Великий канон преподобного андрея критского (в четверг пятой седмицы великого поста) – против искушений, нечистой силы и душевных болезней

Великий канон cвятого Андрея Критского. Четверг первой седмицы Великого поста

Великим постом с понедельника по четверг первой седмицы на великих повечернях читается покаянный канон святого Андрея Критского. Канон этот назван Великим как по множеству мыслей и воспоминаний, в нем заключенных, так и по количеству содержащихся в нем тропарей – около 250 (в обычных канонах их около 30).

Для чтения на первой седмице поста канон разделяется на четыре части, по числу дней. В среду и четверг к Великому канону прибавляется несколько тропарей в честь преподобной Марии Египетской, пришедшей из глубокого духовного падения к высокому благочестию.

Великий канон завершается тропарями в честь его творца – святого Андрея Критского.

Песнь 1

Обратите внимание

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог Отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и, яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Тебе припадаю, Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Не вниди со мною в суд, нося моя деяния, словеса изыскуя и исправляя стремления. Но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя, Всесильне.

Покаяния время, прихожду Ти, Создателю моему: возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Приклоньшися Христовым Божественным законом, к сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину, исправила еси.

Слава: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

Важно

И ныне: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2

Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

Мужа убих, глаголет, в язву мне и юношу в струп, Ламех, рыдая, вопияше; ты же не трепещеши, о душе моя, окалявши плоть и ум осквернивши.

Столп умудрила еси создати, о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя и низвергл на землю ухищрения твоя.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу, яко мужа, ум, яко юношу, яко брата же моего, тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

Одожди Господь от Господа огнь иногда на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия, уязвившия мою душу и тело; се струпи, гноения, омрачения вопиют, раны самовольных моих страстей.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре твое обращение всячески Иский.

Совет

Слава: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави мя огненнаго осуждения.

И ныне: Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Агаре древле, душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением и рождши новаго Исмаила, презорство.

Иаковлю лествицу разумела еси, душе моя, являемую от земли к Небесем: почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Священника Божия и царя уединена, Христово подобие в мире жития, в человецех подражай.

Обратися, постени, душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

Не буди столп сланый, душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский, горе в Сигор спасайся.

Обратите внимание

Моления, Владыко, Тебе поющих не отвержи, но ущедри, Человеколюбче, и подаждь верою просящим оставление.

Слава: Троица Простая, Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющияся державе Твоей.

И ныне: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Время живота моего мало и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богатства, славы царства, обнищав, лишися.

Аще праведен бяше он и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети; ты же, грехолюбива сущи, окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем, вотще и всуе, да не с фарисеем осудиши мя. Паче же мытарево смирение подаждь ми, Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

Важно

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Не послушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое, Законоположника, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси; но востекла еси помыслом лучшим к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество, Марие, удививши.

Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

Низу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Совет

Аще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да, яко самаряныня, не ктому, пияй, жажду: жизни бо струи источаеши.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя, умна Света превечна.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Несравненным желанием, всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания, сподоби убо и мене улучити вышния славы.

Слава: Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

И ныне: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог, создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму; но вжег светильник, Предтечу Твоего, Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Обратите внимание

Да страстей пламень угасиши, слез капли источала еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне, твоему рабу.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безстрастие Небесное стяжала еси крайним на земли житием, мати. Темже тебе поющим страстей избавитися молитвами твоими молися.

Слава: Троица есмь Проста, Нераздельна, раздельна Личне и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

И ныне: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.

Господи, помилуй. (Трижды.)

Слава, и ныне:

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже, яко Езекия, слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота. Но кий Исаия предстанет тебе, душе, аще не всех Бог?

Припадаю Ти и приношу Тебе, якоже слезы, глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли. Но ущедри, Владыко, творение Твое и воззови мя.

Важно

Погребох образ Твой и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща. Но ущедрив, воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу, вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго. Но даждь ныне помощь от скорби и мне, рабу твоему.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси, преподобная, моли ныне Христа о рабех: яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающим Его.

Слава: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

И ныне: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, Небесная.

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства Небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

Слезную, Спасе, сткляницу яко миро истощавая на главу, зову Ти, якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу и оставление прошу прияти.

Совет

Аще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, благоутробне Спасе, страхом кающася и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

Пощади, Спасе, Твое создание и взыщи, яко Пастырь, погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Егда, Судие, сядеши, яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою, Спасе, о каковый страх тогда, пещи горящей, всем боящимся нестерпимаго судища Твоего.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Света незаходимаго Мати тя просветивши, от омрачения страстей разреши. Темже вшедши в духовную благодать, просвети, Марие, тя верно восхваляющия.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Чудо ново видев, ужасашеся божественный в тебе воистинну, мати, Зосима: ангела бо зряше во плоти и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Слава: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

И ныне: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Обратите внимание

Умилосердися, спаси мя, Сыне Давидов, помилуй, беснующияся словом исцеливый, глас же благоутробный, яко разбойнику, мне рцы: аминь, глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя: оба бо на кресте свисяста. Но, о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

Тварь содрогашеся, распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе, Иисусе, пригвождена ко Кресту.

Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную: да сия Тебе принесу яко приятную жертву, Едине Спасе.

Судие мой и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком тогда видев мя, пощади и ущедри мя, Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Читайте также:  Мученик феодор варяг и его сын иоанн

Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины и человеков соборы, невещественно поживши и естество прешедши: имже, яко невещественныма ногама вшедши, Марие, Иордан прешла еси.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих: да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Важно

Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по Существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, Животворящему и Просвещающему концы.

