трисвятое по «Отче наш».
20. Тропарь или (в воскресные дни) «Богородице Дево».
21. Благословение хлебов. (Накануне великих и храмовых праздн.).
22. «Буди Имя Господне благословенно» и псалом 33.
23. Благословение священника.

← Назад в раздел

Источник: http://www.funtable.ru/table/religiya/skhemy-bogosluzheniy.html

Ссылка на основную публикацию