И ныне: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Таже оба лика вкупе поют Ирмос:

Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо Рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Источник: http://pravoslavniy-mayak.ru/velikijj-kanon-cvyatogo-andreya-kritskogo-chetverg-pervojj-sedmicy-velikogo-posta/

Великий покаянный канон прп. Андрея Критского

На Великом повечерии Понедельника, Вторника, Среды и Четверга первой седмицы Великого поста поется и читается по частям, а на утрене Четверга пятой седмицы того же поста в полном составе Великий покаянный, или как его еще называют, умилительный канон.

Он читается за великопостным богослужением в храмах вот уже почти 1200 лет и воспринимается верующими также, как и тогда, когда был написан преподобным песнотворцем. «Мистагог покаяния», т. е.

тот, кто заботливо учит, открывает тайны покаяния, — так называет святого Андрея, составившего сей канон, Православная Церковь.

Великий канон состоит из 250 тропарей, и великим именуется не только по необычно большому числу стихов, но и по внутреннему достоинству, по высоте мыслей и силе их выражения. В нем мы созерцаем события, описанные Священным Писанием Ветхого и Нового Завета, в духовном свете.

В тропарях канона, персонажи священной истории, то представляют нам высокие образцы святой жизни, то, примерами своего глубокого падения, побуждают нас к строгому трезвению.

Ум человека, слушающего сей канон, видит в нем высокие духовные истины, осуществленные в жизни ветхозаветных патриархов, судей, царей и пророков, поучается им в евангельских притчах, а сердце, жаждущее спасения, то поражается глубокой скорбью о грехах, то восторгается стойким упованием на Бога, всегда готового принять грешника.

Нельзя научить тому, чего сам не умеешь. Покаяние святого Андрея глубокое и искреннее.

Через весь канон проходит одна мысль, повторяющаяся во всех его песнях: «Согрешил больше всех человек, един согрешил Тебе, (Господи), но смилуйся и будь милосерд ко мне, ибо Ты Благоутробен».

«Благоутробен» — значит милостив и милосерд так, как Мать, которая как бы всей утробой, всем существом своим, жалеет ребенка и любит его всем своим сердцем. Чем ближе человек к Богу, тем больше видит свои грехи. Этому учит нас в своем каноне святой Андрей Критский.

Весь Ветхий Завет предстает перед нами в тропарях канона, как школа покаяния. Показывая добродетели и подвиги святых, святой не забывает и о злых и жестоких делах, побуждая нас подражать добрым и отвращаться злых.

Но в Великом каноне есть не только примеры из Священного Писания, есть здесь и увещание душе, рассуждения, молитвы.

Совет

Как будто старец, исполненный сострадания и любви, берет нас за руку и вводит в свою келью, чтобы собеседовать с нами, рассказывать, делиться своим опытом, и, вместе с нами, смиренно и горячо молиться.

Почему Святая Церковь в первые дни Великого поста предлагает нам именно эти песнопения? Потому, что пост — это время покаяния и очищения, а канон преподобного Андрея весь и направлен к тому, чтобы пробудить человеческую душу от греховного усыпления, раскрыть перед ней пагубность греховного состояния, подвигнуть к строгому самоиспытанию, самоосуждению и раскаянию, к отвращению от грехов и к исправлению жития.

Творец этого, столь любимого православными людьми Великого канона, преподобный Андрей, архиепископ Критский родился в городе Дамаске около 660 года в семье благочестивых христиан Георгия и Григории. Из свидетельств о раннем детстве святого известно, что до семи лет его считали немым, т. к. до этого времени он не произнес ни одного слова.

Когда же, по достижении семилетнего возраста, он причастился в церкви божественных Таин Тела и Крови Христовых, немота его разрешилась и он стал говорить. После этого явленного чуда родители отдали свое чадо постигать премудрость божественных книг.

На четырнадцатом году жизни, святой Андрей, был приведен родителями в Иерусалим для служения Богу в монастыре Братства Гроба Господня. По пострижении в монашество святой Андрей был назначен нотарием, т. е. секретарем, Иерусалимской патриархии, как человек весьма разумный.

Он проводил добродетельную жизнь, подвизаясь в целомудрии, воздержании и кротости, так что ему дивился даже и сам иерусалимский патриарх.

После 681 года, когда в Константинополе происходили заседания Шестого Вселенского Собора, святой Андрей, состоявший тогда в архидиаконском сане, вместе с двумя старцами-монахами, был послан в византийскую столицу от лица своего патриарха, чтобы представить императору документы, подтверждающие полное согласие с решениями Собора всей полноты Иерусалимской Православной церкви, находившейся тогда под мусульманским игом.

После окончания Собора старцы-монахи возвратились обратно в Иерусалим, а Андрей, сделавшись известным, своей книжной премудростью и глубоким знанием догматов Церкви, императору и святым отцам, был оставлен в Константинополе, получив навсегда прозвище «Иерусалимита», т. е. «Иерусалимлянина».

Обратите внимание

В столице Империи он получил послушание возглавить Дом для сирот при Великой церкви Святой Софии с зачислением в клир главного храма Византии.

20 лет служил он в сане диакона и трудился в Доме сирот, проявляя должную заботливость и попечение. Здесь же, в Константинополе, он начал слагать свои дивные песнопения, которыми богато украсил литургическое наследие Святой Церкви.

После двадцатилетнего диаконского служения святой Андрей был рукоположен в епископский сан и назначен на самую далекую кафедру империи — остров Крит, где за свои усердные труды был удостоен титула архиепископа. Здесь он был светильником миру, просвещающим Христову Церковь богодухновенным учением и добродетельной жизнью.

Святой пастырь критский строил храмы Божии , а также дома для сирот и престарелых. Для своей паствы он был любящим отцом, неустанно проповедующим и, молитвами своими, отражающий все напасти и невзгоды, а для еретиков являлся непреклонным обличителем и грозой.

Не оставлял святой Андрей и трудов по составлению церковных песнопений.

Несколько раз святитель, оставив Крит, посещал Константинополь, где виделся с патриархом и императором, а также с близкими ему людьми. Там же выступил он в защиту святых икон, когда в Византии началось иконоборчество.

В свое последнее посещение столицы, святой Андрей, почувствовав приближение скорой кончины, простился со своими друзьями. По дороге на Крит он сильно заболел. Тяжелый недуг заставил его остановиться на острове Митилина в городке Ерессо, где святой и скончался 4 июля около 740 года.

В этот же день Святая Церковь и доныне совершает его память.

Святитель Андрей Критский первый стал писать богослужебные каноны. Его перу принадлежат каноны на все двунадесятые праздники (кроме Введения во храм Пресвятой Богородицы, т. к. в его время этот праздник отдельно не праздновался).

Великопостное богослужение, кроме Великого канона, было украшено и другими творениями святого песнописца. В рукописях сохранились каноны Недели Ваий, трипеснцы всех дней Страстной седмицы, включая и Великий Пяток.

В Великую Субботу исполнялся четверопеснец святого Андрея, к которому позднее присоединяли свои четверопеснцы и каноны св. Косма Маюмский, инокиня Кассия, епископ Марк Отрантский.

По количеству оригинальных мелодий-напевов святой Андрей превосходит даже столь великого песнописца, как преподобный Иоанн Дамаскин. Составляя Октоих, святой Иоанн вносил в него ирмосы и напевы святителя Андрея Критского.

ТЕКСТЫ ВЕЛИКОГО КАНОНА:    далее   >

Великий покаянный канон cвятого Андрея Критского. Текст и аудиозаписи  >

Великий Канон Андрея Критского (видео сюжет Ивана Дяченко):

Закон Божий Канон св.Андрея Критского

Если мы придем в храм вечером в один из первых четырех дней Великого поста, многих поразит необычная картина: в церкви темно, люди стоят с горящими свечами, звучит строгий и торжественный голос священника… Это читается Великий покаянный канон преподобного Андрея Критского.

В самом начале Великого поста, как тот исходный тон, которым определяется вся великопостная мелодия, Святая Церковь предлагает нам Великий покаянный канон св. Андрея Критского.

Он разделен на четыре части и читается за Великим Повечерием, вечером, в первые четыре дня Поста.

Его можно описать как покаянный плач, раскрывающий нам всю необъятность, всю бездну греха, потрясающий душу отчаянием, раскаянием и надеждой.

Чтение Великого покаянного канона в первую неделю Великого Поста в нашем храме совершается в понедельник, вторник, среду и четверг в 17:00

В пятую неделю Великого поста в четверг (среда в 16:00)

Во многих приходах текст канона принято не просто слушать, но, чтобы лучше понимать, следить за чтением по бумаге.

Важно

Для тех, кто собирается пойти на Канон после работы и не имеет с собою печатного текста, мы приготовили русско-славянский параллельный текст, который можно без труда распечатать на принтере.

(Сделать это удобнее всего «режиме для печати», нажав соответствующую ссылку под заголовком публикации).

Покаянный канон Андрей Критского, Понедельник. Читает Святейший Патриарх Московский и всеЯ Руси Кирилл. 2009 г.:

Великий канон cвятого Андрея Критского, читаемый в понедельник первой седмицы Великого поста + версия для печати

Покаянный канон Андрей Критского, вторник. Читает Святейший Патриарх Московский и всей Руси Кирилл. 2009 г.:

Великий канон cвятого Андрея Критского, читаемый во вторник первой седмицы Великого поста + версия для печати

Покаянный канон Андрей Критского, среда. Читает Святейший Патриарх Московский и всей Руси Кирилл. 2009 г.:

Великий канон cвятого Андрея Критского, читаемый в среду первой седмицы Великого поста + версия для печати

Покаянный канон Андрей Критского, четверг. Читает Святейший Патриарх Московский и всей Руси Кирилл. 2009 г.:

Великий канон cвятого Андрея Критского, читаемый в четверг первой седмицы Великого поста + версия для печати

Вечером четверга первой недели Великого Поста закончится чтение Великого покаянного канона св. Андрея Критского… Но не спешите отложить книжку в сторону: до того, как он зазвучит вновь на 5-ой неделе поста, теперь целиком, посмотрите, вчитайтесь еще раз в этот удивительный текст, проникнитесь самим языком канона.

Великий канон cвятого Андрея Критского целиком, читаемый в четверг пятой седмицы Великого поста + версия для печати

Ссылки по теме:

Просмотрено (13226) раз

Источник: http://voskrcerkov.ru/2013/03/17/kanon-sv-andreya-kritskogo/

«Мариино стояние» – Лампада

Каждая седмица Великого поста, его воскресные дни – Недели имеют свои особенности богослужений. Мы миновали середину поста, его четвёртую седмицу, которая была посвящена Кресту Христову.

На пятой седмице нас ждут другие особенности великопостных служб: в православных храмах вновь зазвучат спасительные стихи канона преподобного Андрея Критского. Великий покаянный канон пастыря Критского читается на протяжении Великого поста дважды.

Первый раз он прочитывается на первой неделе поста, в первые четыре дня. Второй раз он читается в день памяти преподобной Марии Египетской, вечером в среду пятой недели Великого Поста.

Как и в первые дни поста, в каноне будут молитвенно обращаться к преподобной Марии Египетской. Жизнь великой святой – это пример покаяния, но всё же, какая связь между святым Андреем Критским и святой Марией Египетской?

Сегодня приходится слышать, как люди, мало знакомые с богослужебным строем и уставом Православной Церкви, жалуются на утомительную продолжительность великопостных богослужений.

С развитием духовной жизни таких людей становится все меньше, участие в богослужениях становятся неотъемлемой частью жизни прихожан. Люди лучше узнают службу и находят в ней особую духовную сладость. Особенно продолжительны службы Великого поста в монашеских обителях.

Верующие не пугаются продолжительности этих служб, а стремятся найти возможность посещать такие богослужения. Богослужения, которые совершаются в приходских храмах сегодня, значительно короче своих уставных образцов.

За столетия церковной истории богослужение изменялось в сторону сокращения и некоторого упрощения, при том, что его духовный смысл и историческое ядро оставались неизменными и не подлежащими никакому изменению.

Но среди служб Великого поста по-настоящему продолжительным богослужением в современной литургической практике Православной Церкви является утреня четверга пятой седмицы Святой Четыредесятницы.

Во время этого богослужения прочитывается весь Великий покаянный канон преподобного Андрея Критского — тот самый канон, с чтения которого начинался Великий Пост (первый раз Великий канон, разделённый на четыре части, читают в понедельник, вторник, среду и четверг первой седмицы Великого поста). Только это чтение занимает не один час.

Совет

Его смысл в том, чтобы теперь, уже в конце великопостного пути, когда до Пасхи остаётся две с половиной недели, подвести итог поста как времени самонаблюдения, самоосуждения, плача о своих грехах и покаяния в них. Наряду с этим каноном на службе прочитывается житие преподобной Марии Египетской. Именно поэтому эта уникальная и продолжительная служба получила название «Мариино стояние».

Читайте также:  Икона божией матери долинская, франция, департамент эндр, город шатору

Житие прочитывается в храме целиком — для назидания и укрепления сил молящихся и предлагается христианам как образец того, каким глубоким и истинным может быть в жизни человека покаяние, полностью перерождающее его душу и изменяющее его жизнь.

Источник: http://lampada.in.ua/2018/03/laquo-mariino-stoyanie-raquo/

Четверток Великого канона. Мариино стояние

В среду вечером пятой седмицы Великого поста повторяется чтение Великого канона святого Андрея Критского, который читается уже полностью, «чтобы вдохнуть в нас новые силы к успешному окончанию поста». К чтению присоединяется Житие преподобной Марии Египетской, по которому и вся служба именуется Марииным стоянием.

Прп Андрей Критский. Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год.

Мариино стояние

Согласно Синаксарю четверга, « это было установлено с той целью, чтобы ввиду приближающегося окончания Святой Четыредесятицы (то есть Великого поста) люди, проявившие себя ленивыми к духовным подвигам, не впали в небрежное забвение и не перестали бы вовсе быть целомудренными»: то есть ради возбуждения в людях покаянного чувства и побуждения их к исправлению как на многочисленных примерах из всей библейской истории, от Адама до апостольской проповеди, проходящих в Каноне, так и на примере одной жизни, «явившей сперва бездну греха и затем высоту добродетели», по слову Жития.

Церковный устав заповедует Великий канон читать и петь медленно, полагая на каждый тропарь три поклона. Тропарей в нем 250.

Сколько же поклонов предстоит положить! В современных условиях это не всегда бывает возможно, но знать следует, что наши деды и прадеды выполняли это, не допуская и мысли похвастаться таким усердием и верностью уставам Церкви.

С той же целью — возбудить внимание и умножить силы — читается житие преподобной Марии Египетской. Какие силы и откуда возьмутся? От напоминания о неизреченном милосердии Божием, призывающем всех к покаянию.

«Труда ради бденного» в четверг бывает ослабление поста (разрешается пища с растительным маслом), а главное, служится Литургия Преждеосвященных Даров, чтобы потрудившиеся на Мариином стоянии могли причаститься Святых Христовых Таин.

Читать в среду канон преподобного Андрея и житие преподобной Марии Египетской установлено было на VI Вселенском Соборе.

Великий канон составлен в VII веке св.Андреем, архиепископом Критским.

Церковь единогласно дала ему название Великого, не столько по обширности, — в нем 250 тропарей, — сколько по внутреннему достоинству и силе: «В нем умиление невыразимое, и так он силен и трогателен, что может смягчить самую загрубелую душу и вдохнуть в нее бодрость и силы к спасительной деятельности, если только поется с должным вниманием и от сердца, проникнутого сокрушением».

Все, что только может возбудить человека к раскаянию, смирению, молитве, самоотвержению, — все собрано и приведено в нем. В нем указаны все события Ветхого и Нового Заветов, в которых особенно поразительно высказались значение и сила греха и значение и сила жизни праведной; указаны все лица, в которых осуществилось и то и другое.

Сочинил его преподобный Андрей тогда же, когда и святой Софроний, патриарх Иерусалимский, записал житие Марии Египетской. Это житие тоже приводит в сильное умиление и дает великое утешение прегрешившим и согрешающим, если только они решились оставить зло.

Св.Андрей, отправляясь в 680г на Вселенский собор, взял житие с собой и представил вместе со своим каноном всему собранию пастырей. И то, и другое было одобрено ими и тогда же введено в употребление церковное. Тогда св.

Обратите внимание

Андрей, доблестно выступив против монофелитов, еще будучи простым монахом, был причислен к клиру церкви в Иерусалиме, и поставлен диаконом и кормильцем сирот. Вскоре Андрей стал архиепископом Критским.

Потом, доплыв до Митилены, близ одного места, называемого Иерис, он отошел ко Господу, пробыв на своей кафедре довольно долгое время.
Его молитвами, Боже, помилуй нас!

Ирмо́с первой песни Великого канона

Помо́щник и Покрови́тель бы́сть мне во спасе́ние, Се́й мо́й Бог, и просла́влю Его, Бог Отца́ моего́, и вознесу́ Его: сла́вно бо просла́вися.

Хор Сретенского монастыря

Кондак Великого канона

Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. Воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, везде́ сый и вся́ исполня́яй.

Проповедь

В ЧЕТВЕРТОК ПЯТОЙ СЕДМИЦЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА
Стояние Марии Египетской

Архимандрит Иоанн Крестьянкин

Во имя Отца и Сына и Святаго Духа!

Мария Египетская! Лежать бы нам, дорогие наши, в благодарности у стоп этой великой грешницы, сгоравшей в пламени самых беззаконных страстей и не сгоревшей, оставившей миру наглядный пример великой любви, творящей чудеса, возводящей со дна адова в Царство Небесное, любви Божией к грешнику, в силу ответной любви погибающего.

Кто она, эта дщерь тьмы, каким чудом могла унаследовать радость жизни небесной еще на земле? В молчании и даже недоумении замираем мы пред примером ее жизни.

Разве возможно такое перерождение души, закосневшей в смрадных блудных страстях, любящей именно их? Не богатство, не земное роскошество совращали Марию в бездну порока. Все это вменяла она ни во что.

Сила извращенной натуры с ненасытимостью влекла ее во тьму сладострастия, и не было для этой юницы другого утешения, кроме смрадного и презренного порока. Своим неустанным беззаконным трудом не скопила она и малой лепты, ибо была к ней совершенно равнодушна.

Каким чудом бездна тьмы повлеклась к светлой колыбели Христова подвига? Ведь не Он был думой и целью ее путешествия. Безрассудная прихоть и желание новизны ощущений позвали ее в дорогу.

Часто таковы мотивы человеческих поступков.

Понимала ли и она сама, и враг, имеющий ее усердной ученицей, в какое опасное для себя путешествие устремлялись? Они не могли заглянуть в будущее, хранимое Промыслом Божиим втайне.

В Иерусалиме же другая Мария — источник чистоты и целомудрия с младенчества — со Своей иконы глянула на Марию, с двенадцати лет ставшую дщерью греха и всякого смрада греховного, и, глянув, не возгнушалась нечистотой. Не гнев, не бессильный упрек, но помощь Ее сострадательного и милующего сердца положила предел безумному течению жизни грешницы.

Это Она не допустила нераскаянную грешницу к Кресту Сына Своего и Бога нашего. Матерь Божия пробудила в потерявшейся в грехах ясное осознание причины невозможности приблизиться к святыне. Она исходатайствовала для грешницы спасительную помощь Божией благодати.

Важно

Она же управила дальнейшую жизнь Марии Египетской словами: «Ступай за Иордан, и там найдешь покой душе твоей!»

Матерь Божия, Матерь всего человечества! Это Ее ходатайством держится мир, Ее молитвой и покровом в мире греха и порока являются праведники, Ее милостью восстают от бездны падения грешники. И нет предела Ее любви, нет и меры Ее силе.

Вспомним и еще один подобный пример, уже из нашего времени.

Юноше Семену, живущему в обычном для многих людей плотском грехе и уже считающему это нормой жизни, пришел скорбный глас Царицы Небесной: «Ты проглотил змею во сне, и тебе противно; так Мне нехорошо смотреть, что ты делаешь». Эти слова Матери Божией семенем будущей святости легли в душу грешного юноши, чтобы стать ему в свое время святым преподобным Силуаном Афонским.

Вот нам, дорогие мои, наглядный пример Божия и человеческого отношения к нам, грешникам. Взгляд человеческий, скользя по поверхности жизни, надмеваясь своей мнимой праведностью, быстро, без сожаления и сочувствия, без любви выносит приговор гибнущей душе человека. Бей его своим мнением о нем, бей презрительным взглядом и даже безжалостным словом. Прокаженный повинен смерти!

Божия же любовь до последнего предела силится обратить падшего к покаянию.

Но кто же мог видеть душу Марии-грешницы, кто мог заглянуть в ее сердце, кто мог поверить в возможность ее преображения? Как, отчего переплавилось оно в один миг? Ин суд Божий, и ин суд человеческий.

Так бывает от прикосновения к душе суровой, но сострадательной благодати любви Божией. Бог знает, как и за что милует Он грешников! И недаром призывом к жизни звучат для нас слова Божий: не судите, да не судимы будете (Мф. 7, 1).

Но не подивимся ли, откуда в закоснелой-то грешнице взялась решимость вступить на совершенно неведомый ей жизненный путь? Кто зазвал ее в непроходные, безлюдные дебри пустыни? Кто охранял в этом, казалось, совсем безжизненном пространстве? Кто учил неведомому дотоле образу жизни? Кто дал силы и крепость устоять в столь суровом подвиге?

Только Бог, Сам Бог, побеждающий естества немощь, предстательством Своей Матери, был с Марией, помогая ей, милостивым оком зрел, как просыпалась душа от дурмана человеческого заблуждения и насилия вражия; как изо дня в день многие годы до смерти боролась она с воспоминаниями о былом; в каких страданиях зарождался в ней росток новой, небесной жизни. Бессчетное количество раз за эти годы падала подвижница замертво от отчаянного зова в прежнюю жизнь, от изнеможения душевного и телесного.

https://www.youtube.com/watch?v=pdhuZkKFgLw

Сильнейшую и продолжительную борьбу с блудными помыслами и ощущениями, переходя из страстного состояния, испытали и выдержали не только такие подвижники, которые предварительно проводили развратную жизнь, но и девственники. И лютость борьбы возвела их к усиленным, сверхъестественным подвигам. А дар Божией благодати всегда бывает сообразен и соразмерен предшествовавшим скорбям и труду.

Прп Зосима и Мария Египетская. Икона. Греция. До 1577 г. Монастырь Дионисиат (Афон).

Борьба и подвиг Марии Египетской были особенными даже и в подвижничестве. Сила произволения ее и решимость, вера и самоотвержение — вот то, что ходатайствовало для нее исключительную Божию помощь и духовные дарования.

Совет

Бог учил ее деланию святых отцов: немедленно отвергать, не вступая в беседу или прение с греховными помыслами, а тотчас устремляться к молитве. И делание привело ее к величайшим успехам духовным.

Только через семнадцать лет тишина сердца и покой известили ее о прощении безумно проведенной молодости. И вот последние дни пребывания Марии Египетской на земле. Житие преподобной сохранило их в подробности.

Опаленная солнцем пустыни, иссохшая от зноя и мраза, тень человека, она называет по имени безвестного ей дотоле монаха, читает житие его как по писаному, дает пророческое указание на жизнь вперед за год. На последнюю встречу с ним она идет по водам, как по суше.

Начало жизни и конец ее! Свет поглотил тьму, и ангел во плоти по Божию велению, вернувшись на краткий миг к людям, пришел дать последнее целование земной жизни, чтобы не осталось в безвестности для живущих ее исключительное житие.

Причастие Святых Христовых Тайн в тот самый день, когда Христос причащал Своих учеников, не есть ли свидетельство, что причислена она к лику ученическому.

И по сей день житие Марии Египетской проповедует миру о великой и страшной борьбе Бога за каждую душу человеческую, и человек своим произволением становится помощником Богу в этой борьбе.

И нет основания нам всем унывать и отчаиваться от своих немощей пред обуреваемым нас грехом. Есть Сильнейший, готовый Своей благодатью ответить на наши слезы, тугу сердца и произволение к чистоте.

Такова сила Божественной любви к человеку! Таков пример жизни Марии Египетской для нас и нашего времени! Ее молитв будем просить, ибо ее жизнь — мученичество — отмечена Крестом, и ей дал Бог нечеловеческие силы выстоять в этой борьбе, чтобы утверждать во все времена борцов за спасение души.

Преподобная мати Мария, моли Бога о нас!
Аминь.

Из книги: Архимандрит Иоанн Крестьянкин «Проповеди Великого поста» — М. : Правило веры, 2013.- 328с.

Обратите внимание

Образ покаяния. Преподобная Мария Египетская.- видео на сайте Азбука.ru
Великий канон в четверг пятой седмицы Великого Поста с чтением жития прп. Марии Египетской — аудиозапись на сайте Азбука.ru

все новости

Источник: https://hramsergiy74.ru/news/chetvertok-velikogo-kanona-mariino-stoyanie.htm

Великий покаянный канон Адрея Критского – Воскресенский собор

Канон начинается с глубокого личного вопля: С чего я начну оплакивать окаянные дела моей жизни? Какое начало положу я, Христе, нынешнему рыданию? Далее в нем чередуются воззвания к собственной душе, обращения к Богу, главной темой которых остается раскаяние и надежда на прощение.

Читайте также:  Икона божией матери «троеручица», греция, афон, монастырь хиландар

Нить мыслей святого Андрея о покаянии развивается на основе многочисленных библейских примеров.

Персонажи священной истории то представляют нам высокие образцы святой жизни, то побуждают нас к внимательности примерами своего глубокого падения.

Весь Ветхий Завет предстает перед нами в каноне как школа покаяния. Но здесь есть не только примеры из Священного Писания, но и увещания, рассуждения, молитвы.

Если внимательно послушать слова канона, то перед каждым из нас одним за другим раскрываются свои личные грехи в глубокой связи их со все продолжающейся трагедией отношений человека к Богу, история первого грехопадения – это моя личная история: Не возгнушайся меня, Спаситель, — не отринь от Твоего Лица”, — так по словам Канона молится грешник, — “Очисти и прости мои прегрешения. От юности я всестрастно преступил Твои заповеди по небрежению, не имею плодов благочестия, растратил богатство благодати в блуде. Не войди со мной в суд моих дел и слов, но яви щедрость”. “Милостивым Твоим оком воззри на меня и прими мое теплое исповедание. Я разодрал одежду благодати, наг, стыжусь и плачу слезами блудницы. Очисти меня, Спаситель, Твоим милосердием”. И так, в течение четырех вечеров девять песней Канона говорят снова и снова о духовной истории мира, которая в то же время – история и моей души. И вся жизнь моя открывается через канон как часть той великой, всеобъемлющей борьбы между Богом и силами тьмы, которые восстают на Него.

Слова Канона призывают меня к ответу, ибо говорят они о событиях и делах прошлого, смысл и сила которых вечны, поскольку каждая человеческая душа – единственная и неповторимая – проходит тем же путем испытаний, стоит перед тем же выбором, встречается с той же высшей и важнейшей реальностью. А это и есть основная задача и цель этого необыкновенного Великого канона: чтобы явить нам грех и тем самым привести нас к покаянию.

И грех является нам определениями и перечислениями, а неким глубоким созерцанием библейской истории, которая поистине есть история греха, покаяния и прощения. Канон восстанавливает в нас то духовное мироощущение, внутри которого раскаяние становится снова возможным.

Когда мы слышим, например: Я не уподобился, Иисусе, Авелевой правде, никогда не принес Тебе приятного дара, ни дел божественных, ни жертвы чистой, ни безгрешной жизни… – мы понимаем, что грех, прежде всего, есть отказ от жизни как приношения и дара, как жертвы Богу.

Или другими словами, – отказ от жизни для Бога и по-Божьему.

И благодаря этому откровению становится возможным произнести слова, бесконечно отдаленные от современного опыта жизни, но которые звучат глубочайшей правдой: Из праха создав жизнь, Ты вложил в мою плоть и кости, и дыхание, и жизнь: но, о Создатель мой, Избавитель мой и Судия, приими меня, кающегося.

Важно

Вот почему постный путь начинается с возврата к исходной точке, к творению мира, грехопадению, искуплению, к тому миру, где все говорит о Боге, все отражает Божью славу, где все, что происходит, все события непосредственно связаны с Богом, где человек находит настоящие измерения своей жизни, и, найдя их, кается.

Кончается Великий канон мирными строками человеческого сердца, принесшего покаяние. Здесь опять исповедание милосердия Божия и духовной нищеты человека, который ее приносит Богу как приятную жертву.

Этот покаянный канон читается за великопостным богослужением в храмах вот уже почти 1200 лет и воспринимается верующими так же, как и тогда, когда был написан преподобным песнотворцем. Слова церковно-библейских чтений, молитв, песнопений то оживляют требования совести человека, то успокаивают боли человеческого сердца. 

Великий канон состоит из 250 тропарей (в обычных канонах их около 30) и великим именуется не только по необычно большому числу стихов, но и по высоте мыслей и силе их выражения.

Источник: http://pravsobor.kz/1_shagi_v_hrame/o_Poste/Velikiy/Velikiy_kanon.html

Читать онлайн «Великий покаянный канон Андрея Критского», автора Андрей Критский

В понедельник первой седмицы Великого поста

Во вторник первой седмицы Великого поста

В среду первой седмицы Великого поста

В четверг первой седмицы Великого поста

В четверг пятой седмицы Великого поста

Информация о первоисточнике

Великий покаянный канон Андрея Критского

преподобномученик Андрей Критский

В понедельник первой седмицы Великого поста

Песнь 1

: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог Отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.

[

1]: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Откуду начну плакати окаяннаго моего жития деяний? кое ли положу начало, Христе, нынешнему рыданию? но, яко благоутробен, даждь ми прегрешений оставление.

Гряди, окаянная душе, с плотию твоею, Зиждителю всех исповеждься и останися прочее преждняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы.

Первозданнаго Адама преступлению поревновав, познах себе обнажена от Бога и присносущнаго Царствия и сладости, грех ради моих.

Увы мне, окаянная душе, что уподобилася еси первей Еве? видела бо еси зле, и уязвилася еси горце, и коснулася еси древа, и вкусила еси дерзостно безсловесныя снеди.

Вместо Евы чувственныя мысленная ми бысть Ева, во плоти страстный помысл, показуяй сладкая и вкушаяй присно горькаго напоения.

Достойно из Едема изгнан бысть, яко не сохранив едину Твою, Спасе, заповедь Адам: аз же что постражду, отметая всегда животная Твоя словеса?

: Пресущная Троице, во Единице покланяемая, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

: Богородице, Надежде и Предстательство Тебе поющих, возьми бремя от мене тяжкое греховное, и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Песнь 2

: Вонми, Небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.

Вонми, Небо, и возглаголю, земле, внушай глас, кающийся к Богу и воспевающий Его.

Вонми ми, Боже, Спасе мой, милостивым Твоим оком и приими мое теплое исповедание.

Согреших паче всех человек, един согреших Тебе; но ущедри, яко Бог, Спасе, творение Твое.

Вообразив моих страстей безобразие, любосластными стремленьми погубих ума красоту.

Буря мя злых обдержит, благоутробне Господи; но яко Петру и мне руку простри.

Оскверних плоти моея ризу и окалях, еже по образу, Спасе, и по подобию.

Омрачих душевную красоту страстей сластьми и всячески весь ум персть сотворих.

Совет

Раздрах ныне одежду мою первую, юже ми изтка Зиждитель из начала, и оттуду лежу наг.

Облекохся в раздранную ризу, юже изтка ми змий советом, и стыждуся.

Слезы блудницы, Щедре, и аз предлагаю, очисти мя, Спасе, благоутробием Твоим.

Воззрех на садовную красоту и прельстихся умом: и оттуду лежу наг и срамляюся.

Делаша на хребте моем вси начальницы страстей, продолжающе на мя беззаконие их.

: Единаго Тя в Триех Лицех, Бога всех пою, Отца и Сына и Духа Святаго.

: Пречистая Богородице Дево, Едина Всепетая, моли прилежно, во еже спастися нам.

Песнь 3

: На недвижимом, Христе, камени заповедей Твоих утверди мое помышление.

Огнь от Господа иногда Господь одождив, землю содомскую прежде попали.

На горе спасайся, душе, якоже Лот оный, и в Сигор угонзай.

Бегай запаления, о душе, бегай содомскаго горения, бегай тления Божественнаго пламене.

Согреших Тебе един аз, согреших паче всех, Христе Спасе, да не презриши мене.

Ты еси Пастырь добрый, взыщи мене, агнца, и заблуждшаго да не презриши мене.

Ты еси сладкий Иисусе, Ты еси Создателю мой, в Тебе, Спасе, оправдаюся.

Исповедаюся Тебе, Спасе, согреших, согреших Ти; но ослаби, остави ми, яко благоутробен.

: О Троице Единице Боже, спаси нас от прелести, и искушений, и обстояний.

: Радуйся, Богоприятная утробо, радуйся, престоле Господень, радуйся, Мати Жизни нашея.

Песнь 4

: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

Дел Твоих да не презриши, создания Твоего да не оставиши, Правосуде. Аще и един согреших, яко человек, паче всякаго человека, Человеколюбче; но имаши, яко Господь всех, власть оставляти грехи.

Приближается, душе, конец, приближается, и нерадиши, ни готовишися, время сокращается: востани, близ при дверех Судия есть. Яко соние, яко цвет, время жития течет: что всуе мятемся?

Воспряни, о душе моя, деяния твоя, яже соделала еси, помышляй, и сия пред лице твое принеси, и капли испусти слез твоих; рцы со дерзновением деяния и помышления Христу и оправдайся.

Не бысть в житии греха, ни деяния, ни злобы, еяже аз, Спасе, не согреших, умом, и словом, и произволением, и предложением, и мыслию, и деянием согрешив, яко ин никтоже когда.

Отсюду и осужден бых, отсюду препрен бых аз, окаянный, от своея совести, еяже ничтоже в мире нужнейше: Судие, Избавителю мой и Ведче, пощади, и избави, и спаси мя, раба Твоего.

Обратите внимание

Лествица, юже виде древле великий в патриарсех, указание есть, душе моя, деятельнаго восхождения, разумнаго возшествия: аще хощеши убо деянием, и разумом, и зрением пожити, обновися.

Зной дневный претерпе лишения ради патриарх и мраз нощный понесе, на всяк день снабдения творя, пасый, труждаяйся, работаяй, да две жене сочетает.

Жены ми две разумей, деяние же и разум в зрении, Лию убо деяние, яко многочадную, Рахиль же разум, яко многотрудную; ибо кроме трудов ни деяние, ни зрение, душе, исправится.

: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет.

Песнь 5

: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

В нощи житие мое преидох присно, тьма бо бысть, и глубока мне мгла, нощь греха, но яко дне сына, Спасе, покажи мя.

Рувима подражая, окаянный аз, содеях беззаконный и законопреступный совет на Бога Вышняго, осквернив ложе мое, яко отчее он.

Исповедаюся Тебе, Христе Царю: согреших, согреших, яко прежде Иосифа братия продавшии, чистоты плод и целомудрия.

От сродников праведная душа связася, продася в работу сладкий, во образ Господень: ты же вся, душе, продалася еси злыми твоими.

Иосифа праведнаго и целомудреннаго ума подражай, окаянная и неискусная душе, и не оскверняйся безсловесными стремленьми, присно беззаконнующи.

Важно

Аще и в рове поживе иногда Иосиф, Владыко Господи, но во образ погребения и востания Твоего: аз же что Тебе когда сицевое принесу?

: Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог, создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Песнь 6

: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Слезы, Спасе, очию моею и из глубины воздыхания чисте приношу, вопиющу сердцу: Боже, согреших Ти, очисти мя.

Уклонилася еси, душе, от Господа твоего, якоже Дафан и Авирон, но пощади, воззови из ада преисподняго, да не пропасть земная тебе покрыет.

Яко юница, душе, разсвирепевшая, уподобилася еси Ефрему, яко серна от тенет сохрани житие, вперивши деянием ум и зрением.

Рука нас Моисеова да уверит, душе, како может Бог прокаженное житие убелити и очистити, и не отчайся сама себе, аще и прокаженна еси.

: Троица есмь Проста, Нераздельна, раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

: Утроба Твоя Бога нам роди, воображена по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да молитвами Твоими оправдимся.

Господи, помилуй. (Трижды.)

:

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.

Песнь 7

: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Согреших, беззаконновах и отвергох заповедь Твою, яко во гресех произведохся, и приложих язвам струпы себе; но Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.

Тайная сердца моего исповедах Тебе, Судии моему, виждь мое смирение, виждь и скорбь мою, и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко благоутробен, отцев Боже.

Совет

Саул иногда, яко погуби отца своего, душе, ослята, внезапу царство обрете к прослутию; но блюди, не забывай себе, скотския похоти твоя произволивши паче Царства Христова.

Источник: https://knigogid.ru/books/262585-velikiy-pokayannyy-kanon-andreya-kritskogo/toread

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector